Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 december 2019, 22:00   #81
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat kan best. Ook mijn stijl niet.

Alleen: het was mannenpraat wat hij daar verkocht. Ik zie niet in waarom daar nu zo overspannen op gereageerd wordt.

Eigenlijk weet ik het wel: de gelegenheid wordt aangegrepen op de katholieke studentenvereniging aan te pakken. Dat is de grote achterliggende agenda. De UG weet immers maar al te goed dat ze Hoeyberghs op niets onwettig kunnen pakken.
Moet een katholieke organisatie op dit vlak toch niet een bepaalde ondergrens vooropstellen? Een beetje verheffing kan geen kwaad, lijkt me. Of hebben katholieken dat opgegeven?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 22:02   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Mannenpraat is zo'n typische katholieke houding. Waar het paternalistisch vrouwonvriendelijk karakter van de katholieke leer (zie ook de apostel Paulus) weer tot uiting komt. Men keurt het zeer denigrerend spreken over vrouwen goed onder het motto dat het 'maar mannenpraat' is.
De katholieke visie op man en vrouw houdt geen denigrerende benadering in van de vrouw. Dan kent u heel slecht de leer van de katholieke Kerk.

Ik heb trouwens nergens onderschreven wat Hoeyberghs zei. Wel dat het mannenpraat is en dat men daar in onze tijd heel overspannen op reageert. Dan kan ik DDD onderschreven dat het allemaal veel te veel opgeklopt wordt.

De reden is uiteindelijk dat het niet over Hoeyberghs gaat. De links georiënteerde studentenverenigingen aan de UG beogen immers al vele jaren om de KVHV monddood te maken en de toegang te laten verbieden tot de infrastructuur van de universiteit. Heel die zaak wordt daar nu weer voor aangegrepen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 22:04   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Moet een katholieke organisatie op dit vlak toch niet een bepaalde ondergrens vooropstellen? Een beetje verheffing kan geen kwaad, lijkt me. Of hebben katholieken dat opgegeven?
De KVHV heeft ooit een lezing georganiseerd met mgr. Léonard. Geen verheffing? Of anders gezegd: er moet ruimte zijn voor diverse sprekers. En wat ze dan brengen, kan aanleiding geven tot gesprek, discussie, reflectie, afwijzing of instemming.
Oud 10 december 2019, 22:05   #84
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De katholieke visie op man en vrouw houdt geen denigrerende benadering in van de vrouw. Dan kent u heel slecht de leer van de katholieke Kerk.

Ik heb trouwens nergens onderschreven wat Hoeyberghs zei. Wel dat het mannenpraat is en dat men daar in onze tijd heel overspannen op reageert. Dan kan ik DDD onderschreven dat het allemaal veel te veel opgeklopt wordt.

De reden is uiteindelijk dat het niet over Hoeyberghs gaat. De links georiënteerde studentenverenigingen aan de UG beogen immers al vele jaren om de KVHV monddood te maken en de toegang te laten verbieden tot de infrastructuur van de universiteit. Heel die zaak wordt daar nu weer voor aangegrepen.
Ik heb het niet over het KVHV hier. Noch over de RUG. Ik heb het over het feit dat u de denigrerende gezegdes van die lapzwans Hoeyberghs niet afkeurt, maar het afdoet als 'mannenpraat' en het vergoeilijkt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 december 2019 om 22:06.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 22:09   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb het niet over het KVHV hier. Noch over de RUG. Ik heb het over het feit dat u de denigrerende gezegdes van die lapzwans Hoeyberghs niet afkeurt, maar het afdoet als 'mannenpraat' en het vergoeilijkt.
Het afdoen als "mannenpraat" is afkeurend. Mannenpraat is nu eenmaal iets lichtvoetig onder mannen. Niet onmiddellijk academisch van gehalte of niveau.
Oud 10 december 2019, 22:10   #86
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'De Jeff' Hoeyberghs is een ranzig ventje. En als chirurg deugde hij ook al niet (1)(2). Een blaaskaak.

(1) Plastisch chirurg Jeff Hoeyberghs is nalatig geweest bij de nazorg van een 43-jarige Lommelse die een borstvergroting liet uitvoeren in de Wellness Kliniek. Dat heeft de Tongerse strafrechter beslist. Hoeyberghs moet een schadevergoeding van 38.500 euro betalen.

(2) Plastisch chirurg Jeff Hoeyberghs is door de Engelse Orde van Geneesheren geschorst voor 12 maanden. De schorsing komt er na een klacht van een Britse vrouw.
Recht voor de raap en overdrijvend, het publiek verwacht dat van hem, al eens naar de slimste mens gekeken en naar de uitspraken van Brusselmans geluisterd?
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 22:14   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Recht voor de raap en overdrijvend, het publiek verwacht dat van hem, al eens naar de slimste mens gekeken en naar de uitspraken van Brusselmans geluisterd?
Uit het verleden weten we eigenlijk dat het een showman is. Daarom vermoed ik dat hij het doelbewust heeft gezocht. Ook al omdat weer eens duidelijk was dat de linkse jongetjes en meisjes weer bij de deur stonden om te protesteren tegen deze lezing van het KVHV. Het is al eerder gebeurd dat de linksen dan een kaartje kopen en filmopnames maken.
Oud 10 december 2019, 22:14   #88
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Als dat nu de mensen zijn of de schrijvers waarnaar de jeugd moet opkijken, dan verwondert het me niets dat zeer jonge mensen zich compleet lazarus drinken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 10 december 2019 om 22:16.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 22:28   #89
N-Vb
Minister-President

N-Vb's schermafbeelding

Standaard

Wie neemt die Hoeyberghs nu ernstig?

hij is een kruising tussen Eddy Wally en Alex Agnew en het politieke verstand van een dom blondje.
N-Vb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 22:35   #90
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-Vb Bekijk bericht
Wie neemt die Hoeyberghs nu ernstig?

hij is een kruising tussen Eddy Wally en Alex Agnew en het politieke verstand van een dom blondje.
Schijnbaar wordt hij door links Vlaanderen heel ernstig genomen, want ze putten zich nu uit om uiting te geven aan een nooit gekende verontwaardiging...
Oud 10 december 2019, 23:16   #91
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij Brusselmans is het overduidelijk sarcasme. Brusselmans heeft voor het overige echt wel respect voor vrouwen hoor. Hoeybergs van den andere kant meent dat echt. Die zijn ideeen zijn echt gewoon achterlijk.

Dit gezegd zijnde vind ik het vrij bizar dat het vooral links is die hier op de barricades staat. Ze hebben geen probleem met het geinstitutionaliseerde seksisme binnen de Islam, maar staan hier dan wel verontwaardigd te doen als er 1 idioot seksistische opmerkingen maakt tijdens een lezing. Dan zijn ze plots voorstander van het inperken van het recht op vrije meningsuiting terwijl ze aan de andere kant seksisme aan het institutionaliseren zijn. Die eeuwige spreidstand ga ik nooit begrijpen. Dat is trouwens dezelfde spreidstand waar sommige gasten van het VB ook mee kampen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 23:17   #92
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dit gezegd zijnde vind ik het vrij bizar dat het vooral links is die hier op de barricades staat. Ze hebben geen probleem met het geinstitutionaliseerde seksisme binnen de Islam, maar staan hier dan wel verontwaardigd te doen als er 1 idioot seksistische opmerkingen maakt tijdens een lezing. Dan zijn ze plots voorstander van het inperken van het recht op vrije meningsuiting terwijl ze aan de andere kant seksisme aan het institutionaliseren zijn. Die eeuwige spreidstand ga ik nooit begrijpen. Dat is trouwens dezelfde spreidstand waar sommige gasten van het VB ook mee kampen.
Van welke spreidstand beschuldigt u het Vlaams Belang?
Oud 10 december 2019, 23:17   #93
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bij Brusselmans is het overduidelijk sarcasme. Brusselmans heeft voor het overige echt wel respect voor vrouwen hoor. Hoeybergs van den andere kant meent dat echt. Die zijn ideeen zijn echt gewoon achterlijk.
Al lachend zegt de zot zijn waarheid. Bij Brusselmans weet je nooit wat gemeend is en wat niet. Hij flirt er voortdurend mee en dat is ook zijn handelsmerk geworden.
Oud 10 december 2019, 23:20   #94
Anna List
Banneling

Standaard

Wat zegt Jeff groffer dan Koran of Imam mss?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 23:22   #95
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik ga er even van uit dat ik zo een linkse ben.

Ik zit hier constant mensenrechten te verdedigen. Islam valt daar ook onder.

Maar systematisch moslims of joden of fascisten goedpraten doe ik niet
Oud 10 december 2019, 23:23   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

U verdedigt de islam. Wat moet ik dan wel begrijpen uit zo'n uitspraak?
Oud 10 december 2019, 23:27   #97
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Wat zegt Jeff groffer dan Koran of Imam mss?
http://www.exmoslim.org/belediging%2...e%20islam.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2019, 23:29   #98
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Als dat nu de mensen zijn of de schrijvers waarnaar de jeugd moet opkijken, dan verwondert het me niets dat zeer jonge mensen zich compleet lazarus drinken.
Waarschijnlijk nooit Brusselmans gelezen. Samen met Tom Lanoye de beste Vlaamse schrijver van de laatste 30 jaar.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 10 december 2019, 23:30   #99
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U verdedigt de islam. Wat moet ik dan wel begrijpen uit zo'n uitspraak?
Ik heb de pest aan religies.

Ik verdedig mensenrechten.
Oud 10 december 2019, 23:30   #100
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Tja, als je de Islam verdedigt, moet je niet op Hoeybergs zitten te kappen, want dan verdedig je het geinstitutionaliseerd seksisme.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be