![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de N-VA zo gemakkelijk om te kopen was als de traditionele "Vlaamse" looserspartijtjes in het verleden zaten we geen 600 dagen met een serieuze minderheidsregering in lopende zaken. Mijn voorspellingen komen, in tegenstelling tot die van jullie, uit. Jullie op macht en postjes belustte favoriete partij haalt volgens de peilingen nog 10% van de stemmen. Niet echt iets om de N-VA in de rubicon te doen springen. Jullie mogen in beide handjes klappen als de VLD nog de kiesdrempel haalt in 2024.
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de kerncentrales kreeg Michel snottebel niet dicht zoals werd afgedwongen.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 juni 2020 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij is dat een valabele piste om te verkennen. Het eindeloze geflipflop van Magnette mag wel eens stoppen. Of er iets van zal komen ? Afwachten maar hee. Eens kijken hoe hoog Rouseau zijn prijs gaat zetten, om PS te lossen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Tis SPa en CDH die overstag gaan (en daarvoor beloond worden in de vorm van het terugvinden van een reeks programmapunten van hun in het regeerakkoord) ofwel verkiezingen.
Gaat SPa zich losmaken van de PS ? Dat is de grote vraag. De PS heeft het al eerder gedaan zonder de SPa, dus er zijn precedenten. Maartoch. cdH zal wel meegaan als SPa ja zegt. Die gaan niet de blokkerende factor zijn. 75 % kans op verkiezingen volgens mij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door quercus : 22 juni 2020 om 12:27. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, als ze mateke willen overtuigen gaan ze hem een serieus departement moeten geven federaal. Ik gok op sociale zaken en volksgezondheid. En een bijkomende ministerpost maken in de Vlaamse regering, en zo de spa toevoegen aan de vlaamse regering. Dan zou het wel eens kunnen, dat Rouseau Magnette lost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zal dan voor de PS een zeer oncomfortable positie zijn, oppositie voeren tegen een federale regering waar de SPa waarschijnlijk gezondheidszorg en pensioenen bvb krijgt.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse regering echt politiek ingrijpend herschikken lijkt me weinig realistisch, waarschijnlijk gaan ze één bevoegdheid afsplitsen en die aan een spa minister geven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is het probleem ?
Heb je me nodig of wat ? Laatst gewijzigd door Henri1 : 22 juni 2020 om 13:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus 8 (7+1) ministerposten te verdelen over 4 partijen. Amai.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een tros vol staatssecretarissen erbij ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het traditioneel cliché, met vreugde, met uiterste nauwgezetheid én met een merkwaardige standvastigheid in stand gehouden door Vlaams-nationalistische keffertjes :
“Walen zijn lui en de Vlamingen zijn de werkpaarden”. Edoch, Stéphanie (29) verhuisde naar Wallonië (2017?) : ‘Het beeld van “de luie Waal” klopt niet’. Luie Walen ‘Er zijn verschillen tussen Vlamingen en Walen. Omdat we een tv-toestel hebben, betalen we nog kijk- en luistergeld, iets wat in Vlaanderen al lang werd afgeschaft (lacht). Walen zijn ook strenger als het aankomt op recyclage, maar ook dat is een pluspunt. Ik vind het wel jammer dat in Vlaanderen soms het beeld wordt opgehangen van de luie Waal. Ze zijn niet lui, ze leven gewoon op een ander ritme. En soms is het niet erg om die ingesteldheid te hebben, want in Vlaanderen moet alles snel gebeuren en is er veel minder tijd om te genieten. In de toekomst overweeg ik zelfs werk te zoeken in Wallonië, maar momenteel vind ik mijn huidige job nog te leuk.’ (Flair, 2018) Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juni 2020 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door dpg : 22 juni 2020 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wauw, de mening van een willekeurige Flair-lezeres. Zij zal inderdaad sinds haar verhuis een volledig en correct beeld hebben gevormd over de gehele Waalse maatschappij. Becijferd en al. En wat moet je in hemelsnaam aanvangen met zinnen als: "Ze zijn niet lui, ze leven gewoon op een ander ritme."? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 juni 2020 om 15:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ok, ze zal misschien geen enkele wet meer goedgekeurd krijgen - maar who cares? De salarissen worden toch uitbetaald ![]() En na der verkiezingen van 2024 blijft uiteraard de ontslagnemende regering-Wilmès zitten totdat er een nieuwe meerderheid is... ![]() Laatst gewijzigd door gertc : 22 juni 2020 om 15:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen de mening van een Vlaamse die naar Wallonië verhuisde. Een Erasmus-studente: Anouk Baeten: “Ze zijn een stuk relaxter dan wij, maar lui zijn ze in geen geval. Ik vond de Waalse studenten en proffen vooral heerlijk hartelijk. Warme mensen die iedereen met open armen ontvangen.” Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 juni 2020 om 15:36. |
|
![]() |
![]() |