Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2016, 17:57   #81
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De Skytrain is niet heel duur maar goedkoop nu ook weer niet. De gewone stadsbussen zijn dat wel.

En het minimumloon is momenteel 300 bht per dag (zelfs op het rijstveld) en dat zou binnenkort worden opgetrokken tot 400 bht. Ik ken niemand die er werkt voor 50 euro per maand. De normale lonen liggen rond de 30 tot 40.000 bht per maand

En natuurlijk kan je met 200 euro je plan trekken .....vraag is wat je daar dan gaat doen ?? ...behalve wat (goedkope) rijst vreten.....de klauw van een kip....wat regenwater drinken.....en je wassen in een ton ....het minste hok om te wonen zal al snel kleine 100 euro per maand zijn en dan spreek ik nog niet waar het zal gelegen zijn.....elektriciteit en water zijn ook te betalen....medicijnen....dokter..tandarts...wasmid delen.....

De skytrain ga je niet veel moeten nemen want ik weet niet goed waar je na aftrek van de levensnoodzakelijke dingen nog zou heen kunnen gaan.

Op enig medeleven zal je niet moeten rekenen .....en zie maar dat je met je 200 al toekomt om al je visumperikelen in orde te krijgen.....want op enig medeleven moet een Farang Kee Nok niet rekenen....No money Go home zal je dikwijls moeten horen en al zeker bij de welstellende Bangkok Thai die er met hopen zijn..

Degenen die denken er te dik te leven met hun 1100 euro pensioen gaan stuk voor stuk retour.

Als het is om daar tussen de zatlappen te liggen stinken in een goot blijf dan beter waar je bent.
Fred de 'gewone' Thai verdienen geen 40.000 baht, ik heb het dan over de gewone werkmens, de verkopers in de shops, de mensen op de markten, degenen die in de fabrieken werken, enz. enz. die doen het allemaal met minder ...... en euh voor 4000 baht heb je daar al normale propere en veilige accomodatie:

https://migrationology.com/cost-of-l...gkok-thailand/

Google eens Mark Weins zou ik zeggen, hij is ook op YouTube en weet van aanpakken in Thailand .......
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 18:01   #82
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sorry *Wiens
Oud 10 juni 2016, 18:02   #83
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het leven daar zal ook wel zijn nadelen hebben.
Het zal allemaal wel wat minder romantisch zijn als dat het wordt voorgesteld.
Ik denk dat je daar als blanke flink op je hoede moet zijn want ik kan me voorstellen dat ze je constant proberen af te zetten.
Het feit dat je daar niets op eigen naam kan kopen is ook een serieus nadeel me dunkt.
Het grote nadeel is dat je daar totaal geen rechten hebt. Een zakenman (die het beu was) vertelde me nog onlangs dat hij na 12 jaar zaken doen nog geen gram meer rechten had dan het eerste uur hij was aangekomen.
Je bent en blijft een outsider en maakt nooit deel uit van de samenleving.
Ook het gebrek aan verstaanbare dialoog zorgen er voor dat je dikwijls wordt misleidt.
Er zijn bijvoorbeeld al grote bedrijven weggetrokken gewoon opdat ze de chaotiek en zenuwslopende ondoorgrondelijke regels beu waren (oa Carrefour)
De taal leren (toontaal) is een bijna onmogelijke opdracht zeker als je op zekere leeftijd bent. En ken je de taal dan zijn er zoveel dialecten dat je als ze willen toch nog niet mee kunt praten of iets verstaan.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 18:04   #84
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het leven daar zal ook wel zijn nadelen hebben.
Het zal allemaal wel wat minder romantisch zijn als dat het wordt voorgesteld.
Ik denk dat je daar als blanke flink op je hoede moet zijn want ik kan me voorstellen dat ze je constant proberen af te zetten.
Het feit dat je daar niets op eigen naam kan kopen is ook een serieus nadeel me dunkt.
Je kan gewoon een appartement op eigen naam kopen dat is geen probleem. Grond dat gaat niet.

Thais zijn tamelijk eerlijk, er lopen natuurlijk altijd gieren rond die uit zijn op iets te domme toeristen.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 18:12   #85
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Fred de 'gewone' Thai verdienen geen 40.000 baht, ik heb het dan over de gewone werkmens, de verkopers in de shops, de mensen op de markten, degenen die in de fabrieken werken, enz. enz. die doen het allemaal met minder ...... en euh voor 4000 baht heb je daar al normale propere en veilige accomodatie:

Google eens Mark Weins zou ik zeggen, hij is ook op YouTube en weet van aanpakken in Thailand .......
Ik kan beter op mezelf googelen als het over ZO Azië gaat.

Een jonge technieker (26) school gelopen tot zijn 20......werkt bij Mazda Rayong en verdiend nu 28.000 bht. Zijn vriendin is er bediende...(wat facturatie en simpele taken) en heeft 22.000 bht

Ze hebben nu een nieuwe Mazda 2 en trekken binnenkort in hun nieuwbouw (gelegen in van die typische Thaise woonwijken)
Het bedrijf gaf 25 % korting voor aankoop van de auto en de zeer goedkope lening voor de nieuwbouw gaat ook via het bedrijf.

En ja voor 4000 bht kan je wonen...maar dat is een kamertje en al eens zonder raam.....niks meer of minder. Daar is geen airco in.....niks...dat is een bed....en een hok met een wc en een slang met koud water. Voor backpackers is dat leuk.....maar om pertinent in te wonen...??
Oud 10 juni 2016, 18:13   #86
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Je kan gewoon een appartement op eigen naam kopen dat is geen probleem. Grond dat gaat niet.

Thais zijn tamelijk eerlijk, er lopen natuurlijk altijd gieren rond die uit zijn op iets te domme toeristen.
Klopt er zijn ergere. En ook een afspraak is een afspraak....daar komen ze niet op terug.
Oud 10 juni 2016, 18:15   #87
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Ik vond Bangkok niet duur,een tochtje met de tuktuk was enkele jaren terug 50 cent en in een winkelcentrum aten we kip met frietjes voor 4 euro per man.
Bij Lunchgarden of Makro eet je ook een dag schoteltje voor 5.50 euro...In de pizzeria hier wat verder zijn de pizza's op woensdag en donderdag aan 5 euro.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juni 2016 om 18:16.
Oud 10 juni 2016, 18:17   #88
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die photos die hij laat zien is echt street food. Lekker en goedkoop. Zijn "appartement" daarentegen zou echt niet voor mij zijn. In Bangkok is luxe relatief goedkoop maar wat hij hier laat zien voor 120€ in de maand is echt niet veel meer waard. Zo zou ik niet willen leven.
Oud 10 juni 2016, 18:22   #89
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zoals ik al zei als je daar gewoon bent eet drinkt en slaapt......maar ga dan niet schrijven dat je daar leeft als een VIP.
Een VIP die vindt je hier

http://www.longtablebangkok.com/
Oud 10 juni 2016, 18:48   #90
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei als je daar gewoon bent eet drinkt en slaapt......maar ga dan niet schrijven dat je daar leeft als een VIP.
Een VIP die vindt je hier

http://www.longtablebangkok.com/
Fred dit bedoelde ie met VIP:

Citaat:
As for VIP status, I’ve got everything I need and I live in a safe neighborhood and dine on awesome Thai food!
Oud 10 juni 2016, 19:04   #91
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan beter op mezelf googelen als het over ZO Azië gaat.

En ja voor 4000 bht kan je wonen...maar dat is een kamertje en al eens zonder raam.....niks meer of minder. Daar is geen airco in.....niks...dat is een bed....en een hok met een wc en een slang met koud water. Voor backpackers is dat leuk.....maar om pertinent in te wonen...??

•Studio Apartment Rent – $108 (3300 THB)
•Internet – $13.10 (400 THB)
•Water – $2.95 (90 THB)
•Electricity – $6.88 (210 THB)

Total Apartment = $131.36 (4000 THB)

Het is idd niet het Hilton doch verschilt het niet echt veel met waar ik nu zit (ook een studio'ke) met het verschil dat je er iedere dag voor in Thailand bent, tja dan is de keuze snel gemaakt, ik twijfel in ieder geval niet, plus men kan er steeds een daybed in plaatsten ipv op de grond te slapen, lol
Oud 10 juni 2016, 19:14   #92
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Typical all-out dinner in Bangkok ...

Niet slecht, niet slecht

Yum yum! (enkel de mangoestans en litchees ontbreken) lol ...
Oud 10 juni 2016, 19:42   #93
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Typical all-out dinner in Bangkok ...

Niet slecht, niet slecht

Yum yum! (enkel de mangoestans en litchees ontbreken) lol ...
De schoteltjes die bovenaan staan zullen samen wel zo'n 150 bht kosten en dat zal niet overdreven zijn.
Hoe lang het zal duren eer je altijd datzelfde beu zal zijn is nog een ander paar mouwen.
Oud 10 juni 2016, 19:47   #94
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

•Studio Apartment Rent – $108 (3300 THB)
•Internet – $13.10 (400 THB)
•Water – $2.95 (90 THB)
•Electricity – $6.88 (210 THB)

Total Apartment = $131.36 (4000 THB)

Het is idd niet het Hilton doch verschilt het niet echt veel met waar ik nu zit (ook een studio'ke) met het verschil dat je er iedere dag voor in Thailand bent, tja dan is de keuze snel gemaakt, ik twijfel in ieder geval niet, plus men kan er steeds een daybed in plaatsten ipv op de grond te slapen, lol
Ja dat klopt ...maar vergeet niet dat je ook veel dingen na een tijd heel erg zal gaan missen.....en ja ook wel de Belgische keuken.....maar vooral de cultuur....de sociale kontakten. vrienden ...een goed gesprek..een tentoonstelling een optreden..en ja na zoveel tijd zal je wel weer eens die typische seizoenen missen....want altijd die loodrecht boven je hoofd blakende tropenzon en die 40 graden wordt je sneller beu dan je denkt.
Oud 10 juni 2016, 20:23   #95
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja dat klopt ...maar vergeet niet dat je ook veel dingen na een tijd heel erg zal gaan missen.....en ja ook wel de Belgische keuken.....maar vooral de cultuur....de sociale kontakten. vrienden ...een goed gesprek..een tentoonstelling een optreden..en ja na zoveel tijd zal je wel weer eens die typische seizoenen missen....want altijd die loodrecht boven je hoofd blakende tropenzon en die 40 graden wordt je sneller beu dan je denkt.
Fred ik zal dat helemaal niet missen, de enige sociale contacten die ik heb zijn wanneer ik boodschappen ga doen en het 2 �* 3 wekelijks gesprek met de zielenknijper, en vrienden tja ondertussen heb ik geleerd dat je enkel op jezelf kan vertrouwen dus tja veel zal ik niet missen, besides ik heb al in de tropen gewoond, soms heb ik toch sterk de indruk dat je me verwart met eentje die daar even met vakantie is geweest en er voor langere tijd niet zou aarden .... daarbij zal het wss iets van 1/2 Thailand en 1/2 Korea zijn .....
Oud 10 juni 2016, 20:27   #96
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De schoteltjes die bovenaan staan zullen samen wel zo'n 150 bht kosten en dat zal niet overdreven zijn.
Hoe lang het zal duren eer je altijd datzelfde beu zal zijn is nog een ander paar mouwen.
Er zullen wss wel dagen zijn dat ik eens de McDo binnenstap of broodjes at home, maar euhm fried rice en Thaise gerechtjes ik denk eerlijk gezegd niet dat het ooit m'n oren uit zou komen, en niet te vergeten de springrolls, vers coconut sap en ander lekkers, XD!
Oud 10 juni 2016, 20:30   #97
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fred ik zal dat helemaal niet missen, de enige sociale contacten die ik heb zijn wanneer ik boodschappen ga doen en het 2 �* 3 wekelijks gesprek met de zielenknijper, en vrienden tja ondertussen heb ik geleerd dat je enkel op jezelf kan vertrouwen dus tja veel zal ik niet missen, besides ik heb al in de tropen gewoond, soms heb ik toch sterk de indruk dat je me verwart met eentje die daar even met vakantie is geweest en er voor langere tijd niet zou aarden .... daarbij zal het wss iets van 1/2 Thailand en 1/2 Korea zijn .....
Dat kan. Ik heb ook een vriend die dat niet mist gewoon opdat hij het nooit heeft gehad....ook niet in België.
Het is een feit dat hoe minder je achterlaat hoe minder je zal missen. Voordeel aan Thailand is wel dat het dag en nacht bruist en het leven zich buiten afspeelt. Je hebt niet veel nodig om je dag door te komen en vervelen doe je je er zelden. Het volstaat je naar buiten te begeven en je hebt geen tv internet of wat dan ook meer nodig.....in de steegjes speelt zich sowieso altijd een boeiend schouwspel af.In Thailand is het licht heel sterk (reden dat er vele fotografen heentrekken) dit zou een gunstig effect hebben voor mensen met sombere en negatieve gedachten...ook de speelsheid van de Thai draagt daartoe bij.
Voor eenzame mensen die neiging hebben tot depressiviteit kan het inderdaad een zegen zijn.
Succes.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 juni 2016 om 20:34.
Oud 10 juni 2016, 20:37   #98
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan. Ik heb ook een vriend die dat niet mist gewoon opdat hij het nooit heeft gehad....ook niet in België.
Het is een feit dat hoe minder je achterlaat hoe minder je zal missen. Voordeel aan Thailand is wel dat het dag en nacht bruist en het leven zich buiten afspeelt. Je hebt niet veel nodig om je dag door te komen en vervelen doe je je er zelden. Het volstaat je naar buiten te begeven en je hebt geen tv internet of wat dan ook meer nodig.....in de steegjes speelt zich sowieso altijd een boeiend schouwspel af.
Succes.
Thx Fred, sowieso ben ik geen uitgaand persoon, ik ga wel graag de stad verkennen door er rond te wandelen enzo doch actief kennismaken met anderen ben ik niet het type voor, internet is my life lol
Oud 10 juni 2016, 20:43   #99
bembem
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een feit dat hoe minder je achterlaat hoe minder je zal missen. Voordeel aan Thailand is wel dat het dag en nacht bruist en het leven zich buiten afspeelt. Je hebt niet veel nodig om je dag door te komen en vervelen doe je je er zelden. Het volstaat je naar buiten te begeven en je hebt geen tv internet of wat dan ook meer nodig.....in de steegjes speelt zich sowieso altijd een boeiend schouwspel af.In Thailand is het licht heel sterk (reden dat er vele fotografen heentrekken) dit zou een gunstig effect hebben voor mensen met sombere en negatieve gedachten...ook de speelsheid van de Thai draagt daartoe bij.
Voor eenzame mensen die neiging hebben tot depressiviteit kan het inderdaad een zegen zijn.
Succes.
Ops ik zie je edit nu pas: Ja eenzaam klopt alhoewel ik het eerder als solitair omschrijf, Thailand zal dat idd verhelpen, ik was altijd al gelukkiger in Azië XD
Oud 10 juni 2016, 20:55   #100
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ops ik zie je edit nu pas: Ja eenzaam klopt alhoewel ik het eerder als solitair omschrijf, Thailand zal dat idd verhelpen, ik was altijd al gelukkiger in Azië XD
Niettegenstaande ik zeer gemakkelijk contacten leg ben ik ook solitair van geest. Ik heb geen behoefte aan vrienden, kennissen etc. Vroeger zelfs geen vrouw tenzij kortstondig.

Ik heb me helaas zelf een gevang aangemeten waar ik verplichtingen heb. Ik heb ook feitelijk geen echte band met Belgie, tenzij financieel en commercieel en zou liever in Azië wonen.

Als ge het kunt en wilt doen dan doe het dan zijt ge rijker dan de rest van het forum samen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be