![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Another Jack : 22 april 2020 om 07:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij opgevallen is toen ik deze draad opgestart heb was dat er mensen zijn die het gebruik van een mondmasker/handschoentjes totaal onnodig vinden.
Pijnlijk detail is dan weer dat als je de laatste dagen de nieuwsuitzendingen opzet op TV of ergens anders op volgt je niets anders hoort of ziet het juist allemaal over die mondmaskers gaat. Om bovenstaande wat kracht bij te zetten toch nog even dit: Resultaten corona-bevraging UA: ‘Meer dan helft van mensen met symptomen komt zonder bescherming buiten’ p.s. Ver voor dat het Covid-19 zijn intrede overal ter wereld gedaan heeft schreef ik al wel eens in één of ander bericht op het forum dat wij, vroeger al, moesten doen zoals onze Chinese vrienden het ons al jaar -en dag voorgedaan hebben: * beleefde buiging als groet * mondmaskers dragen Best lastig dat het virus juist uit die hoek (China???) zou komen. ![]() Sorry voor die mensen die er het nut niet van zien van een mondmasker maar ik zet het toch altijd op mocht ik even buiten lopen. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 23 april 2020 om 06:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat allemaal omdat er een wereldwijde penurie aan mondmaskers was, en de verzorgers dat voor zichzelf wilden, en niet voor de bevolking. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uit onderzoek van de UA blijkt dat mensen met één of meer corona symptomen doodleuk blijven buiten komen:
https://www.standaard.be/cnt/dmf20200422_04931381 |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Complementair..... Zo simpel. Zelfs Van Ranst (en laten we ook De Block niet vergeten.... Waar verbergt die, zich trouwens?) zou dat moeten begrijpen. Of gaat hij straks als we een masker moeten dragen ook beweren dat social distancing 'geen meerwaarde' heeft? Laatst gewijzigd door Bach : 23 april 2020 om 09:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Juist iemand van de gemeente aan de deur gehad. Om te controleren of alles goed is. Toen ik de deur open deed stond ze daar op 1 meter.... zonder mondmasker.
Social distancing is gewoon veel moeilijker te implementeren dan men denkt. En dat is niet omdat de bevolking (inclusief gemeenteambtenaren) ongehoorzaam zijn maar ondat het hardnekkige gewoonten betreft die men onbewust toepast tenzij men continu bewust daar mee kan bezig zijn, wat niet evident is. Is er dan echt geen psycholoog die de overheid wat verstand terzake kan bijbrengen? Mischien toch eens een keer verder kijken dan het advies van microscoop kijkende virologen die zich tegelijk expert wanen in menselijk gedrag. Kom aan zeg! Wie weet hoeveel goedbedoelde huis aan huis virus infecties we zo al gehad hebben. Daarbij is ook 1,5 meter een volledig arbitrair cijfer. Hoe verder hoe beter. Virus kan gemakkelijk 4 meter overbruggen in bepaalde omstandigheden. Het ware veiliger geweest voor beiden moest ik de deur niet hebben open gedaan. Laatst gewijzigd door Bach : 23 april 2020 om 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet ter zake, maar wel goed geantwoord.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ééntje van het type waar je diegenen die aan uw deur verschijnen met te woord kan staan en eventueel om een legitimatiekaart voor de camera te laten houden en die ook automatisch een foto neemt. ![]() p.s. Je merkt op straat dat er velen zijn die het 'blijf in je kot' serieus beu zijn en toch zonder mondmasker/handschoentjes toch maar even buitenlopen. Natuurlijk zorgde het Covid-19 voor een totaal andere leefwereld waar wij mensen ons moeten naar aanpassen, velen kunnen dat niet. Er zijn zelfs mensen die compleet doldraaien in de situatie waar wij nu in verkeren hoorde ik iemand vertellen in de week. Anderen lossen dit op met enkele werkjes te doen in huis die zijn blijven liggen. (Bezigheidstherapie???? ![]() Zolang er géén oplossing voor gevonden is of zal worden tegen het Covid-19 zal het allemaal nog in stijgende lijn gaan de miserie. En weer was ik ver de enige die een mondmasker op had en zijn handschoentjes aan had toen ik even een krant ging halen. De krantenhandelaar was nog boos op enkele mensen die geen boodschap hadden aan het afstand houden tussen mensen. Als die types moesten aangevallen worden door het Covid-19 daar kan ik géén compassie met hebben dan. Do your thing Covid-19, it's all yours!! ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 24 april 2020 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ---------------------------------------------------------------- Van mij mogen ze de regels nog verstrengen , maar .... Ik ben voor handhaving zoals't nu loopt , maar .... met duurdere boetes voor wie moedwillig de regels overtreedt !! En wie doelbewust iemand besmet , mocht de dader zelf ziek worden , geen hulp voor zulke !! Dit virus is nog niet voldoende "weggezakt" , nu naar open , en er zal weer piek komen !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 24 april 2020 om 23:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tweede piek zal er sowieso komen. De vraag is wanneer... (ik gok ergens in de loop van sept-okt).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergens op het forum schreef u al dat het virus zich door de lucht zou kunnen verplaatsen. Daarstraks liep ik even om een krant en wat mij onviel was dat ik de enige was die er weer maar eens uitzag als iemand uit een laboratorium, handschoenen aan en mondmasker op. In de krantenwinkel zelf moest de uitbater weer maar eens een opmerking maken dat er afstand moest gehouden worden. De dame in kwestie waar hij de opmerking tegen maakte ergerde zich zelfs aan de naar haar toe gemaakte opmerking en wilde gewoon doorstappen naar waar ZIJ moest zijn. Zo ziet u maar de meeste mensen trekken er zich géén bal meer van aan ondanks de talrijke berichten van virologen/mensen die er dagelijks met bezig zijn. Is het 'vechten' tegen de bierkaai?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 april 2020 om 10:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij sommige posts neigt het zelfs naar trollen maar kom ... Moet ik voor de aanschaf van een nieuwe hamer gaan want het nagels met koppen slaan lukt mij niet meer dezer dagen. Maar gelijk heeft u op veel plaatsen gaat het er al véél losser aan toe. p.s. Voor die mensen die echt klein wonen en dan in véél gevallen nog géén 'zittend gat' hebben is dit best een wreed moeilijke situatie het 'blijf in uw kot' laat staan nog 'opgelegde' regels te moeten volgen. Ergens begrijpelijk maar het virus schuilt achter een klein 'hoekje'.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 27 april 2020 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vanaf 4 mei zullen alle bedrijven terug kunnen werken. Zij die naar hun werk gaan met het openbaar vervoer dienen wel "verplicht" een mondmasker te dragen. Hoe kom ik eraan? Alle Belgen zullen er één krijgen...binnen 14 dagen (in het beste geval) ![]() ![]() Laatst gewijzigd door De Prof : 27 april 2020 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gegarandeerd plaats bij het aanschuiven aan de kassa's in Delhaize. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |