![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Vreemdeling
|
![]() ONS= VLAMING, Gedraging als vlaming !
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U gaat er steeds van uit dat ze zich zullen houden aan de meest conservatieve lezing van de Coran en hier, bv in Brussel, een soort Islamitisch regime opdringen. Ik ga er van uit, en onze moslim-vrienden op het forum zullen het misschien hier niet meer eens zijn, dat zij zich willens-nillens zullen moeten aanpassen. En dan zitten we met een deel van de bevolking dat enkele generaties terug uit (bv) Marokko is gekomen, een (in onze ogen) wat bizarre godsdienst beleeft, maar voor de rest prima geïntegreerd. Zo is het in verleden altijd gegaan, met aanpassingsmoeilijkheden weliswaar. Voor u is dit science-fiction, en misschien ben ik veel te optimistisch. Maar, tenzij men in deportatie-scenario's gelooft, is dit de enige vreedzame oplossing.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 6 februari 2005 om 17:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Vreemdeling
|
![]() We verschillen hier allen duidelijk van mening, maar bedenk eens even.
Een boerka dragen, geen of weinig nederlands spreken, is dit dan een optimale vlaming volgens u? Ik zeg niet dat alle moslims zo zijn. Er zijn er bij die zeer goed naar onze gewoonten en gedragingen leven, en die mensen zijn ook dolgelukkig. Als vlaming ben ik ervan overtuigd dat een boerka niet in het openbaar gedragen mag worden, de straffen vind ik overdreven zwaar maar wij hebben ook het geluk dat hier niet zoveel boerka's gedragen worden.
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de boerka betreft, ik ben daar ook geen fan van. Alléén niet dramatiseren.
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het gaat niet over hoe het daar gesteld is met de vrijheden/rechten maar hoe het hier gesteld is waarom vergelijk je niet met China... ofzo, even irrelevant of waarom zouden we een Amerikaan ( resp. staat ) die hier een moord begaat niet even de doodstraf geven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Vreemdeling
|
![]() ik kan u slechts 1 ding zeggen
Dit gaat over politiek, poëzie is ergens anders!
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom ben je hier dan nog ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben hier voor vlaanderen !EIGEN VOLK EERST
![]() |
#92 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik vind dat Anatolië tot de EU mag toetreden zodra de Turkse bezetter zich heeft teruggetrokken tot achter de Kaukasus. Laatst gewijzigd door Wreker : 6 februari 2005 om 21:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soms heb ik de indruk dat u de Moslims die zich aanpassen nog meer vreest dan de minderheid fanatici die zich niet wil aanpassen.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 6 februari 2005 om 22:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verscheidene vooraanstaande moslims hebben al enige jaren geleden verklaard dat van integratie van moslims in andere culturen nooit sprake zal zijn omdat hun tactiek van geboortenpromotie meer effectief werkt. Wij worden gewoon eruitgenaaid. Zie het minder dan 100 jaar geleden nog moderne en welvarende Libanon als meest recent voorbeeld.
![]() |
#96 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Het is slechts een kwestie van enkele decennia en ze maken de meerderheid van de totale bevolking uit in Brussel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ja Wreker en dit is zo GEPLAND.
![]() |
#98 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U maakt zichzelf bang door gevaren te verzinnen. Dat is gemakkelijker dan problemen voor te ogen te nemen en proberen op te lossen.
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eigenlijk onderschat u de kracht van uw eigen waarden, allez, mijn waarden tenminste. Ik heb het ook niet voor boerka's, maar ik ben niet bang van drie vrouwen met een boerka. Ik heb er wel medelijden mee, als ze verplicht worden dat te dragen, en zou inderdaad liefst geen boerka's bij ons willen.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 6 februari 2005 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |