![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik begrijp dat niet. Elk jaar gaan er 50-60 miljoen mensen dood in de wereld. Dat is de normale gang van zaken. Nu zou er eens uitzonderlijk daar 40 miljoen kunnen bijkomen. Niet eens het dubbele dus. Wat gaat dat voor een verschil maken ? Dat is amper merkbaar he. Of er nu op 7 miljard, eens 60 miljoen doodgaan, of eens 100 miljoen, dat maakt geen groot verschil he. De overgrote meerderheid blijft leven. Ik begrijp echt niet waarom men daar zo catastrofaal over doet. Moest er nu 3 miljard mensen dood gaan, ja, dan kan men zeggen, dat gaat een serieus effect hebben. De helft van de mensen weg, dat gaat dingen veranderen. Als de helft van de mensen in een bedrijf weg zijn, gaan er problemen komen. Maar ocharme een verdubbeling van de normale doden ? Dat ziet ge amper. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ongelofelijke stupiditeit van die uitspraak is grenzeloos.
Het is toch zo gemakkelijk om op "farmareuzen" te kappen, en hen tegelijkertijd bovennatuurlijke eigenschappen toe te kennen. De ganse farma industrie is aan een ongelofelijke inspanning bezig om er een proberen te bekomen. En gij denkt dat die mannen dat in hun kast liggen hebben, maar eerst de mayonnaise wat laten opkomen om de prijzen op te drijven. Dat is ongelofelijk beledigend voor al die mensen die daaraan werken. Laatst gewijzigd door patrickve : 7 mei 2020 om 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is zo van die mirakels die zouden gebeuren. Kijk, ik sluit niet uit dat er een mirakel gebeurt, en dat we in september een vaccin hebben DAT WERKT.
We hebben TWEE mirakels nodig: dat is dat het virus niet tegen de zomer kan, en dat we in september tegen alle verwachtingen in, een werkend vaccin hebben. In dat geval gaan er inderdaad een aantal levens gered worden ten opzichte van "laat maar waaien". Ik zou verwachten, de helft. Men verwacht eerder een vaccin in 2021. Tegen dan is de tweede piek al langsgeweest en zijn het grotendeels vijgen na pasen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Van Ranst doet dat niet voor zen plezier zeg je. Toch is de man zo mediageil als het maar kan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je moet weten wat je zegt hé. Laatst gewijzigd door De Prof : 7 mei 2020 om 19:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou die man mediageil zijn ? Dat virologen en epidemiologen deze dagen omnipresent in zowat alle media is nogal wiedes. En Marc Van ranst op kop daar ... hij zowel lid is van de RAG (Risk Assessment Group) als van het Wetenschappelijk comité Coronavirus. ( Deze vallen rechtstreeks onder de federale Volksgezondheid ) hij sinds april 2020 hij ook deel uit maakt van de GEES (Groep van Experts belast met de Exit-Strategie) opgericht door premier Sophie Wilmès. Dus ja of dat gij dat nu graag hebt of zelfs hij ...we gaan die man nog wel een tijdje blijven zien En wat hij doet op sociale media staat daar absoluut los van...da's zijn goed recht als burger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het punt is dat de zin of onzin van dat verbod om op die bank te gaan zitten zelfs niet eens aan de orde was binnen de verdere context : binnen blijven, enkel kortstondig en weinig naar buiten voor noodzakelijke aankoop van etenswaren en een wat fysieke ontspanning ( niet stilstaan) Dus vertel me nog eens een keertje hoe ge precies kunt komen bij de problematiek : mag ik op een bankje gaan zitten ? ...dat kan toch geen kwaad Laatst gewijzigd door praha : 7 mei 2020 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel Van RANST draait met de wind en vertelt regelrechte leugens. Ten minste als ik op de uitspraken van andere virologen mag verder gaan. Laatst gewijzigd door De Prof : 7 mei 2020 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn excuses Dus ge zegt : ge waart wat gaan fietsen et je vrouw en dan vroeg je je af wat je in godsnaam mis zou doen met met beiden even op een bankje te gaan zitten ? Is het da zo ? Awel nogmaals niks an sich Maar het is verboten en zelfs ook hier weer binnen de context : fietsen kan ( niet langer dan binnen een uur (? dacht ik) op afstand van je huis ) over uitrusten, gaan zitten etc is niks gezegd Dat lijkt me bijna van hetzelfde kaliber dan die discussies toen het warm weer was en mensen waren even gaan zitten of liggen uitrusten in het park ( zogezegd tijdens de wandeling ) Als men daar dan naar vroeg was de uitleg ook : wat doen we in godsnaam mis ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=De Prof;9321476]Ik merk dat de mening van BDW ook niet bepaalt in uw kraam past.quote]
oh die past perfect in mijn kraam hoor Moest die zijn mening af en toe niet kunnen ventileren dan kon ik er ook niet op vitten hé ![]() Citaat:
Maar ik zie dat ge weer over wat anders moet beginnen. Het ging over of hij nu mediageil was of niet en hoe jij dat denkt te beoordelen Citaat:
Ik kan me enkel virologen voor de geest halen die niet 101% dezelfde mening hebben Lijkt me nogal wiedes |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik was gisteren gaan fietsen. En dat was volledig legaal met de huidige corona maatregelingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() [quote=praha;9321485]
Citaat:
Daar deed Van Ranst een uitspraak over die regelrecht inging op die van Erica Vlieghe |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik dat hier zo allemaal wat lees dan gaan jullie nog aan het discussiëren zijn als de coronacrisis al lang gedaan zal zijn.
![]()