![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Maar gij stelt blijkbaar dat intelligentie niet uit zichzelf kan ontstaan. Is het door een Goddelijk wezen gegeven met een toverstaf? Ik stel maar de vraag, want wat ge echt denkt wilt ge niet prijsgeven omdat ge niet op een counter wilt lopen. WTF is morfogenetische velden. Weer de zoveelste kwakzalverij. |
|
|
|
|
|
|
#82 | ||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Maar goed, ik geef je dit, je bent de eerste om te geven dat dit gat er is. De anderen schelden mij direct uit voor trol en lafaard. Citaat:
Doe eens zelf het gedachtenexperiment en probeer een graduele stappenplan te vinden waardoor het gedrag van die spin er door evolutie gekomen is. Veel success. Dat is evolutie voor veel mensen en zelfs veel wetenschappers: ze denken "ahja, dat is er gradueel gekomen hé, beetje bij beetje over miljoenen jaren, dat kan hé". Hoe het precies gegaan is, dat probeert men zich zelfs niet in te beelden. Gewoon het geloof dat dit gradualisme en tijd ervoor wel zal zorgen. Dit is niets meer dan dat: het geloof in evolutie. Laatst gewijzigd door InReform : 28 november 2014 om 13:52. |
||
|
|
|
|
|
#83 | |
|
|
Citaat:
En het vreemde is dat men over de zwaartekracht nog heel weinig weet. |
|
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
En neen, variaties of adaptaties binnen dezelfde soort mag je niet extrapoleren naar evolutie van heelder soorten in andere. Het is verleidelijk, dat wel. Maar is het correct? Nee. |
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Minister-President
|
Net als je voorgangers op dit forum heb je geen flauw benul van de evolutietheorie. Blijkbaar heb je enkel de versie uit de kleuterschool onthouden. Ik stel daarom voor dat we bij het begin beginnen.
Lijk jij op je ouders? |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Staatssecretaris
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Vreemdeling
|
Hoh, maar dat evolutietheorie niet correct is daar is er ook een karrevracht aan bewijs voor. Wat zeg ik, tienduizenden karrevrachten.
Laatst gewijzigd door InReform : 28 november 2014 om 14:56. |
|
|
|
|
|
#88 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Vreemdeling
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Staatssecretaris
|
Met dat verschil dat voor wat ik zeg onderbouwde bronnen zijn.
Laatst gewijzigd door JBM : 28 november 2014 om 15:17. |
|
|
|
|
|
#91 | ||||
|
Minister
|
Citaat:
De interactie tussen de vooropgestelde mechanismes van evolutie, die we ook waarnemen in de natuur, die werkt erg goed, zelfs voor problemen buiten de natuur. Ze worden gebruikt in bvb in evolutionary computing. http://en.wikipedia.org/wiki/Evolutionary_computation De theorie, al zou ze niet waar zijn voor dieren of niet volledig, deugd weldegelijk want ze is erg nuttig. De vragen die veel mensen stellen zijn ofdat graduele stappen leiden tot een groter geheel (extrapolatie dient niet per se vanzelfsprekend te zijn) en ofdat de theorie volledig is, maw kan ze ALLES uitleggen zoals hoe we aan instincten geraken, gedrag, moraal etc. Dat laatste was een gat en is dat nog steeds in zekere mate. Dit komt vooral omdat de hersenen lang een mysterie zijn gebleven en dat in veel gevallen nog steeds zijn. De eerste vraag is nu toch al in een aantal gevallen afdoende aangetoond, zijnde in experimenten met e coli, zijnde met fossielen en last but not least mbv genetica. Je kan natuurlijk blijven neuten op zaken waar we niet direct een bewijs voor hebben. Er wordt immers vooral onderzoek gedaan naar mensen en niet naar alle mogelijke soorten dieren, planten en insecten samen met hun gedrag. Het niet kunnen verklaren falsifieert de theorie ook niet. Tijdens de begin jaren van de creationisten is deze laatste tactiek ook vaak gebruikt. Onder meer bacterium flagellum en evolutie van het oog waren zogezegd intelligent ontworpen. In een paar jaar hebben wetenschappers deze uitspraken naar de prullenmand verwezen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Minister
|
Citaat:
Ik zeg maar iets: hoe een bepaalde eigenschap van een dier, zijnde een oog, vleugels, kleur, interne organen, etc. of een gans dier op zich, tot stand is gekomen en kan je dit aantonen met feiten, met een verklaring voor die feiten en een hypothese die een voorspelling kan maken die we kunnen testen? |
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Het idee achter doorbroken evenwicht is dat soorten gedurende lange tijd niet of nauwelijks veranderen , en dan gedurende korte tijd relatief sterk veranderen. De theorie voorspelt dat overgangen tussen soorten zeer zeldzaam is. Maar die theorie is net ontwikkeld om die discrepantie te verklaren! . Het is een lapmiddeltje om de evolutietheorie in stand te houden. Want vóór die theorie was het ontbreken van die tussenvormen een probleem voor de evolutietheorie. Nu niet meer, dankzij die sub theorie van doorbroken evenwicht. Serieus, hoe duidelijker kan het nog zijn?! Wees eerlijk man, dit stinkt van uren ver naar kunstmatige in stand houding. Dit is het gewoonweg. Je kan die evolutietheorie niet ontkrachten door door haar ogen te kijken. Je kan de evolutietheorie niet ontkrachten door binnen haar speelveld te spelen. Want ze is een illusie. Je kan ze enkel ontkrachten door bewijs dat haar tegenspreekt, en die is er. Zoek op google. Maar dan is er dan daar weer discussie over. De evolutionisten vallen het aan en analyseren het kapot, of negeren het in het ergste geval, daar waar het in andere gevallen direct geaccepteerd zou worden. Er is dus iets mis. Je moet eerlijk zijn, er is geen evenwicht, er is iets niet pluis. Men kan gewoon geen falen van de theorie accepteren. Er hangen carriëres, ego's, geld, standing, geloof, onze zelfsperceptie als mensheid, onze erfenis, onze geschiedenis, vanaf... In zekere zin is de evolutietheorie "too big to fail". Laatst gewijzigd door InReform : 28 november 2014 om 15:53. |
|
|
|
|
|
|
#94 | ||||||
|
Minister
|
Wat noem jij "echt" bewijs? In de wetenschap wordt er eigenlijk nooit met "bewijs" gewerkt. Enkel met feiten, verklaringen en voorspellingen die dan opnieuw de verklaring kunnen testen. Wetenschap, op wiskunde na wat wel met echte bewijzen werkt, werkt enkel met stochastische onzekerheden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
( Ditmaal hoop ik dat iemand kan bewijzen dat ik ongelijk heb.)
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal Laatst gewijzigd door koppijn : 28 november 2014 om 16:42. |
|
|
|
|
|
|
#96 | |||
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Trouwens, als je zegt, "elke vorm is een tussenvorm", dat is hetzelfde als een gelovige die zegt dat god alles geschapen heeft. Dat is gewoon je geloof prediken. Citaat:
Het volstaat het bewijs te bekijken van vondsten die het bewijs tegenspreken. Citaat:
Als ik zeg: alles is door god gemaakt, en jij zegt alles is een tussenvorm. Het zijn beide expressies van geloof. Er is geen bewijs. De tussenvormen die naar voor gebracht worden door de evolutionisten tonen hetzelfde plaatje, het is geen bewijs. Hoe bewijs je dat, ga je een teletijdmachine gebruiken? Het fossielenbestand kan je alleszinds niet gebruiken, die toont geen evolutie, daar moet je vriendje doorbroken evenwicht erbij halen. Je kan het niet bewijzen, net zoals je de uitspraken van een gelovige niet kan bewijzen. Ik durf de wereld objectief bekijken onbelemmerd door de condionering die de samenleving ons geeft gegeven ivm de evolutietheorie voor velen van ons in het Westen. En ik zie dat er iets niet klopt. Laatst gewijzigd door InReform : 28 november 2014 om 16:53. |
|||
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#98 | ||||
|
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als er iets een mysterie is in de fysica, dan is het wel de zwaartekracht. men veronderstelt dat ze bestaat, en dat is het ongeveer. Men heeft de wetten door deductie bepaald, maar die werken niet op atomaire schaal. Citaat:
Ooit was iedereen geconditioneerd dat God alles geschapen heeft, toch is men daaruit ontsnapt door logisch denken, en door fossielen bewijs en DNA bewijs. |
||||
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
je begrijpt de analogie niet of ge wilt gewoon de vraag ontwijken ?
allez 3x : Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 28 november 2014 om 19:39. |
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
JIJ bent diegene die claimt dat het niet door evolutie zou kunnen dus die JIJ uiteraard met argumenten af te komen. ( en ik vrees dat het erg stil zal blijven langs jouw zijde op je mantra na ) De vraag is niet hoe dat het er precies gekomen is en met welke tussenstapjes _ want dat is een film die je niet meer kan beschouwen _ maar of erin kan passen |
|
|
|
|