Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2005, 17:36   #81
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
En zo blijven we draaien rond ogenschijnlijk duidelijke begrippen.

Wie precies hoort bij Ons?
Zeker NIET de islamieten.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 17:38   #82
Kamacypta
Vreemdeling

Kamacypta's schermafbeelding

Standaard

ONS= VLAMING, Gedraging als vlaming !
Oud 6 februari 2005, 17:54   #83
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
Ik dramatiseer toch helemaal niet als ik zeg dat in het Brussels Gewest als geheel vandaag de helft van alle geboorten op rekening van de moslims te schrijven is en dat over een jaar of 20, 30 de moslims er de meerderheid van de politieke mandaten zullen bezetten en als ze willen er eigen wetten kunnen gaan stellen?
U bent ervan overtuigd dat deze moslims zich niet zullen integreren en onze waarden aannemen. (Onze waarden: breed gezien: verdraagzamheid, openheid, tolerantie, gastvrijheid, democratische rechtstaat.)

U gaat er steeds van uit dat ze zich zullen houden aan de meest conservatieve lezing van de Coran en hier, bv in Brussel, een soort Islamitisch regime opdringen.

Ik ga er van uit, en onze moslim-vrienden op het forum zullen het misschien hier niet meer eens zijn, dat zij zich willens-nillens zullen moeten aanpassen.

En dan zitten we met een deel van de bevolking dat enkele generaties terug uit (bv) Marokko is gekomen, een (in onze ogen) wat bizarre godsdienst beleeft, maar voor de rest prima geïntegreerd. Zo is het in verleden altijd gegaan, met aanpassingsmoeilijkheden weliswaar.

Voor u is dit science-fiction, en misschien ben ik veel te optimistisch. Maar, tenzij men in deportatie-scenario's gelooft, is dit de enige vreedzame oplossing.

Laatst gewijzigd door Firestone : 6 februari 2005 om 17:54.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 17:58   #84
Kamacypta
Vreemdeling

Standaard

We verschillen hier allen duidelijk van mening, maar bedenk eens even.
Een boerka dragen, geen of weinig nederlands spreken, is dit dan een optimale vlaming volgens u? Ik zeg niet dat alle moslims zo zijn. Er zijn er bij die zeer goed naar onze gewoonten en gedragingen leven, en die mensen zijn ook dolgelukkig.
Als vlaming ben ik ervan overtuigd dat een boerka niet in het openbaar gedragen mag worden, de straffen vind ik overdreven zwaar maar wij hebben ook het geluk dat hier niet zoveel boerka's gedragen worden.
Oud 6 februari 2005, 18:08   #85
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kamacypta
Een boerka dragen, geen of weinig nederlands spreken, is dit dan een optimale vlaming volgens u? Ik zeg niet dat alle moslims zo zijn. Er zijn er bij die zeer goed naar onze gewoonten en gedragingen leven, en die mensen zijn ook dolgelukkig.
Als vlaming ben ik ervan overtuigd dat een boerka niet in het openbaar gedragen mag worden, de straffen vind ik overdreven zwaar maar wij hebben ook het geluk dat hier niet zoveel boerka's gedragen worden.
Dat is de kern van de zaak, beste Kamacypta. En die aanpassing moeten we aanmoedigen. Ze toont in elk geval dat het niet onmogelijk is, zoals sommige beweren.

Wat de boerka betreft, ik ben daar ook geen fan van. Alléén niet dramatiseren.
Oud 6 februari 2005, 18:11   #86
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als wij als vrouw in hun land van afkomst zouden gaan wonen zou dit ook ter sprake komen! Oh kijk die is halfnaakt! ( Terwijl je alleen maar je gezicht ziet)

Sorry, mijn mening VERBIEDEN !

Vlaanderen Is Ons Vlaanderen !
en daar maak je nu weer eens de eeuwige foutieve vergelijking
het gaat niet over hoe het daar gesteld is met de vrijheden/rechten maar hoe het hier gesteld is
waarom vergelijk je niet met China... ofzo, even irrelevant
of waarom zouden we een Amerikaan ( resp. staat ) die hier een moord begaat niet even de doodstraf geven
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 18:12   #87
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeker NIET de islamieten.
toch wel, ze zijn reeds een onderdeel
Oud 6 februari 2005, 18:18   #88
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als Vlaming kan ik ervan overtuigd zijn dat auto's moeten verboden worden daar mensen die zich niet met paard en kar verplaatsen volgens mij geen optimale Vlamingen kunnen zijn
Oud 6 februari 2005, 19:15   #89
Kamacypta
Vreemdeling

Standaard

ik kan u slechts 1 ding zeggen
Dit gaat over politiek, poëzie is ergens anders!
Oud 6 februari 2005, 19:55   #90
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik kan u slechts 1 ding zeggen
Dit gaat over politiek, poëzie is ergens anders!
dacht ik ook
waarom ben je hier dan nog ?

Oud 6 februari 2005, 20:47   #91
Kamacypta
Vreemdeling

Standaard

Ik ben hier voor vlaanderen !EIGEN VOLK EERST
Oud 6 februari 2005, 21:22   #92
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U bent ervan overtuigd dat deze moslims zich niet zullen integreren en onze waarden aannemen. (Onze waarden: breed gezien: verdraagzamheid, openheid, tolerantie, gastvrijheid, democratische rechtstaat.)

U gaat er steeds van uit dat ze zich zullen houden aan de meest conservatieve lezing van de Coran en hier, bv in Brussel, een soort Islamitisch regime opdringen.

Ik ga er van uit, en onze moslim-vrienden op het forum zullen het misschien hier niet meer eens zijn, dat zij zich willens-nillens zullen moeten aanpassen.

En dan zitten we met een deel van de bevolking dat enkele generaties terug uit (bv) Marokko is gekomen, een (in onze ogen) wat bizarre godsdienst beleeft, maar voor de rest prima geïntegreerd. Zo is het in verleden altijd gegaan, met aanpassingsmoeilijkheden weliswaar.

Voor u is dit science-fiction, en misschien ben ik veel te optimistisch. Maar, tenzij men in deportatie-scenario's gelooft, is dit de enige vreedzame oplossing.
Waarom zouden ze moeite moeten om zich aan te passen aan een minderheid? Nu is een kwart van de jongeren in het Brussels gewest moslim. De helft van de geboorten komen vandaag in Brussel van de moslims. Over 15 �* 20 jaar zal meer dan de helft van de jongeren in Brussel moslims zijn en zal de moslimbevolking voor 75% van alle geboorten in het Brussels gewest zorgen. Een generatie verder zullen de moslims de meerderheid van de bevolking uitmaken in Brussel. Ze moeten dan enkel nog rekening houden met zichzelf. De autochtonen zullen dan een minderheid zijn. Brussel wordt een tweede Istambul.

Laatst gewijzigd door Wreker : 6 februari 2005 om 21:27.
Oud 6 februari 2005, 21:29   #93
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
toch wel, ze zijn reeds een onderdeel
Daar kan iets aan gedaan worden.
Oud 6 februari 2005, 22:05   #94
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zouden ze moeite moeten om zich aan te passen aan een minderheid? Nu is een kwart van de jongeren in het Brussels gewest moslim. De helft van de geboorten komen vandaag in Brussel van de moslims. Over 15 �* 20 jaar zal meer dan de helft van de jongeren in Brussel moslims zijn en zal de moslimbevolking voor 75% van alle geboorten in het Brussels gewest zorgen. Een generatie verder zullen de moslims de meerderheid van de bevolking uitmaken in Brussel. Ze moeten dan enkel nog rekening houden met zichzelf. De autochtonen zullen dan een minderheid zijn. Brussel wordt een tweede Istambul.
Hoe u het ook draait of keert, 'ze' zijn een minderheid. 'Ze' hebben er alle belang bij om in het economisch leven mee te kunnen draaien. Daarvoor moeten ze zich integreren.

Soms heb ik de indruk dat u de Moslims die zich aanpassen nog meer vreest dan de minderheid fanatici die zich niet wil aanpassen.

Laatst gewijzigd door Firestone : 6 februari 2005 om 22:05.
Oud 6 februari 2005, 22:10   #95
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Verscheidene vooraanstaande moslims hebben al enige jaren geleden verklaard dat van integratie van moslims in andere culturen nooit sprake zal zijn omdat hun tactiek van geboortenpromotie meer effectief werkt. Wij worden gewoon eruitgenaaid. Zie het minder dan 100 jaar geleden nog moderne en welvarende Libanon als meest recent voorbeeld.
Oud 6 februari 2005, 22:16   #96
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hoe u het ook draait of keert, 'ze' zijn een minderheid. 'Ze' hebben er alle belang bij om in het economisch leven mee te kunnen draaien. Daarvoor moeten ze zich integreren.

Soms heb ik de indruk dat u de Moslims die zich aanpassen nog meer vreest dan de minderheid fanatici die zich niet wil aanpassen.
Wat geboorten betreft zijn ze in Brussel nu al in de meerderheid. de moslims vormen geen statisch, onveranderlijk gegeven, maar zijn een dynamische demografische werkelijkheid. Het is deze dynamiek, het veranderende, dat wordt ontkend door de verdedigers van de islamieten. Het enige wat zij menen te zien veranderen is hun geloof. En dit terwijl iedereen met eigen ogen kan zien dat de moslims mettertijd zich meer en meer volgens de islam zijn gaan gedragen terwijl hun aantal steeds blijft toenemen.

Het is slechts een kwestie van enkele decennia en ze maken de meerderheid van de totale bevolking uit in Brussel.
Oud 6 februari 2005, 22:18   #97
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ja Wreker en dit is zo GEPLAND.
Oud 6 februari 2005, 22:20   #98
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
Het is idd niet gepland, maar het is wel zo.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 22:20   #99
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
En door wie dan ? Een Groot Complot ? Geleid vanuit een grot in Waziristan ?

U maakt zichzelf bang door gevaren te verzinnen.

Dat is gemakkelijker dan problemen voor te ogen te nemen en proberen op te lossen.
Oud 6 februari 2005, 22:23   #100
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat geboorten betreft zijn ze in Brussel nu al in de meerderheid. de moslims vormen geen statisch, onveranderlijk gegeven, maar zijn een dynamische demografische werkelijkheid. Het is deze dynamiek, het veranderende, dat wordt ontkend door de verdedigers van de islamieten. Het enige wat zij menen te zien veranderen is hun geloof. En dit terwijl iedereen met eigen ogen kan zien dat de moslims mettertijd zich meer en meer volgens de islam zijn gaan gedragen terwijl hun aantal steeds blijft toenemen.

Het is slechts een kwestie van enkele decennia en ze maken de meerderheid van de totale bevolking uit in Brussel.
Precies dit gegeven ontkent u door gewoon te extrapoleren, en door er vanuit te gaan dat 'de Moslims' niet veranderen, zich niet aanpassen.

Eigenlijk onderschat u de kracht van uw eigen waarden, allez, mijn waarden tenminste.

Ik heb het ook niet voor boerka's, maar ik ben niet bang van drie vrouwen met een boerka. Ik heb er wel medelijden mee, als ze verplicht worden dat te dragen, en zou inderdaad liefst geen boerka's bij ons willen.

Laatst gewijzigd door Firestone : 6 februari 2005 om 22:25.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be