![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel ministers en kabinetten hebben die kantons op zichzelf, of is die bureaucratie toch iets gestroomlijnder?
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-> 180 parlementsleden (Kantonsrat) -> 7 ministers (Regierungsrat) En dat is slechts 1 kanton hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Terwijl ze hun geheime rekeningen en andere gingen bepotelen, nog effe handjeklap doen met hun lichtende voorbeelden.
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn nochtans ook veel voordelen om bestuur zo dicht mogelijk bij de burger te brengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vind dat wel straf, ge begint aan de belze kust en voor je het weet zit je ergens in Zermat of Uri.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
is er iemand op het forum die de bijdragen van dit forumlid begrijpt? Langs de ene kant kan ik er nog respect voor opbrengen want ik ga er vanuit dat hij/zij telkens een hoop opzoekwerk moet verrichten (wie weet nu in godsnaam uit het blote hoofd waar 'Zermatt' vandaan komt) maar langs de andere kant denk ik: "Waarom??" Wat is het nut van zo'n bijdrages? Wie leest dat? En van degenen die het dan toch lezen: wie onthoudt er wat van?? Onbegrijpelijk. Volgens mij een soort van schoolvoorbeeld als het gaat over "in zijn eigen wereld leven". Ik kan er geen andere uitleg aan vastknopen...
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 27 april 2023 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang ze niet koken als de Hollanders zie ik geen problemen.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 27 april 2023 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet eens een idee of het daadwerkelijk een achteruitgang zou zijn...
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goed mitraillette he man?
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot gisteren nooit van gehoord.
Gisteren kwam het ter sprake in Boris, de serie over Jeroom en de asse van zijn overleden broer. Daar doet een zekere Bockie in mee (totaal miscast als je het mij vraagt) en die kwam daar mee op de proppen. Zodra we hier nog eens uit de broodjeszaak eten ga ik dat ook eens proberen maar ik verwacht er niet te veel van...
![]() |
#95 | |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
U wordt naar aanleiding van Koningsdag op Hollandse wijze gegroet. U lijkt niet te begrijpen indien iemand (wie dan ook) u (als goede Waal) naar een betere Waalse levenshouding begeleidt. Dit niet bedoeld is om de eigen mening of wil op te dringen maar om u op vriendelijke wijze op een tegenstrijdigheid te wijzen. Een goede Waal dient zijn eigen taalgebruik ook van nodeloze Duitse invloeden te vrijwaren. Het was voor de lezer vooral opmerkelijk dat u als goede Waal het over “Zermatt” had (en niet over “Praborgne”, de gebruikelijke Waalse benaming). De benaming is wat de betekenis betreft zeer doorzichtig en valt zeer gemakkelijk te verdietsen: “Termaden”. Voor de volledigheid: Deze Zwitserse gemeente staat voor zijn “Madenhoorn” oftewel Matterhorn bekend, in het Waals: “Cervin”. Uitwisseling van kennis is niet verboden ook indien het u niet kan boeien. Heel wat leden blijken in een enge leefwereld vast te zitten, beperkt tot bv. volproppen van “niet zo voedzame” etenswaren, dronkenschap, allerhande bezigheden voor kleine kinderen, onnozele uitzendingen op het Vlaamse scherm, e.d. U laat verder hier geen gelegenheid onbenut om te stoken d.m.v. Waalse benamingen voor Vlaamse zaken te gebruiken of uw eigen bekrompen mening door te drukken. De lezer is uw opdringerige houding inzake het kroonverhaal nog niet vergeten. U opperde hier ooit dat u het landsbewijs (“identiteitskaart”) zou opeisen indien iemand in uw richting zou hoesten… lachwekkend! U doet uiteraard wat u wil. Dit is de lezer, naast uw gestook, ondertussen van u gewoon… Doei
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je niet van die Koen Depuyt zever wilt lezen start je best een onderwerp buiten K&K, wat mijn inziens voor het onderwerp van deze discussie perfect mogelijk is. Er bestaat een katern "Algemeen". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan alleen als de bestuurders niet in ivoren torens zitten.
![]() |
#99 | ||
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
Citaat:
U hebt ons inmiddels meegedeeld een geslaagd bedrijfsleider te zijn. Deze mensen zitten er (zeer) warmpjes bij. Daarom hoeft u niet te zeveren over te dure reizen of eet -en drankaangelegenheden. Zo niet, zijn er verschillende plekjes binnen Vlaanderen waar u voordelig verse bloedworst (met zak en al) in uw mond kan steken. Het wit vleesnat krijgt u er voor niets bij. Bedrijfsleiders zijn en blijven bedrijfsleiders, ook in Zwitserland. Met Hollandse groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |