Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2019, 09:20   #81
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Scheiding der machten, daar doet links niet aan
2
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 09:55   #82
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
carnaval, het ene jaar is het ander niet, volgend jaar een carnavalwagen met langetenenpoppen.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190306_04235693

Dees is echt grappig.
Haha, daar staan ze dan met hun WOII vergelijkingen. Stomme Joden.
Oud 7 maart 2019, 10:04   #83
polb
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gloria Bekijk bericht

Als Jood ben ik autochtoon als de pest .
Inheems sinds de late Middeleeuwen.
Kan jij een puntje aan zuigen
Dat is nu net het punt è. we hebben hier wel een hele hoop bevolkingen over ons heen gehad over de eeuwen heen. En dat is geen probleem, als ze vermengen.
Als jood op jullie eilandje, dat is niet bepaald zich aanpassen. Maar dan wel constant de holocaust en antisimetisme gaan aangrijpen als er eens een naamplaat "Jodenstraat" afgenomen wordt voor gevelwerken, of een carnavalswagen waar niets mis mee is.

Zielig zenne. Er zijn wel meer bevolkingsgroepen die vervolgd geweest zijn, en nog worden.

Laatst gewijzigd door polb : 7 maart 2019 om 10:05.
polb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 10:12   #84
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Tjonge, de Verenigde Naties en de Unesco buigen zich over deze kwestie. Houden die zich ook bezig met de vervolging van homosexuelen in Iran en Saoedi Arabie? Of is dat een interne culturele kwestie waar we ons best niet in moeien?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 10:20   #85
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Tja, vorige week hing er nog een misplaatst spandoek bij een Nederlandse moskee.

Daar werd direct gedreigd met geweld. (en de groep die dreigde met geweld staat ervoor bekend daar zeker niet van te schuwen)

Nu was er een "misplaatste" praalwagen tijdens een lokaal en cultureel aanvaard gebeuren, en de beledigde groep schakelde de ge-eikelde kanalen in om er officieel, en op 21ste eeuwse manier mee om te gaan.

Wat het ideale resultaat zou zijn. De volgende carnaval een hoop praalwagens die deze zaak nog eens dik in het belachelijke trekken.

Carnaval is bedoeld om lange tenen te trappen, culturele pijnpunten aan te kaarten of gewoon schofferend te zijn.
En hen die er niet mee akkoord gaan, zoek een plaats waar er geen carnaval gevierd wordt. Dat ze ginder gaan zuurpruimen.
Oud 7 maart 2019, 11:08   #86
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tja, vorige week hing er nog een misplaatst spandoek bij een Nederlandse moskee.

Daar werd direct gedreigd met geweld. (en de groep die dreigde met geweld staat ervoor bekend daar zeker niet van te schuwen)

Nu was er een "misplaatste" praalwagen tijdens een lokaal en cultureel aanvaard gebeuren, en de beledigde groep schakelde de ge-eikelde kanalen in om er officieel, en op 21ste eeuwse manier mee om te gaan.

Wat het ideale resultaat zou zijn. De volgende carnaval een hoop praalwagens die deze zaak nog eens dik in het belachelijke trekken.

Carnaval is bedoeld om lange tenen te trappen, culturele pijnpunten aan te kaarten of gewoon schofferend te zijn.
En hen die er niet mee akkoord gaan, zoek een plaats waar er geen carnaval gevierd wordt. Dat ze ginder gaan zuurpruimen.
voor twee weken was er die 'laatste-honderd-dagen' met scholieren verkleed als arabieren, toen is die school een week lang bewaakt moeten worden door de politie ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 11:09   #87
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Tjonge, de Verenigde Naties en de Unesco buigen zich over deze kwestie. Houden die zich ook bezig met de vervolging van homosexuelen in Iran en Saoedi Arabie? Of is dat een interne culturele kwestie waar we ons best niet in moeien?
strak plan, volgend jaar wagen maken met flatgebouw en voil jeanetten afgooien.
Oud 7 maart 2019, 11:37   #88
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
strak plan, volgend jaar wagen maken met flatgebouw en voil jeanetten afgooien.
Nep voil jaenetten mag ik hopen?

En een wagen waar ze nep-schaapjes de kop afsnijden?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 maart 2019 om 11:38.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 11:40   #89
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Nep voil jaenetten mag ik hopen?

En een wagen waar ze nep-schaapjes de kop afsnijden?
echte en met de kop naar beneden!
(maar k zou wel in een niet zichtbare zachte opvang voorzien, lijkt me maakbaar eigenlijk)

en een wagen waar echte geiten verkracht worden?
Oud 7 maart 2019, 11:58   #90
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
echte en met de kop naar beneden!
(maar k zou wel in een niet zichtbare zachte opvang voorzien, lijkt me maakbaar eigenlijk)en een wagen waar echte geiten verkracht worden?
Hebt u nu echt geen schaamte? Wat hebben die geiten en schapen u misdaan? En wil U Gaia en soortgelijken in uw nek. Die doen net hetzelfde als de langetenen in dit verhaal hoor.

Maar met nep-schapen en geiten, da's prima maakbaar.
Ik kan zo een productielijntje starten voor dat soort van fratsen. Ik kan je zelfs garanderen dat nergens in het productieproces dierlijke producten gebruikt worden.

Laatst gewijzigd door maddox : 7 maart 2019 om 11:59.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 12:09   #91
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hebt u nu echt geen schaamte? Wat hebben die geiten en schapen u misdaan? En wil U Gaia en soortgelijken in uw nek. Die doen net hetzelfde als de langetenen in dit verhaal hoor.

Maar met nep-schapen en geiten, da's prima maakbaar.
Ik kan zo een productielijntje starten voor dat soort van fratsen. Ik kan je zelfs garanderen dat nergens in het productieproces dierlijke producten gebruikt worden.
schapen verkrachten valt toch onder de vrijheid van meningsuiting, niet?
Oud 7 maart 2019, 12:18   #92
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ik vind dat die praalwagen gewoon moet kunnen. Met carnaval wordt overal de spot mee gedreven, dat moet kunnen. Langzamerhand blijft er weinig over van onze eigen cultuur, zwarte piet mag nog amper, met Carnaval moet je rekening houden met allerlei gevoeligheden van " minderheden" terwijl het gewoon gaat om een oud gebruik, carnaval.

Er zijn belangrijker zaken voor de Joodse gemeenschap denk ik, antisemitisme bijvoorbeeld wat een terechte bezorgdheid is, maar wat heeft een praalwagen met carnaval daar mee te maken? Niets.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 12:21   #93
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Ik dacht dat Aalst carnaval een gebeuren was dat nauwelijks bekendheid genoot over de landsgrenzen heen. Maar als je ziet hoe die internationale instellingen er als de kippen bij zijn om te zeiken over een stomme praalwagen ...

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 7 maart 2019 om 12:21.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 12:25   #94
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik dacht dat Aalst carnaval een gebeuren was dat nauwelijks bekendheid genoot over de landsgrenzen heen. Maar als je ziet hoe die internationale instellingen er als de kippen bij zijn om te zeiken over een stomme praalwagen ...
joden hebben wereldwijd heel veel invloed.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 12:26   #95
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
https://www.hln.be/regio/aalst/joods...1939~af5225d8/

(Als hier al een draad over bestaat mijn excuses, maar ik kon er geen vinden, is nochtans al nieuws van gisteren, en meestal zijn onze forumgangers er rap bij als het over zulke dingen gaat)

Wat denken jullie? Vinden jullie deze klacht terecht? Ik niet!
Binnenkort mogen we met niks meer lachen, alleen met blanke belgen, want die worden met de dag meer en meer de untermensch.

Onze cultuur moet eraan want de nieuwe geimporteerde culturen krijgen de middelen om ons te discrimineren. En altijd terug 1939 erbij halen... Dat is blijkbaar de Mantra van heel het Jodendom. En is het omdat wij iets ergs gedaan hebben in WO 2?? Neen, Wij hebben hun GERED van de nazi's. Ze zouden beter dankbaar zijn en onze cultuur respecteren waarin we 1 keer per jaar alles op de korrel nemen, onszelf maar ook iedereen die deel uitmaakt van onze maatschappij.

De burgemeester Christophe D'Haese (N-VA) verdedigt in ieder geval de carnavalisten. Toffe gast!
"Neen, Wij hebben hun GERED van de nazi's".

Dit is op zijn beurt wel een karikatuur hoor Ijsboer. Laten we het een beetje meer correct stellen. De Geallieerden hebben Europa van de Nazi's bevrijd. En meteen hebben ze ook het joodse gedeelte van de Europese bevolking bevrijd. Tenminste wat er nog van overbleef nadat de Nazi's op een industriële schaal er zes miljoen hadden geliquideerd.

Wat die Aalsterse carnavalgroep heeft uitgericht was gewoon oer-dom. Ik heb daar enkele bedenkingen bij:

- Vooreerst, de wijze waarop Joden werden voorgesteld (laten we zeggen de smoelen die vertoond werden) geleken sprekend op de afbeeldingen die de Nazi's bovenhaalden in hun antisemitische campagnes tijdens de jaren twintig en (nóg meer) de jaren dertig.

- Het is niet erg snugger om uitgerekend zoiets uit te spoken in de groeiende sfeer van antisemitisme die de laatste jaren helaas op vele plaatsen in Europa opnieuw opduikt. Heb je in de berichtgeving nog niet gemerkt wat er zich tijdens de voorbije weken en maanden bijvoorbeeld in Frankrijk afspeelt? De verwoestingen op joodse kerkhoven, het bekladden van joodse commerciële huizen, het publiekelijk uitschelden van joden (ondermeer de Franse filosoof Alain Finkielkraut).

- De joden vormen in België slechts een kleine minderheid die niemand last bezorgt. De meerderheid van die Joden is zelfs niet eens gelovig en valt helemaal niet op. De gelovige orthodoxe joden lopen er evenmin allemaal bij gekleed zoals de Chassidische joden die de carnavalisten blijkbaar zo leutig en bespottelijk vonden. Het gaat dus om een minderheid van een kleine minderheid. En uitgerekend op die gaan de Vismoilen pikken.

- Er is een veel grotere groep in dit onzalige land die ons een heel pak meer ongemak en bijwijlen zelfs last en vijandigheid bezorgt. Tot bomaanslagen toe. Daarvan loopt er ook een aantal met "gekke kledij" rond. Willen de Vismoilen daarover eens een praalwagen in elkaar knutselen?

Ik woon persoonlijk ook in de Aalsterse regio. Maar, zoals veel van mijn streekgenoten kan gans het Carnavalgedoe mij geen barst schelen. Het is trouwens opvallend dat velen ervoor zorgen dat ze tijdens die periode ergens elders vertoeven. Zelfs eigenaars van handelszaken die, ingevolge Carnaval, hun etablissementen laten dichttimmeren (door professionele ondernemingen uit Nederland) en dus liever bewust hun omzet zien dalen.

Burgemeester Dhaese apprecieer ik in hoge mate. Het is een fatsoenlijke man. Dat hij de Carnavalisten verdedigt vind ik normaal. Hij is een wijze politicus die de schade poogt te beperken. Maar in de Tijd van deze morgen stond toch een bericht over de Unesco waaruit blijkt dat er wel eens over gedacht kan worden om de status van werelderfgoed aan het Aalsters Carnaval te ontnemen. Voor Aalst en de Caranvalisten zou dat wel erg jammer zijn.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 12:31   #96
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Dit is op zijn beurt wel een karikatuur hoor Ijsboer. Laten we het een beetje meer correct stellen. De Geallieerden hebben Europa van de Nazi's bevrijd. En meteen hebben ze ook het joodse gedeelte van de Europese bevolking bevrijd. Tenminste wat er nog van overbleef nadat de Nazi's op een industriële schaal er zes miljoen hadden geliquideerd.

Wat die Aalsterse carnavalgroep heeft uitgericht was gewoon oer-dom. Ik heb daar enkele bedenkingen bij:

- Vooreerst, de wijze waarop Joden werden voorgesteld (laten we zeggen de smoelen die vertoond werden) geleken sprekend op de afbeeldingen die de Nazi's bovenhaalden in hun antisemitische campagnes tijdens de jaren twintig en (nóg meer) de jaren dertig.

- Het is niet erg snugger om uitgerekend zoiets uit te spoken in de groeiende sfeer van antisemitisme die de laatste jaren helaas op vele plaatsen in Europa opnieuw opduikt. Heb je in de berichtgeving nog niet gemerkt wat er zich tijdens de voorbije weken en maanden bijvoorbeeld in Frankrijk afspeelt? De verwoestingen op joodse kerkhoven, het bekladden van joodse commerciële huizen, het publiekelijk uitschelden van joden (ondermeer de Franse filosoof Alain Finkielkraut).

- De joden vormen in België slechts een kleine minderheid die niemand last bezorgt. De meerderheid van die Joden is zelfs niet eens gelovig en valt helemaal niet op. De gelovige orthodoxe joden lopen er evenmin allemaal bij gekleed zoals de Chassidische joden die de carnavalisten blijkbaar zo leutig en bespottelijk vonden. Het gaat dus om een minderheid van een kleine minderheid. En uitgerekend op die gaan de Vismoilen pikken.

- Er is een veel grotere groep in dit onzalige land die ons een heel pak meer ongemak en bijwijlen zelfs last en vijandigheid bezorgt. Tot bomaanslagen toe. Daarvan loopt er ook een aantal met "gekke kledij" rond. Willen de Vismoilen daarover eens een praalwagen in elkaar knutselen?

Ik woon persoonlijk ook in de Aalsterse regio. Maar, zoals veel van mijn streekgenoten kan gans het Carnavalgedoe mij geen barst schelen. Het is trouwens opvallend dat velen ervoor zorgen dat ze tijdens die periode ergens elders vertoeven. Zelfs eigenaars van handelszaken die, ingevolge Carnaval, hun etablissementen laten dichttimmeren (door professionele ondernemingen uit Nederland) en dus liever bewust hun omzet zien dalen.

Burgemeester Dhaese apprecieer ik in hoge mate. Het is een fatsoenlijke man. Dat hij de Carnavalisten verdedigt vind ik normaal. Hij is een wijze politicus die de schade poogt te beperken. Maar in de Tijd van deze morgen stond toch een bericht over de Unesco waaruit blijkt dat er wel eens over gedacht kan worden om de status van werelderfgoed aan het Aalsters Carnaval te ontnemen. Voor Aalst en de Caranvalisten zou dat wel erg jammer zijn.
misschien moeten joden ook maar eens stoppen met overal "nazi's" te zien, telkens er met hen de spot wordt gedreven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 12:46   #97
Sneaky
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Zien de joden dan zelf niet dat altijd terug grijpen naar WOII antisemitisme in de hand werkt?

Charlie mag spotten met de profeet, maar als je een Jood neerzet als een gierige karikatuur, dan ben je een Nazi?
Oud 7 maart 2019, 12:54   #98
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
https://www.hln.be/regio/aalst/joods...1939~af5225d8/

(Als hier al een draad over bestaat mijn excuses, maar ik kon er geen vinden, is nochtans al nieuws van gisteren, en meestal zijn onze forumgangers er rap bij als het over zulke dingen gaat)

Wat denken jullie? Vinden jullie deze klacht terecht? Ik niet!
Binnenkort mogen we met niks meer lachen, alleen met blanke belgen, want die worden met de dag meer en meer de untermensch.

Onze cultuur moet eraan want de nieuwe geimporteerde culturen krijgen de middelen om ons te discrimineren. En altijd terug 1939 erbij halen... Dat is blijkbaar de Mantra van heel het Jodendom. En is het omdat wij iets ergs gedaan hebben in WO 2?? Neen, Wij hebben hun GERED van de nazi's. Ze zouden beter dankbaar zijn en onze cultuur respecteren waarin we 1 keer per jaar alles op de korrel nemen, onszelf maar ook iedereen die deel uitmaakt van onze maatschappij.

De burgemeester Christophe D'Haese (N-VA) verdedigt in ieder geval de carnavalisten. Toffe gast!
Eigenlijk ben ik het in dit geval eens met Freilich.

Hij is trouwens ontzettend mild geworden.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20190306_04235638

Citaat:
‘Spotten en beledigen mag’, besluit Freilich. ‘Kwetsen ook, maar de vraag is: moet het ook? Er loopt nu een Amerikaanse petitie bij Unesco om Aalst carnaval haar status als immaterieel erfgoed weg te halen. Dat wil ik vermijden. Het Carnaval van Aalst is belangrijk Vlaams erfgoed dat we moeten koesteren, ik wil me dan ook inzetten om tot dialoog en wederzijds begrip te komen.’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2019, 12:54   #99
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
misschien moeten joden ook maar eens stoppen met overal "nazi's" te zien, telkens er met hen de spot wordt gedreven.
2!
Oud 7 maart 2019, 12:55   #100
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Zien de joden dan zelf niet dat altijd terug grijpen naar WOII antisemitisme in de hand werkt?
Charlie mag spotten met de profeet, maar als je een Jood neerzet als een gierige karikatuur, dan ben je een Nazi?
2!
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be