Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2005, 15:56   #81
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Wat een preuts land is Holland toch!
Of

Lees hieronder de tekst:

Moest ze daarom onderduiken?
Laat er eens zo'n nummer opduiken over Salman Rushdie en je schijt in je broek van verontwaardiging.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 22:27   #82
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Sorry Firestone, die Firestorm is een RobotWars machine, vandaar mijn hobbymatige vergissing.

Maar is het racisme in het haatnummer van DHC ten opzichte van Juffrouw Hirsh Ali?Of de opmerkingen van deze dame, [size=1]die van Oost Afrikaanse origine is[/size], tegenover de Islam die voor haar een duidelijk vrouwenhatende godsdienst is.
Oud 5 februari 2005, 23:13   #83
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Sorry Firestone, die Firestorm is een RobotWars machine, vandaar mijn hobbymatige vergissing.

Maar is het racisme in het haatnummer van DHC ten opzichte van Juffrouw Hirsh Ali?Of de opmerkingen van deze dame, [size=1]die van Oost Afrikaanse origine is[/size], tegenover de Islam die voor haar een duidelijk vrouwenhatende godsdienst is.
Geen sorry nodig, integendeel. Ik zit hier in een thread waar ik weinig van begrijp; RobotWars, Wu-tang, Battle: Chinees voor mij.

Wat de tekst van DHC betreft, ik vind het niet kunnen. Maar, ook hier een opmerking: rap is niet aan mij besteed, ik ben meer het Brel-type. Ik kan dus niet echt beoordelen of het in die wereld wel gebruikelijk is dit soort taal te bezigen.

Laatst gewijzigd door Firestone : 5 februari 2005 om 23:15.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 00:26   #84
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Wu-Tang is een rap groep. Rap is een muziekstijl waar de teksten op maat worden ingesproken. meestal in dilacten doorspekt van gangster of bende bargoens.Een Battle zoals in deze tread bedoeld is normaal gezien een improvisatienummer waar 2 groepen of zangers elkaar beledigen en op die manier eigenlijk tot een "overgave" willen dwingen. Zoals ik aanhaalde, in dit geval is het geen battle, maar een haatnummertje vergelijkbaar met het stelen van een baby. De tegenpartij kan zich niet verweren.

Robot Wars is heel wat anders. En een hobbie van me. http://en.wikipedia.org/wiki/Robot_Wars
Verteld het meeste erover.
Oud 6 februari 2005, 00:32   #85
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor de informatie, weer wat bijgeleerd.
(Rap kende ik wel, de rest helemaal niet dus.)
Oud 8 februari 2005, 12:02   #86
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hangt ervan af.

Ene start ermee en als de ander gaat lopen, is de battle al gewonnen!

Kan trouwens oook tussen meerderen.
Nee maar ik bedoel dat Hirsi Ali niet uit vrije wil meedoet aan dit battlen, het is nooit afgesproken en dat het derhalve geen battlen is.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2005, 12:37   #87
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Een anti islam nr'tje zou al snel verboden worden en zou nogal wat reacties uitlokken. Als je ergens zelf niet tegen kunt moet je het ook niet zelf bij een ander doen é.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2005, 23:06   #88
wjv
Vreemdeling

wjv's schermafbeelding

Standaard

Hallo iedereen, eerste post hier, ben al een tijdje aan het 'lurken' zoals ze dat zo mooi zeggen in het engels. Tijd om deel te nemen aan de discussie denk ik.

On topic: Die gasten van DHC sucken hard! Ze kunnen niet rappen, hun teksten zijn zwak, damn ik zou het zelf beter kunnen, bende pubers. Wat de tekst van de Hirsi Ali diss betreft, echt shockeren doet ze me niet. Als je alles wat er staat letterlijk zou interpreteren, zoals mevrouw Hirsi Ali gedaan heeft, dan is het natuurlijk nogal 'intimiderend'. Moest Hirsi Ali wat beter op de hoogte geweest zijn van de hip-hop cultuur zou ze waarschijnlijk niet zo zwaar aan dit nummer getild hebben. Ze had bevoorbeeld in een persbericht die losers op haar beurt in de zeik kunnen zetten. Dan pas hadden we kunnen spreken van een battle.
Anyway, die gasten van DHC zijn een non-topic en ik heb er hier al te veel woorden aan vuilgemaakt medunkt.

>>Nog iets voor IllWill: De leden van de Wu-Tang clan waren in hun beginjaren nogal verslingerd aan oude kung fu films. Dat merk je wel als je naar de samples in sommige nummers luisterd. De Wu Dang ( soms ook Wudan genoemd) is niet alleen een gebergte in China, het is ook een oude school voor kung fu ( sinds de 15e eeuw geloof ik) met een eigen vechtstijl, de Wu dang stijl dus. In de recente film 'Crouching tiger hidden dragon' wordt deze stijl beoefend.

Cheers,

Willem
wjv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2005, 23:16   #89
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat een preuts land is Holland toch!
Of

Lees hieronder de tekst:

Moest ze daarom onderduiken?
vreemde consequentie hebt u toch: een politieke partij mag veroordeeld en verboden worden wegens het uiten van "racisme" (=een mening), maar doodsbedreigingen moeten daarentegen kunnen en wie dan onderduikt is "preuts"..
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2005, 00:39   #90
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Welkom Willem.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be