Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2018, 13:07   #81
Profiteur
Parlementslid

Standaard

Tavek je weet ook dat ik al enkele superaanbiedingen heb gehad. Maar geld alleen interesseert mij niet meer. Voor wat te doen? Meer zaken kopen en ook nog meer zorgen hebben? Of op de hoop te leggen? Ik woon zoals God in Frankrijk en alles is betaald. IK moet geen wagen van 200000 euro, een boot of groot zwembad hebben. Meer onderhoud en zorgen. Een dikke bedrijfswagen genre Mercedes E-klasse dan? Om elke dag in de files te gaan staan? Een job die goed verdient is ook meer verantwoordelijkheid dus ook meer stress. Neen dank u maar daar pas ik dus voor. Wij hebben het thuis meermaals bekeken en over gepraat en vandaag met twee gaan werken is te belachelijk voor woorden. Ik denk wel dat ik op 25 jaar meer heb afgegeven dan veel anderen. En dan zwijg ik nog over de immigratiepolitiek die de allochtonen alles geven zonder dat ze ook maar 1 euro hebben bijgedragen. Of de diefstal van Arco. En ik kan zo nog even door gaan.

Wie er problemen mee heeft dikke pech dan. Door hier te komen zeveren gaat niemand mij overtuigen. De VDAB gaat de eerste maanden noppes doen. En tegen dan ben ik voor een cursus ingeschreven. Mijn zoon is bezig met zelf iets op te starten en in het slechtste geval ga ik als 50-plusser halftijds bij hem in loondienst. Hij gaat het handelspand toch van ons huren want wij investeren daar in. Ik ben oud genoeg om voor mezelf te zorgen
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 13:13   #82
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Of je koopt een EV en laat onderhoud voor wat het is. Wat water bijvullen en je bent klaar voor de volgende x-km.

En Apple, waar staan ze nu dankzij de Iphone.

Ik heb Tesla aandelen gekocht omdat ik een trein zag vertrekken. Ik heb de Apple en Amazon trein gemist. Met Tesla ga ik me niet laten vangen. Als ik begin jaren 2000 amazon aandelen gekocht had, toen iedereen hier aan het claimen was dat fysieke winkels nooit zouden verdwijnen en dat verkoop via internet maar niche was....was ik nu miljonair. De Amazon aandelen hebben toen 8 dollar gestaan. Nu staan ze 1500 dollar.
En je had Tesla aandelen kunnen kopen aan 35 dollar...

Maand later volgende de eerste short squeeze...

https://seekingalpha.com/article/146...-short-squeeze

Laatst gewijzigd door Micele : 22 mei 2018 om 13:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 13:13   #83
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En je had Tesla aandelen kunnen kopen aan 35 dollar...
Ja.

Maar gij ook he
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 13:17   #84
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Onderhoud doe je toch zelf? Daar is geen bal aan. Olie aflaten en wat filters vervangen. Dat deed mijn zoon al toen hij 12 jaar was. Idem met remblokken en -schijven. Zelfs heel veel defecte onderdelen kan je zelf en snel vervangen.
Ge vraagt nu wel dat ook ingenieurs hun handen vuil maken hé.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2018, 13:17   #85
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Tavek je weet ook dat ik al enkele superaanbiedingen heb gehad. Maar geld alleen interesseert mij niet meer. Voor wat te doen? Meer zaken kopen en ook nog meer zorgen hebben? Of op de hoop te leggen? Ik woon zoals God in Frankrijk en alles is betaald. IK moet geen wagen van 200000 euro, een boot of groot zwembad hebben. Meer onderhoud en zorgen. Een dikke bedrijfswagen genre Mercedes E-klasse dan? Om elke dag in de files te gaan staan? Een job die goed verdient is ook meer verantwoordelijkheid dus ook meer stress. Neen dank u maar daar pas ik dus voor. Wij hebben het thuis meermaals bekeken en over gepraat en vandaag met twee gaan werken is te belachelijk voor woorden. Ik denk wel dat ik op 25 jaar meer heb afgegeven dan veel anderen. En dan zwijg ik nog over de immigratiepolitiek die de allochtonen alles geven zonder dat ze ook maar 1 euro hebben bijgedragen. Of de diefstal van Arco. En ik kan zo nog even door gaan.

Wie er problemen mee heeft dikke pech dan. Door hier te komen zeveren gaat niemand mij overtuigen. De VDAB gaat de eerste maanden noppes doen. En tegen dan ben ik voor een cursus ingeschreven. Mijn zoon is bezig met zelf iets op te starten en in het slechtste geval ga ik als 50-plusser halftijds bij hem in loondienst. Hij gaat het handelspand toch van ons huren want wij investeren daar in. Ik ben oud genoeg om voor mezelf te zorgen
Uw vorige baas heeft u echt erdoor gehaald he....

Een cursus is beneden u.
Oud 22 mei 2018, 13:18   #86
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja.

Maar gij ook he
Geld lag vast, anders had ik het gedaan. (toch met de helft)
Oud 22 mei 2018, 13:19   #87
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ok, maar als ik de factuur van één zo'n onderhoud bekijk, dan was ik vroeger goedkoper af met een oliewissel om de 2.500 km.
Mooi zo via een omweg betaal je aan je eigen pensioen.
Oud 22 mei 2018, 13:20   #88
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Geld lag vast, anders had ik het gedaan. (toch met de helft)
Ik was toen blut, net huis gekocht en al mijn spaargeld daarin gedumpt.
Oud 22 mei 2018, 13:26   #89
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ge vraagt nu wel dat ook ingenieurs hun handen vuil maken hé.
Oh ik heb een stuk gemaakt, met mijn eigen handen. Ontwerp, fabricage, testen...

Het bevindt zich nu in de buurt van het L2 punt.

Het is niet omdat ge als techniekerke denkt dat academici niks kunnen, dat dat ook zo is.
Oud 22 mei 2018, 14:24   #90
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Mini bedrijf starten.
Het is redelijk nieuw en behoorlijk interessant.
Vrij van btw en van aangiften.
Oud 22 mei 2018, 16:29   #91
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oh ik heb een stuk gemaakt, met mijn eigen handen. Ontwerp, fabricage, testen...

Het is niet omdat ge als techniekerke denkt dat academici niks kunnen, dat dat ook zo is.
Maar om "rijk" te worden hoop je dat je aandelen renderen om maar aan te tonen wat je plaats is in deze wereld ondanks al je academische titels.
Oud 22 mei 2018, 17:09   #92
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Maar om "rijk" te worden hoop je dat je aandelen renderen om maar aan te tonen wat je plaats is in deze wereld ondanks al je academische titels.
Eh ?

Ik hoop een rendement te halen op een gedeelte van mijn centen die nu in Tesla steken. En ook omdat ik uiteraard mijn centen wil zetten waar mijn mond is, om het zo maar te stellen. Ik vind "TESLA FANBOY" spelen zonder een Tesla wagen voor de deur of aandelen er in nogal flauw.
Oud 23 mei 2018, 12:15   #93
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eh ?

Ik hoop een rendement te halen op een gedeelte van mijn centen die nu in Tesla steken. En ook omdat ik uiteraard mijn centen wil zetten waar mijn mond is, om het zo maar te stellen. Ik vind "TESLA FANBOY" spelen zonder een Tesla wagen voor de deur of aandelen er in nogal flauw.
Ja, maar als Musk zelf al aangeeft dat zijnbedrijf niet rendabel is en kapot gaat als het goedkope wagens vrijgeeft, zijn er toch echt wel een paar problemen binnen dat bedrijf.

Musk is dus echt niet bezig om voor de man in de straat wagens te bouwen.

Citaat:
Tesla-baas Elon Musk twitterde maandag dat de ‘goedkope’ basisversie van 35.000 dollar (30.000 euro) pas verkocht gaat worden als er minimaal 5.000 duurdere Models 3 per week worden geproduceerd. “Als we nu al beginnen met het verschepen van de goedkoopste versie, zal het bedrijf kapot gaan”, aldus Musk.

De komende drie tot zes maanden zal de goedkoopste variant met de kleinere accu daarom nog niet van de band rollen, aldus Musk. Momenteel bouwt Tesla ongeveer 2.500 Models 3 per week, eind juni moeten dat er vijfduizend zijn. Klanten die de budgetuitvoering wensen, zullen dus nog even moeten wachten. De duurste variant met twee motoren kost 78.000 dollar.
https://www.hln.be/geld/consument/-g...lweg~ad2af849/
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2018, 12:29   #94
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:

Het zijn er wel bitter weinig, Tavek.

(mare, welk lanceerplatform was het?)
Oud 23 mei 2018, 15:05   #95
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het zijn er wel bitter weinig, Tavek.

(mare, welk lanceerplatform was het?)
Je hebt een pm.

Ik werk best wel veel met apparatuur, machines, meetmachines, enz...om samples en stukken te maken.

Weliswaar geen serie productie, maar prototypes. Je kan zoveel rekenen als je wilt maar soms moet het ook eens getest worden. En aangezien onze technieker zijn handen vol heeft met allerhande andere zaken, zoals onderhoud, doe ik het dan maar zelf. As usual.
Oud 23 mei 2018, 16:35   #96
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zo op het aan/uit knopje duwen.
Oud 23 mei 2018, 17:24   #97
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zo op het aan/uit knopje duwen.
Alleszins proper werk, wat anders dan in jouw olieput.
Oud 23 mei 2018, 17:34   #98
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alleszins proper werk, wat anders dan in jouw olieput.
Olieput?

Ik heb geen putten.
Zelfs geen aandelenput.
Oud 23 mei 2018, 17:55   #99
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Olieput?
Ik heb geen putten.
Zelfs geen aandelenput.
Maar wel ne Partner benzine van 70 PK lol.
Oud 23 mei 2018, 18:33   #100
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch in al de landen waar autoconstructeurs hun fossiele brol nog eerst aan de man-vrouw wilt brengen, en dat met zoveel mogelijk winst.

Noorwegen zal wel een uitzondering zijn.

Blijkbaar halen ze nog altijd veel meer winst op een ICE dan op een electrisch voertuig. En dan nog niet te spreken van de winst op onderhoudskosten, wie verkoopt er nu graag E-wagens die je amper gaat terugzien voor onderhoud?

De adoptie van elektrische auto's wordt vertraagd door 'minachtende en misleidende autodealers', vindt nieuwe studie...
Nu is het de dealers hun fout dat dat speelgoed niet van de grond komt ?

Zeer bizarre mening me dunkt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be