Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2015, 22:47   #81
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Je zegt het zelf: illegalen hebben geen recht op SZ. Waarom zeg je dan dat 'we kunnen wel verhinderen dat zij die geen recht hebben op onze SZ er ook niet aanspraak op maken. Dus een financiële en economische grens.'
Die financiële en economische grens bestaat reeds voor hen.

Op welke groep doel je dan, als het noch over illegalen gaat, noch over kandidaat-vluchtelingen?
De erkende vluchtelingen?
Over zij die niet als vluchteling erkend werden maar hier met succes gewacht hebben op een algemene regularisatie. Het moet duidelijk gemaakt worden, eventueel bij wet, dat men na een afwijzing NOOIT meer op een regularisatie aanspraak kan maken, wat gemakkelijkheidshalve vroeger wel gebeurde en nu mede oorzaak is van het aanzuigeffect.
Maak bij wet klaar dat een afwijzing als erkend vluchteling voor altijd geldt en er niet meer op teruggekomen kan worden, ook niet door volgende coalities, en het aanzuigeffect zal in grote mate afnemen.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 16 september 2015 om 22:50.
Spitting Image is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2015, 23:01   #82
Leopold de halve
Provinciaal Statenlid

Leopold de halve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spitting Image Bekijk bericht
Illegalen zijn geen probleem. Zij kunnen niet profiteren van de sociale voorzieningen en wegen niet op onze SZ. Wie niet erkend wil worden of erkend is, kiest zelf voor een minder aangenaam leven.
Ofwel zoek je asiel via legale weg, met de kans om aanvaard of afgewezen te worden ofwel kies je de illegale en minder zekere weg. De keuze is aan de asielzoeker: hij schikt zich naar de wetgeving van het gastland of hij doet dat niet. Of pleit jij voor mensen die voor illegaliteit kiezen en zich niet naar onze wetten en gebruiken willen schikken?
1) Illegalen kunnen wel beroep doen op verschillende vormen van sociale bijstand zoals dringende medische hulpverlening en bijstand door het OCMW. Sommige illegalen worden gedoogd omdat ze bijvoorbeeld minderjarige kinderen hebben en kunnen daardoor zelfs rekenen op huisvesting.

2) De meeste illegalen hebben een verleden als asielzoeker maar zijn hier gebleven na dat ze zijn uitgewezen.

3) Ik krijg er stenen kloten van dat de meeste mensen met een mening hierover niet eens het verschil kennen tussen de termen 'sociale bijstand' en 'sociale zekerheid' of dat termen zoals asielzoeker, migrant, vluchteling en illegaal allemaal door elkaar gebruikt worden.
Oud 16 september 2015, 23:06   #83
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over zij die niet als vluchteling erkend werden maar hier met succes gewacht hebben op een algemene regularisatie. Het moet duidelijk gemaakt worden, eventueel bij wet, dat men na een afwijzing NOOIT meer op een regularisatie aanspraak kan maken, wat gemakkelijkheidshalve vroeger wel gebeurde en nu mede oorzaak is van het aanzuigeffect.
Maak bij wet klaar dat een afwijzing als erkend vluchteling voor altijd geldt en er niet meer op teruggekomen kan worden, ook niet door volgende coalities, en het aanzuigeffect zal in grote mate afnemen.
Ah ja, nu gaat het ineens over de mogelijkheid voor een eventuele toekomstige algemene regularisatie...

Mens toch, erken gewoon dat je de kluts kwijt waart, dat kan iedereen overkomen.
Oud 16 september 2015, 23:55   #84
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leopold de halve Bekijk bericht
1) Illegalen kunnen wel beroep doen op verschillende vormen van sociale bijstand zoals dringende medische hulpverlening en bijstand door het OCMW. Sommige illegalen worden gedoogd omdat ze bijvoorbeeld minderjarige kinderen hebben en kunnen daardoor zelfs rekenen op huisvesting.

2) De meeste illegalen hebben een verleden als asielzoeker maar zijn hier gebleven na dat ze zijn uitgewezen.

3) Ik krijg er stenen kloten van dat de meeste mensen met een mening hierover niet eens het verschil kennen tussen de termen 'sociale bijstand' en 'sociale zekerheid' of dat termen zoals asielzoeker, migrant, vluchteling en illegaal allemaal door elkaar gebruikt worden.
Ik heb het niet over sociale bijstand , maar over sociale zekerheid gehad.
Dat jij er nu sociale bijstand bijsleurt... tja, als het een niet lukt sleuren we maar het andere erbij zeker?
Oud 17 september 2015, 00:01   #85
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah ja, nu gaat het ineens over de mogelijkheid voor een eventuele toekomstige algemene regularisatie...

Mens toch, erken gewoon dat je de kluts kwijt waart, dat kan iedereen overkomen.
Maar mens toch, lees gewoon terug. Ik heb mijn tussenkomst begonnen met 'Illegalen zijn geen probleem.' En erkende vluchtelingen mogen al geen probleem zijn, want die hebben hun rechten. Bijgevolg kan de illegaal die massaal geregulariseerd werd er enkel als probleem overblijven omdat hem toegelaten wordt zijn onterechte asielverzoek te verzilveren. Ik dacht dat ik duidelijk was. Als dat niet zo is, ligt het aan jou.
Maar jij lijkt zo een onherroepbaar maken van een afwijzing als erkende vluchteling niet te zien zitten. Hoeveel van hen heb jij al opgenomen in je nederige stulp in Brussel?

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 17 september 2015 om 00:03.
Oud 17 september 2015, 00:08   #86
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Hebben ze nu nog hun les niet geleerd?
Nope , daar zijn ze letterlijk blind voor !!!!

Niet onmiddellijk topic gericht , maar een interessant weetje:
http://www.hln.be/hln/nl/34662/Vluch...telingen.dhtml

Verder:
Politiekers spelen graag schaakspelletjes ,
en vallen daar doden bij , tja , zo'n dingen gebeuren ....

Vluchtelingen helpen op zich moet kunnen natuurlijk ,
maar zoals het nu is of aan toegaat:

Algemeen , ik blijf er bij ,
het probleem in de thuislanden van de vluchtelingen oplossen ,
is de enige echte deftige oplossing , maar ....
blijkbaar willen de gore diarreezeiklappen het niet !!!!
Moet Europa letterlijk naar de kloten worden geholpen ????
Waarom ???? Al die poliZEIKERS , dat ze mogen ontploffen
in hun stankrotdiarree !!!! Voor zulke achterlijke stemmen ????

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 17 september 2015 om 00:10. Reden: wegens vergeten: interessant
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 02:48   #87
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Jaja, probleem in hun thuislanden oplossen, makkelijk gezegd, maar wie zou dat moeten doen dan?

Wij? Wij hebben daar niks verloren.

Weet je wie die problemen moeten oplossen? Zijzelf, die 100duizenden "vluchtelingen"; jonge, sterke kerels in de fleur van hun leven die aan hun plicht verzaken en de èchte hulpbehoevenden laten stikken.

Deserteurs.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 04:38   #88
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Jaja, probleem in hun thuislanden oplossen, makkelijk gezegd, maar wie zou dat moeten doen dan?

Weet je wie die problemen moeten oplossen? Zijzelf, die 100duizenden "vluchtelingen"; jonge, sterke kerels in de fleur van hun leven die aan hun plicht verzaken en de èchte hulpbehoevenden laten stikken.

Deserteurs.
Waarvan de meesten dan nog geen Syriërs zijn. Die gasten met hun islamitische ideologie en primitieve schaamtecultuur in het land houden is problemen zoeken. Het aantal verkrachtingen zal ook stijgen.

Let us not forget that many of these refugees are single men, i.e., without families. This would mean that they will prey upon the native women and incidences of rape will increase
http://www.faithfreedom.org/the-dang...is-for-europe/

Jihad
Seksueel geweld tegen gevangen vrouwen
http://www.exmoslim.org/seksueel%20g...20vrouwen.html

Laatst gewijzigd door smiley : 17 september 2015 om 04:44.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 05:22   #89
smiley

Standaard

Mensen komen niet naar hier voor ons goede weer.

Asielzoekers die erkend worden als vluchteling, krijgen recht op een leefloon.
De impact daarvan zal vanaf begin 2016 merkbaar worden.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...efloners.dhtml
Oud 17 september 2015, 07:24   #90
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar mens toch, lees gewoon terug. Ik heb mijn tussenkomst begonnen met 'Illegalen zijn geen probleem.' En erkende vluchtelingen mogen al geen probleem zijn, want die hebben hun rechten. Bijgevolg kan de illegaal die massaal geregulariseerd werd er enkel als probleem overblijven omdat hem toegelaten wordt zijn onterechte asielverzoek te verzilveren. Ik dacht dat ik duidelijk was. Als dat niet zo is, ligt het aan jou.
Ah ja, jij bent niet duidelijk, maar het ligt aan mij.
Tja...
Je zal nog veel N-VA-boterhammen moeten eten om op hun gewenst niveau te komen. Niet verwonderlijk dat jij hier beland bent.

Citaat:
Maar jij lijkt zo een onherroepbaar maken van een afwijzing als erkende vluchteling niet te zien zitten. Hoeveel van hen heb jij al opgenomen in je nederige stulp in Brussel?
Waar zeg ik dat ik een afwijzing als erkende vluchteling niet zie zitten? De precieze quote graag...
Oud 17 september 2015, 07:38   #91
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah ja, jij bent niet duidelijk, maar het ligt aan mij.
Tja...
Je zal nog veel N-VA-boterhammen moeten eten om op hun gewenst niveau te komen. Niet verwonderlijk dat jij hier beland bent.

Waar zeg ik dat ik een afwijzing als erkende vluchteling niet zie zitten? De precieze quote graag...
Doe GEEN moeite Attila, zelfs een copy-paste van zijn of haar "eigen reactie" stuit op......ontkenning.
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 08:37   #92
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over sociale bijstand , maar over sociale zekerheid gehad.
Dat jij er nu sociale bijstand bijsleurt... tja, als het een niet lukt sleuren we maar het andere erbij zeker?
I say tomato... Of de steun nu uit bijstand of SZ komt: het kost ons geld.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 08:39   #93
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Deserteurs.
Als zijzelf het moeten oplossen, dan vrees ik dat we gewoon maar ff moeten wachten tot iedereen daar uitgemoord is-dan is het probleem vanzelf opgelost.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 08:50   #94
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Als zijzelf het moeten oplossen, dan vrees ik dat we gewoon maar ff moeten wachten tot iedereen daar uitgemoord is-dan is het probleem vanzelf opgelost.
We weten trouwens allemaal waar het eindigt in zo'n land waar ze het zelf moeten oplossen: ofwel stopt de oorlog niet ofwel grijpt de grootste wolf de macht en hebben we weer een dictatuur voor 30 jaar of langer, al dan niet gesteund door een grootmacht. Kijk eens tot wat de zogenaamde Arabische lente toe geleid heeft in die regio: chaos.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 10:04   #95
smiley

Standaard

Berichtje uit Duitsland. Het is hier uiteraard niet anders. Gaat men die nu loslaten op de autochtonen ? Geen nood. Kareltje weet hoe die te 'integreren'. Het is met de vorige lichting toch ook gelukt, redeneert Karel.
"Je suis Aylan".

"Vrouw niet veilig"
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...uitsland.dhtml

Laatst gewijzigd door smiley : 17 september 2015 om 10:12.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 11:04   #96
Spitting Image
Banneling

Standaard

Citaat:

Leuk dat je even tussendoor de woorden 'onherroepbaar maken' links laat liggen. Die waren nochtans erg belangrijk. Reacties van anderen 'aanpassen' of veranderen zit in jullie genen.

Laatst gewijzigd door Spitting Image : 17 september 2015 om 11:06.
Oud 17 september 2015, 11:48   #97
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wij?
Wij hebben daar niks verloren.

Deserteurs.
Ja weer wij ,wij moeten heel Syrië en andere landen helpen steunen, geld doneren en eten uitdelen , altijd maar komen ze janken naar Jan met de pet terwijl er miljarden op de Kaaiman bankrekeningen staan te verrotten...van die rotte politieke dikke nekken, Verhofstad wat doet den dien nogal de laatste tijd zo'n zogezegde heren staan boven alles hé en hebben niets met Jan met de pet te maken. bende klootzakken.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2015, 12:00   #98
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Berichtje uit Duitsland. Het is hier uiteraard niet anders. Gaat men die nu loslaten op de autochtonen ? Geen nood. Kareltje weet hoe die te 'integreren'. Het is met de vorige lichting toch ook gelukt, redeneert Karel.
"Je suis Aylan".

"Vrouw niet veilig"
http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...uitsland.dhtml
Aah, de weldaden van de multicultuur.
Oud 17 september 2015, 12:42   #99
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leuk dat je even tussendoor de woorden 'onherroepbaar maken' links laat liggen. Die waren nochtans erg belangrijk. Reacties van anderen 'aanpassen' of veranderen zit in jullie genen.
O, geen probleem, hoor.
Ik zal mijn vraag ietsjes aanpassen: Waar zeg ik dat ik het onherroepbaar maken van een afwijzing als erkende vluchteling niet zie zitten ? De precieze quote graag...
Oud 17 september 2015, 12:44   #100
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Aah, de weldaden van de multicultuur.
België kent geen verkrachtingen door eigen Belgische burgers?

De hoeveelheid onnozele zever en leugens dat hier verteld wordt door de vreemdelingenhaters grenst aan het ongelooflijke.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be