Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2004, 16:42   #81
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar johan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
neen, wat bedoel je met "onze"
wie zijn de "wij" die daaraan vasthangen?
De Vlaamsgezinden die begrip kunnen opbrengen voor de motieven en de idealen van de de oostfronters.
johan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 16:50   #82
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johan
De Vlaamsgezinden die begrip kunnen opbrengen voor de motieven en de idealen van de de oostfronters.
ok, bedankt voor de verduidelijking
Oud 29 november 2004, 13:51   #83
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind die foto's/posters van jou wel leuk. Maar het doet mij niet vergeten dat de flaminganten amnestie vragen voor dergelijke krapuliteiten terwijl de Walen zo beschaamd zijn dat ze het wegmoffelen. Ik zeg niet dat de Waalse tendens perfect is maar de reflex er achter spreekt me wel meer aan.
Met dat amnestiegedoe, daar ben ik het ook niet helemaal mee eens. Ik kan wel meer begrip hebben voor een Vlaamse collabo, dan een Belgistische. De eerste kan zijn fout nog rechtvaardigen door te zeggen dat hij het voor de Vlaamse rechten deed, maar de tweede kan dat niet. Dat de Walen zo beschaamd zijn dat ze het wegmoffelen, vind ik niet waar. De Walen zijn helemaal niet beschaamd, ze ontkennen gewoon alles en steken het hele collaboratiegedoe in de schoenen van de Vlaamse Beweging. Wat puur revisionisme is, want slechts een deel van de Vlaamse beweging deed mee aan de collaboratie en de Walen hebben meer gecollaboreerd dan de Vlamingen.

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 29 november 2004 om 14:19.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 16:55   #84
A
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Met dat amnestiegedoe, daar ben ik het ook niet helemaal mee eens. Ik kan wel meer begrip hebben voor een Vlaamse collabo, dan een Belgistische. De eerste kan zijn fout nog rechtvaardigen door te zeggen dat hij het voor de Vlaamse rechten deed, maar de tweede kan dat niet. ¨
Dus die eerste mocht van je meewerken met een regime dat massamoorden uitvoerde , die eerste mocht onschuldige Russen gaan afmaken aan het Oostfront want die deed het voor Vlaanderen en dat is goed . Nu begrijp ik plots het 'Alles Voor Vlaanderen' dat de Ijzerbedevaart viert ; 60 jaar na da opheffing van het 'Alles voor Duitsland , Duitsland boven alles'

Citaat:
Dat de Walen zo beschaamd zijn dat ze het wegmoffelen, vind ik niet waar. De Walen zijn helemaal niet beschaamd, ze ontkennen gewoon alles en steken het hele collaboratiegedoe in de schoenen van de Vlaamse Beweging.
En Vlaamsnationalisten verbloemen hun schandelijk verleden onder het mom dat het fouten waren vanuit een voorwaar 'nobele' bedoeling . Sterk en heel veelzeggend .

- Sport, Opium van en voor het Volk -

Even ter herrinering: de meerderheid in een democratie is 50+1 op 100.

Het VB haalt in VL ongeveer 25 op 100
A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 17:23   #85
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door A
Dus die eerste mocht van je meewerken met een regime dat massamoorden uitvoerde , die eerste mocht onschuldige Russen gaan afmaken aan het Oostfront want die deed het voor Vlaanderen en dat is goed . Nu begrijp ik plots het 'Alles Voor Vlaanderen' dat de Ijzerbedevaart viert ; 60 jaar na da opheffing van het 'Alles voor Duitsland , Duitsland boven alles'
En Vlaamsnationalisten verbloemen hun schandelijk verleden onder het mom dat het fouten waren vanuit een voorwaar 'nobele' bedoeling . Sterk en heel veelzeggend .
Kan u wel lezen of wat? Ik zeg: met dat amnestiegedoe, daar ben ik het ook niet helemaal mee eens. Ik kan wel meer begrip hebben voor een Vlaamse collabo, dan een Belgistische. De eerste kan zijn fout nog rechtvaardigen door te zeggen dat hij het voor de Vlaamse rechten deed, maar de tweede kan dat niet. Moet ik er een tekening bijmaken? Vlaamsnationalisten allemaal in de zelfde zak steken, om de hele beweging te beduivelen, dat doen jullie al 60 jaar. Het is allemaal niet zo simplistisch, zoals jullie, het graag zouden willen voorstellen.
Ik heb hier nog een stukje voor u:
[font=Novarese-Book]In de TV-reeks van Maurice de Wilde deed de zeer Belgisch gezinde gerechtelijke [/font][font=Novarese-Book]journalist en oud-verzetsman Louis de Lentdecker een merkwaardige [/font][font=Novarese-Book]uitspraak over de repressie in het algemeen. Hij zei letterlijk: [/font][font=Novarese-BookItalic]Het zijn niet de [/font][font=Novarese-BookItalic]Duitsers die België kapot gemaakt hebben, het is niet het VNV of het is niet de DeVlag,[/font][font=Novarese-BookItalic]het is niet Verbelen die België kapot gemaakt hebben. [/font][font=Novarese-BookItalic]Het zijn de uitspattingen van de [/font][font=Novarese-BookItalic]repressie die een dergelijke haat, een dergelijk wantrouwen, een dergelijk misprijzen tegenover [/font][font=Novarese-BookItalic]België hebben teweeggebracht, dat ook die escalatie is verder gegaan met alle gevolgen van [/font][font=Novarese-BookItalic]dien. Ik vind de repressie erg, buiten alle menselijkheid om en buiten alle redelijkheid om, [/font][font=Novarese-BookItalic]vind ik het erg, omdat het de repressie is die niet alleen ten onrechte een Vindevogel, een [/font][font=Novarese-BookItalic]Laplasse,[/font][font=Novarese-BookItalic]een De Feyter en noem maar op, [/font][font=Novarese-BookItalic]gefusilleerd heeft, maar die vooral de [/font][font=Novarese-BookItalic]Belgische staat uiteindelijk kapot gemaakt heeft[/font][font=Novarese-Book]. De Lentdecker raakt hier de kern van [/font]de zaak. Waarschijnlijk is dit te veel voor uw brein, of toch niet?

Laatst gewijzigd door Willem de Spreker : 29 november 2004 om 17:24.
Oud 29 november 2004, 18:42   #86
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Standaard

Goed nieuws !!!

De burgemeesters van Brussel Halle Vilvoorde dreigen ermee om de feesten (175 jaar België) te boycotten als hun kiesarrondissement tegen dan niet gesplitst is.

Bravo !!
België barst, barst, barst, barst!!!!

Laatst gewijzigd door johan : 29 november 2004 om 18:44.
Oud 29 november 2004, 21:24   #87
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met dat amnestiegedoe, daar ben ik het ook niet helemaal mee eens. Ik kan wel meer begrip hebben voor een Vlaamse collabo, dan een Belgistische. De eerste kan zijn fout nog rechtvaardigen door te zeggen dat hij het voor de Vlaamse rechten deed, maar de tweede kan dat niet. Dat de Walen zo beschaamd zijn dat ze het wegmoffelen, vind ik niet waar. De Walen zijn helemaal niet beschaamd, ze ontkennen gewoon alles en steken het hele collaboratiegedoe in de schoenen van de Vlaamse Beweging. Wat puur revisionisme is, want slechts een deel van de Vlaamse beweging deed mee aan de collaboratie en de Walen hebben meer gecollaboreerd dan de Vlamingen.
Ik kan hier van alles op zeggen maar de kern lijkt me je bevestiging dat de Walen er niks mee willen te maken hebben terwijl de Vlamingen om amnestie vragen en sommige politici zelfs bloemen op het graf van collabo's leggen.
Oud 29 november 2004, 21:27   #88
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Goed nieuws !!!

De burgemeesters van Brussel Halle Vilvoorde dreigen ermee om de feesten (175 jaar België) te boycotten als hun kiesarrondissement tegen dan niet gesplitst is.

Bravo !!

Zeiden diezelfde burgemeesters ook niet dat ze de Europese verkiezingen gingen boycotten?

Daar hebben we ook niet veel van gemerkt he! 8)

Vraagje: sinds wanneer gebruiken ze herrezen zombies bij NSV?

Laatst gewijzigd door Kim : 29 november 2004 om 21:27.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2004, 21:28   #89
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Kun je daar überhaupt begrip voor opbrengen?!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 11:05   #90
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan hier van alles op zeggen maar de kern lijkt me je bevestiging dat de Walen er niks mee willen te maken hebben terwijl de Vlamingen om amnestie vragen en sommige politici zelfs bloemen op het graf van collabo's leggen.
De kern van de zaak is, dat een groot deel van de Vlaamse collaborateurs dit deden voor de Vlaamse zaak, wat ik niet goed keur, maar wel begrijp. En niet de hele Vlaamse Beweging deed aan collaboratie, zoals ons hier altijd verteld wordt door de BUBkabouters, sommige Flamiganten zaten zelfs in het verzet. De Belgistische collaborateurs en hun geliefde leider Leon Degrelle waren gewone vuile fascisten.
Oud 30 november 2004, 11:06   #91
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Neen en kan u begrip opbrengen voor de wandaden van uw vorst in de Kongo?
Oud 30 november 2004, 13:40   #92
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed nieuws !!!

Bravo !!

Wat kan dat ons schelen ? Dat zij maar thuis blijven en Duvel drinken, terwijl België feest viert. Niets te maken met die kleingeestige burgemeesterkes !

Laatst gewijzigd door Dorian : 30 november 2004 om 13:43.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 13:43   #93
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Vraagje: sinds wanneer gebruiken ze herrezen zombies bij NSV?
Zijn extremisten en Flaminganten geen zombies zonder hersenen ?
Oud 30 november 2004, 13:45   #94
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
want slechts een deel van de Vlaamse beweging deed mee aan de collaboratie en de Walen hebben meer gecollaboreerd dan de Vlamingen.
Zijn de lerararen geschiedenis nu allemaal Blokkers in Vlaanderen ?
Oud 30 november 2004, 16:54   #95
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Leg dat eens uit, a.u.b.
Oud 30 november 2004, 17:33   #96
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kern van de zaak is, dat een groot deel van de Vlaamse collaborateurs dit deden voor de Vlaamse zaak, wat ik niet goed keur, maar wel begrijp. En niet de hele Vlaamse Beweging deed aan collaboratie, zoals ons hier altijd verteld wordt door de BUBkabouters, sommige Flamiganten zaten zelfs in het verzet. De Belgistische collaborateurs en hun geliefde leider Leon Degrelle waren gewone vuile fascisten.
Beiden waren even erg. Maar de ene groep ontkent uit schaamte dat hij er iets mee te maken had, de andere bewierookt hun daden. Ik weet aan welke kant ik sta.
Oud 30 november 2004, 18:22   #97
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beiden waren even erg. Maar de ene groep ontkent uit schaamte dat hij er iets mee te maken had, de andere bewierookt hun daden. Ik weet aan welke kant ik sta.
Ik sta aan geen enkele kant, voor mij kunnen alle fascisten fijn de pot op. Maar laat mij u ook vertellen, dat ontkennen en in de schoenen steken van een ander, misschien erger is dan toegeven en bewieroken.
Oud 30 november 2004, 18:43   #98
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Zullen wij ook zo eens beginnen?

Citaat:

[size=5]België’s dood is Vlaanderens brood.[/size]

[size=5]Vlaanderen onafhankelijk.[/size]
[size=5]Vlaanderen’s dood is België's brood.[/size]

[size=5]België unitair.[/size]

Dan vrees ik dat uw Vlaemsch boerenverstand weer tilt slaat.
Oud 30 november 2004, 18:58   #99
Keteltje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Zelfs op de unief in 'franskiljon' Gent wordt dit gezegd ! Walen hebben ook gecollaboreerd , maar de repressie was anti-Vlaams !
Keteltje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 19:21   #100
johan
Provinciaal Gedeputeerde

johan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[size=7]Ja.[/size]
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be