![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vn Queckelginske is goed op dreef en goed bezig. Met zo'n poco beleid drijft hij nog veel meer kiezers naar de rechterzijde. Mensen zijn dit soort vingerwijzingen kotsbeu. En het internet zullen hij en zijn medestanders toch nooit kunnen beteugelen, we leven nog steeds niet in China.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb daar staaltjes van mogen meemaken, niemand van staatsveiligheid gezien op die bijeenkomsten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je bij spirit gezeten hebt, en daarna bij open vld, dan stel ik mij ernstig vragen bij de mens zijn overtuiging. Dan is de overtuiging samen te vatten als volgt: it is just me myself and I. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het enige wat ik er van wil zeggen, is dat het een verdomd dunne lijn is.
Het voorbeeld bij uitstek van haatspraak is de "fatwa" die uitgesproken werd over de Franse leraar, hetgeen quasi rechtstreeks aanleiding gaf dat een gast die 100 km ver woonde, er op af kwam om de leraar zijn kop er af te snijden. Maar mocht dan iemand zeggen "de islam herbergt veel haatspraak", dan ... beschuldigt men mij van hetzelfde misdrijf als de fatwa-uitroeper ... Voorts: ik haat de minister Quick, ik haat de vld en ik haat de famille de Laeken de Klootzakken.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Voor het omgekeerde, wat veel frekwenter voorkomt (haten van alles wat niet-moslim is), bestaat niet eens een woord. Je mag er donder op zeggen dat er niemand zal veroordeeld worden voor christianofobie, of atheïstofobie. Moslims zullen zich blijven verschuilen achter de islam of achter de koran om vrouwonvriendelijke, homofobe opmerkingen te maken, en niemand zal veroordeeld worden omdat hij vindt dat de IS strijders een zuivere islam nastreven. Het omverwerpen van de democratie door er een kalifaat van te maken, daar gaat ook niemand voor veroordeeld worden. Maar o wee wie zegt dat islam achterlijk is. Die zal direct zich mogen verantwoorden voor de rechtbank. Ik zou het anders zeggen: hatespeech met een religieus sausje erover, dat zal toegelaten zijn, zonder het religieuze sausje zal het als hatespeech veroordeeld worden.
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blame yourself, not us.
Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Ik moet nog de eerste zien die De Wachttoren citeert bij het plegen van een aanslag. Dat is het misplaatste "evenwichts"denken, waarbij men altijd veronderstelt dat wat de ene kant doet, de andere ook wel zal doen, en dan vindt dat men daar evenveel tijd moet insteken, wat natuurlijk een beleid compleet inefficiënt maakt.
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Dat zegt genoeg over wat voor een windhaan dat is.
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() E?n hij heeft nog "stage gelopen" bij bleiter Anciaux
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 11 november 2020 om 13:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben (jammer genoeg...) jarenlang de opmars van het salafisme binnen de moskeeën lijdzaam ondergaan. Pas na de aanslagen, is dit een prioriteit geworden bij de veiligheidsdiensten. Daar is indertijd een pak info over in de pers verschenen, en is hier in diverse draadjes uitvoerig besproken. Voordien had men bij de veiligheidsdiensten niet eens zicht op de buitenlandse financiering van sommige organisaties. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Waar het werkelijk om gaat is de burger die kritiek heeft op islam te muilkorven. Hoeveel mensen zijn er al bij Unia met een klacht die gegrond verklaard werd, voor haat tegen christenen, tegen atheïsten of tegen niet-moslims in het algemeen? Bestaat niet, hoor ik u denken. Vreemd dat ze dan trouw zweren aan IS, en aanslagen beramen, tot in het vredige Duitstalige België toe...
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke vakboungd haatspraak ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Met andere woorden, komen er aanslagen, dan is het "onze" schuld. Dat is ook wat moslims voortdurend doen, het gebruik van geweld door hen is een bewijs van de schuld van de tegenpartij. Onlangs was er in de 7e Dag een imam die zijn visie kwam vertellen over die Franse leraar die onthoofd werd, omdat hij een cartoon van Mohammed had getoond in zijn les. Op een bepaald moment zei die iets in de zin van "Ik ga nu niet het proces van die leraar maken, maar..." Dan zie je hoe het werkt, de moslim wordt voorgesteld als iemand die geen enkele verantwoordelijkheid heeft, als een soort wild dier, alle verantwoordelijkheid voor zijn daden wordt gelegd bij de niet-moslims. Het slachtoffer van de moord zal het wel gezocht hebben. En daarmee wordt het slachtoffer tot dader verheven.
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Ik dacht spontaan aan die foto van Theo Francken in nazicommandant uniform (hatespeech van de hand van Ecolo).
Daar hebben ze nog de persprijs voor gekregen in Wallonië. Maar hey, dat telt niet als aanzetten tot haat, hoor. Het is niet het juiste aanzetten tot haat...
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag) Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 11 november 2020 om 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat betrokkene, en zijn partij en dan meer specifiek de partijleiding de juiste personen zijn om dat beoordelen nietwaar ? Ik ben zelf nooit een voorstander geweest van de influx van weggelopen VU'ers richting VLD. Was absoluut tegenstander van 'witte konijnen' zoals Jean-Marie Zakkenvuller die ze in 1999 binnenhaalden. Ik ga niet ontkennen dat ik jarenlang Quicky met argusogen bekeken heb, maar na al zijn omzwermingen is hij wel ideologisch een volbloed liberaal gebleken. Of geworden. Voortschrijdend inzicht ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
In Kortrijk moeten ze het weer voor 4 jaar met zijn vervangster doen. Het zoveelste kiezersbedrog...
![]() |