![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind het eerbaar om te streven naar een tabaksrookvrije maatschappij.
Al was door mijn streven maar één jongere die de sigaret laat, dan is het de moeite waard geweest. Al die zever omtrent de burgerlijke vrijheden, daar veeg ik, gezien deze specifieke omstandigheden, dik mijn gat aan. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 oktober 2014 om 07:11. |
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Proficiat .Je bent de eerste die ik liggen heb Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 oktober 2014 om 08:31. |
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ondertussen snap ik je toch niet hoor. Op heel veel gebieden ben ik niet zo ernstig, of niet altijd even ernstig, maar het volgende geldt wel degelijk voor mij: Ik vind het eerbaar om te streven naar een tabaksrookvrije maatschappij. .
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 oktober 2014 om 16:50. |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Laakbaar. Laatst gewijzigd door non-conformist : 6 oktober 2014 om 20:27. |
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Volksgezondheid wel laakbaar stellen, is pas laakbaar !! (burgerlijke vrijheden, hoort hem hier eens blazen: een beetje rook van verbrand soort stro mogen inhaleren zonder u een kloten aan te trekken van hinder voor anderen, of kosten voor de ziekenkas, is ook al een burgertruttige vrijheid ...) .
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Nul, komma nul nul nul niks. |
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Lokaal Raadslid
|
Dat klopt. Je rijdt alleen een beetje slechter met de auto, maar sommigen hoeven daarvoor niet te roken...
Alleen... het is gewoon compleet onnozel. |
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Sinds het rookverbod heeft de horeCA rake klappen gekregen. In de kroeg mocht niet meer gerookt worden en de niet-rokers zouden massaal de weg hebben teruggevonden om hun sociale contacten in stand te houden. Maar wat zien we? Zij (de cafébazen) die met de moed der wanhoop toch hun zaak verderzetten zagen/zien hun omzet dalen. Als ik zie hoeveel pubs/tavernes/cafés te koop, te huur/over te nemen staan word ik daar niet vrolijker van. En als ik al eens een bezoekje breng aan een pub, dan lijken al die niet-rokers toch niet zo massaal aanwezig te zijn. Het valt me zelfs op dat er meer buiten staan (te roken) dan er cliënteel binnen zit (wat ik ironisch in mijn post wou duidelijk maken). Dat roken de gezondheid schaadt trekt niemand in twijfel en de rokers respecteren doorgaans de regels en de wetten en incasseren al dan niet de grove opmerkingen/commentaren/verwijten. Maar de eerste de beste die aan mij komt zeggen wat ik op privé-terrein al dan niet mag (in dit geval als het gaat om roken) gaat het zich nog lang herinneren. Het tweede deel van mijn post ging over de hypocrisie van (althans een deel van..) onze gezondheidsfreaks... We zijn, net als iedere zomer overigens, ruim verwend geweest aan carcinogene en benzopyrenen (extreem kankerverwekkende) stoffen omdat er weer massaal werd gebarbecued. Dan maakt het niet zoveel meer uit natuurlijk, want.....het is gezellig! De genodigden komen doorgaans met hun sterk-vervuilende diesels (die ook gebruikt wordt om hun jonge kinderen zo dicht mogelijk bij de schoolpoort te brengen) toe en waar men, godbetert, een discussietje aangaat over 'het rookverbod' Dan rook ik nog liever mijn sigaretje dan dat ik nog maar een half worstje verorber! Ik heb het gevoel dat het lijstje van zaken die verboden zijn zo langzamerhand groter wordt dan hetgeen nog toegestaan is. Mogen we straks nog 'leven'? |
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vind dan ook dat een café uitbater zelf zou moeten kunnen beslissen of hij zijn zaak al dan niet rookvrij wil. Restaurants ben ik iets minder vrijdenkend over....Ik blijf het toch leuker vinden voor iedereen te eten in een rookvrije ruimte.Eventueel zou het in de betere restaurants niet zo moeilijk moeten zijn om het aperitief of digestief te nuttigen in een ruimte waar gerookt kan worden.Verder zou ik liegen om niet te zeggen dat thuiskomen zonder dat je kleren naar de rook stinken wel plezieriger. En zoals je zegt er is natuurlijk veel hypocrisie mee gemoeid.....dat is met alles zo. Je hebt natuurlijk een punt dat veel gezelligheid aan het verdwijnen is....zoals Urbanus onlangs zei...Toen ik begin jaren 70 naar huis reed kon ik na een optreden in ieder nietig dorpje nog wel eens stoppen om iets te gaan drinken en een praatje te maken of een sigaretje te roken.Als ik nu zou stoppen om nog iets te vinden waar nog licht is dan heb ik na 5 minuten een politie patrouille naast me staan De tijden van vijheid en blijheid liggen achter ons tot spijt van wie het benijdt Er mag niks meer en wat nog mag is verplicht Laatst gewijzigd door fred vanhove : 8 oktober 2014 om 09:53. |
|
|
|
|
|
|
#94 | |||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
"Jama den auto, da's toch ook ongezond ? Een pak friet, da's toch ook niet goed ? Mag dat dan ?" Net alsof rokers hun wagen niet inspringen om achter een pak friet te gaan. Van hypocrisie gesproken. |
|||
|
|
|
|
|
#95 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Wat ik wou zeggen. De niet-rokers hebben het gepresteerd om één en ander ten gronde te wijzigen in ons sociaal netwerk: 1) Het sociale netwerk, die in een flink aantal gevallen terug te vinden was in de lokale club/pub/cafe is weggevallen. 2) de niet-rokers hebben alle argumenten aangewend om dit mogelijk te maken. 3) de economische impact laat zich, nu nog, dagdagelijks zien. Kijk maar naar de 'te huur' 'over te nemen' 'wegens faling' en leegstand (vooral cafés) 4) het 'verzuringsproces' is niet meer in te tomen 5) horeca in het algemeen maar cafés in het bijzonder zijn de grootste slachtoffers. Tot slot..... Wetten zijn wetten en ik pas mij aan. Of ik daar nu gelukkig mee ben of niet, doet in deze 'draad' weinig terzake. Alleen, iemand die mij ooit gaat verbieden om in MIJN HUIS en/of MIJN AUTO te doen hetgeen ik daar doe krijgt gegarandeerd een megaprobleem waar ik de gevolgen momenteel niet kan inschatten. Aan al die gezondheidsfreaks....live a life! Blijf vooral ademen en probeer 'sociaal' te zijn (worden) |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo) Laatst gewijzigd door Lukkas : 9 oktober 2014 om 19:49. |
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Europees Commissaris
|
We moeten ook dringend rock en roll spelen in de auto verbieden.
Nutbush here we come. |
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
http://www.preventievegezondheidszorg.com/wijn.php
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 oktober 2014 om 22:52. |
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
I don't like the cigarettes , but the cigarettes like me ??
C C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
|
|