![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Mijn gedacht.
Caroline Leavitt: ‘aa moeder’ Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 14 maart 2018 om 23:44. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Bij het bepalen wat een 'zwaar' beroep is, gaat men vaak voorbij aan de maatschappelijke ervaring, die weerspiegeld wordt door de bestaande normen. Als een beroep zwaar is zal er automatisch voorzien worden in een langere vakantieperiode.
Vroeger toen het beroep van parlementariër als zwaar beschouwd werd, duurde het parlementair reces bijna 6 maand op een jaar. Nu is dat minder zwaar om verschillende redenen - ze dienen minder als individu beslissen, de partij dicteert bijna alles - en het parlementair reces is verminderd tot hooguit 4 maand. Ook het onderwijs is blijkbaar een zwaar beroep want de vakantie bedraagt grosso modo 4 tot 5 maand (snipperdagen inbegrepen). Daar valt niet aan te tornen. De psychologische belasting is dan ook enorm. Veel onderwijskrachten klagen terecht hierover en zien als enig soelaas het verlagen van de pensioenleeftijd, het verlengen van de rustperiodes en het verhogen van de wedde te einde het beroep aantrekkelijker te maken. Ook veel ambtenaren dienen in aanmerking te komen voor de classificatie van zwaar beroep. De overgang van de ganzenveer naar de vulpen en later de meer modernere technieken als de offset en de computer hebben ware psychologische slachtingen veroorzaakt in het ambtenarenbestand. En dit werd onvoldoende gecompenseerd door vervroegde uittreding en hoger pensioen, om van voldoende lange vakantieperioden te zwijgen. De vakbonden van deze benadeelde groepen zullen vat en zeker de juiste conclusies hierover weten te trekken.
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles Laatst gewijzigd door fcal : 15 maart 2018 om 02:01. |
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
O, my sides... ![]()
|
|
|
|
#85 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wie een beroep "zwaar" vindt moet handelen als een grote mens en dan maar iets anders gaan doen in plaats van de maatschappij lastigvallen met eisen tot te vroeg pensioen.
Dat gans gedoe,nu ivm onderwijzend personeel,is een regelrechte aanval op wat nog rest van ons sociaal systeem,een aanval van post-babyboomers nu,en dit terwijl de babyboomers nog driftig bezig zijn met hun vernietigingswerken aan de eerste peiler van het pensioensysteem.... Hopelijk geeft onze regering NIET toe......... Na 40 JAAR "zwaar beroep" nog minstens 40 jaar blijven leven als 'gepensioneerde" ....iets klopt niet...
Allemaal te vinden via links naar websites op het Internet Laatst gewijzigd door kelt : 15 maart 2018 om 06:44. |
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Eubelius is trouwens het grootste onafhankelijke advocatenkantoor. Die werken evengoed voor het VBO, multinationals, ... als voor ACW. De bevolking, de werknemers, de ambtenaren, die worden al lang nergens meer vertegenwoordigd. Noch door de vakbonden, noch door de politieke partijen. Die zijn beiden vooral met zichzelf en elkaar bezig.
|
|
|
|
#87 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is zeer gemakkelijk om van de werknemer verantwoordelijkheid te eisen maar als de overheid geen kader biedt waarin dit ook daadwerkelijk mogelijk is dan wordt het een ramp. In de Scandinavische landen en zelfs onze buurlanden is dat allemaal al decennia geleden geregeld. Bij ons heeft men dat nagelaten waardoor we nu met gigantische problemen zitten en schrijnende discriminaties tussen de babyboomgeneratie en haar nakomelingen.
|
|
|
|
#88 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Ik heb trouwens Tavek zijn raad opgevolgd en nu al verschillende aanbiedingen gekregen. Die zelfs bereid zijn te wachten tot mijn opzegtermijn voorbij is. Waarvan een wel heel serieuze job. Wel met een dieselwagen als salariswagen dus ik mag het volgens de groene jongens die job niet aannemen Ik zie gewoon in mijn vriendenkring die les geven hoe goed ze het hebben en daar ook voor uit komen. Maar eveneens zullen zijn graag hun beroep als zwaar beroep gecatalogiseerd zien worden. Iedereen zit graag thuis en wordt graag betaald. Maar zwaar beroep? Nu niet gaan overdrijven! |
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar het strafste van al fcal , ze geloven dat echt. |
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie werkt, heeft verplichtingen die na verloop van tijd altijd als "steeds zwaarder" kunnen worden aangezien. Ik ben iedere dag uren onderweg om naar het werk te gaan, na een aantal jaren weegt dat, en ieder jaar wordt het erger. "zwaar beroep" is een subjectief gegeven, beroepscategorieën instellen is eigenlijk zinloos. Elke ervaring is persoonlijk. Mijn grootvader heeft bijna 60 jaar gewerkt in de schrijnwerkerij. Hij heeft zijn job nooit als "zwaar" beschouwd. Een vriend van mij was leraar turnen, hij is vandaag op pensioen met een kapot lichaam.
|
|
|
|
#92 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#93 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een turnleraal staat in zijn training aan de kant te wachten tot het lesuur om is. |
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Banneling
|
imho voorlopig maar één categorie die er echt aanspraak op maakt en dat is (een deel van) het verplegend personeel.
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
+ deel van brandweer, + deel van de SAR Koksijde en vergelijkbare instanties.
|
|
|
#97 |
|
Parlementslid
|
Een turnleraar is niet hetzelfde als iemand die aan topsport doet
Die doen sportkot en ik weet van vroeger die aan de Leuvense vaart dat volgden dat die heel regelmatig op de oude markt in Leuven zaten. Meestal tot in de vroege uurtjes waarna ze naar hun kot moesten gedragen worden. En eens turnleraar is het vooral de leerlingen afblaffen en ronden langs het voetbalveld of langs de speelplaats laten lopen. Maar zelf amper nog een meter lopen. (ik heb ooit eens een turnleraar uitgedaagd om samen de coopertest te doen. Ze buisde mijn dochter omdat die niet snel genoeg de coopertest kon doen. Maar zelfs kon ze het amper 1 minuut volhouden. Uiteindelijk heeft ze het cijfer van mijn dochter gecorrigeerd. Maar ze wou wel de uitdaging niet aan nemen) Turnleraars is een job die er moet zijn. Voor veel kinderen is het de enige lichaamsbeweging die ze doen. Ik vergelijk het echter met een ambtenaar. Eens je postje en zitje gevonden is het wachten tot je op pensioen mag. Zonder nog veel te moeten doen. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Of een vergelijking : een vertegenwoordiger op de weg is dan ook een zwaar beroep. Stress en constant alert moeten zijn als hij van klant A naar klant B rijdt. Dat kan dan evengoed als zwaar omschreven worden. En om eens positief over truckers te zijn : die moeten ook alert zijn als ze op de weg rijden. Die slapen ook in hun truck en hebben de gekste uren. Zeker als ze internationaal vervoer doen. Is dit dan ook een zwaar beroep |
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Banneling
|
Citaat:
weet niet of ge uw dochter daar een plezier hebt mee gedaan...pedagogisch Laatst gewijzigd door Anna List : 15 maart 2018 om 09:19. |
|
|
|
|