Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2014, 12:03   #81
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Die treinbestuurder van het bericht hier net boven, betreft geen vacature voor ambtenaar. Dat zie je aan een stuk of drie vier items in de tekst.

Verder vind ik het ook oneerbaar dat bij de geciteerde tekst het volgende weggelaten werd:
- Je geraakt in één van de Production Area's op onregelmatige tijdstippen (/Antwerpen/Zeebrugge)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 12:13   #82
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Light Bekijk bericht
Onze vakbonden hebben met hun acties van de voorbije weken toch goede aanzetten gegeven om de pensioenen betaalbaar te houden?
Er is geen pensioenprobleem in België want die zijn de laagste vd Westerse wereld.
Er is een financieringsprobleem vd statutaire ambtenarenpensioenen zowel federaal, gewestelijk, provinciaal, gemeentelijk, intercommunaal, onderwijs, verpleging, ...
Die kosten zijn zo immens dat zij onvermijdelijk tot het faillissement vd NV België zullen leiden.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 12:15   #83
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Er is geen pensioenprobleem in België want die zijn de laagste vd Westerse wereld.
Er is een financieringsprobleem vd statutaire ambtenarenpensioenen zowel federaal, gewestelijk, provinciaal, gemeentelijk, intercommunaal, onderwijs, verpleging, ...
Die kosten zijn zo immens dat zij onvermijdelijk tot het faillissement vd NV België zullen leiden.
Er is niks mis met uw pensioen, zeker niet als je je dikke vette bonus erbij telt.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2014, 12:19   #84
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die treinbestuurder van het bericht hier net boven, betreft geen vacature voor ambtenaar. Dat zie je aan een stuk of drie vier items in de tekst.

Verder vind ik het ook oneerbaar dat bij de geciteerde tekst het volgende weggelaten werd:
- Je geraakt in één van de Production Area's op onregelmatige tijdstippen (/Antwerpen/Zeebrugge)

.
Die vacature wordt door uitzendbureau's uitgegeven oa start people.
Voor zo ver ik weet zijn uitzendkrachten geen statutaire ambtenaren.
In mijn topic staat duidelijk "bediendecontract".
Ambtenaren hebben geen bedrijfswagen, zij noemen dat "dienstvoertuig".
Correct me if I'm wrong maar reizen ambtenaren niet gratis naar het werk met bus, trein, tram, metro?
Oud 20 december 2014, 12:21   #85
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Die vacature wordt door uitzendbureau's uitgegeven oa start people.
Voor zo ver ik weet zijn uitzendkrachten geen statutaire ambtenaren.
In mijn topic staat duidelijk "bediendecontract".
Ambtenaren hebben geen bedrijfswagen, zij noemen dat "dienstvoertuig".
Correct me if I'm wrong maar reizen ambtenaren niet gratis naar het werk met bus, trein, tram, metro?
Ik heb geen dienstwagen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 09:51   #86
demonen
Banneling

Standaard

Iets meer dan 1.000 'oudere' postbodes hebben hun voltijdse job ingeruild voor een halftijdse landingsbaan, betaald aan 85 procent van hun loon. De maatregel stopt eind dit jaar, maar de vakbonden bij Bpost willen een verlenging.
Advertentie

Dat bericht De Standaard woensdag. Sinds begin 2013 kunnen postbodes ouder dan 54 jaar ervoor kiezen om halftijds te gaan werken in een speciale landingsbaan. De overheidsdienst RVA betaalt een premie bovenop het loon van Bpost, zodat de 'oudere' postbodes 85 procent van hun oude, voltijdse inkomen overhouden. Plus het behoud van hun volledige pensioenrechten.
De federale regering-Di Rupo ging twee jaar geleden akkoord met de 'gulle' deal tussen de vakbonden en de directie van Bpost omdat het zou toelaten postbodes langer in dienst te houden en het aantal vervroegde pensioneringen te verminderen. 'Vervroegd pensioen is een pak duurder voor de overheid dan deze regeling', aldus toenmalig minister van Pensioenen Alexander De Croo.
http://www.tijd.be/ondernemen/dienst...85700-3082.art

Laatst gewijzigd door demonen : 7 januari 2015 om 09:51.
Oud 7 januari 2015, 10:43   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zou die maatregel verlengen, mits wat verstrenging:

vanzelfsprekend enkel geldig voor fakteurs die heel de tijd post bedeeld hebben door weer en wind op de fiets of op de brommer (dus niet de vakbondsafgevaardigden en de politiek gepistonneerden met binnendienst ... bla bla ... )

dan tot 60 jaar full time werken, pas vanaf 60 van deze gunstmaatregel

ipv half time te werken, 60 procent werken
ipv 85 percent van hun pree, nog 75 procent van hun pree,

maar ook .... !!!! ..... dan in dat systeem verplicht werken tot hun 65 °.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 januari 2015, 10:46   #88
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:

vanzelfsprekend enkel geldig voor fakteurs die heel de tijd post bedeeld hebben door weer en wind op de fiets of op de brommer (dus niet de vakbondsafgevaardigden en de politiek gepistonneerden met binnendienst ... bla bla ... )

.
Dit gaat over statutaire postbodes, de levenslangbenoemde.
Niet de contractuelen of uitzendkrachten.
Wie krijgt er een dubbel pensioen, wij heeft een hoger uurloon en premies, meer betaald verlof, etc?
Oud 7 januari 2015, 10:49   #89
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Iets zegt mij dat gij nog niet eens tot 60 hebt gewerkt dus gij hebt geen recht op spreken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 10:52   #90
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Iets zegt mij dat gij nog niet eens tot 60 hebt gewerkt dus gij hebt geen recht op spreken.
En als gij van het mannelijk geslacht zijt, moogt gij dan een gedacht hebben over abortus ?

(overigens bedankt dat je aan de hand van mijn posts hier mij redelijk jong inschat ...)

.

Oud 7 januari 2015, 10:54   #91
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
En als gij van het mannelijk geslacht zijt, moogt gij dan een gedacht hebben over abortus ?

(overigens bedankt dat je aan de hand van mijn posts hier mij redelijk jong inschat ...)

.
Ik zeg u dat het schijnheilig is om anderen een lange carriere toe te wensen terwijl ge zelf zo vroeg zijt uitgestapt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2015, 10:54   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit gaat over statutaire postbodes, de levenslangbenoemde.
Niet de contractuelen of uitzendkrachten.
Wie krijgt er een dubbel pensioen, wij heeft een hoger uurloon en premies, meer betaald verlof, etc?
Dat wordt gegeven, alleen aan diegenen waarvan de vakbonden akkoord waren dat zij alleen dat kregen.
Daar boven op kreeg die regeling de zegen van alle oude machtspartijen.

Een schande !
Enig voordeel van dit systeem: het doet het een en ander aan statuten naar mekaar toe groeien.

.

Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be