![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ... |
Bekijk resultaten enquête: Vroegtijdige opsluitingen? | |||
Ja moet mogelijk worden |
![]() ![]() ![]() |
5 | 41,67% |
Neen moet niet mogelijk worden |
![]() ![]() ![]() |
4 | 33,33% |
Ik weet het niet/anders... |
![]() ![]() ![]() |
3 | 25,00% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#82 | ||||
Banneling
|
![]() Paniek? Neen, ik heb goede pillen.
Maar dat neemt niet weg dat ik oplossingen voor mij zie om burgerlevens te besparen. Het is niet omdat ik niet paniekerig reageer of kalm blijf geen verdriet en medeleven voel. "Hoe dit in godsnaam is kunnen gebeuren" is ergens nog niet verwerkt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ervaar persoonlijk het laatste. Ik wil mijn vrijheid bewaren, maar vrijheden die tegen onze vrijheden indruisen dienen wel eens beperkt te worden. Dat men als een bull op radicalisme gaat en de repressie juist toepast, het juiste hervormd. Want dat gedoogbeleid is rap hervormd, het sociaal economische voor de vluchtelingen is echter verbeterd in hun voordeel. In tijden van oorlog moet je dat sneller kunnen aanpassen. |
||||
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nog lang geen oorlog.
Er is ook nog lang geen krijgswet gaande. Dat gaat samen met oorlog. Ze zijn er druk mee bezig om op te rollen wat oprolbaar is. Maar ik vermoed dat je niet graag zou hebben dat ze u eens oprollen voor al dat geklaag. En als er geen vrijheden meer zijn, zou dat er nog eens kunnen van komen. Dus dimmen.
#84 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Syriëstrijders opsluiten beperkt onze vrijheden niet.
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem is dat er teveel niet werken tijdens de dag.
Logisch ook in Brussel. De fabrieken trekken er weg en voor kantoorjobs moet je een master hebben tegenwoordig. Moslims met masters....daar heb je ook een speciale opsporing dienst voor nodig. Maar kom...begin eens met werk weer toegankelijk te maken voor iedereen. En zorg dat er werk is. Dan hebben ze al veel minder goesting alles in brand te steken.
#88 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga eens tegen hun hol keffen. Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat ons land oefende tegen een aanslag? Waarom denk je dat er overal massaal blauw is en legerdiensten patrouilleren? Omdat het kalifaat ons de oorlog verklaard heeft. Als die dan slaagt in haar missie en een aanslag pleegt, mogen wij dat geen oorlog noemen? Ik weet dat wat ik hier vraag een enorme contraversie is. Dat het tegen onze normen en waarden botst, maar ik wil het enkel toepassen op zij die onze normen en waarden bedreigen met aanslagen. Ons vrijheidsgevoel willen havikken en daarop kicken. Psychiatrisch en psychologisch te werk gaan en over de lange termijn denken. Als die jongeren op straat benaderd worden door mensen die aanslagen willen plegen, wat doe je dan met die mensen? Verhoren en vrijlaten? |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Little temporary? Als iemand een aanslag pleegt en er vallen doden zijn die nooit meer te vervangen. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je kan ze nu toch maar moeilijk aan iedere deur gaan zetten hé? Bommen kunnen ze ook op markten of zo laten afgaan. Waar sta je dan met detectors? Dus komaan hou de rede.
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog ver van zelfs.
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Syrië"strijders" (eufemisme voor koppensnellend tuig) dient helemaal niet opgesloten te worden, maar nooit meer laten terugkeren.
Indien toch; uitleveren aan 't land waar ze hun misdaden begaan hebben en ginds laten berechten door 't legitieme regime.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#98 |
Europees Commissaris
|
![]() Als het van mij af hangt wel ja, maar ze opsluiten zou al een hele verbetering zijn.
#99 |
Banneling
|
![]() Ze weten bij god niet eens hoeveel er vertrokken zijn en over en weer reizen.
Schengen weet je wel. |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat ze 't nu nooit meer gaan doen want peche heeft 't hen eens goed gezegd?
|
![]() |