![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de avondklok afgeschaft worden? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
31 | 86,11% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
5 | 13,89% |
Aantal stemmers: 36. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dan blijkt dat het geen dodelijke dreiging met een onbekend virus was maar een griepvirus, minder dodelijk dan de seizoensgriep. Er is dus NOOIT om te beginnen een geldige reden geweest om zelfs tijdelijke noodmaatregelen te mogen opleggen. Al de rest dat daaruit volgt, ook de avondklok, is dus gelul, er wás en is nog steeds géén medische crisissituatie die de volksgezondheid zou kunnen bedreigen en dat dwingende, onwettige én nog wel TIJDELIJKE noodmaatregelen zou rechtvaardigen!
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven: de zon, de maan en de waarheid. Laatst gewijzigd door Oma : 8 maart 2021 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of als we mensen enkel laten buiten gaan om te gaan werken, zou dat de criminaliteit ook niet drastisch doen dalen? Het risico dat ik het slachtoffer ben van een inbraak aanvaard ik met plezier als ik in ruil mijn vrijheden terug krijg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() Inbraken bestaan ook niet meer, dat worden tegenwoordig krakers genoemd.
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders zou u dit niet geponeerd hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bent u nu echt serieus? Ik krijg liever de mogelijkheid terug om 's nachts uit te gaan... het risico op inbraak bij het afschaffen van de nachtklok neem ik er met plezier bij. Dat is toch gewoon de situatie zoals voordien? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 maart 2021 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waanzinnig eigenlijk dat sommige mensen blijkbaar zo bang zijn dat ze liever een permanente nachtklok hebben, gewoon om het risico te vermijden dat er wel eens bij hen zou kunnen worden ingebroken.
Het nachtleven mag niet meer bestaan om Henri lekker in zijn veilige cocon te laten leven. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 8 maart 2021 om 14:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard met boetes indien u het zou wagen toch ergens anders een pintje te gaan drinken, een andere route zou nemen, onderweg iemand tegenkomt en daar een babbel mee doet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even in de juiste topic plaatsen:
De vorige keer was er ook een lockdown tijdens de ramadan maar geen avondklok, moslims konden dus nog steeds hun feestjes houden na middernacht. Nu is die avondklok er wel en zetten ze alles in het werk die op te heffen voordat de ramadan begint. En ik die dacht dat De Wever echt iets wou doen tegen de maatregelen maar blijkt dat het weeral maar een toegift is aan moslims terwijl ze er alles aan deden om ons Kerst en Nieuwjaarsfeest te verkloten. Die bende kloothommel politiekers gaan verdorie met meer moeten afkomen dan enkel die avondklok, waar bijna niemand last van heeft want we mogen toch nergens naartoe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Politici zijn maar met 1 ding bezig: de volgende verkiezingen en voor bdw betekent dat opnieuw de vlamingen een rad voor de ogen proberen te draaien en er weer in te luizen om aan de macht te geraken door de indruk te wekken dat hij tegen de maatregelen zou zijn, dan zou hij zijn wraak op de vlamingen als collaborateur verder kunnen zetten. Als oppositie partij hebben we het hele jaar geen bezwaren tegen het coronabeleid gehoord, van geen énkele omdat ze uiteraard ermee akkoord gaan, de volgende verkiezingen al in gedachte. Stroop smeren en met dooie mussen gooien om te sussen is het enige dat politici doen. Je dacht toch niet dat er ene machtswellustige politicus in eigen vel zou willen snijden als ze aan de macht zouden komen door tegen de controle en machtsuitbreiding van deze maatregelen te zijn? Dat zou wat naïef zijn. Stroop smeren, de indruk wekken dat hun partij de opheffing zou willen van alle maatregelen maar door andere partijen verhinderd wordt, enkel om een wit voetje te halen bij het kiezerspubliek om aan de vetpotten mét uitgebreide machtscontrole te kunnen geraken volgende keer. Geen enkele politieker waagt het politieke zelfmoord te plegen door zich rechtuit voor permanente maatregelen uit te spreken, ze misleiden allemaal met de meest belachelijke smoezen naast de kwestie en dat al een heel jaar. Als de besmettingen dalen, kan er versoepeld worden? Als er minder doden zijn, kan er versoepeld worden? Als iedereen de maatregelen volgt, kan er versoepeld worden? Als er een vaccin is, dan kunnen de maatregelen opgeheven worden? Als 70% gevaccineerd is, dan kunnen de maatregelen versoepeld worden? Als..als...als....mijn tante kl*ten had......dus: NOOIT maar dat durven politiekers niet zeggen en ze weten heel goed waarom: hun haring braadt niet meer.
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld: binnen 2 weken zou ik eens boodschappen willen doen, en ik wil dan mijn huis verlaten om 10:30, langs de Paulus straat 5 minuten wandelen, dan rechtsaf draaien, 10 minuten de Kerkstraat volgen, en daar 40 minuten in den Aldie winkelen om 3 pakken spuitwater, 7 blikken bier, vier blikken tomatensoep en 5 dozen spaghetti te kopen, en dan hetzelfde traject terug te doen. Dan kan die commissie U bijvoorbeeld zeggen, OK, toegelaten, op voorwaarde dat ge maar 4 blikken bier koopt en 2 blikken tomatensoep, maar ge moet wel 3 sossissen kopen en ge moogt 30 minuten, geen 40 minuten naar den Aldi, en ge moet om 10:23 vertrekken bij U thuis, niet om 10:30. Zoiets dus. Gezondheid gaat voor he. Laatst gewijzigd door patrickve : 8 maart 2021 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Momenteel zijn de meeste mensen 24/24 thuis. Ja, het zijn moeilijke tijden voor inbrekers... en ze hebben zelfs geen recht op tijdelijke werkloosheid...
Maar alle gekheid op een stokje, ja, de statistiekrn van de afgelopen jaren (pre-lockdown) geven aan dat de meeste inbraken tussen 16 en 21 gebeuren, en niet 's nachts. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Luister niet naar scheve argumenten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie stemt er voor dat Boduo en andere voorstanders voor de nachtklok gedwongen worden dit vol te houden tot er wereldwijd geen enkele dode meer valt? De rest mag vrij natuurlijk. +1 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Veel mensen blijven beesten met een dun laagje vernis dat we beschaving noemen. Citaat:
Het probleem is dat je dan goed de klok in de gaten moet houden. Want het plots 10 voor 12 is, en je moet nog 20 minuten rijden dan moet je verplicht blijven tot 5u. Ik kan het aantal keren dat ik verplicht heb moeten blijven of toch illegaal op straat komen dit jaar al niet meer op mijn 2 handen tellen, en we zijn nog maar 2 maanden ver. Citaat:
Hoe meer je op hun getrol ingaat hoe leuker ze het vinden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Dat lijkt me eerlijk. Elke vorm van waanzin verplichten voor diegenen die hem toejuichen.
|
![]() |
![]() |