Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 18 maart 2022, 19:04   #81
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je zult ermee moeten leven dat IK bepaal wat ik zeg, en hoe ik het zeg. Daar heb jij geen ene moer aan te zeggen.
Jaag je niet op mevrouw.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2022, 19:16   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
De manier waarop Poetin het nu heeft over te verdelgen muggen, en over zuiveringen zegt toch genoeg?
Ik heb nog niet één fan van Poetin met één woord horen piepen over diens vergelijking met insecten. De gelijkenis met Hitler is nochtans treffend. Voor Hitler waren de Joden insecten. Voor Poetin is iedereen die hem durft te bekritiseren een vlieg die in zijn neonazistisch bakkes vliegt.

We zullen zien hoe ver Poetin geraakt met zijn moorddadige hoogmoedswaan.
Hoogmoed komt voor de val.
Oud 18 maart 2022, 19:17   #83
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Jaag je niet op mevrouw.
Je gelooft toch zélf niet dat ik jou dat plezier gun?

Ik was toch duidelijk genoeg?
Oud 18 maart 2022, 19:27   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En dan nog van een vrouw…….

Trekken we daar conclusies uit?
Je hebt het zelf blijkbaar niet door, maar je hébt conclusies getrokken, Henri.

Ja, ik ben een vrouw. En ja, ik ben niet op mijn mond gevallen.
JIJ hebt even weinig met mijn woordgebruik te maken als blaaskaak Poetin in Oekraëne.
Kan je er niet tegen? Negeer het dan.
Oud 18 maart 2022, 19:39   #85
edwinp
Banneling

Standaard

Als je de BBC beelden ziet vanuit Charkov dan breekt mijn hart, en tegelijkertijd krijg ik zin om door de wifi te kruipen en enkelen hun smoel tot moes te kloppen
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 14:41   #86
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weten jullie nog wat er vooraf ging aan de oorlog die Poetin in Oekraïne begon?
Hij vloog "asielzoekers" uit alle mogelijke landen naar Rusland, om ze daarna door te sturen naar de Europese grens.
Europa liet hen niet binnen. Maar vandaag overspoelen miljoenen Oekraïnse slachtoffers van Poetin Europa.

Het is chaos alom. En dit is nog maar het begin. Niet alleen de gas en olieprijzen rijzen de pan uit. ALLES zal véél duurder worden. Brood, groenten, fruit, vlees, bloem, suiker, kortom ALLES. Dat belooft voor de mensen die hun goede hart toonden en vluchtelingen in huis namen. We krijgen toestanden met lange wachtrijen aan de supermarkten zoals we die kennen uit.....Rusland.
We zijn nog niet aan land.

En toch zijn er nog altijd kloothommels die Poetin blijven mooipraten. Ook zij zullen aan den lijve ondervinden wat hun fraaie voorbeeld hen gelapt heeft. Ik krijg dat niet verteert.
Ik heb geen zin om mijn tijd te verspillen aan discussiëren met dit soort kloothommels, en laat me hier een tijdlang niet veel meer zien.
Citaat:
De grootste migratiecrisis van de eeuw

“De Russische agressie tegen Oekraïne heeft in Europa al de grootste migratiecrisis van de 21e eeuw veroorzaakt”, stipt Rukomeda aan in een door Euractiv gepubliceerd opiniestuk.

“Volgens informatie van de VN hebben meer dan vier miljoen Oekraïners hun land verlaten en hun toevlucht gezocht tot EU-landen”, klinkt het. “Bijna de helft van deze mensen bevindt zich momenteel in Polen. Ongeveer acht miljoen Oekraïners hebben hun huizen moeten verlaten en zijn binnenlandse vluchtelingen geworden. […] De EU- en NAVO-landen moeten begrijpen dat het vluchtelingenprobleem deel uitmaakt van de Russische strategie. Miljoenen Oekraïners die hun vaderland verlaten, verzwakken niet alleen hun land, maar creëren ook extra druk in de Europese landen. Het doel van Rusland is de EU onder druk te zetten met Oekraïense vluchtelingen en zo extra problemen te creëren in economieën en samenlevingen”.

Na “hybride aanvallen”, oorlog

Deze strategie doet denken aan de “hybride aanvallen” die herhaaldelijk op de oostflank van de Europese Unie zijn uitgevoerd: in november jongstleden zochten duizenden migranten, hoofdzakelijk uit het Midden-Oosten, de oostgrens van Polen op, na soortgelijke alarmsituaties in de Baltische republieken.

Naar alle waarschijnlijkheid waren zij door de Wit-Russische autoriteiten – waarschijnlijk met goedkeuring van Moskou – naar deze gebieden gevoerd met als enig doel de EU in het algemeen en de getroffen landen in het bijzonder te destabiliseren met een nieuwe migratiegolf. Finland voelde zich bovendien het eerste doelwit en vreesde ook voor een nieuwe aanval van deze aard.
https://businessam.be/rusland-hoopt-...estabiliseren/
Oud 1 april 2022, 15:31   #87
Infowarrior
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Als je de BBC beelden ziet vanuit Charkov dan breekt mijn hart, en tegelijkertijd krijg ik zin om door de wifi te kruipen en enkelen hun smoel tot moes te kloppen
Dan moet ge hier op dit forum niet rondhangen, want dat gaat ge u nog dikwijls druk maken .
Oud 1 april 2022, 15:39   #88
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
weet mama wel da ge hier op dit forum zit?
Oud 1 april 2022, 15:46   #89
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infowarrior Bekijk bericht
Dan moet ge hier op dit forum niet rondhangen, want dat gaat ge u nog dikwijls druk maken .
Het is waar dat de meesten onder ons intussen zijn afgestompt door de vele zaken waar we hier mee worden geconfronteerd
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 17:33   #90
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is waar dat de meesten onder ons intussen zijn afgestompt door de vele zaken waar we hier mee worden geconfronteerd
Empathisch zijn voor menselijk lijden en gewelddadig uit de hoek komen (anderen willen laten lijden, pijnigen) uit frustratie zijn 2 verschillende zaken èh.

Het eerste getuigt van menselijkheid.
Het tweede van 'n asociale gedragsstoornis/antisociale persoonlijkheidsstoornis.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 19:34   #91
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Empathisch zijn voor menselijk lijden en gewelddadig uit de hoek komen (anderen willen laten lijden, pijnigen) uit frustratie zijn 2 verschillende zaken èh.

Het eerste getuigt van menselijkheid.
Het tweede van 'n asociale gedragsstoornis/antisociale persoonlijkheidsstoornis.
Vele leden op dit forum lijden aan een persoonlijkheidsstoornis, ik reken mezelf daar trouwens ook toe.

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 1 april 2022 om 19:34.
Oud 1 april 2022, 19:41   #92
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vele leden op dit forum lijden aan een persoonlijkheidsstoornis, ik reken mezelf daar trouwens ook toe.
Krijg jij dan soms ook de neiging om door de WiFi te kruipen en anderen hun smoel tot moes te kloppen (onder 't mom van empathie dan nog wel)?

Is 't dat wat bedoeld wordt met "toxic masculinity "?

Ik heb - vreemd genoeg - die neiging nooit gehad.
Oud 1 april 2022, 19:43   #93
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Krijg jij dan soms ook de neiging om door de WiFi te kruipen en anderen hun smoel tot moes te kloppen (onder 't mom van empathie dan nog wel)?

Is 't dat wat bedoeld wordt met "toxic masculinity "?

Ik heb - vreemd genoeg - die neiging nooit gehad.
neen, dat niet
Oud 1 april 2022, 19:49   #94
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen, dat niet
Wel, dan heb jij geen "antisociale" persoonlijkheidsstoornis, ook wel psychopatie genoemd, net 't tegenovergestelde van empathie.
Oud 1 april 2022, 20:15   #95
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“Volgens informatie van de VN hebben meer dan vier miljoen Oekraïners hun land verlaten en hun toevlucht gezocht tot EU-landen”, klinkt het. “Bijna de helft van deze mensen bevindt zich momenteel in Polen. Ongeveer acht miljoen Oekraïners hebben hun huizen moeten verlaten en zijn binnenlandse vluchtelingen geworden. […] De EU- en NAVO-landen moeten begrijpen dat het vluchtelingenprobleem deel uitmaakt van de Russische strategie. Miljoenen Oekraïners die hun vaderland verlaten, verzwakken niet alleen hun land, maar creëren ook extra druk in de Europese landen. Het doel van Rusland is de EU onder druk te zetten met Oekraïense vluchtelingen en zo extra problemen te creëren in economieën en samenlevingen”.
Thierry Meysan van het Voltaire-netwerk herinnert zich dingen die mij bij deze vluchtelingen ook te binnen schieten:
Citaat:
As in all NATO wars, we are witnessing the flight of the population. For the French, this is reminiscent of the exodus in 1940 when the German troops were advancing. (...) In the end, the aimless flight of the French had no objective reason, only fear.

NATO, since the Kosovo war, has developed the concept of population movement engineering [5]. In 1999, the CIA organized the displacement of over 290,000 Kosovars from Serbia to Macedonia in three days. If you are older than 30 years, you remember the gruesome videos of the long line of people, marching one after the other, for dozens of kilometers, along railway lines. This was to make it look like ethnic repression by Slobodan Miloševi?’s government and to justify the war that was coming. The Kosovars did not know why they were fleeing, but thought they would find a better future where they went. Seven years ago, you remember the Syrian exodus. It was about weakening the country by depriving it of its population. This time, it is about touching your emotions with women and children, without sending away the men who are required to fight the Russians.

Each time, we are upset. But just because the Kosovars, Syrians or Ukrainians are suffering does not mean they are all right.
Oud 1 april 2022, 22:39   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Thierry Meysan van het Voltaire-netwerk herinnert zich dingen die mij bij deze vluchtelingen ook te binnen schieten:
Meysan... O ja, dat is de man die met de gekste complottheorieën afkomt. Zo heeft hij beweerd dat de aanslagen op Charlie Hebdo gepland en betaald waren door... de VS.

Kortom, nul geloofwaardigheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2022, 10:08   #97
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Meysan... O ja, dat is de man die met de gekste complottheorieën afkomt. Zo heeft hij beweerd dat de aanslagen op Charlie Hebdo gepland en betaald waren door... de VS.

Lijkt me wel een interessante theorie, die past bij wat ik daarover bij Gerhard Wisnewski (één van zijn Verheimlicht-vertuscht-vergessen-boekjes) gelezen heb. Dat moet ik nalezen.

En als het voor de gehersenspoelde massamens een complottheorie is, is er meer kans dat het klopt.

Bedankt voor de tip.
Oud 2 april 2022, 10:26   #98
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Nogal wiedes dat de VS niet teveel trammelant maakt. Nog meer dan ooit gaan de fossiele brandstoffen meer dan goud waard zijn. De prijzen van olie en gas zullen niet meer dalen. De oliecrisis van de jaren zeventig zal verbleken. Olie-en gasproducenten(waaronder de Amerikanen en ook Rusland) zullen heer en meester zijn over de planeet. Binnen een decennium is de Oekraïnecrisis overgewaaid en verteerd door de rest van de wereld en gaat Rusland dik cashen.
... en die "verbleking" zal even passeren als in de jaren zeventig.
... nadat zoveel miljard andermans spaargeld verdampt werd gekregen op beurzen en andere.
Zie, je moet spaarders een uitleg geven he.
In de jaren zeventig hebben overheden massa's geld besteed aan allerhande dure nutteloze zaken, zie bvb VS staat en hun reeksje maanlandingen. Die kostten samen zowat een half miljoen huizen. Spaargeld dewelks eigenaars planden er een half miljoen huizen mee te kopen, plannen die niet doorgingen. Er zijn 2 manieren om dat een uitleg te geven he. De eerste is het geld bot confisqeren, de tweede is een "externe" uitleg verzinnen. Die uitleg was toen oliecrisis, zijnde productieinperkingen gedwongen door... overheden.
Die uurverandering van vorige week, werd ook die uitleg gegeven.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 2 april 2022 om 10:26.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2022, 10:36   #99
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht

Heel algemeen: wat is het verschil tussen centrale planning en complot?
Samenwerken.
Samenspannen.
In het geval geheim, wordt dat "complot" genoemd.
Waar plak je "geheim" op?
Ik heb bvb enige jaren centrale banken gevolgd. De trends van hun balansen, de leningen die ze verstrekken, de trends van het allegaartje rentes dat ze manipuleren. Alle 5 stappen veranderden ze definities, gaven ze nieuwe benamingen en markeerden ze bestaande datasets als "discontinued".
Ik was telkens genoopt tot uitzoeken wat nieuwe / vervangende waren, en hoe de oude data te interpreteren in de nieuwe.
Als je info achter wil houden, hoef je er geen stempel "classified" op te stampen he, je kan die info ook zodanig lastig te lezen/interpreteren maken
dat je al insider met een account moet zijn om er de betekenis van uit te kunnen vogelen.
Oud 2 april 2022, 10:44   #100
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Lijkt me wel een interessante theorie, die past bij wat ik daarover bij Gerhard Wisnewski (één van zijn Verheimlicht-vertuscht-vergessen-boekjes) gelezen heb. Dat moet ik nalezen.

En als het voor de gehersenspoelde massamens een complottheorie is, is er meer kans dat het klopt.

Bedankt voor de tip.
Mijn gedachtengang is geevolueerd naar deze: de uitleg die het best de waarnemingen verklaard, ie voor de minste tegenstrijdigheden zorgt, is de "meest juiste". Ik heb over de tijd gemerkt dat die uitleggen steeds vaker als "complot" worden gebrandmerkt.
Zet zaken op een rijtje. Kijk wat rijmt en wat tegenspreekt.
In de speculatieve wereld, zeg maar de wereld van "geld", zeg maar de belangrijkste wereld, is er een "gouden regel": doe het omgekeerde van wat de meesten doen. Ik denk dat dit op vlak van gehersenspoelde massamens ook van toepassing is.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be