Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2005, 20:43   #81
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Helemaal niet. Democratie wilt zeggen dat het volk regeert. Uiteraard is een representatief systeem een noodzakelijk kwaad, daar je moeilijk de voltallige bevolking telkens kan betrekken bij elke besluitvorming, maar de mogelijkeheid om dat toch te doen indien nodig en/of gewenst moet bestaan.
Mijn 'het volk kiest door wie het geregeerd wordt' is dus gewoon de praktische uitwerking van uw 'het volk regeert'.
Oud 9 januari 2005, 20:59   #82
ilfalco
Minister-President

Standaard

in zwitserland is er trouwens weer een bindend referendum op komst over de uitbreiding van het vrij verkeer van goederen en personen....dat is pas democratie.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 21:07   #83
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
in zwitserland is er trouwens weer een bindend referendum op komst over de uitbreiding van het vrij verkeer van goederen en personen....dat is pas democratie.
Bah, referenda zijn veel te gevoelig voor populisme... Bij referenda telt vooral het imago, en niet de inhoud. De zijde met de grootste redenaars en grootste propaganda, en niet noodzakelijk met de beste argumenten, haalt het.

Ik ben voorstander van directe democratie, maar dan in een lokale vorm, waar de items in kleine groep bediscussieerd worden, en waar iedereen zijn inbreng in kan hebben, niet enkel diegene met de grootste bek of de dikste portemonnee!

Het feit dat Hitler verschillende referenda heeft misbruikt spreekt voor zich...

Laatst gewijzigd door Jonas Elossov : 9 januari 2005 om 21:07.
Jonas Elossov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 21:11   #84
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov
Bah, referenda zijn veel te gevoelig voor populisme... Bij referenda telt vooral het imago, en niet de inhoud. De zijde met de grootste redenaars en grootste propaganda, en niet noodzakelijk met de beste argumenten, haalt het.

Ik ben voorstander van directe democratie, maar dan in een lokale vorm, waar de items in kleine groep bediscussieerd worden, en waar iedereen zijn inbreng in kan hebben, niet enkel diegene met de grootste bek of de dikste portemonnee!
Dan ga je gewoon op lokaal niveau de dictatuur van de grootste bek hebben. En dan gaan grotere organismen hun grootste bekken naar de lokale besturen afvaardigen zoals nu ook partijen sommige corifeeën in bepaalde steden laten wonen omdat ze ze daar nodig hebben.

Citaat:
Het feit dat Hitler verschillende referenda heeft misbruikt spreekt voor zich...
http://forum.politics.be/showthread....ewpost&t=27590

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 21:21   #85
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Voor het VB is Hitler en zijn Vlaamse collaborateurs nog altijd springlevend. Mogen wij daar aanstoot aan nemen of moeten wij zwijgen?

Ps: scroll eens terug naar boven en kijk wie er over begonnen is en wie de discussie levend houd
Niet nodig, iedereen weet wel wie een websaaite alleen daarover runt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 21:27   #86
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Mijn 'het volk kiest door wie het geregeerd wordt' is dus gewoon de praktische uitwerking van uw 'het volk regeert'.
Het volk kiest voor welke kliek ze geregeerd wordt.
En die klieken smelten desnoods samen om een andere kliek buiten te sluiten.
Oud 9 januari 2005, 21:31   #87
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov

Integendeel, het huidig systeem is gevoelig voor populisme met beloften zoals gratis tv en vervoer.
Oud 9 januari 2005, 21:34   #88
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Het is slechts een deel ervan, en dan zelfs nog het gedeelte dat eigenlijk slechts om praktische redenen noodzakelijk is. De ècht democratische ingrediënten, zoals het BROV en recall, ontbreken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 21:44   #89
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Het volk kiest voor welke kliek ze geregeerd wordt.
En die klieken smelten desnoods samen om een andere kliek buiten te sluiten.
Jeps, democratie moet iets vreselijks zijn voor je.
Oud 9 januari 2005, 21:46   #90
ilfalco
Minister-President

Standaard

Hitler heeft nooit referenda gehouden die gek hield plescibieten waarbij op de meeste plaatsen m'n zelfs niet geheim mocht stemmen , z'n geheime dienst gebruikte zelfs trukken om de identiteit van de kiezers te achterhalen( nummeren , doordruk etc) .... in een totalitaire staat is geen referendum mogelijk want e kiezer kan niet beslissen over welke thema's hij een referendum wil. hitler hield trouwens een plescibiet over het rijnland ... tja welke duitser vond het toen niet goed dat hij het rijnland terug aan duitsland gaf .

Voor mij is de held van WO 2 Von stauffenberg ... een verstandige luitenant die al een arm en oog kwijt was , maar toch de moed vond om verzet te bieden aan hitler. Mar als bij wonder ontsnapte die er steeds aan
Oud 9 januari 2005, 21:47   #91
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
samenzwering is inderdaad erg... zoals het migrantenstemrecht door de stroot duwen van 75 % van de Vlamingen... de PS is de enige die daar van profiteert
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 21:48   #92
ilfalco
Minister-President

Standaard

ik denk eerder dat democratie iets vreselijk moet zijn voor jou the Piano , want jullie kliek houd zich enkel bezig met demoniseren en acties om de oppositie het zwijgen op te leggen...of om haar democratisch recht op dotatie te ontnemen .
Oud 9 januari 2005, 21:50   #93
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Proficiat Bobke, je bent nu ook al tot anti-democraat gebombardeerd. We begonnen al te vrezen dat je toch niet helemaal normaal was, maar vandaag mogen we je dan toch in onze grote groep opnemen. Welkom, neemt u een pateeke en ginders kunt ge koffie krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 22:06   #94
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Proficiat Bobke, je bent nu ook al tot anti-democraat gebombardeerd. We begonnen al te vrezen dat je toch niet helemaal normaal was, maar vandaag mogen we je dan toch in onze grote groep opnemen. Welkom, neemt u een pateeke en ginders kunt ge koffie krijgen.

Waar liggen de folderkes?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 22:07   #95
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In uw gat gebeten omdat ne 'nieuwe' commentaar geeft op uw posts?
Da's dan jammer...
Neen, u zegt dat ik niet weet waarover ik praat terwijl jij het niet goed begrepen hebt. Vandaar deze persoonlijke post. Niet vanwege commentaar. Ik heb graag commentaar, dan is mijn post tenminste niet voor niets geweest.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 22:14   #96
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet in waarom.
Het Zwitsers systeem mag voor mijn part ingevoerd worden, van u ook ?
Oud 9 januari 2005, 22:18   #97
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Heel vriendelijk van u, als ik weer nuchter ben kom ik zeker op visite.
Oud 9 januari 2005, 22:53   #98
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Neen, u zegt dat ik niet weet waarover ik praat terwijl jij het niet goed begrepen hebt. Vandaar deze persoonlijke post. Niet vanwege commentaar. Ik heb graag commentaar, dan is mijn post tenminste niet voor niets geweest.
Ok, 't is goed.
Dat van die woordenboek neem ik terug.
't Was toch flauw...
Oud 9 januari 2005, 23:22   #99
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Helemaal niet. Het is slechts een deel ervan, en dan zelfs nog het gedeelte dat eigenlijk slechts om praktische redenen noodzakelijk is. De ècht democratische ingrediënten, zoals het BROV en recall, ontbreken.
Naar mijn mening zijn juist het BROV en recall juist 2 ingrediënten die de praktische uitwerking van een directe democratie in de weg staan.
Daardoor is voor mij 'het volk kiest door wie het geregeerd wordt' een goede definitie van democratie.
't Is net als met het communisme, op papier ziet het er mooi uit, maar het blijkt praktisch onwerkbaar. Of waar zijn er goed draaiende directe democratieën tegenwoordig? (Kom niet af met Liechenstein of Zwitserland, dat zijn allesbehalve doorsnee staten en niet om reden van hun directe democratie).

Laatst gewijzigd door BigF : 9 januari 2005 om 23:23.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2005, 23:24   #100
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Geen flauw idee waarom mijn vorige post volledig in italic is verschenen. Heb het geprobeerd te editten, maar niks...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be