Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2005, 23:02   #81
Smile
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ik blijf erbij:

Want geef toe, zo'n onbekwame politicus hebben we zelden gehad. Wel met een enorme ego, maar zo onbekwaam. De partij Agalev is onder zijn voorzitterschap al haar zetels kwijtgeraakt, allemaal .

De man zit gewoon zielig thuis zonder job. Het is meer uit medelijden dan wat anders dat die job is uitgevonden voor Geysels.
Dat is dan in mijn ogen zijn prestatie die ik het meeste waardeer. Daarbij steekt hij boven heel het Agalev-zooite hemelhoog uit!
Smile is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 23:09   #82
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Ik blijf erbij:

Want geef toe, zo'n onbekwame politicus hebben we zelden gehad. Wel met een enorme ego, maar zo onbekwaam. De partij Agalev is onder zijn voorzitterschap al haar zetels kwijtgeraakt, allemaal .

De man zit gewoon zielig thuis zonder job. Het is meer uit medelijden dan wat anders dat die job is uitgevonden voor Geysels.
hij vond de job van zijn leven... neen , niet die van paus
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2005, 23:15   #83
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door argoo
In 1999 wonnen de groenen de verkiezingen toch hé, dat was ook met Geysels. U bekijk Geysels alleen op basis van de laatste federale verkiezingsuitslag, lijkt me niet echt correct te zijn.
Lag dat aan Geysels of aan het 'gelukkig toeval' van de dioxinecrisis?

Citaat:
U vermoed zelfs dat de titel minister van staat aan "slaven" van het Belgisch regime toekomt of is dat een vaststaand feit?
Het zijn in alle geval 'toevallig' geen Vlaams-nationalisten....behalve als ze zich tot de belgicistische godsdient hebben bekeerd zoals Hugo Schiltz.
Toch regimeslaven dan?
Oud 11 april 2005, 10:09   #84
argoo
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Lag dat aan Geysels of aan het 'gelukkig toeval' van de dioxinecrisis?

Het zijn in alle geval 'toevallig' geen Vlaams-nationalisten....behalve als ze zich tot de belgicistische godsdient hebben bekeerd zoals Hugo Schiltz.
Toch regimeslaven dan?
Of de nederlaag aan hem lag is ook niet direct duidelijk...

Hugo Schiltz is een pragmatisch Vlaams-nationalist. Het lijkt me logisch dat men in een club niemand erelid maakt als die zijn strijdpunt is "laat ons de club onmiddellijk afschaffen".

Ministers van staat zijn mensen die erkend worden voor hun bijdrage aan de Belgische politiek, ook Vlaams-nationalisten worden hierin opgenomen... De laatste ministers van staat waren allemaal mensen die de Belgische staat verder gefederaliseerd hebben.

Laatst gewijzigd door argoo : 11 april 2005 om 10:12.
argoo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2005, 23:23   #85
Smile
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanne
Een 1 april grap volgens de Belgicisten....

Vraagje aan Smile : hoeveel uren, dagen of weken heeft Minister-President van Cauwenbergh nodig om uw Nederlandstalige posting te lezen en te begrijpen :
- zonder woordenboeken
- zonder de hulp van belgicistische labbekakken?
Ik ben het met u eens maar ik neem het hem niet kwalijk. Hoe denkt ge dat ons schoolfrans in de oren van de Walen klinkt? Het punt dat ik wil maken, is dat onze haat tegen al wat "Waals" is (Brugse metten, weet ge nog) politiek in stand gehouden worden en zelfs benadrukt. Het "communautaire" heeft hier in ons land de laatste 45 jaar altijd gediend om andere slinkse politieke beslissingen voor de burger te verbergen. Een heel dankbaar iets voor een politieker die van geen hout meer pijlen weet te maken. En wij daar maar in trappen alsof de Walen, de echte levende mensen in Wallonië (niet de politieke kaste) ook geen mensen en burgers zijn. Een kleine annecdote. Jaren geleden, ik geloof in 1983 of zo brachten we, vader, moeder en dochter het kerstweekeinde door in een hotelletje in Coo. We zaten daar als enige Vlamingen in een klein restaurantje tussen Walen een lekkere kerstmaaltijd te eten waarna moeder en dochter gingen slapen. Ik zette me nog even aan de bar en trakteerde een jonge Waal een drankje. Gesprek volgde. Wat ik nooit vergeten zal, was zijn vraag:"Wat hebben jullie Vlamingen toch tegen ons?" Dat was toen in de glorierijke Vlaamse Strijd Voor de Voerstreek etc. Ik heb hem er nog eentje getrakteerd want ik stond met m'n mond vol tanden! Ik had niets tegen hem!
Oud 16 april 2005, 00:00   #86
Smile
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Helemaal akkoord ! Schitterende beschrijving van wat ik zelf denk.
Ben blij dat ik toch even aanlogde. Dank voor uw steun. Die kan ik goed gebruiken want ik begrijp niet en het kwest mij me af te vragen waarom een landje als het onze, dat op veel gebieden van wetenschap, ontwikkelingshulp, burgelijke vrijheid, sociale welstand, kunstzinnigheid, gezondheidszorg, industriële ontwikkeling, tijdens haar bestaan zoveel gepresteerd heeft (spijtig genoeg, in discrete stilte) dat het vergelijkbaar is met machten als de Vs, Duitsland, Engeland, Frankrijk) altijd van binnenuit geminachd en gekleineerd wordt.
Bekijk 1914-1918. Het ijzerkruis in de West-Vlaamse vlakte. Dat pakt me. De onmensellijke, goddeloze slachting! Ieper! Bij de taptoe daar, stromen de tranen me uit de ogen. Belgen, Fransen, Engelsen, Amerikanen, Duitsers, dood voor altijd. Geen jeugd, geen lief, nooit een vrouwwenborst gestreeld. Dood! En dan een stelt een stel kwasten "Nooit meer Oorlog" en terzelverdertijd een instrinsieke oorlogsverklaring aan haar eigen Land! Begrijpen wie kan! Pak 1940-1945. 18 dagen! (Nederland 'n dag of 4?)
18 dagen weerstand tegen de vijand EN tegen onze zogenaamde Bondgenoten, Fransen en Engelsen. Hoe weinig weten onze forum-collega's eigenlijk over wat we als Belgen presteren en gepresteerd hebben? Moet dat allemaal weggegooid worden om Vlaanderen als 12de provincie van Holland opnieuw geknecht te laten worden, als een minderwaardig aanhangertje? Over prestaties gesproken, wie kaapt de meeste prijzen bij "Het Grote Dictee van de Nederlandse Taal"? Hollanders of Belgen? Vlaamse Belgen dan.
We zijn met vuur aan't spelen! Niet figuurlijk, we zijn onze persoonlijke welstand in de waagschaal aan 't stellen en die van onze geliefden.
Oud 16 april 2005, 07:00   #87
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smile
Ik ben het met u eens maar ik neem het hem niet kwalijk. Hoe denkt ge dat ons schoolfrans in de oren van de Walen klinkt? Het punt dat ik wil maken, is dat onze haat tegen al wat "Waals" is (Brugse metten, weet ge nog) politiek in stand gehouden worden en zelfs benadrukt. Het "communautaire" heeft hier in ons land de laatste 45 jaar altijd gediend om andere slinkse politieke beslissingen voor de burger te verbergen. Een heel dankbaar iets voor een politieker die van geen hout meer pijlen weet te maken. En wij daar maar in trappen alsof de Walen, de echte levende mensen in Wallonië (niet de politieke kaste) ook geen mensen en burgers zijn. Een kleine annecdote. Jaren geleden, ik geloof in 1983 of zo brachten we, vader, moeder en dochter het kerstweekeinde door in een hotelletje in Coo. We zaten daar als enige Vlamingen in een klein restaurantje tussen Walen een lekkere kerstmaaltijd te eten waarna moeder en dochter gingen slapen. Ik zette me nog even aan de bar en trakteerde een jonge Waal een drankje. Gesprek volgde. Wat ik nooit vergeten zal, was zijn vraag:"Wat hebben jullie Vlamingen toch tegen ons?" Dat was toen in de glorierijke Vlaamse Strijd Voor de Voerstreek etc. Ik heb hem er nog eentje getrakteerd want ik stond met m'n mond vol tanden! Ik had niets tegen hem!
Niet de Walen en de Franstaligen zijn onze tegenstanders maar wel onze eigen Vlaamse regeringsonderhandelaars die zich in de Waalse doeken laten doen. De Waalse politici verdedigen met verve de belangen van hun kiezers en passen steeds jet "Eigen volk eerst"principe toe. En gelijk hebben zij! Onze vertegenwoordigers zijn eerst Belg en verdedigen slechts op de tweede plaats hun Vlaamse kiezers. Zij hebben trouwens niet liever dat we onze pijlen op de Walen verschieten!
Oud 18 april 2005, 08:55   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Waalse politici verdedigen met verve de belangen van hun kiezers en passen steeds jet "Eigen volk eerst"principe toe. En gelijk hebben zij! Onze vertegenwoordigers zijn eerst Belg en verdedigen slechts op de tweede plaats hun Vlaamse kiezers.
De vraag is hoe het komt dat het als de normaalste zaak van de wereld beschouwd wordt door de Vlaamse politici dat de Waalse politici het 'eigen volk eerst' principe toepassen, terwijl het toch diezelfde Waalse politici zijn die de Vlaamse politici, met alle middelen, beletten hetzelfde te doen.
Oud 18 april 2005, 12:50   #89
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Omdat het Belgisch regime dat zo wil he en omdat het merendeel van onze Vlaamse politici labbekakken zijn zekers...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2005, 14:30   #90
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door argoo
Of de nederlaag aan hem lag is ook niet direct duidelijk...

Hugo Schiltz is een pragmatisch Vlaams-nationalist. Het lijkt me logisch dat men in een club niemand erelid maakt als die zijn strijdpunt is "laat ons de club onmiddellijk afschaffen".

Ministers van staat zijn mensen die erkend worden voor hun bijdrage aan de Belgische politiek, ook Vlaams-nationalisten worden hierin opgenomen... De laatste ministers van staat waren allemaal mensen die de Belgische staat verder gefederaliseerd hebben.
Schiltz zegt nu het unionistisch federalisme vaarwel en wordt confederalist wat ongeveer gelijkstaat met zelfstandigheid.
Maar dat federalisme heeft wel de Vlaamse meerderheid in feite geminoriseerd. Vandaar de 'bekering' van Schiltz.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be