![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moslima met hoofddoek | |||
zeker doen, versterkt imago van multiculturaliteit |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,00% |
doen maar eisen dat ze haar muts afdoet als ze in contact komt met burgers |
![]() ![]() ![]() |
9 | 22,50% |
niet doen zoals al mijn colelga's je gaat failliet gaan eraan |
![]() ![]() ![]() |
25 | 62,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk is dat uw goed recht. Ik ben voor die volledige vrijheid. Juist zoals ik ben voor de vrijheid van godsdienst en de openbaarheid ervan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hou het neutraal, zo ontstaan er geen nutteloze discussies over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.gva.be/cnt/aid776655/sint...rpse-scholen-2 "Sinterklaas mag geen kruis dragen op Antwerpse scholen" 29/11/2008 om 15:17 door pirombouts Sinterklaas mag geen kruis dragen op Antwerpse scholen Foto: Vorige afbeelding 1 / 2 Volgende afbeelding In Antwerpse openbare scholen mag Sinterklaas niet verschijnen met een kruis op zijn mijter. De scholen moeten de religieuze neutraliteit respecteren, en het kruis en het bisschopsgewaad zijn tekenen van het katholieke geloof. De goedheilige man moet het religieuze symbool dus thuis laten. Frank Noten, de directeur van het stedelijke onderwijs, legt uit: "Feesten in onze scholen behandeld worden op een seculiere manier: als momenten waarop samen gezellig gevierd wordt, zonder enige verwijzing naar de religieuze betekenis." De scholen mogen het zelf invullen, maar de instructie lijkt te worden gevolgd. Doodzwijgen Hans Gijbels, woordvoerder van Danneels, ziet het met lede ogen aan: "Het doodzwijgen van katholieke tradities is allang niet nieuw meer. Zo mag er in bepaalde scholen niet meer over Sint Nicolaas worden gesproken, maar uitsluitend over Sinterklaas. Maar wie verder zoekt, komt vroeg of laat toch uit bij de christelijke oorsprong", beschouwt hij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoezo? Wat heeft een hoofddoek of een kruisje aan een ketting te maken met die beslissingen? Staat u dan echt zo zwak dat u bedrijfsmatig niet meer zou kunnen functioneren wanneer u voor u iemand hebt met zo'n ketting rond de hals?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De gedragsregels verbonden aan die hoofddoek zijn duidelijk . Minderwaardig aan moslim-man ,meerderwaardig aan alle niet moslims . Problemen te verwachten bij bevelen van ongelovigen , in de kantine , tijdens ramadam , veelvuldige zwangerschappen , aanraken van mannelijke patienten , gesprekken over evolutieleer enz..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn natuurlijk alleen de Christenen die neutraal moeten zijn. De rest mag rondlopen zoals hij / zij wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een werkgever een probleem heeft met een (veelvuldige) zwangerschap, dan gaat hij in tegen fundamentele arbeidsrechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht het niet. Onze hele cultuur hebben we al opgegeven om de verijkers gunstig te stemmen, en nog is het niet goed. Ze willen steeds meer en meer en meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan leest u niet: ik onderstreep heel duidelijk dat iedereen moet leren omgaan met die diversiteit. Juist daarom pleit ik niet voor die absolute neutraliteit binnen een bedrijf bijvoorbeeld. Hierdoor ga je juist de diversiteit proberen weg te moffelen, waardoor de mogelijke confrontatie groter kan worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan is uw bewering. Laat het evenwel zo zijn dat er toch meerdere verpleegsters die moslim zijn en toch in een katholiek ziekenhuis werken. En daar hangen bijna steeds kruisbeelden aan de muur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Nederland is dat vanzelfsprekend, maar bij ons heeft men blijkbaar schrik zich als dusdanig te uiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van zodra er een collega is die zich hieraan stoort, draagt dat bij tot een negatieve sfeer op de werkvloer. En ik zie niet in waarom iemand zich daarvoor zou moeten verantwoorden of uitleg geven. Door het probleem van bij de bron uit te sluiten, kan men dat heel eenvoudig vermijden. Pure winst dus voor het bedrijf en voor zijn werknemers. Mijn collega's mogen van mijn part rabiaat katholiek of fundamenteel moslim zijn, dat interesseert mij niet. Zolang men mij daar maar mee gerust laat. Als werkgever lijkt het mij verstandig om vermijdbare problemen of spanningen ook effectief te gaan vermijden door dit in het arbeidsreglement op te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk komt u, en anderen, niet verder dan "die hoofddoek hindert mij". Dan werp ik op dat jullie wel heel zwak moeten staan in uw eigen levensbeschouwelijke overtuiging. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat niet om een rangorde van wat toegelaten is op religieus vlak. Hou die santeboetiek gewoon buiten. Op het werk heeft dat geen enkele toegevoegde waarde, je zit daar enkel om je job te doen. Op straat en thuis doet die moslima wat ze wil en daar hebben wij geen zaken mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |