Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2014, 17:19   #81
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Dacht ik ook!
Plus, die doet alsof je zomaar in bijv. Monaco kunt gaan wonen.
Met het nodige aantal miljoenen is dat geen probleem alhoewel Monaco voorbijgestreefd is. De grote fortuinen hebben geen vertrouwen meer in Europa. Singapore is nu the place to be.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2014, 17:31   #82
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Met het nodige aantal miljoenen is dat geen probleem alhoewel Monaco voorbijgestreefd is. De grote fortuinen hebben geen vertrouwen meer in Europa. Singapore is nu the place to be.
Vooruit dan kan je binnenkort voor een prikje een flatje kopen in Monaco ...
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2014, 17:33   #83
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Vooruit dan kan je binnenkort voor een prikje een flatje kopen in Monaco ...
Monaco wordt zoiets als Knokke-Zoute: een Place m'as-tu-vu voor omhooggevallen bakkers en beenhouwers
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2014, 17:47   #84
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De nadelen: dat we te duur zijn in vergelijking met pakweg de roemeense of bulgaarse werknemer en dit owv ons dure sociale zekerheid.

Wedijveren met de europese collega's? What?
Vraag dat eens aan de gemiddelde vrachtwagenchauffeur. Of de bouwvakker. Of de mensen die voor Ryanair werken en zo goed als geen rechten hebben omdat het een ierse firma is.

Vrij verkeer van goederen en personen? Ga eens een auto kopen in Luxemburg beste. Of stop je auto 's vol met sigaretten om in GB te gaan verkopen. Vrij verkeer van personen...dat lijkt geen voordeel voor de degelijke (niet-criminele) burger; enkel criminelen kunnen daar voordeel uit halen. Trouwens, vrij verkeer van personen in de Schengenlanden bedoel je.

'Eerlijke' concurrentie. Leg dat eens uit. Vooral het stuk 'eerlijk'.
Dus U denkt als ik het goed begrijp dat het allemaal eerlijker zal zijn als Vlaanderen er alleen voor staat ? U haalt alles aan wat in Europa nog niet is voltooid...juist daarom hebben we meer Europa nodig ....vergelijk eens alles wat U aanhaalt met 30 jaar geleden ?
U kan nu al wel een auto kopen in ieder welk land.....dat was 20 jaar geleden ondenkbaar
En inderdaad vrij verkeer van personen is een zegen....en maak U maar niet ongerust als crimineel loopt U wel ergens tegen de lamp als U binnen de schengenlanden blijft de samenwerking tussen de Europese politiediensten is in niets meer vergelijkbaar met 20 jaar geleden

En ja we zullen altijd te duur zijn voor iemand...iemand zal altijd de goedkoopste zijn....tegenover de Roemeense werknemer is een werknemer uit Bangladesh of Cambodia heel goedkoop

En eerlijke concurrentie wordt al een heel stuk eerlijker wanneer alle EU landen dezelfde loonlasten zouden hebben ...hetzelfde belasting systeem en dezelfde BTW heffing ...dan bedoel ik met waar Europa naartoe moet

Echter zoiets vraagt zoeken naar oplossingen en samenwerking ....overleg creatief constructief zijn en hopen goede wil...Met alleen maar te roepen wat er niet goed is zal U er niet op vooruit gaan ....
Wat stelt U dan voor als toekomst ? Een onafhankelijk Vlaanderen met een hoge muur rond ? Terug naar de middeleeuwen met stadspoorten ? Een onafhankelijk Antwerpen misschien ??
Oud 13 april 2014, 17:49   #85
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je de koers van de Euro in acht neemt (1.3884 $ )is er nog heel veel vertrouwen in Europa .
Oud 13 april 2014, 17:56   #86
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er vergeven van de russen (Monaco). Zou ik voor geen geld van de wereld willen tussen wonen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”

Laatst gewijzigd door Maori : 13 april 2014 om 17:56.
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2014, 18:02   #87
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als je de koers van de Euro in acht neemt (1.3884 $ )is er nog heel veel vertrouwen in Europa .
Vertrouwen in een munt is één zaak (trouwens de "sterkte" van de Euro is gedirigeerd van uit New York, de Amerikanen hebben voordeel aan een lage dollar). Ik spreek over het wantrouwen dat vermogenden hebben in de toekomst van een links Europa waar men op hun vermogen crescendo gaat jagen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2014, 18:05   #88
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hij denkt gewoon anders dan jij.
dubbel.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 april 2014 om 18:06.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2014, 18:05   #89
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Hij denkt gewoon anders dan jij.
Of hij denkt gewoon niet, of hij denkt hoog uit dat hij denkt.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2014, 18:06   #90
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus U denkt als ik het goed begrijp dat het allemaal eerlijker zal zijn als Vlaanderen er alleen voor staat ? U haalt alles aan wat in Europa nog niet is voltooid...juist daarom hebben we meer Europa nodig ....vergelijk eens alles wat U aanhaalt met 30 jaar geleden ?
U kan nu al wel een auto kopen in ieder welk land.....dat was 20 jaar geleden ondenkbaar
En inderdaad vrij verkeer van personen is een zegen....en maak U maar niet ongerust als crimineel loopt U wel ergens tegen de lamp als U binnen de schengenlanden blijft de samenwerking tussen de Europese politiediensten is in niets meer vergelijkbaar met 20 jaar geleden

En ja we zullen altijd te duur zijn voor iemand...iemand zal altijd de goedkoopste zijn....tegenover de Roemeense werknemer is een werknemer uit Bangladesh of Cambodia heel goedkoop

En eerlijke concurrentie wordt al een heel stuk eerlijker wanneer alle EU landen dezelfde loonlasten zouden hebben ...hetzelfde belasting systeem en dezelfde BTW heffing ...dan bedoel ik met waar Europa naartoe moet

Echter zoiets vraagt zoeken naar oplossingen en samenwerking ....overleg creatief constructief zijn en hopen goede wil...Met alleen maar te roepen wat er niet goed is zal U er niet op vooruit gaan ....
Wat stelt U dan voor als toekomst ? Een onafhankelijk Vlaanderen met een hoge muur rond ? Terug naar de middeleeuwen met stadspoorten ? Een onafhankelijk Antwerpen misschien ??
Als u denkt dat het op een dag mogelijk zal zijn om een wagen in een europees land te kopen zonder dat ze je hier stevig gaan doen betalen op de invoer, geloof je nog in sprookjes.

Jij droomt luidop: de chaos is nog nooit zo groot geweest. In Engeland, dat niet eens een Schengenland is, kunnen ze niet eens met zekerheid zeggen hoeveel ex-oostblokkers er wonen. Dus, als het voor jou ok is, ga ik niet op beide oren slapen door de open grenzen. De criminelen komen nu met het vliegtuig 'een dagje stelen in België'!
De politiediensten...de sukkels kunnen niet eens de grenscriminaliteit bestrijden! Samenwerking.....pigs fly.....

We hebben het over Europa; niet nodig Bangladesh mee in het verhaal te trekken.

Je was waarschijnlijk even afwezig maar Europa laat het BTW/loonbeleid enz over aan de lidstaten dus geen gelijkschakeling achter de hoek.

Weet niet wat jij met de middeleeuwen en hoge muren hebt maar het fiscale paradijs Vlaanderen is een optie.

Een verenigd Europa waar de duitsers weer de plak zwaaien. Neen dank je.

Ik bewonder je passie, ik respecteer je mening maar kan me er absoluut niet in vinden.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2014, 18:06   #91
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is er vergeven van de russen (Monaco). Zou ik voor geen geld van de wereld willen tussen wonen.
Russen zitten nu overal Spanje Marbella California Beverly Hills Brazilië Copacabana..en kopen er geen appartement maar ganse woonblokken....blijkbaar heeft het communisme ze geen windeieren gelegd ....
Oud 13 april 2014, 18:15   #92
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u denkt dat het op een dag mogelijk zal zijn om een wagen in een europees land te kopen zonder dat ze je hier stevig gaan doen betalen op de invoer, geloof je nog in sprookjes.

Jij droomt luidop: de chaos is nog nooit zo groot geweest. In Engeland, dat niet eens een Schengenland is, kunnen ze niet eens met zekerheid zeggen hoeveel ex-oostblokkers er wonen. Dus, als het voor jou ok is, ga ik niet op beide oren slapen door de open grenzen. De criminelen komen nu met het vliegtuig 'een dagje stelen in België'!
De politiediensten...de sukkels kunnen niet eens de grenscriminaliteit bestrijden! Samenwerking.....pigs fly.....

We hebben het over Europa; niet nodig Bangladesh mee in het verhaal te trekken.

Je was waarschijnlijk even afwezig maar Europa laat het BTW/loonbeleid enz over aan de lidstaten dus geen gelijkschakeling achter de hoek.

Weet niet wat jij met de middeleeuwen en hoge muren hebt maar het fiscale paradijs Vlaanderen is een optie.

Een verenigd Europa waar de duitsers weer de plak zwaaien. Neen dank je.

Ik bewonder je passie, ik respecteer je mening maar kan me er absoluut niet in vinden.
Ik dacht nochtans dat de meeste Vlamingen vol lof spreken over hoe veel beter het in Duitsland allemaal geregeld is .....maar als ze dan meer een leidende rol zouden krijgen is het ook niet goed

En ja ik heb een passie....en ja er is nog veel werk aan de winkel en ja we gaan er steeds op vooruit en ja er zijn nog veel tekortkomingen maar ik heb tenminste een kijk op de toekomst waar constructief moet aan gewerkt worden met vallen en opstaan..Ik ben duidelijk voor meer samenwerking en minder tegenwerking ...Utopisch misschien maar wat is het alternatief ?

Hoe ziet ziet U de toekomst dan ? Reik eens wat oplossingen aan ipv steeds al de tekortkomingen op te sommen ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 april 2014 om 18:16.
Oud 13 april 2014, 19:41   #93
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JChristi Bekijk bericht
if everything has to be put back
all belgian money must return to belgium
0.36
Is er soms een Dokter in de buurt ?
Oud 13 april 2014, 19:42   #94
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er soms een Dokter in de buurt ?
Gewoon rapporteren, is gespam.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2014, 19:46   #95
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Gewoon rapporteren, is gespam.
Hela! Wij rapporteren niet!
Oud 13 april 2014, 19:50   #96
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daag mij niet uit he jongen.
Oud 13 april 2014, 20:35   #97
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Daag mij niet uit he jongen.
Gerapporteerd.
Oud 13 april 2014, 21:08   #98
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gerapporteerd.
Citaat:
Oud 13 april 2014, 21:16   #99
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Daag me maar uit jongen, je bent er kort bij.
Oud 13 april 2014, 23:08   #100
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Daag me maar uit jongen, je bent er kort bij.
Let op uw hart hé.
Ik heb hier geen zin in cyber reanimatie. Zeker niet met andere venten.

Laatst gewijzigd door giserke : 13 april 2014 om 23:08.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be