Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2014, 17:26   #81
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
U bent een netto-ontvanger.
Stel er zit eenheid 1.000 in de schatkist.
Leg mij eens uit hoe uw werkgever (de Staat) uw afhouding van 200 eenheden stort zodat de schatkist 1.200 eenheden groot wordt!?
En dan ? Wedden dat er binnen 2 jaar weer geld te veel gaat zijn voor de pensioenen . Al dat doemdenken doe ik al lang niet meer aan mee ....In 1973 zeiden ze ons ook alle dagen dat de aardolie omzeggens op was....Nu 40 jaar later is er olie te veel terwijl er 40 keer meer wordt verbruikt....Crisis ? What Crisis ? ...mooie plaat uit 1975 van Supertramp !
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 17:32   #82
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik vraag u nog steeds: wie moet mij betalen voor het werk dat ik voor de Staat verricht?
Daarop antwoorden moet nochtans niet moeilijk zijn, niet?
Mijnheer, diegenen die U betalen zijn mensen die echt geld op echte rekeningen vd Belg. Staat storten. Uitgeperste mensen, mensen die dagelijks hun job verliezen, mensen die niet eens de helft van uw pensioen krijgen. U die niets heeft bijgedragen! Dit is de realiteit.
Moet er een overheid zijn?
Ja!
Moeten er ambtenaren zijn?
Ja!
Moet er een verschil tussen ambtenaren zijn?
Nee!
Is een overheidsbeslag van 54% normaal?
Nee, dat is het niet!
Is dit betaalbaar?
Nee, volkomen onbetaalbaar!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 17:38   #83
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijnheer, u kunt de waarheid niet aan omdat die waarheid pijnlijk is.
U zit in de ontkenningsfase.
Ik zou mij niet goed voelen als sociaal mens zoals U zichzelf benoemd een pensioen krijgt dat minstens dubbel zo groot is als dat van uw collega die hetzelfde werk doet als jij, dezelde anciënniteit heeft, dezelfde funktieklassifikatie, hetzelfde diploma, ...
Als sociale mens was ik al lang op de barrikade geklommen om dit onrecht aan te klagen!
In plaats daarvan licht je nu het ziekteverzekeringssysteem op.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 17:39   #84
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijnheer, diegenen die U betalen zijn mensen die echt geld op echte rekeningen vd Belg. Staat storten. Uitgeperste mensen, mensen die dagelijks hun job verliezen, mensen die niet eens de helft van uw pensioen krijgen. U die niets heeft bijgedragen! Dit is de realiteit.
Moet er een overheid zijn?
Ja!
Moeten er ambtenaren zijn?
Ja!
Moet er een verschil tussen ambtenaren zijn?
Nee!
Is een overheidsbeslag van 54% normaal?
Nee, dat is het niet!
Is dit betaalbaar?
Nee, volkomen onbetaalbaar!
Larie en Apekool ...Dat is wel betaalbaar...het is al 200 jaar betaalbaar en het zal nog wel 200 jaar betaalbaar blijven.....er is toch geld genoeg zeker....er is zelfs veel veel geld te veel ....
Oud 4 april 2014, 17:41   #85
demonen
Banneling

Standaard

Ik vrees dat we zullen moeten wennen aan de gedachte dat bedrijven die hier nog willen produceren en veel mensen te werk stellen er van uit gaan dat ze via de hoge loonkost hun belastingen al betaald hebben. Ze gaan maar één keer weg ... daarna is er enkel nog de stilte.
Het zijn zij die voor welvaart zorgen.
Zonder bedrijven ook geen ambtenaren!

Laatst gewijzigd door demonen : 4 april 2014 om 17:42.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 17:44   #86
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
In plaats daarvan licht je nu het ziekteverzekeringssysteem op.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 april 2014 om 17:45.
Oud 4 april 2014, 17:48   #87
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Larie en Apekool ...Dat is wel betaalbaar...het is al 200 jaar betaalbaar en het zal nog wel 200 jaar betaalbaar blijven.....er is toch geld genoeg zeker....er is zelfs veel veel geld te veel ....
Ah bon , dan is alles goed.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2014, 17:49   #88
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijnheer, u kunt de waarheid niet aan omdat die waarheid pijnlijk is.
U zit in de ontkenningsfase.
Ik zou mij niet goed voelen als sociaal mens zoals U zichzelf benoemd die een pensioen krijgt dat minstens dubbel zo groot is als dat van uw collega die hetzelfde werk doet als jij, dezelfde anciënniteit heeft, dezelfde funktieklassifikatie, hetzelfde diploma, ...
Als sociale mens was ik al lang op de barrikade geklommen om dit onrecht aan te klagen!
Ja dat zal wel....U zou helemaal niet op de barricades staan ....daar ben ik rotsvast van overtuigd !
Oud 4 april 2014, 17:50   #89
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ah bon , dan is alles goed.
Tuurlijk wat is er dan zo slecht ? Heeft U honger ? Of heeft U het koud ? Heeft U ergens pijn ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 april 2014 om 17:52.
Oud 4 april 2014, 17:51   #90
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor sommigen gaat het zelfs uitstekend...voor anderen dan weer wat minder..dat is altijd zo geweest en zal altijd zo zijn .....de ideale wereld is een utopie
Oud 4 april 2014, 17:56   #91
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat we zullen moeten wennen aan de gedachte dat bedrijven die hier nog willen produceren en veel mensen te werk stellen er van uit gaan dat ze via de hoge loonkost hun belastingen al betaald hebben. Ze gaan maar één keer weg ... daarna is er enkel nog de stilte.
Ambtenaren of geen..bedrijven gaan weg als het hun goed uitkomt...Hebzucht kent geen grenzen.....ze zullen altijd trekken naar oorden die hun het beste uitkomt....Geld is het enige dat telt ..
Oud 4 april 2014, 18:02   #92
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ambtenaren of geen..bedrijven gaan weg als het hun goed uitkomt...Hebzucht kent geen grenzen.....ze zullen altijd trekken naar oorden die hun het beste uitkomt....Geld is het enige dat telt ..
Inderdaad kapitaal kent geen grenzen.. kijk maar naar het investeringsklimaat in Frankrijk dankzij Robin Hood Hollande.
Oud 4 april 2014, 18:04   #93
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja ze zorgen voor welvaart maar ook voor veel miserie en het kapotmaken van deze planeet...Ik heb beroepshalve veel van hun activiteitjes kunnen aanschouwen in de zogenaamde groeilanden. Ze hebben het er lekker naar hun zin...geen wetten geen controles.....en maar graaien en de arme drommels uitbuiten...over het aan hun laars lappen van milieu overtredingen nog maar gezwegen...De enige redding voor de wereld is af te stappen dat alles om welvaart moet draaien..Niemand hoeft een Auto met zeven versnellingsbakken en zeventien elecktrische spiegels..ons welzijn is vele malen belangrijker !
Oud 5 april 2014, 05:40   #94
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk wat is er dan zo slecht ? Heeft U honger ? Of heeft U het koud ? Heeft U ergens pijn ?
Het gaat niet over honger of dorst, warm of koud. Het ging over de onbetaalbaarheid van de ambtenarij.
Maar als ik je goed begrijp moeten we die exuberante kost toch blijven ophoesten ,zolang we geen honger hebben en zolang we geld hebben om kolen te kopen ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2014, 06:44   #95
ouwe knar
Banneling

Standaard

ben je nu een ander typetje sjakie =controlerend geneesheer in plaats van meesterken ,je gaat er op vooruit jongetje
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2014, 06:46   #96
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ouwe knar Bekijk bericht
ben je nu een ander typetje sjakie =controlerend geneesheer in plaats van meesterken ,je gaat er op vooruit jongetje
Konden we dat maar van u zeggen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2014, 06:48   #97
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik betaal wel belastingen, uiteraard. Zowel rechtstreeks als onrechtstreeks. Daarom ook dat mijn bruto-loon hoger is dat mijn netto-loon, om maat een voorbeeld te geven.
Jij hebt er duidelijk een probleem mee dat ik betaald wordt door de Staat om voor de Staat te werken. Zo zeg mij eens, wie moet mij voor mijn job betalen?
zever toch niet man ,jij betaalt fictieve belastingen ,zelfs iemand als jij zou dat moeten weten
Oud 5 april 2014, 06:56   #98
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Laat Nederland maar weg, daar hebben ambtenaren ook voordelen en ik kan het weten, een deel van mijn pensioen is een Nederlands ambtenarenpensioen.
mijn nederlandse vriend vertelt anders dat de overheidspensioen lager liggen dan de prive pensioen zoals in de rest van de beschaafde wereld
Oud 5 april 2014, 06:59   #99
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Moet dat?
Of heb je me ingedeeld in het hokje linkie winkie en mag ik dan geen eigen standpunten hebben.
Moet ik zoals alle N-VA ers het altijd eens zijn met hun opperhoofd en mijn PVDA opperhoofd blindelings volgen?

Herinner je je nog de stemming van N-VA over hun programma?
Alle armen met geel papiertje gelijktijdig en unaniem de lucht in.
Deed me onmiddellijk aan een stemming in Noord-Korea denken.
idd buiten stond het vuurpeleton te wachten op de opstandige neezeggers ,MAN BEN JIJ EEN ZEVERAAR
Oud 5 april 2014, 07:30   #100
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het gaat niet over honger of dorst, warm of koud. Het ging over de onbetaalbaarheid van de ambtenarij.
Maar als ik je goed begrijp moeten we die exuberante kost toch blijven ophoesten ,zolang we geen honger hebben en zolang we geld hebben om kolen te kopen ?
Het voetbalgedoe is ook een exuberante kost die totaal zinloos is....en ik zie mijn geld nog liever naar een ambtenaar gaan dan naar een brulaap in korte broek en het ganse circus er rond ! Het grote geld zal altijd wel ergens naar verdwijnen....maar één ding is zeker ..nooit naar uw of mijn rekening
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be