Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 23 december 2014, 13:59   #81
Pontus
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ja, echt lekkere en leuke stad, echt zo sfeervol multikultureel. Je spaart er een reisje naar Marokko, Turkije of Afrika mee uit. En het minder goede weer dat vergeet je zo als je ingedompeld word in een gezellig multikultuurbad.

Zelfs als je in volle centrum bestolen word, of je vind je wagen niet meer, omdat een lieve allochtoon hem nodig had om zijn dagelijkse dosis junk mee te kunnen kopen. Dat neem je er toch maar al te graag bij natuurlijk.

Persoonlijk zal ik me de volgende keer dat ik er naartoe ga (meer dan 20j. geleden), wel laten vergezellen van een tweetal bodyguards.
Sterk, al die vooroordelen over een stad waar je al 20 jaar niet meer bent geweest.
Pontus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2014, 17:56   #82
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Inderdaad, ik zie dat hier in het dorp gebeuren. Om een kleinigheid stappen ze in de auto. Eventjes de dochter bezoeken die drie straten verder woont. Hup, de wagen in. Een brood, ja, de wagen wordt gestart. En de boeren gaan steevast met de wagen naar de kerk, alhoewel ze allemaal vrij dicht wonen.

Het zit echt wel heel diep ingebakken.

Heel anders in Nederland.

Ik denk dat het samenhangt met de status die rond de fiets hangt in België, terwijl er op dat vlak iets heel anders is gebeurd in Nederland.
Dat weet ik zo nog niet, ook bij ons is de status van 'fietsen' de jongste jaren toch sterk de hoogte in gegaan. Er zijn steeds meer mensen uit de hogere inkomenscategorieën die er willen bijhoren door een dure fiets te kopen, ofwel een ultralichte professionele koersfiets, ofwel zo'n elektrisch geval. Als het maar enkele duizenden euro's kost ...

Probleem is dat die lui daarnaast ook volop de wagen blijven gebruiken en de fiets net alleen maar als statussymbool bezitten en niet als dagelijks nutsvoorwerp. Er zijn er hier genoeg die op zondag of een feestdag als het zonnetje schijnt met hunne dure velo en dito uitrusting gaan paraderen 'voor de buren' en die doordeweeks ook voor hun broodje te gaan halen met de wagen uitrijden. Of die zich vanuit een soort 'machismo' ideaal zich in het weekend in het zweet trainen om indruk te maken, maar naar het postkantoor op de hoek van de straat de wagen pakken.

Ik vind het altijd grappig als ik het wagenpark bij mijn fitness bekijk, veelal mensen uit de buurt die met hun te dure wagen langskomen. Maar dan wel op de hometrainers en loopbanden zich theatraal in het zweet werken en puffen, terwijl ze een even goede training zouden hebben door met de fiets naar de fitness te komen. It's a strange world after all ...
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2014, 08:20   #83
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Ja, echt lekkere en leuke stad, echt zo sfeervol multikultureel. Je spaart er een reisje naar Marokko, Turkije of Afrika mee uit. En het minder goede weer dat vergeet je zo als je ingedompeld word in een gezellig multikultuurbad.

Zelfs als je in volle centrum bestolen word, of je vind je wagen niet meer, omdat een lieve allochtoon hem nodig had om zijn dagelijkse dosis junk mee te kunnen kopen. Dat neem je er toch maar al te graag bij natuurlijk.

Persoonlijk zal ik me de volgende keer dat ik er naartoe ga (meer dan 20j. geleden), wel laten vergezellen van een tweetal bodyguards.
Volgens mij zijt gij zo ene dat nooit buitenkomt, zich spiegelt aan enkele internetreacties, dat ophangt als wereldbeeld in uw kleine hokje en uw psychoses dan tijdens het reageren de vrije loop laat gaan.
Wat is het dat U drinkt??? Vergif!
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2014, 11:18   #84
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Hij heeft 20 jaar geleden een pamfletje van het vb in zijn bus gevonden, heeft zijn gordijnen gesloten en zijn vrouw moeten beloven dat hij nooit meer naar Antwerpen zou gaan
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 13:08   #85
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[QUoteJan van den Berghe;7452947]Daarom dat verkeersvrije winkelcentra in onze steden dik lopen van het volk. U moet maar eens naar Roeselare, Kortrijk of Gent komen om te zien welke dichte drommen er deze dagen lopen in de verkeersvrije winkelzone.

De auto beperken is trouwens nog niet hetzelfde als de auto bannen. Laat dat toch eventjes duidelijk zijn.[/quote]

Het is u duidelijk volledig aan het ontgaan dat de middenstand aan het verhuizen is uit die verkeersvrije binnenstad?
In gent trekken ze naar de kortrijksesteenweg.
Te weinig klanten in de binnenstad.
Oud 26 december 2014, 01:30   #86
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat weet ik zo nog niet, ook bij ons is de status van 'fietsen' de jongste jaren toch sterk de hoogte in gegaan. Er zijn steeds meer mensen uit de hogere inkomenscategorieën die er willen bijhoren door een dure fiets te kopen, ofwel een ultralichte professionele koersfiets, ofwel zo'n elektrisch geval. Als het maar enkele duizenden euro's kost ...

Probleem is dat die lui daarnaast ook volop de wagen blijven gebruiken en de fiets net alleen maar als statussymbool bezitten en niet als dagelijks nutsvoorwerp. Er zijn er hier genoeg die op zondag of een feestdag als het zonnetje schijnt met hunne dure velo en dito uitrusting gaan paraderen 'voor de buren' en die doordeweeks ook voor hun broodje te gaan halen met de wagen uitrijden. Of die zich vanuit een soort 'machismo' ideaal zich in het weekend in het zweet trainen om indruk te maken, maar naar het postkantoor op de hoek van de straat de wagen pakken.

Ik vind het altijd grappig als ik het wagenpark bij mijn fitness bekijk, veelal mensen uit de buurt die met hun te dure wagen langskomen. Maar dan wel op de hometrainers en loopbanden zich theatraal in het zweet werken en puffen, terwijl ze een even goede training zouden hebben door met de fiets naar de fitness te komen. It's a strange world after all ...
Joepie , ik dacht dat ik de enige was die dat zag .
Ik ken mensen die zich zondags kleden om brood en pistolets te halen , met de auto , op 2 km van hun deur . Om zich dan in een spandex te heisen om 60 km te fietsen . Ze moeten dan wel voor 13 00 h thuis zijn om zich in een maatpak te heisen om het avondeten te halen . Met de auto , natuurlijk .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be