![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn twee schoonbroers die in de gezondheidssector werken, zijn voor de tweede spuit gevaccineerd. Allebei in de 50. De ene heeft niet veel gemerkt, de andere 2 dagen in bed zonder kunnen op te staan
![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 9 februari 2021 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg nu dat het vaccin voor 6 maanden bescherming zorgt via anti-stoffen dan wordt ik minstens 6 maanden ontzegt om een immuunreactie te kweken op een variant met kruisimmuniteit van m'n vorige infectie. Vaccins (zeker herhalende) sturen dat allemaal in de war, vooral omdat ze alleen maar anti-stoffen aanmaken voor zeer specifieke stukjes van het virus zonder T-cellen te activeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, een vaccinale respons is "volledig". Het verschil (bij deze vaccins, niet bij klassieke vaccins) is dat deze vaccins enkel maar een volledige respons organiseren tegen het S proteine, omdat de rest van het virus er niet in zit. Het potentiele probleem met *dit specifieke virus* (en dus niet in het algemeen) is dat uw immuunrespons soms op hol slaat. Dat gaat niet gebeuren zolang je heel veel neutraliserende antilichamen hebt, want dan IS er zelfs geen immuunrespons, en ben je beschermd. Maar die antilichamen concentratie gaat afnemen (dat is zowel het geval bij natuurlijke als bij vaccinale immuniteit). Dat is niet erg zolang de geheugencellen aanwezig zijn, omdat die er altijd kunnen bijmaken *als ze geheractiveerd worden*. Echter, om dat te doen, moet een voldoende infectie uw immuunsysteem in gang steken. En het is daar dat het gevaar bestaat dat het op hol slaat. Dat is de reden waarom ik niet onder de indruk ben van de prestaties van de vaccins op enkele maanden tijd: daar heb je nog bescherming door neutraliserende antilichamen. Waar ik mij meer zorgen over maak, is eens die titers gezakt zijn en/of er varianten komen waar die antilichamen niet meer volledig neutraliserend zijn, en het immuunsysteem terug getriggerd wordt. Als het dan getriggerd wordt, gaat het dan op hol slaan of niet ? En dat zal afhangen van de precieze immuniteit die opgewekt werd, hoe hard de T cellen zullen aanvallen, hoe de signalisatie zal verlopen, en zo voort. En DAAR zijn de vaccins gewoon ANDERS dan de natuurlijke immuniteit, gewoon omdat ze andere geheugencellen hebben en zo. Het kan goed zijn dat de immuniteit door vaccins VEILIGER is dan de natuurlijke. Maar het kan ook andersom zijn. Wat we tot hier toe weten of denken te weten is dat de natuurlijke immuniteit U geen te lelijke toeren lapt, toch tot hier toe. Hoe het met de vaccinale zal zijn, eens de antilichamen titers gezakt zullen zijn, weet niemand. Laatst gewijzigd door patrickve : 9 februari 2021 om 16:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge zoudt , wel ik zou het omgekeerde verwachten. Mss is er toch iets waar van die vaccine - induced enhancement van zog. ziekteversterkende 'antistoffen' bij uw schoonbroer nr 2.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 9 februari 2021 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() er zijn intussen een 350.000 mensen gevaccineerd, ruim voldoende om de angstpsychoses daarrond de kop in te drukken
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat slecht nieuws is.
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nieuwe inzichten geven aanwijzingen dat een depressie ontstaat op basis van darmflora en niet "in je hoofd" zoals mensen denken. Heb je last van maagzuur? De arts geeft wel een maagzuurremmer. Maar waarom is dat maagzuur daar? De PH in je hele lichaam zit tussen 7.35 en 7.45 maar in je maag zakt hij naar 2. Er wordt vermoed dat maagzuur deel uitmaakt van het immuunsysteem, en dat het kwalijke allergenen hoort uit te schakelen. Zoals bijvoorbeeld bij mensen met voedingsintoleranties. Heb je pijn? De arts geeft wel een pijnstiller. Maar wederom, de dieper gaande analyse en de vraag "waarom" blijven onbeantwoord. Om een pilletje te geven moet je niet gestudeerd hebben. Ze zouden op zijn minst al kunnen erkennen dat ze niet weten waarom een persoon klachten ervaart. Al die vragen zijn mijn vakgebied. Ik erger me dan ook dood aan heel wat artsen
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 9 februari 2021 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Geachte kroonvolgeling
Er is veel langer daadwerkelijk bewezen dat u van roken, drankmisbruik, overgewicht, verboden middelen, vervuiling, werken, wagengebruik,… en GRIEP kan sterven. Waarom bericht u nooit op ernstige wijze over het gevaar van de voornoemde zaken? Zou u toch erg vatbaar zijn voor de achterbakse en misleidende nieuwsberichtgeving? Trouwens, bleef u vanwege het griepgevaar ook tijdens de voorbije jaren in uw kot? Met smoelvod in de vuilnisbak gooiende groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://nos.nl/artikel/2251454-infor...rgehouden.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is daarom dat het eigenaardig is om mensen die covid gehad hebben op dezelfde manier te behandelen als anderen. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 februari 2021 om 05:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Aangezien zijn eerste besmetting mild was, is het hoogst uitzonderlijk dat een tweede besmetting wel hevig zou worden.
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hij had nadien antilichamen, bij twee opeenvolgende testen, een in juli en een in september. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 februari 2021 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk. Dat maakt deel uit van hun opleiding.
Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 10 februari 2021 om 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() blij dat de schandpaal terug is!
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin "When you're accustomed to privilege equality feels like oppression." |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |