![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb vroeger regelmatig deel genomen aan buitenlandse missies en eerlijk gezegd de kennis van Engels van de meeste deelnemers was maar pover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, vroeger. Dat is zo met oude mensen, ze denken dat alles nog is zoals in hun tijd 40 jaar geleden.
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben misschien ouder maar in ieder geval fitter dan u. Ik ben gestopt deel te nemen aan buitenlandse missies pakweg 10-15 jaar geleden. Een van de redenen was dat veel deelnemers er een plezierreisje van maken met hun partner. De FIT (Flanders Investment and Trade) levert sindsdien betere en betere onderzoeken in landen ter plaatste met al dan niet buitenlandse correspondenten. Ze doen steeds nog een paar keer per jaar buitenlandse missies maar ik doe het liever alleen, al dan niet met hun hulp en informatie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar de Thwaites gletsjer stilaan stukjes van zal verzwelgen.
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bewijs dat.
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Via de sociale media lijken de jongeren wel een eigen nieuwe taal te ontwikkelen. In veel gevallen kennen de jongeren zelfs enkel de geschreven afkortingen of smiley die gekoppeld is aan een uitdrukking. Zelfs in hun eigen taal kennen ze tegenwoordig nog amper de betekenins van een uitdrukking. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar die tijd is , helaas voor de Belgicisten , lang voorbij. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 1 januari 2022 om 13:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een vreemde taal grondig beheersen is niet zo makkelijk.
Maar uw plan kunnen trekken is toch al iets, al is het dat het vaak sympathie van de lokale correspondent of partner los weekt. Zo lang in Vlaanderen dat deel van Vlaamse cultuur dat naar het buitenland gericht was, naar het Frans ging, sprak de Vlaming redelijk goed tot zeer goed Frans. Dat is nu helemaal anders. De jonge Vlaming spreekt nog amper Frans. Dat begint ook zijn effecten te hebben op het hoogste vlak. Ik heb me vaak verwonderd over het Frans van Maggie De Block. Er komt een tijd dat regeringsonderhandelingen moeten gebeuren met een tolk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De dag dat de Vlamingen geen Frans meer spreken ,bestaat België niet meer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Iemand ander beweert dan .... ..... dat zou pas over 10.000 jaar zijn....dus ..... Mijn conclusie. Vlaanderen gaat geen tijd genoeg hebben om voldoende dijken te bouwen. Ref:. De Oosterweel verbinding... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat lijkt me niet relevant te zijn voor enige verfransingsdruk.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toen ik, jaren geleden, de ondergrondse parking in reed werd ik door een schreeuwlelijk uitgescholden voor flamingant. Omdat ze een sticker met een leeuwenvlagje op mijn nummerplaat prijkte.
Nog altijd trouwens. ![]()
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was in Brussel.
Dat was niet de enige Vlaamsvijandige reactie van.... Brusselaars.
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter