![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Dit slaat natuurlijk nergens op. In elk democratisch land zijn het uiteindelijk verkozen politici die de verantwoordelijkheid dragen voor het openbaar bestuur. Een volledig onafhankelijke bureaucratie bestaat niet, en gelukkig maar. |
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Banneling
|
bonus bij de federale en vloamsche ambtenaren ... ten belope van 15 % van hun jaarloon.
als ze braaf geweest zijn op hun werk ! |
|
|
|
|
|
#85 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik weet perfect wat daar gebeurt, en wat mijn partijgenoot zegt is correct. Ik heb mijn stage gedaan bij de VLM als GIS en geografie expert. Ook heb ik als adviseur gewerkt bij het European geographic society, waar ik ook in contact kwam met verschillende overheidsdiensten. In Vlaanderen werkte ik aan FLEPOS als onderdeel van het Galileo project (tegenhanger van het Amerikaanse GPS) Ik kan ook bevestigen dat het werk wij deden we moesten klaren met bijna de helft van het personeel die werkte bij onze partner (de overheid) dit van de diensten GIS-Vlaanderen en het NGI. Als ik in contact kom met leeftijdsgenoten bij de overheid, zeggen zij net het zelfde als ik. Bij start van een nieuw kabinet wil iedere partner zich bevestigen aan zijn achterban. Bij het aantreden van PAARS Groen gebeurde dit ook via stakingen, al of niet terecht. Het beleidsplan voor bestuurszaken heeft volledig de sociale statuten overgenomen met betrekking van bonussen en aanwerving van ambtenaren. Bourgeois voert correct deze overeenkomsten uit. Ook werden verschillende overheidsdiensten doorgelicht door een extern auditbureau, die een plan uitwerkte voor de personeelsbezetting van de Vlaamse overheid. Ook werd de vereiste bezettingsvereisten uitgetekend die nodig is voor het goed functioneren van de overheid. De enige reden voor de aanval van vakbondsleidster Ann Vermorgen, is omdat benoemingen van 'vriendjes' bij sommige 'vakbondsclans' bijna niet meer mogelijk zijn omdat de nodige personeelsbezettingen wetenschappelijk vastgelegd zijn en elke aanwervingprocedures zal gebeuren via een extern wervingsbureau. Trouwens, De manier waarmee de vakbonden zijn gaan discuteren zijn de basis waarom ze het deksel op de neus hebben gekregen. de publieke opinie hebben ze ook tegen zich, uitgenomen degene die het vel van Bourgeois willen zoals Belgicisten. Ondertussen hebben de vakbonden lip op stuk gekregen, over wat zij beweerden dat Bourgeois en zijn medewerkers de sociale statuten niet zouden kennen. De raad van state heeft groenlicht gegeven voor de toepassing van het nieuw beleidsplan. Daarbij werd zowel de arbeidswet, de beheerscontracten van overheidsdiensten en vorige beleidsnota en actieplannen volledig doorgelicht in het kader van BBB (beter bestuurlijk beleid). Net zoals in privé ondernemingen met je waken over de arbeidsomstandigheden en de toepassing van de wet. Hier hebben vakbonden hun werkterrein. Maar wanneer ze niet beseffen, dat wanneer een aantal essentiële sociale rechten moeten gevrijwaard worden door een aantal maatregelingen zitten ze verkeerd! Het is ook duidelijk dat hier een machtsmeting plaats vind binnen de vakbonden zelf. Ze zijn hierbij niet beschaamd om op de kap van de maatschappij eisen te stellen waarbij enkel individuen persoonlijk profijt halen. |
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Banneling
|
Citaat:
De overeenkomsten met de vakbonden in deze, na de rapportering van de doorlichting aan alle actoren, zijn door de huidige bewindsploeg in de diepvries gestoken, met als gevolg dat van die uitgewerkte personeelsbezetting niets meer in huis komt, bij mijn weten een unicum in de belgische geschiedenis. |
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nadien beslissen de administraties zelf wie in dienst treedt, met een zeer grote graad van willekeur ( euhm ... u begrijpt wel, dit is Belgie hoor, het is niet omdat een halve heilige leterme with no balls de mis brengt, dat het ... u begrijpt het wel ). |
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Banneling
|
Citaat:
vergeet niet dat in het begin van paars zaken werden belooft die financieel niet uit te voeren zijn. het is pas eind 2003 dat de melk is begonnen overlopen, toen verschillende overheidsfacturen niet werden betaald, en verdacht veel benoemingen werden gelanceerd door de vorige regering. Op deze 'as' heeft bourgeois zijn beleid moeten opstarten. er is geen rotte cent!!! Alleen wanneer een correct personeelsbeleid wordt toegepast kan de maatschappij en overheidsdiensten functioneren. En ik kan begrijpen wanneer bijvoorbeeld niet meer getolereerd wordt dat mevrouw x of meneer y tijdens de middag niet uitprikt (om haar uren te laten doorlopen waardoor veel ambtenaren verdacht veel overuren hebben) dat mevrouw x en meneer y boos worden. Want dit is het beleid die Bourgeois hanteert niet meer en niet minder. Ambtenaren worden betaald om hun werk te doen, net als in de privé punt! Zoals veel vorige werknemers van Geert kunnen bevestigen, eist Geert dat er gewerkt wordt! |
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Contractueel personeel wordt door de departementen aangeworven volgens de toegestopte budgetten die ze krijgen voor personeel. Het is hier dat het verkeerd loopt Laatst gewijzigd door giserke : 28 maart 2005 om 23:20. |
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Burgemeester
|
[font=Times New Roman][size=3]Een vriend van mij is ambtenaar(al +-20 jaar dienst).[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Het is nu al twee jaar dat hij 45 dagen onbezoldigd verlof neemt![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Op heel het jaar werkt hij gemiddeld 3 dagen in de week![/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]De werkdruk moet daar effectief heel hoog zijn als ze dit toestaan.[/size][/font] [font=Times New Roman][size=3]Probeer dit maar eens in den privé![/size][/font] |
|
|
|
|
|
#96 |
|
Minister
|
Ambtenaren ge moet ze mijn niet leren kennen ik heb vroeger ook naar de collega's gekeken
|
|
|
|
|
|
#97 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
||
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
1) de vakbond ondemocratisch is 2) ze in deze slechts spreekt voor 12% van de ambtenaren 3) geert bourgeois door 88% van de ambtenaren wel als bekwaam wordt gezien dat bevestigt dus mijn gedacht erover, de huidige vakbondsmensen zijn klojos die nooit of te nimmer tevreden zullen zijn en die niets liever doen dan mensen die wel tevreden zijn te koeioneren. in deze is het duidelijk dat het overgrote gedeelte van de ambtenaren niet akkoord was met deze staking, alle stakers mochten dus voor mijn part opgepakt worden en een fikse pv gekregen hebben wegens ondemocratisch gedrag en het verhinderen van de werkzaamheden. |
|
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Sommige vakbondsbonzen zijn bang dat ze nu zullen moeten werken. Daarom staken ze. |
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
Banneling
|
kan er me iemand vertellen waarom deze week niet wordt gestaakt en tijdens de werkuren wel?
|
|
|
|