Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 december 2020, 21:51   #81
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Natuurlijk overdrijf ik. Als de realiteit niet binnenkomt bij sommige mensen dan moet je hen de slechtst mogelijke uitkomst voorspiegelen.

Dat is trouwens net wat onze overheid en media al maanden aan het doen zijn. Overdrijven. De slechtste mogelijke doemscenario's voorstellen als waarheid. En alle gematigde stemmen samen met de tegenstanders proberen monddood te maken.

Kijk.
Hoogstwaarschijnlijk komen er geen concentratiekampen. Hoogstwaarschijnlijk komen er geen massale geweldplegingen.
Maar, we zitten wel al op het begin van dezelfde weg die daar in het verleden vaak toe geleid heeft.

Ik had verwacht dat de ouderen die dat nog zelf meegemaakt hebben, of tenminste de verhalen uit eerste hand gehoord hebben, de eersten zouden zijn die dat zouden herkennen. Ik had verwacht dat de ouderen de eersten zouden zijn om te protesteren tegen de waanzin, tegen de opkomst van een dictatuur. Juist omdat zij nog zouden moeten weten waar een maatschappij zonder burgerrechten en rechtszekerheid toe leidt.

Maar het tegendeel blijkt waar. Het zijn de ouderen die blijken op te roepen tot meer waanzin, tot meer regels, tot meer straffen, tot meer fascisme. Het blijken de ouderen te zijn die eerst en het verst meegaan in het vijandbeeld en het wij/zij denken. Het blijken de ouderen te zijn die de jongeren beschuldigen voor de besmettingen waar ze uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor zijn.

En dat is allemaal de schuld van onze overheid. Zij heeft met oorlogspropaganda, vals en misleidend nieuws, en valse profeten de mensen aangezet tot deze valse ideeën. Het is onze overheid die bewust groepen tegen elkaar opzet door telkens weer nieuwe valse daders te creëren. Het is onze overheid die ervoor gezorgd heeft dat zowel jong als oud niet weten hoe ze besmet kunnen worden en hoe ze zich kunnen beschermen.

Het zijn niet de jongeren noch de ouderen die verantwoordelijk zijn voor de slechtste cijfers ter wereld. Het zijn niet de skiërs, niet de feestjes, niet de koopzondagen, niet de scholen, niet sinterklaas.
Nee, het is onze overheid die verantwoordelijk is voor haar rampzalig beleid.
Het is onze overheid die juist door haar waanzinnige dwaze maatregelen verantwoordelijk is voor onze sterftecijfers die 50 tot 200% hoger liggen dan in de buurlanden
Het draait allemaal om angst. Met angstige mensen kan je alles doen.
Fear leads to anger, anger leads to hate, hate leads to suffering.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 22:06   #82
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Herlees dan nog eens en denk even na.

Mensenlief. En dan verwacht je nog serieuze antwoorden ook zeker?
het eerste serieuze antwoord uit uw klavier moet ik nog lezen.

als ik u lees, denk ik spontaan aan de duitsers die na de oorlog stonden te janken: wir haben es nicht gewusst.

nu weet ik wel beter. ze wisten het wél en deden vrolijk mee (zwijgen is toestemming) of ze waren te stom om te begrijpen wat er zich afspeelde.
Oud 15 december 2020, 22:09   #83
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht

als ik u lees, denk ik spontaan aan de duitsers die na de oorlog stonden te janken: wir haben es nicht gewusst.

nu weet ik wel beter. ze wisten het wél en deden vrolijk mee (zwijgen is toestemming) of ze waren te stom om te begrijpen wat er zich afspeelde.
Ze kunnen het nog op de miscommunicatie van de overheid steken. Niet dat we ze hun daar al honderd keer op gewezen hebben.
Oud 15 december 2020, 22:33   #84
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het zou ook kunnen dat je gewoonweg protesteert tegen wat niet in uw systeem past.
Daar hoef je Duitsers niet bij te sleuren. Die zijn zich actueel van geen kwaad bewust.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 22:37   #85
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Wie zijn ze ?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 23:27   #86
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ze kunnen het nog op de miscommunicatie van de overheid steken. Niet dat we ze hun daar al honderd keer op gewezen hebben.
Dat blijft inderdaad duren.
kunnen we daar ook geen boetes gaan opleggen, dit zijn ook allemaal acties die de gezondheid in gevaar brengen.

https://pnws.be/data-over-de-besmett...rwerkt-worden/

Citaat:
Het Interfederaal Comité Testing en Tracing besliste in november (eindelijk) om aan de besmette personen te vragen waar ze besmet raakten.Cruciale informatie om de coronamaatregelen te rechtvaardigen.
De data waarover VDB heeft gelogen blijkt dan nog gebaseerd te zijn op het helderziende inzicht van de patiënten dat ze weten waar(wie) ze besmet zijn geweest en dat met een incubatietijd van 2 tot 10 dagen.

De soap stopt hier niet natuurlijk want we zijn wel in België.

Citaat:
Nu er eindelijk antwoorden zijn, kunnen ze door Sciensano niet verwerkt worden. “Deze gegevens kwamen niet door of zijn niet te verwerken”, schrijft ‘De Standaard’ vandaag. “Er zit geen structuur in, er zijn verschillende bestandsformaten.”

Eind deze week zou het in orde moeten zijn.
Je zou toch verwachten dat sciensano hier en daar een ITer heeft die voor een conversie app zorgt.
Nu het aantal fouten in hun grafieken was natuurlijk al een teken aan de wand.

Nu weten we ook waarom Van Gucht een taalprijs krijgt. ('dat is niet gemakkelijk, je moet daar op werken' zijn woorden niet de mijne)

Een prijs voor wetenschap zit er echt niet in, zelfs niet in de huidige pseudowetenschap klimaat.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 december 2020, 23:39   #87
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Dat blijft inderdaad duren.
kunnen we daar ook geen boetes gaan opleggen, dit zijn ook allemaal acties die de gezondheid in gevaar brengen.

https://pnws.be/data-over-de-besmett...rwerkt-worden/

De data waarover VDB heeft gelogen blijkt dan nog gebaseerd te zijn op het helderziende inzicht van de patiënten dat ze weten waar(wie) ze besmet zijn geweest en dat met een incubatietijd van 2 tot 10 dagen.

De soap stopt hier niet natuurlijk want we zijn wel in België.

Je zou toch verwachten dat sciensano hier en daar een ITer heeft die voor een conversie app zorgt.
Nu het aantal fouten in hun grafieken was natuurlijk al een teken aan de wand.

Nu weten we ook waarom Van Gucht een taalprijs krijgt. ('dat is niet gemakkelijk, je moet daar op werken' zijn woorden niet de mijne)

Een prijs voor wetenschap zit er echt niet in, zelfs niet in de huidige pseudowetenschap klimaat.
FVB had zich gebaseerd op een oud rapport van April in de US toen daar nog 0 maatregelen waren. Daar bleek op de vraag "waar ben je de laatste 2 weken nog geweest" de cafés en restaurants op de 8ste plaats te staan. Genoeg reden om die te sluiten.
Oud 15 december 2020, 23:39   #88
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Aan 62 door zone-30: 229 euro.
2 koppels wensen elkaar gelukkig nieuwjaar: 3000 euro.

Ik wil hier weg!
Jup ik ook.

Ik ken mensen die al in Spanje blijven.
Alle dagen op restaurant.

Laatst gewijzigd door Mambo : 15 december 2020 om 23:41.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 00:06   #89
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Neen, zij wisten het niet wat er zich afspeelde: enkel propaganda in de cinema's en de kranten die het waagden niet conform te zijn aan de "ideologie" riskeerden vervolging. "You see" : er was toen nog een internet, laat staat smartphonekes. Ook mijnerzijds een welgemeend "f*ck" off.
Oud 16 december 2020, 04:01   #90
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nee, het is onze overheid die verantwoordelijk is voor haar rampzalig beleid.
Het is onze overheid die juist door haar waanzinnige dwaze maatregelen verantwoordelijk is voor onze sterftecijfers die 50 tot 200% hoger liggen dan in de buurlanden
Wat zit je in feite zo dwars ? De maatregelen die zowat overal in de wereld worden genomen of de sterftecijfers ? Lijkt me redelijk contradictorisch voor iemand die hier dagelijks komt pochen dat hij het ene na het andere feestje afschuimt en zich geen moer aantrekt van die dwaze maatregelen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 04:07   #91
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht

Mensen moeten mogen feest vieren met elkaar, elkaar ontmoeten en dergelijke meer zoveel ze willen.
Neen dat mag en kan nu niet. Mocht U nog niet op de hoogte zijn er woedt momenteel een pandemie.
Oud 16 december 2020, 04:11   #92
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelieve dadee zo weinig mogelijk te quoten aub. De negeerlijst blokkeert dat niet en ik verspil geen tijd meer aan zijn ge##ol.
Doe dat maar laat anderen hier vrij in hun doen en laten .
Oud 16 december 2020, 04:13   #93
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Jup ik ook.

Ik ken mensen die al in Spanje blijven.
Alle dagen op restaurant.
Hangt dat niet af van welke regio ?

Lockdown: De regio's Rioja en Navarra zijn in lockdown. In Aragon geldt stedelijke lockdown voor Zaragoza, Teruel en Huesca. In Andalusië voor Granada. Zonder dringende reden kan men deze steden niet in of uit
Oud 16 december 2020, 04:38   #94
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
"Boete voor een deelnemer van corona feestje is vandaag 250 euro, dat wordt 750 euro. De boete voor een organisator is vandaag 750 euro, dat wordt 4.000 euro, het wettelijke maximum."

Boetes voor andere misdrijven lijken nu wel een koopje. Zelfs het tonen van vuurwerk is verboden want dat is aanzetten tot misdaad.

Ik ben benieuwd wat ze op TV gaan tonen van Kerst- en Nieuwjaarsfeestjes, kunnen ze direct ook een boete toegestuurd krijgen.

De meeste van dat soort van uitzendingen zoals op de eerste foto zijn die al géén half jaar tot een jaar eerder opgenomen?
Oud 16 december 2020, 07:03   #95
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Neen dat mag en kan nu niet. Mocht U nog niet op de hoogte zijn er woedt momenteel een pandemie.
Er woedt een pandemie van fascistische waanzin en er doet ook een virus de ronde dat 3 keer nijdiger is dan griep.

Het feesten kan niet vanwege dat eerste ; dat tweede belet dat niet, griep heeft nooit belet van de feesten ook niet.

Er KUNNEN minder mensen aan corona dood gaan, zelfs al doet iedereen het op, dan er elk jaar GEWOON sterven. Besef je dat ?

Als IEDEREEN in Belgie corona opdoet dan ga je minder dan 100 000 doden hebben, gegarandeerd. (waarschijnlijk VEEL minder). Elk jaar sterven er in Belgie "normaal" 110 000 mensen. Dat heeft nooit iemand belet van te feesten, en dat zou dat nu ook niet mogen.

Maar de fascisten beletten U van te feesten, niet dat virus.

Hoe toon je dat aan ? Heel eenvoudig: tot nu toe heeft minstens 1/5 of 1/4 van de bevolking het opgedaan in Belgie. Maar met een oververtegenwoordiging van ouderen. De meeste WZC zijn al aan de beurt gekomen.

Doe het totale dodental dus maal 5, en dat is echt de absolute bovengrens aan wat er kan gebeuren. Dat is minder dan 100 000. Daarvan zijn er al 18000 van de pijp uit, dus voor die moet ge het al niet meer doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 december 2020 om 07:24.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 08:19   #96
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een pandemie is een wereldwijde ziekte die overal in de wereld slachtoffers maakt.

De Corona-responce is een plan opgesteld door Gates en Co, voorgesteld in 2015 om zo'n soort pandemie te bevechten. Nu blijkt dat dit plan voor tientallen miljoenen doden zal zorgen wereldwijd, veel meer dan de pandemie. We kunnen nu wel degelijk met zekerheid stellen dat de Corona maatregelen een Plandemie zijn, erger dan de pandemie.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 08:51   #97
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Er woedt een pandemie van fascistische waanzin en er doet ook een virus de ronde dat 3 keer nijdiger is dan griep.

Het feesten kan niet vanwege dat eerste ; dat tweede belet dat niet, griep heeft nooit belet van de feesten ook niet.
Als volgend jaar de griep er voor zal zorgen dat onze ziekenhuizen het niet meer aankunnen zal men het feesten ook wel aan banden leggen en of maatregelen nemen.
Gewoon opdat er geen andere keuze zal zijn.
Gezien het aantal mensen die nu een griepprik nemen is die kans klein.

Zelfs in de kleuterklas begrijpt men al waarom men deze maatregelen neemt alleen onze 5 musketiers hier snappen het nog steeds niet.
Beetje zielig.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 december 2020 om 08:51.
Oud 16 december 2020, 08:53   #98
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een pandemie is een wereldwijde ziekte die overal in de wereld slachtoffers maakt.

De Corona-responce is een plan opgesteld door Gates en Co, voorgesteld in 2015 om zo'n soort pandemie te bevechten. Nu blijkt dat dit plan voor tientallen miljoenen doden zal zorgen wereldwijd, veel meer dan de pandemie. We kunnen nu wel degelijk met zekerheid stellen dat de Corona maatregelen een Plandemie zijn, erger dan de pandemie.
Er zijn dezer dagen nu eenmaal zoveel meningen dan dat er mensen zijn.
Oud 16 december 2020, 08:53   #99
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
De meeste van dat soort van uitzendingen zoals op de eerste foto zijn die al géén half jaar tot een jaar eerder opgenomen?
Dat was rode neuzendag en soms beweren ze inderdaad dat het voordien opgenomen is maar dat is veelal niet het geval, ze nemen af en toe een corona test en dan mag de elite z'n ding blijven doen. Mensen mogen niet meer samen zingen en dan zie je dit op TV, tenenkrullend.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 09:27   #100
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik die dacht dat complottheorieën niet bestaan.
Onvoorstelbaar.

Laatst gewijzigd door Rudy : 16 december 2020 om 09:27.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be