![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik begrijp je heimwee als Panda, Panda
![]()
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, ik mis de verse bamboe scheuten van mijn geboorteplek in Sichuan.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de pas ofni ->Mijn favoriete gans blijft:
![]()
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het begon met haar te verplichten bij interviews op TV een masker op te zetten. Eerder had zij openbaar verklaard dat bewust niet te doen opdat Honkies de meelevende uitdrukking van haar gezicht konden lezen, echt waar! Nu gisteren 5 april heeft ze verklaard 'haar kandidatuur voor een nieuwe termijn niet in te dienen'. Vertaald in normale mensenspeak: Xi heeft haar d'er C4 gegeven. ![]() Dat verwachtte ik wel al een tijdje. https://www.youtube.com/watch?v=Qs4sNTsgbP8 [/quote]
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 6 april 2022 om 02:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Britse koloniale pruik rechters zijn het ook afgedropen in Hong Kong lees ik. Hun invloed onderuit gehaald door de nationale veiligheidswet.
Tenminste in China gaat de dekolonisatie verder. In Europa zelf is er zware achteruitgang op dat gebied de laatste tijd onder gejuich van het gepeupel want Rusland dient 'gestraft'. Als we niet oppassen wordt de hele industriële basis van Duitsland zelfs onderuit gehaald door de masochistische acties van Europese vazal politici. Geen echte staatsmensen meer in zicht op dit moment. In China ligt de macht in China zelf. Laatst gewijzigd door Bach : 6 april 2022 om 12:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik Hong Kong lees hoor ik altijd The Clash
Hong Kong Dollars? p.s. UNI heeft die Sandinista vinyl nog Is al ééntje van de bandleden overleden geloof ik
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 6 april 2022 om 13:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Ok.
Eens de Britse rechters teruggetrokken kan men verwachten dat de Angelaxen het rechtssysteem in Hong Kong zullen proberen in discrediet te brengen. Lijkt logisch toch? De strategie vanuit de VS en GB is uiteindelijk de isolatie van China. Daarom dat China Rusland niet KAN laten vallen ook al is het niet gediend met oorlog zoals in Oekraïne. Het is in ieder geval geen olie op het vuur aan het gooien zoals de VS en onder hun leiding ook de EU. Ook in Azië zal het 'westen' blijven pushen in de richting van hegemonie met hun verdeel en heers strategie tot het op een muur of tegenreactie stoot. Net zoals in Europa de oostwaartse expansie van een de facto anti Russisch blok uiteindelijk tot een open oorlog leidde die reeds herhaaldelijk voorspeld werd (ook door Biden zelf) als een te verwachten consequentie van deze wijze van handelen, zal men ook mbt Taiwan de escalatie blijven zoeken, ondertussen China leugenachtig garanderend de One China Policy te respecteren (zoals Biden recent nog deed in een telefoongesprek met Xi). De gespleten tong van de heersers over het westen en grote delen van de wereld is al lang bekend. Vraag het maar aan de enkelingen die de genocide tegen de oorspronkelijke bevolking van de Verenigde Staten overleefden. Wat betekent dit voor Hong Kong? ...U weet dat beter want u woont daar. Nee. Just kidding. Dat heeft er niet veel mee te maken. Indien de macht van de VS nog groot genoeg is zal ze Hong Kong pogen financieel te nekken. Ik denk bv aan het verhinderen dat westerse landen er op de beurs kunnen handelen. Interessant in dat opzicht is te volgen wat er gebeurt met de Chinese bedrijven op Wall Street. Het lijkt erop dat de VS wegen zoekt ze te bannen zelfs nadat China extensieve audits toelaat. Dat lijkt dus maar een excuus te zijn. Als dat gebeurt kan je verwachten dat ook Hong Kong niet gespaard zal blijven van de pogingen China (en een paar andere landen) af te kappen van de de rest van de wereld en alzo opnieuw een bipolaire wereld te installeren als opstap naar wereldhegemonie. De VS hebben hun vermeende militaire macht (tenminste budgetgewijs een machtige oorlogsnatie reflecterend) en controle over grote delen van het media landschap mee maar desondanks is dit een riskant plan indien de vazallen beginnen te protesteren tegen de verarming en chaos die de VS strategie hoogstwaarschijnlijk met zich zal mee brengen. Ik noem het een 'loose - loose more' strategie. Het lijkt me evident dat indien mensen mogen kiezen ze een 'win - win' strategie prefereren in een multipolaire wereld boven geregeerd te worden door een militaristisch imperium in naam van steeds holler klinkende begrippen zoals 'vrijheid' of 'democratie'. Tussen haakjes. Klinkt 'John Lee' niet als een compromis? ![]() Laatst gewijzigd door Bach : 7 april 2022 om 08:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Ik verwacht van de nieuwe CEO geen 'vis noch vlees' houding zoals voorheen met het geval Lam, Carrie. Zij was het schoolvoorbeeld van iemand die gepromoveerd werd tot haar niveau van incompetentie werd bereikt. (L.J.Peter indachtig). Als vroegere civil servant had ze wel kwaliteiten. In de politieke school van de grote mensen was/is ze echter een tenenkrullend fiasco. 2. Voor het overige schrijfsel van jou: Moet ik echt geïmponeerd alsof doen m.b.t. dat pamfletair exposée uit één of andere sossen madrassa? Spoiler-alert: ik ben niet geïmponeerd. ![]()
![]() |
![]() |
#91 | |||
|
![]() Beleefd is anders.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 7 april 2022 om 21:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Beleefd genoeg ![]()
![]() |
#93 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft blijft het een fascinerende omgeving met dezelfde maar ietwat verminderde exotische aantrekkingskracht. De fascinatie die ik voelde als jonge +/-10 jarige pagadder, toen de BRT begin sixties de Z/W politie serie Hong Kong uitzond, blijft. (Soit, ik denk dat slechts zeer weinigen tot geen hier die serie kennen.) Een aantal Honkies die recent verhuisden naar o.a. omgeving London zijn op dit ogenblik ernstig hun hoofd aan 't krabben. (Informatie uit de eerste hand.) 't Leven is er naar het schijnt koud en duur en hun vorige omgeving wordt ineens als minder onleefbaar gezien. Blijkbaar snappen ze de uitspraak van Van Acker zaliger beter, in hun nieuwe realiteit: "J'agis d'abord, je réfléchis ensuite." Spijtig voor hen heeft Xi roet in het eten gegooid voor hun toekomst hier of in China. Vind ik ook niet plezant maar c'est la vie!
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals een reportage hoort te zijn.
Professioneel en duidelijk zichtbaar waar en wie allemaal zwaar in de fout ging. Interessant wat mij betreft, zeker met zo'n drie jaar 'hindsight', nu in 2022.
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#97 |
|
![]() Misschien had hij wat beters te doen?...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Voor de kort van geheugen westerse kolonisten ter gelegenheid van 25 jarige overdracht van Hong Kong
https://m.youtube.com/watch?v=e1uRhiY-fXM&t=4s |
![]() |
![]() |