![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat uw bedoeling hier op dit forum is. Ik stop met te debatteren, met iemand die mij persoonlijk aanvalt en daarbij niet begrijpt wat ik schrijf. Het heeft echt geen zin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook 3jaar is nog altijd lachwekkend. Eén jaar lijkt mij een prima maximum.
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zouden beter debatteren voor een basisinkomen geïndexeerd op de huur- en energieprijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wie na 3j nog dopt zit wel al in de buurt vh leefloon gooi die van de dop en hij staat een dag later bij het ocmw vestzak broekzak heet dat |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jamaar laten we eens logisch nadenken.
Steeds meer mensen verliezen hun jobs dan er bijkomen. Mijn bakker ontsloeg recent personeel wegens te dure kosten. Die mens heeft een kilo wallen onder zijn ogen. Die politici hebben voor zichzelf een ivoren toren en jutten ons op nog meer rechten af te staan zodat ze hun prive koks en butlers kunnen uitbreiden. Als er geen geld was zouden ze zichzelf geen honderdtal K opzegpremie kunnen schenken he? Bescherm onze volgende generaties. Schaf kindergeld, pensioen en opzegpremies af, maar geef ieder een basisinkomen aangepast op energieprijzen en huurprijzen. Wie luxe wilt kan gaan werken he. Maar dan is iedereen tenminste toch in de basis gelijk. Een basisinkomen is dus een minimumloon wat we dan boven de 2K netto moeten optrekken om te kunnen betalen wat ons aangedaan wordt. Niemand koos onze centrales te verkopen, ontmantelen. Noch kozen wij die dure bouwnormen waar niemand zonder lening aan kan voldoen. Een lening die een blok aan uw been is, een gevang van tiental jaar. Ontmantel de ivoren toren, niet onze centrales of burgerrechten; breidt die laatste 2 uit.
Laatst gewijzigd door CUFI : 5 december 2022 om 00:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hebben locals me toch zo verteld.
Wil je dat ik even navraag hoe het juist in zijn werk gaat? Kan mogelijk als leidraad fungeren als men het systeem hier invoert.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 december 2022 om 00:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De regels van het leefloon zijn veel strenger. Zo moet je bijvoorbeeld: - Je spaargeld aanspreken - Je eigen huis (gedeeltelijk) opeten - Moet je actief op zoek gaan naar werk, sollicitatiebewijzen moet je maandelijks binnenbrengen - Wordt het inkomen van je partner, je kinderen, je ... in berekening gebracht Alleen degene die echt niets heeft is mss beter af met een leefloon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een leefloner kan wel gemakkelijker tussendoor werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Molenbeek en Knokke zijn twee verschillende planeten he .... ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 5 december 2022 om 07:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die bakker die zijn personeel nu out of the blue 10 % meer moet betalen, En ook meer moet betalen voor zijne gas, ha ja dat die mens stopt dat is normaal he, Daar moet ge godverdome veel pateekes voor verkopen om daarop break even te draaien. Die kan beter zeggen, ik stop ermee of bak alleen nog brood en zet mijn vrouw of moeder in de winkel. Mijn bakker is op zondag gewoon toe, deftig personeel niet te vinden en of te duur. en dat is de staat zijn schuld. In holland zijn veel van die weekend werkers of bedienden bij winkels studenten. Daar is dat allemaal wettelijk geregeld. HIer worden we gewoon veel en veel te hard belast en dat komt omdat er teveel mensen niet willen werken, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is het de eindklant die door de prijsstijgingen van vandaag nog het meest gejost wordt. Gisteren 3.4€ betaald voor een gewoon bruin brood...bijna 150 ballen voor een brood. En ondertussen komen er hier jaarlijks 100.000 aangespoeld die ook allemaal van de vetpot eten...bed bad brood tot ze eventueel ooit eens iets gaan bijdragen door te werken. 't hangt hier DIK mijn kloten uit.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 5 december 2022 om 08:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat komt uit dezelfde belastingpot als de werkloosheidsuitkering alleen heeft de asielzoeker er zelf geen cent aan bijgedragen en de werkende die zn job verliest wel, die moest bijdragen zowel aan de werkloosheidsuitkering als aan dat leefloon. Het besef dat eigen volk wordt verarmd door de politiek om sinterklaas te kunnen spelen voor de halve wereld armoezaaiers die wordt binnengehaald groeit ook bij het brede publiek. Geen werkloosheidsuitkering meer voor de belg - ow, néé, selectief weer voor de vlaming want het is intussen regionale bevoegdheid - die zn job verliest en er zelf voor betaalde, maar wel voor (werkloze) fortuinzoekers, zonder een cent te hebben bijgedragen, een levenslang leefloon van de belastingen van die werkloze belastingbetaler wiens uitkering in tijd beperkt wordt. Welke oikofobe politieker en vlamingenhater discrimineert en besteelt vlamingen, dwingt hen in armoede naar het ocmw om dan hun bijgedragen belastinggeld te kunnen uitdelen om economische inwijkelingen in hangmatten te onderhouden? Welke vlaamse politieker ontneemt dit sociale vangnet voor zijn/haar eigen kinderen?! En als de fortuinzoeker leep en slim genoeg is (slinkse verraders helpen hem wel door de weg te wijzen) en goed kweekt na de gezinshereniging, dan krijgt hij een tweede inkomen door het groeipakket waardoor ie meer inkomen heeft, met nog een pak sociale voordelen erbij, dan een werknemer die fulltime zn kloten afdraait om met zijn belastingen de kroostrijke hangmat parasieten een beter leven te geven.
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uiteraard worden inkomsten onderzocht voor de aanvraag van leefloon...toch enkel voor autochtonen, dat geldt weer niet voor asiel- en fortuinzoekers want die liegen zelfs over hun leeftijd en er wordt aangenomen dat die niks hebben alhoewel er soms meer dan 10.000€ p.p aan mensensmokkelaars wordt betaald om hier in de hangmat te geraken. Maar er bestaat nog zoiets als privégegevens die wettelijk beschermd zijn, elke advokaat maakt brandhout van die zever over spaargeld waar niemand zaken mee heeft en dat niet bepalend mag zijn voor ocmw-steun. ![]() Ze mogen het vragen maar daarom hoeft er niet op ingegaan te worden..tenminste door de mondige burger die zijn rechten kent en zich niet laat intimideren door onwettige verzoeken. Overigens heel gemakkelijk te omzeilen ook: door een spaarrekening te tonen waar 0,1€ opstaat... ![]() Je eigen huis opeten als voorwaarde voor je beroep kunt doen op de dienst ocmw omdat men tijdelijk hulp nodig heeft? Hoe verzin je het maar... ![]() Om dan via het ocmw ook een sociale woning nodig te hebben als je huis is opgegeten? ![]() https://www.vlaanderen.be/leefloon
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij denkt dat. Met het leefloon gaan ze wel dieper in zijn broekzak zoeken wat daar allemaal wel eens in zou kunnen zitten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |