Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 15 november 2004, 15:33   #81
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piazzolla
Tuurlijk is dit voor links geen 'links complot', het is een complot van neo nazis die in nette pakjes het derde rijk komen vestigen.
hmm...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Verder heeft hun programma en hun slogans lange tijd weinig aan de verbeelding overgelaten :
"Aanpassen of opkrassen"
"begeleide terugkeer vreemdelingen"
...
Dus kom nu niet zagen dat dit (de stigmatisering van het Vlaams Blok) "een links complot" is
Dus U zegt dat de stigmatisering van het Vlaams blok een complot is van neo nazis die in nette pakjes enz enz... ? U bedoelt dat waarschijnlijk niet, maar wat U dan wél bedoelt, is niet helemaal duidelijk...

Citaat:
Verder heeft hun programma en hun slogans lange tijd weinig aan de verbeelding overgelaten
Citaat:
Inderdaad linkse verbeelding ziet daar direct gaskamers in.
Het ging over racisme. Nu moet ik eerlijk zijn, Als het Vlaams Blok verkondigt, en ik citeer :
"Voor vreemdelingen moeten aparte scholen worden opgericht, zodat zij niet tussen onze kinderen op de schoolbanken terecht komen. Zo kunnen ze verder worden voorbereid voor hun terugkeer naar het land van herkomst.
...
Ook voor vreemdelingen van de tweede en derde generatie moet de terugkeer naar het land van herkomst worden gestimuleerd. Fiscale voordelen zoals kindergeld en sociale zekerheid moeten voor hen worden afgeschaft, zodat het financieel aantrekkelijker wordt om terug te keren naar eigen land
..."
Tja, zelfs als absoluut niet-links sujet kan ik niet anders dan daar toch wel een lichte vorm van racisme tegenover een niet nader bepaalde (verder in de tekst aangeduid als Magrebijnse en Turkse) vreemdeling in vinden.

Of vindt U dit niet?
Jolle is offline  
Oud 15 november 2004, 15:52   #82
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Kzal het dan maar herhalen, als je resoluut tegen het arrest bent dan is het arrest en alle zever errond 99% verantwoordelijk voor de reputatie.
Juist! Je hebt het gevonden! Het Blok is radicaal geworden en heeft een grote mond opgezet door het arrest. Inderdaad, ja...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 15 november 2004, 15:56   #83
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Juist! Je hebt het gevonden! Het Blok is radicaal geworden en heeft een grote mond opgezet door het arrest. Inderdaad, ja...
den draad kwijt? Uw betoog ging over reputatie in het buitenland.
piazzolla is offline  
Oud 15 november 2004, 16:08   #84
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
wat U dan wél bedoelt, is niet helemaal duidelijk...
"het Vlaams blok als neo nazis in nette pakjes enz enz..." is een veelgebruikt cliche in welbepaalde kringen.

Citaat:
Het ging over racisme.
Neen we spreken over vlaanderen in het buitenland en de "nazis, neo nazis, facisten,... in nette pakjes"

Citaat:
Tja, zelfs als absoluut niet-links sujet kan ik niet anders dan daar toch wel een lichte vorm van racisme tegenover een niet nader bepaalde (verder in de tekst aangeduid als Magrebijnse en Turkse) vreemdeling in vinden.
Er kan inderdaad een vermoeden voor racisme zijn, maar evengoed kan je het aanzien als een naieve, te simplistische oplossing van een politieke partij voor een in mijn ogen zeer gevaarlijk en onderschat probleem.
piazzolla is offline  
Oud 15 november 2004, 16:24   #85
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
"het Vlaams blok als neo nazis in nette pakjes enz enz..." is een veelgebruikt cliche in welbepaalde kringen.
Hola, daar ging het niet over. U bekloeg zich erover dat "die rooien" al jaren samenzweren om het Vlaams Blok een stempel op te plakken, terwijl ik U zeg dat dit geen links complot is, maar een conclusie na het lezen van o.a. het befaamde 70-puntenplan en aanverwanten.

Citaat:
Er kan inderdaad een vermoeden voor racisme zijn, maar evengoed kan je het aanzien als een naieve, te simplistische oplossing van een politieke partij voor een in mijn ogen zeer gevaarlijk en onderschat probleem.
hmmm... "een vermoeden voor racisme" Sorry vriend, dat stinkt zo hard, daar trapt zelfs een blinde niet meer in. Als je op basis van afkomst bepaalde voordelen wil ontzeggen, en gescheiden scholen wil oprichten voor "vreemdelingen van Turks/magrebijnse afkomst", dan is dat racisme zonder meer.
Jolle is offline  
Oud 15 november 2004, 16:56   #86
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
terwijl ik U zeg dat dit geen links complot is, maar een conclusie na het lezen van o.a. het befaamde 70-puntenplan en aanverwanten.
Dit is uw conclusie, ik zeg u dat "Vlaams blok als neo nazis" een karikatuur en dooddoener van formaat is bij welbepaalde groepen en indien je het zonodig wilt een complot.

Citaat:
Als je op basis van afkomst bepaalde voordelen wil ontzeggen, en gescheiden scholen wil oprichten voor "vreemdelingen van Turks/magrebijnse afkomst", dan is dat racisme zonder meer.
Uw conclusie is dat het middel het doel is. Terwijl ik u zeg dat het blok anno jaren 90 een simplistisch middel naar voor schuift om een doel (oplossen vreemdelingen probleem) te bereiken.
piazzolla is offline  
Oud 15 november 2004, 17:03   #87
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dit is uw conclusie, ik zeg u dat "Vlaams blok als neo nazis" een karikatuur en dooddoener van formaat is bij welbepaalde groepen en indien je het zonodig wilt een complot.
Mijn conclusie? Neen : racisme is een oordeel maken op basis van ras. Dat is exact wat het Vlaams Blok heeft gedaan en heeft gepredikt. Dat is niks van "mijn" conclusie, dat is de conclusies van de internationale pers geweest. Net zoals iedereen concludeerde (op basis van zijn standpunten en later van zijn beleid) dat Le Pen extreem-rechts is. Toch logisch?

Citaat:
Uw conclusie is dat het middel het doel is. Terwijl ik u zeg dat het blok anno jaren 90 een simplistisch middel naar voor schuift om een doel (oplossen vreemdelingen probleem) te bereiken.
Tuurlijk. Een racistisch middel : puur op basis van ras gaan beslissen wie wel en wie geen kindergeld krijgt. Dat staat letterlijk in dat 70-puntenplan. Hey, IK heb dat niet uitgevonden hé...

Laatst gewijzigd door Jolle : 15 november 2004 om 17:09.
Jolle is offline  
Oud 15 november 2004, 17:18   #88
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
dat is de conclusies van de internationale pers geweest. Net zoals iedereen concludeerde...
Nog zo een en tis pasen. Denk jij nu serieus dat de internationale pers het arrest en heel het circus errond uitgepluizd hebben? Gewone verslaggeving van een veroordeling in een Belgische rechtbank.

Citaat:
Een racistisch middel : puur op basis van ras gaan beslissen wie wel en wie geen kindergeld krijgt.
Voordelen allerhande, afremmen of afschaffen: je reinste racisme.
piazzolla is offline  
Oud 15 november 2004, 17:29   #89
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
zo goed?
veel beter.
giserke is offline  
Oud 15 november 2004, 17:43   #90
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Nog zo een en tis pasen. Denk jij nu serieus dat de internationale pers het arrest en heel het circus errond uitgepluizd hebben? Gewone verslaggeving van een veroordeling in een Belgische rechtbank.
Voila, we zijn der : die hebben het 70-puntenplan uitgepluisd, jawel. En dat LANG VOOR er een arrest bestond. En daarmee zijn we dus terug op het begin van de discussie aanbeland : het arrest is helemaal niet verantwoordelijk voor het beeld van het Vlaams Blok in de internationale media. Dat hebben ze zelf gezocht

Citaat:
Voordelen
Citaat:
allerhande, afremmen of afschaffen: je reinste racisme.
Jeps, als je bepaalt wie wel en wie niet van "voordelen" zoals kindergeld, werkloosheidsuitkering enzo mag genieten op basis van ras (niet voor Magrebijnen/Turken), dan is dat racisme.

Grappig hoe U zich in bochten blijft wringen om toch maar niet te moeten toegeven dat het 70 puntenplan gewoon racistisch was. Stalin was een crimineel en massamoordenaar en het 70-puntenplan samen met een hoop andere publicaties van het Vlaams Blok was puur racisme.
Jolle is offline  
Oud 15 november 2004, 17:57   #91
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
die hebben het 70-puntenplan uitgepluisd, jawel. En dat LANG VOOR er een arrest bestond.

"Belgium the capital of brussels"?

Citaat:
... het 70 puntenplan gewoon racistisch was.
Uw mening. (Veroordeling rechtbank?)
Mijn mening: zie hierboven.

Bochten en kronkels?
Een opinie verdedigen adhv "ziede wel, den dezen of den dezen zegt het ook", tja...

Laatst gewijzigd door piazzolla : 15 november 2004 om 18:04.
piazzolla is offline  
Oud 15 november 2004, 18:48   #92
piazzolla
Minister

Standaard

Citaat:
Grappig hoe U zich in bochten blijft wringen ....
Of hoe men in 3 posts gaat van

"toch wel een lichte vorm van racisme tegenover een niet nader bepaalde
(verder in de tekst aangeduid als Magrebijnse en Turkse) vreemdeling in vinden"

naar

"je reinste racisme,Jeps"

'Mooi' trouwens om het blok te associeren met de massamoordenaar Stalin.
U hebt zichzelf tot 'absoluut niet-links sujet' uitgeroepen maar hanteert wel hunzelfde achterbakse en idiote technieken.

Nuf said.

Laatst gewijzigd door piazzolla : 15 november 2004 om 18:50.
piazzolla is offline  
Oud 15 november 2004, 19:08   #93
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Of hoe men in 3 posts gaat van

"toch wel een lichte vorm van racisme tegenover een niet nader bepaalde
(verder in de tekst aangeduid als Magrebijnse en Turkse) vreemdeling in vinden"

naar

"je reinste racisme,Jeps"

Zoek de ironie in't plaatje

Citaat:
'Mooi' trouwens om het blok te associeren met de massamoordenaar Stalin.
U hebt zichzelf tot 'absoluut niet-links sujet' uitgeroepen maar hanteert wel hunzelfde achterbakse en idiote technieken.

Nuf said.
IK geassocieerd? nikske van, gij doet dat. Ik zet gewoon twee waarheden achter mekaar : één rechtse waarheid, één linkse waarheid : eerlijk verdeeld en iedereen gelijk voor de wet. Gij trekt daaruit de conclusies...

Laatst gewijzigd door Jolle : 15 november 2004 om 19:08.
Jolle is offline  
Oud 15 november 2004, 19:15   #94
Jolle
Burgemeester

Standaard

Citaat:

"Belgium the capital of brussels"?
Internationale pers is niet gelijk aan "Amerikaanse pers". Er bestaat een deel in de wereld (Europa bijvoorbeeld) dat maar al te goed weet waar Brussel ligt, en dat niet vies is van een deftige analyse van buitenlandse partijen. Ik ben ze bvb. tegengekomen toen ik in Noorwegen woonde.

Citaat:
Bochten en kronkels?
Een opinie verdedigen adhv "ziede wel, den dezen of den dezen zegt het ook", tja...
Neenee, aan de hand van een definitie :
racisme = Op basis van ras negatieve eigenschappen toekennen aan een ganse bevolkingsgroep, en/of ze op basis van datzelfde ras benadelen tegenover de rest van de bevolking. Juist of niet?

Wat pleitte het Vlaams Blok? : "Vreemdelingen zijn criminelen die ons land verzieken"(letterlijk!)
Aparte scholen voor vreemdelingen (van Magrebijnse of Turkse afkomst). Stuur de grote meerderheid terug! Neem hen "voordelen" zoals kindergeld en sociale opvang af om hun terugkeer financieel aantrekkelijk te maken. Juist of niet?

Als u in beide gevallen "juist" antwoordt, vanwaar dan uw verzet voor de CONSTATATIE dat de bovenstaande uitspraken van het Vlaams Blok racistisch zijn?

Nuf said indeed, want op die vragen heb je tot nu toe niet geantwoord, dus ik betwijfel of u dat nu wel gaat doen.

Ik wil er nog even op wijzen dat op www.vlaamsbelang.be Frank Van Hecke zélf ruiterlijk toegeeft dat er in het verleden fouten zijn gemaakt, waarvoor trouwens mijn respect voor de man!

met vriendelijke groeten
Jolle is offline  
Oud 15 november 2004, 20:09   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Hoe je het ook draait of keert, of je nu pro- of contra-Blok bent, de radicale, onrealistische houding van het Blok leidt er toe dat de Vlaamse Zaak in het buitenland besmeurd wordt.
Wat voor larie is dat nu weer. Is het imago van Denemarken nu besmeurd omdat de Deense Volkspartij zwaar weegt op het beleid van de huidige regering?

Het Vlaams Blok besmeurt niets. U maakt er dat van. Blijkbaar ziet u dus een rechtse partij als een smerig iets. Wel, wij niet.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 15 november 2004, 20:13   #96
Don Muerte
Vreemdeling

Don Muerte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wat voor larie is dat nu weer. Is het imago van Denemarken nu besmeurd omdat de Deense Volkspartij zwaar weegt op het beleid van de huidige regering?

Het Vlaams Blok besmeurt niets. U maakt er dat van. Blijkbaar ziet u dus een rechtse partij als een smerig iets. Wel, wij niet.

Dan zitten we met 1 miljoen smerigaards volgens jan van den berghe...
Oud 15 november 2004, 20:22   #97
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clemens
Zolang het Blok-belang organisaties materieel en financieel

blijft steunen (zoals IJzerwake) die de Vlamingen verdelen,

blijft het een partij "[size=3]Tegen[/size] het echte Vlaams-belang"
Ijzerwake is voor echte Vlamingen...

Ijzerbedevaart is voor de softies en de blijters... bert en pubers
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 15 november 2004, 20:50   #98
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wilt ge nu? Dat we hier een resem citaten uit het verleden gaan posten? Charles Rogier was eerste minister in 1860. Ik wil hier gerust een aantal citaten uit WOII posten van flaminganten hoor, en dan vragen of de NV-A dat nu zo "centrum" vindt. Of het Vlaams Behang vragen of dat nu zo "voor het volk" is...
Waarom niet? Heeft daar iemand zijn excuses over gedaan? Men vraagt dat het Vlaams Blok zich zou verontschuldigen!... Welnu, ik pas dezelfde redenering toe. Wanneer heeft het Staatshoofd zich ooit verontschuldigd voor de achterstelling van de Vlamingen en de flagrante weigering van hun rechten sedert 1830? We hebben wel een Verhofstadt die zich in Kigali is gaan verontschuldigen voor de genociede in Rwanda... Waarom kan dit niet voor de eerste honderd jaren van het bestaan van België?

Ik ga er dus van uit dat dit establishment nog steeds zo denkt. En dus heb ik alle recht om dergelijke passages naar voor te brengen.
Jean-Pierre is offline  
Oud 15 november 2004, 20:52   #99
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neenee, aan de hand van een definitie :
racisme = Op basis van ras negatieve eigenschappen toekennen aan een ganse bevolkingsgroep, en/of ze op basis van datzelfde ras benadelen tegenover de rest van de bevolking. Juist of niet?
In plaats van hier te lullen, probeer eerst de Van Dale te raadplegen. 't Is niet moeilijk, ge moet maar het woord 'racisme' opzoeken, en de uitleg staat ernaast.
Jean-Pierre is offline  
Oud 15 november 2004, 21:02   #100
Clemens
Parlementsvoorzitter

Clemens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancapa
Ijzerbedevaart is voor de softies en de blijters... bert en pubers
Ancapa

IJzerbedevaart is er voor ALLE Vlamingen, die de Vlaamse idealen
stellen boven partijbelang, wars van extremismen.
Clemens is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be