![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Haal jij bij negatieve rente op het spaarkboekje: | |||
al je geld af. Alles. |
![]() ![]() ![]() |
12 | 35,29% |
het merendeel van mijn centen. Veel dus. (procentueel van mijn bezit) |
![]() ![]() ![]() |
15 | 44,12% |
een deelke van mijn centen toch. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,82% |
niks geld af. Ik beschouw het als de kosten van een diefstalverzekering. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 11,76% |
Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De bankdirecteur zal dan ook de kluis pas verzegelen als iemand hem zegt dat de desbetreffende persoon overleden is (samen met een blokkage van de rekeningen...). Weet het nu ook niet juist, maar dacht daar nog altijd geen sluitend systeem voor bestond (de familie moet het hem zelf mededelen ?). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bestaan er geen kluizen "buiten" het banksysteem ?
Is daar specifieke wetgeving over ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niks op mijn spaarrekening staan.
![]()
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 7 maart 2016 om 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mijn weten niet, neen.
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Specifieke wetgeving? Weet ik niet. Maar ik ben zeker dat de wetgever tegen is. Die kluizen dienen immers vooral om rijkdom voor de fiscus te verbergen. Zie de evolutie van de goudprijs en edelstenen op bepaalde momenten en dan zal je begrijpen. En of ook de evolutie van de prijzen in de kunstwereld. Als je genoeg rijkdom hebt dan speelt de kostprijs van een verborgen kluis niet meer mee denk ik. En als ik spreek van dergelijke kluis dan denk ik niet aan een ingebouwd koffertje achter een of andere schilderij. Dat is de eerste plaats waar dieven gaan zoeken. Zoals uw huissleutels onder de voetmat aan de buitendeur leggen. Of in of onder een bloempot in de omgeving. ![]() Dutroux had zo een verborgen kluis. Hij stak er zelfs levende slachtoffers in. Het is dus een kwestie van inventiviteit te noemen. Laatst gewijzigd door werkman : 7 maart 2016 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met de vraag of er kluizen bestaan buiten de banken, bedoel ik natuurlijk niet de huis-, tuin- en keuken-kluis, zelfs niet in de zwaardere uitvoeringen.
Maar wel in de (witte) commerciële sfeer. Kan je specifiek een kluis huren bij iets als a) shurgard of concurrenten b) securitas of G4S of concurrenten ... c) zakelijke advieskantoren of iets dergelijks ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor elke betaling cash uit de kluis halen, op uw rekening laten zetten, en een overschrijvingske doen aan de balie. Als veel mensen dat zouden doen, dan worden ze knettergek bij de bank. (en ze zullen kluizen te kort komen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een andere mogelijkheid is misschien in Nederland. Een 15-tal jaar geleden kon je bij SNS kluizen huren zonder gekoppelde rekening.
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ook quasi niks. Klein buffertje bij de bank voor onvoorziene omstandigheden, de rest zit in bakstenen en grond. Oppotten, ik vraag me eigenlijk waarvoor dat nodig is. Mijn oma had ook een paar 100K op haar bank staan toen ze stierf op 95 jarige leeftijd. Waarom vraag ik mij dan af. Nu ja, uiteindelijk is die rente op een spaarrekening niet zo belangrijk hoor. Vroeger was iedereen tevreden met zijn 3% terwijl de inflatie er 5 was. Nu klaagt iedereen steen en been over 0% terwijl de inflatie er 1 is, Go figure.
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar toch schijn je het niet goed te snappen. Ik ga dus niet ofte nooit met veel cash geld in mijn zakken rondlopen. Dus ga ik blijven betalen met krediet- en debetkaart. Maar voor de rest: indedio. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je er mij kunt bezorgen, zal ik die wel parkeren.
Of stockeren. Of ingraven. Whatever. .
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan van mijn pensioen goed profiteren! ![]()
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik 10k heb gespaard denk ik "yes nieuwe vloer/deuren/etc...." Jaarlijkse renovatiecyclus ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zelfs in de supermarkten. ![]()
![]() |
![]() |
#99 | |