![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Dat lijkt me statistisch niet zo van belang. Ook buurten kunnen dat soort wederzijdse steun beginnen. Meer solidariteit.
![]() Citaat:
![]() De verkoper kan je ook na corona een speciale status geven: Royal-klant. ![]() Citaat:
Nee, je kiest dat zelf. Maar je betaalt in essentie om die goederen en diensten later nog snel te kunnen kopen, de handelaar te steunen en de economie te beschermen. Je moet het nu niet zo gek maken om te verwachten dat je die goederen ook NU al krijgt he. ![]() Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 20 mei 2020 om 20:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel dat ik graag eens een reis naar New York zou maken. Jij stelt voor dat ik gedurende 2 of 3 jaar nep-biljetten koop om naar New York te gaan, zodat ik na 4 jaar eens ECHT naar ginder zou kunnen vliegen omdat de vliegmaatschappij nog bestaat. Maar dan kost mijn enkele effectieve reis naar New York 4 keer de prijs. Voor die prijs wil ik niet meer naar New York. Ik zou NOOIT naar New York gegaan zijn voor zo een prijs. Het was toen die reizen goeiekoop waren, dat ik dat overwoog. Maar bovendien is het een riskante weddingschap, want het is heel goed mogelijk dat, binnen 4 jaar, die maatschappij oftewel niet meer bestaat na mijn eerste 3 fictieve reizen, of anders de reis veel duurder verkoopt in 't echt. Terwijl, als die maatschappij failliet zou gaan, en er nadien andere vormen van reis uitgevonden worden, dat misschien aantrekkelijker zou zijn dan die goeie ouwe vlucht in een vliegtuig of zo, weet ik veel. Maw, mijn toekomstige consumptie zal zwaar in twijfel getrokken worden als ik daar nu meer geld moet aan uitgeven. Een vier keer duurdere reis binnen 4 jaar interesseert mij niet. Een 4 keer duurder hemd binnen 4 jaar interesseert mij niet. Het is dan veel interessanter voor mij dat die mensen geen inkomen meer hebben en dus niet mee de prijs kunnen omhoog helpen van de bestaande consumptie goederen, en dus in armoede geraken. Je hebt er altijd voordeel bij als uw medeburger in armoede leeft, om twee redenen: ten eerste is hij minder een concurrent voor de goederen die je wil kopen, en die goederen worden dus goeiekoper. Maar bovendien is die mens nadien ene die voor weinig geld voor U wil werken, omdat hij in nood is. Dat, voor zover je natuurlijk zelf wel verzekerd bent van uw inkomen omdat je zelf welvaart op de markt brengt. Laatst gewijzigd door patrickve : 21 mei 2020 om 06:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Rutte zal moeten zeggen dat het abnormaal blijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De essentie van de despoot dus. Maar zoals ik al stelde, men past zich aan aan de dwingelandij, en zoekt, binnen de opties, toch naar zijn eigen voordeel. Als "fictieve brol verkopen" opgelegd wordt, is het veel interessanter om zelf producent van fictieve brol te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 21 mei 2020 om 07:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe armer je medebuur, hoe minder geld hij uitgeeft, hoe slechter voor de economie.
![]() |
![]() |
#88 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
..."Als je terugkijkt in de statistieken dan weten we dat de 'intelligente lockdown' niet nodig was geweest", zegt Ira Helsloot, hoogleraar Besturen van Veiligheid aan de Radboud Universiteit. Hij verwijst naar onderstaande grafiek van het RIVM. Toen op 16 maart de horeca en scholen werden gesloten en de anderhalve meter afstand werd afgekondigd zat het besmettingsgetal iets onder de 1. Dat getal staat voor het gemiddelde aantal personen dat wordt besmet door een patiënt. Helsloot: "Daarna is het besmettingsgetal niet ver onder de 1 gezakt, dus deze maatregelen hebben weinig extra opgeleverd." https://nos.nl/artikel/2334648-wij-z...menleving.htmlDe "intelligente lockdown" heeft geen enkel effect gehad op de R-waarde. Nederlanders gingen gisteren massaal buiten genieten van de eerste zomerse dag. Het kabinet verliest het vertrouwen en de steun van de bevolking. De maatregelen moeten rap worden teruggedraaid. https://forum.politics.be/showpost.p...0&postcount=68 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.medrxiv.org/content/10.1....15.20103184v1 Ik toon daar aan dat de SCHIJNBARE R0 in de algemene bevolking bekomen kan worden door het initiele bestaan van een "super spreader" cohort die klein kan zijn, maar wel veel besmettingen veroorzaakt. Echter, als die kleine groep zichzelf (en anderen) snel besmet, bereikt die kleine groep nogal snel groepsimmuniteit, en valt de grote bevolking R0 terug op zijn normale waarde, maar veel trager. Dat is nu net precies de evolutie die we overal ter wereld waarnemen. |
|
![]() |
![]() |