Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 26 april 2005, 11:40   #81
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Ik heb er het pdf.-document eens op nagelezen - brisant materiaal! Het is werkelijk onvoorstelbaar wat die BUB'ers zich allemaal niet in hun kop halen. Hieronder enkele uitreksels die toch wel bijzonder stuitend zijn.
[font=Verdana][size=3]
[/size][/font][font=Verdana][size=3]
Citaat:
[/size][/font][font=Verdana][size=3][font=Times]Eerste verzoeker, nationale voorzitter van de B.U.B., stuurde op 24 december 2004 een brief [/font][/size][/font][font=Verdana][size=3][font=Times]naar de V.R.T. met verzoek om de B.U.B. toe te laten in haar programma “de Zevende Dag” [/font][/size][/font][font=Verdana][size=3][font=Times]van 26 december 2004 of in een ander duidingsprogramma voor 1 januari 2005. N�* een ant[/font][/size][/font][font=Verdana][size=3][font=Times]woord vanwege de V.R.T. op 26 december 2004, verlengde eerste verzoeker de “deadline” tot [/font][/size][/font][font=Verdana][size=3][font=Times]en met 9 januari 2005. Er werd niet op zijn verzoek ingegaan.[/font][/size][/font][font=Verdana][size=3]
[/size][/font]

Wat onthouden we hieruit? Dat "Hans1" gewoon eiste om in de zevende dag te komen. Hij drong zichzelf dus op aan een officiële instelling die hem verre van uitgenodigd aan. Daarna heeft hij gewoonweg een deadline (sic) ingesteld om hem alsnog op te dringen!

Welke eisen hebben ze voorgelegd aan den geschillenraad? Men gelooft werkelijk zijn eigen ogen niet.

Citaat:
[font=Times][size=3][font=Times]In hun initieel verzoekschrift vragen verzoekers de Geschillenraad te beslissen:
[/font][/size][/font][font=Times][size=3][font=Times]- dat zij namens hun politieke partij B.U.B. recht hebben op minstens een 2-wekelijkse toe[/font][/size][/font][font=Times][size=3][font=Times]gang tot de V.R.T., met een evenredige afwisseling tussen radio- en TV-zendtijd ;
[/font][/size][/font][font=Times][size=3][font=Times]- dat zij in de periode van twee maanden voor de verkiezingen, recht hebben op de helft van [/font][/size][/font][font=Times][size=3][font=Times]de media-aandacht die door de V.R.T. aan de grote partijen wordt gegeven, met een ongeveer [/font][/size][/font][font=Times][size=3][font=Times]evenredige afwisseling tussen radio- en TV-zendtijd ;
[/font][/size][/font][font=Times][size=3][font=Times]- dat de uitzending dan ook objectief en niet-denigrerend moet zijn en dat de toegang redelijk [/font][/size][/font][font=Times][size=3][font=Times]moet zijn ;
[/font][/size][/font][font=Times][size=3][font=Times]- dat de B.U.B. moet opgenomen worden als effectieve keuzemogelijkheid in alle opiniepei[/font][/size][/font][font=Times][size=3][font=Times]lingen over het stemgedrag van de kiezers die door een openbare of gesubsidieerde media[/font][/size][/font][font=Times][size=3][font=Times]instelling worden gepubliceerd of uitgezonden.[/font][/size][/font]
Jongens, jongens toch ... wat hebben we hier allemaal? Niet alleen EISTE Hans en zijn bende om maar liefst 1 keer om de twee weken ergens op tv te komen, zijn marginaal partijtje moést ook nog eens opgenomen worden in alle peilingen! Daarnaast moest maar liefst de helft van de media-aandacht van de grote partijen naar hun gaan! Kan men zich een grotere, uit de hand gelopen grootheidswaanzin voorstellen?

Nogmaals de link naar het hele pdf.-bestand:

[size=-1]www2.vlaanderen.be/ned/ sites/media/geschil/001-2005GR.pdf [/size]
Stubaf. is offline  
Oud 26 april 2005, 12:39   #82
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Last met vrijheid van meningsuiting?
Hans1 is offline  
Oud 26 april 2005, 12:45   #83
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik denk eerder dat Stubaf wilde aantonen hoe belachelijk die eisen zijn van een clubje dat nauwelijks stemmen haalt.
daiwa is offline  
Oud 26 april 2005, 17:11   #84
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zulke verwijzingen naar de vrijheid van meningsuiting komen sinds het VB-proces regelmatig terug in pogingen om tegenstanders in een discussie een labeltje op te plakken. Tenzij het gaat om slechte wil, zou je kunnen concluderen dat zij die die tactieken toepassen (i.c. Hans) niet het minste benul hebben wanneer de vrijheid van meningsuiting wel en niet in het gedrang komt... en dat zij het dus blijkbaar zelf zijn die last hebben met "vrijheid van meningsuiting".
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 26 april 2005, 17:27   #85
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Pardon? Wat heeft vrije meningsuitering hiermee te maken? U en Uw collaborateurs zoals Kim Roovers et al hebben de VRT willen vervolgen, het laat dus aan duidelijkheid niets te wensen over wie hier problemen heeft.

Overigens, de geschillenraad heeft Uw "klacht" naar de prullenmand verwezen. En daar hoort ze thuis, bij de rest van het afval.
Stubaf. is offline  
Oud 26 april 2005, 17:42   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Wat onthouden we hieruit? Dat "Hans1" gewoon eiste om in de zevende dag te komen. Hij drong zichzelf dus op aan een officiële instelling die hem verre van uitgenodigd aan. Daarna heeft hij gewoonweg een deadline (sic) ingesteld om hem alsnog op te dringen!
Zelfs het Vlaams Blok/Belang heeft nooit iets dergelijks aan de geschillencommissie voorgelegd. Nooit heeft ze "geëist", wel een aantal oneerlijke en weinig objectieve elementen en voorschriften aangeklaagd. Hier zien we echter een smurfenclub eisen dat ze op de tv moeten komen.

't Zou nog een mooie boel worden mocht ieder clubje dit beginnen eisen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 26 april 2005, 18:20   #87
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Zelfs het Vlaams Blok/Belang heeft nooit iets dergelijks aan de geschillencommissie voorgelegd. Nooit heeft ze "geëist", wel een aantal oneerlijke en weinig objectieve elementen en voorschriften aangeklaagd. Hier zien we echter een smurfenclub eisen dat ze op de tv moeten komen.

In tegenstelling tot uw racistische partij, ontvangt de BUB geen overheidsgeld. Dan is de kleinste mediabelangstelling toch het minste wat je zou verwachten.

De B.U.B. heeft 13000 kiezers, en ook die mening is dus van belang. Doch hebben we op drie jaar tijd geen enkele keer mogen deelnemen aan een debat op de VRT. Of is dat nu je grootste angst?
Oud 26 april 2005, 18:20   #88
Briggs
Burger

Briggs's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iwein
Hier vind u een document

BUB heeft op 10 januari 2005 een klacht ingediend tegen de VRT bij de Vlaamse Geschillenraad voor Radio en Televisie (o.a. Hans de la Cauter, Alain Mahiat, Cedric Vloemans, Bruno Yammine, Kim Roovers, Bob Vangeel,...)

Reden? De voortdurende weigering om een Blubber uit te nodigen in informatieve programma's. Uiteraard werd er weer geschermd met vrije meningsuiting, een codewoord voor vuilspuiterij en leugens natuurlijk.

De concrete aanleiding? Men heeft een brief naar de VRT gestuurd om toegelaten te worden tot De Zevende Dag. Dat werd geweigerd.

Hun eisen?

1. minstens 2-wekelijks op radio en TV komen
  2. dat zij in de periode voor verkiezingen de helft van de aandacht krijgen die een grote partij krijgt
  3. dat die aandacht dan niet denigrerend is
  4. dat ze de BUB opnemen in opiniepeilingen
De klacht werd deels ontvankelijk verklaard (namens hen individueel, niet namens de partij). De klacht werd wel ongegrond beschouwd.

De enigsten die dus vinden dat de BUB media-aandacht verdient, zijn zij zelf. De geschillencommissie treedt hen niet bij. Zo ziet ge, als die beroepsidioten in het echte leven komen, kwakken ze tegen de muur.

Als Geert Hoste en Raf Coppens zendtijd krijgen, waarom niet de BUB ?
Oud 26 april 2005, 18:24   #89
Briggs
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
In tegenstelling tot uw racistische partij, ontvangt de BUB geen overheidsgeld. Dan is de kleinste mediabelangstelling toch het minste wat je zou verwachten.

De B.U.B. heeft 13000 kiezers, en ook die mening is dus van belang. Doch hebben we op drie jaar tijd geen enkele keer mogen deelnemen aan een debat op de VRT. Of is dat nu je grootste angst?

VB heeft 900 000 Kiezers en komt amper de VRT dankzij het "nieuwe" beleid.
Ik heb geen enkel probleem om de kleinere partijen a/h woord te laten.
Alle kleintjes samen krijgen 50% zendtijd van een grote partij, de lengte van die zendtijd wordt bepaald door uw kiespercentage, goe ?
Er zijn 4 grote partijen/kartels, dus de zendtijd wordt gedeeld door 4,5 waarvan 0,5 voor de kleintjes : PvdA; LSP; BUB; Liberaal Appel......
Anders moet je maar eens proberen politiek door te breken.
Oud 26 april 2005, 18:29   #90
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel integendeel zou ik zeggen, jouw argument geeft juist aan waarom er geen zendtijd kan verkwist worden aan de BUB: omdat ze niet eens dotaties krijgt en dus geen aanhang heeft die de wetgever als noemenswaardig heeft beschouwd. Overigens is deze drempel nog verhoogd tot 5%, zodoende is de politieke toekomst van de BUB gelijk aan nul.

Citaat:
De B.U.B. heeft 13000 kiezers, en ook die mening is dus van belang.
Ziedaar een smerige leugen bij monde van de BUB. Deze zelfde BUB wou immers de NVA vervolgen en laten verbieden. Het klinkt dus wel zéér schijnheilig om nu over "meningen zijn belangrijk" te komen preken. En dan heb ik het nog niet over de reacties van de BUB op de veroordeling van het VB.

Citaat:
Doch hebben we op drie jaar tijd geen enkele keer mogen deelnemen aan een debat op de VRT. Of is dat nu je grootste angst?
Maar dat gaat ook op voor ALS, LSP of Solide. Doch deze partijen zijn zich bewust van de wetgeving en hun eigen aanhang en grootte, zij proberen zich niet via legale weg of afpersing en bedreiging te forceren aan de staatszender.

Aangezien jullie het echt niet snappen zeg ik het nog een keer klaar en duidelijk: haast onbestaande partijen komen recht evenredig aan bod - dat heet: haast onbestaand.
Stubaf. is offline  
Oud 26 april 2005, 18:34   #91
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Briggs
VB heeft 900 000 Kiezers en komt amper de VRT dankzij het "nieuwe" beleid.
De partij komt vaak genoeg aan bod. Zo herinner ik mij een uitzending, voor de laatste verkiezingen op de VRT, die volledig aan het Vlaams Blok gewijd was. De drie kopstukken zaten samen op één bank, en de zaal zat vol met (uitsluitend) VB'ers. Het VB heeft geen enkele reden tot klagen, het enigste wat ze weer doen, is zichzelf in een slachtofferrol duwen.

Citaat:
Ik heb geen enkel probleem om de kleinere partijen a/h woord te laten.
Alle kleintjes samen krijgen 50% zendtijd van een grote partij, de lengte van die zendtijd wordt bepaald door uw kiespercentage, goe ?
Dat zou een stap in de goede richting zijn, maar in verkiezingstijd vind ik dat de kleine partijen ook ruimschoots aan bod moeten komen.

Citaat:
Er zijn 4 grote partijen/kartels, dus de zendtijd wordt gedeeld door 4,5 waarvan 0,5 voor de kleintjes : PvdA; LSP; BUB; Liberaal Appel......
Anders moet je maar eens proberen politiek door te breken.
Dat is het hem net. Wil je politiek doorbreken, dan moet je in de media komen. Het is een negatieve spiraal waar elke kleine (beginnende) partij in verzeild geraakt.
Oud 26 april 2005, 18:48   #92
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel integendeel zou ik zeggen, jouw argument geeft juist aan waarom er geen zendtijd kan verkwist worden aan de BUB: omdat ze niet eens dotaties krijgt en dus geen aanhang heeft die de wetgever als noemenswaardig heeft beschouwd.
In een democratie is het niet meer dan normaal dat elke partij, naargelang het kiespubliek, beoordeeld wordt. Waarom heeft een partij dan, waar 13 000 kiezers voor stemden, geen recht op overheidsgeld, en een voor racisme veroordeelde partij wel?

Citaat:
Overigens is deze drempel nog verhoogd tot 5%, zodoende is de politieke toekomst van de BUB gelijk aan nul.
U beschikt duidelijk over een glazen bol!

Citaat:
Ziedaar een smerige leugen bij monde van de BUB.
Wat is een leugen? Dat de B.U.B. 13 000 kiezers heeft?

Citaat:
Deze zelfde BUB wou immers de NVA vervolgen en laten verbieden.
Het één heeft niets met het ander te maken. De B.U.B. wilde de N-VA vervolgen voor het systematisch aanzetten tot haat jegens franstaligen, dmv provocaterende acties: speelgoedautootjes voor de Vlaamse kinderen, met een konvooi nepgeld naar Strépy enzv enzv. Het aantal kiezers rechtvaardigt nog altijd geen racisme.

Citaat:
Het klinkt dus wel zéér schijnheilig om nu over "meningen zijn belangrijk" te komen preken. En dan heb ik het nog niet over de reacties van de BUB op de veroordeling van het VB.
Nogmaals: het is niet omdat je 1 miljoen kiezers weet te strikken, dat je daarom aan racisme mag doen. Dat is misschien uw visie op de 'vrije meningsuiting', doch het slaat nergens op.

Citaat:
Maar dat gaat ook op voor ALS, LSP of Solide. Doch deze partijen zijn zich bewust van de wetgeving en hun eigen aanhang en grootte, zij proberen zich niet via legale weg of afpersing en bedreiging te forceren aan de staatszender.
Via legale weg kan men niet 'afpersen' of 'bedreigen'. Zoiets noemt men een 'rechtzaak', en dan is het aan de rechter te oordelen of de eis gegrond is of niet. Dringend rechten beginnen te studeren, of beter: je mond houden.

Citaat:
Aangezien jullie het echt niet snappen zeg ik het nog een keer klaar en duidelijk: haast onbestaande partijen komen recht evenredig aan bod - dat heet: haast onbestaand.
Fout. In uw ogen zijn we misschien haast onbestaand, doch we bestaan. De 'bestaande partij' BUB haalt 13 000 kiezers, en moet recht evenredig aan bod komen. Zoiets heet: democratie.
Oud 26 april 2005, 21:33   #93
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
ALs ge in het nieuws wilt komen doet dat dan op meer ludieke manier
Piet Hein is offline  
Oud 26 april 2005, 21:34   #94
Briggs
Burger

Standaard

Citaat:
De partij komt vaak genoeg aan bod. Zo herinner ik mij een uitzending, voor de laatste verkiezingen op de VRT, die volledig aan het Vlaams Blok gewijd was. De drie kopstukken zaten samen op één bank, en de zaal zat vol met (uitsluitend) VB'ers. Het VB heeft geen enkele reden tot klagen, het enigste wat ze weer doen, is zichzelf in een slachtofferrol duwen.

Dat zou een stap in de goede richting zijn, maar in verkiezingstijd vind ik dat de kleine partijen ook ruimschoots aan bod moeten komen.

Dat is het hem net. Wil je politiek doorbreken, dan moet je in de media komen. Het is een negatieve spiraal waar elke kleine (beginnende) partij in verzeild geraakt.
Yann, ik schreef : " en KOMT amper op de VRT dankzij het "nieuwe" beleid" (die op wassek vergeten).
Nu, misschien volgt u de politieke actualiteit niet, maar dat sloeg op de recente tegenstelling tussen het VB & de VRT. Sinds enige dagen wordt het VB gewoonweg genegeerd. Je zou er eens op moeten letten, zeker nu in volle BHV-crisis...blijkbaar bestaat er maar 1 oppositiepartij : CD&V.
Ik denk dat mijn voorstel voldoende zendtijd geeft. Vroeger waren andere partijen ook klein en ze hebben moeten doorbijten, nu aan jullie.
Er zijn voldoende manieren om in de media te komen, internet, radio, TV je moet gewoon weten hoe of goede contacten hebben. Blijkbaar hebben jullie geen enkel capaciteit om jullie te doen opvallen. Indirect kan dit duiden op het feit dat jullie feitelijk niets betekenen.

In een democratie zou er geen paritair parlement zijn. In een democratie zou 30% v/e bevolkinsgroep niet uitgesloten worden uit het parlement.
5% eigen vertegenwoordiging door het paritait i/h parlement. 25% v/h VB (Vlaamse verkiezingen, officieel ist minder op federaal gebied : 20%?) dat feitelijk wordt uitgesloten uit het normale parlementaire werk (hun initiatieven worden steenvast weggestemt, ongeacht de waarde van het initiatief).
Uw geliefkoosde Belgique is geen democratie, maar een tyrannie v/d meerderheid....grotendeels dankzij de Waalse politieke partijen.
Oud 26 april 2005, 22:28   #95
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
In een democratie is het niet meer dan normaal dat elke partij, naargelang het kiespubliek, beoordeeld wordt. Waarom heeft een partij dan, waar 13 000 kiezers voor stemden, geen recht op overheidsgeld, en een voor racisme veroordeelde partij wel?
Wat een verdraaide argumentatie. Nu is niet alleen "90 procent van de bevolking" achter de BUB, ook nog eens "de democratie". Waar staat geschreven, in "de democratie", dat de BUB het recht heeft zich op te dringen in uitzendingen van de zevende dag? Nergens. En waarom? Omdat jullie, als ongeciviliseerde partij, niet alleen niet thuishoren op het scherm maar om de doodeenvoudige reden dat jullie er geen recht op hebben. Trouwens, wat hebben jullie zoal te vertellen buiten puberale, macho-uitlatingen op het internet, in de trant van monumenten opblazen en mensen aftuigen? Niet bijster weinig, me dunkt.

Citaat:
U beschikt duidelijk over een glazen bol!
Ja, en die bol noemt forum.politics.be. Hier zit genoeg materiaal om de hele, huidige BUB-poel voorgoed als geesteszieken te bestempelen. Dat gaat van jouw gestoorde onzin als "het flamingantisme met geweld uitroeien" en "buitenlandse legers op Vlaanderen afsturen" tot de al even getikte onzin van Vloemans die flaminganten wil gaan aftuigen. Capische?
Dat is één. Twee is dat er gewoon geen "afzetmarkt" bestaat voor jullie eentonige ideeën waar geen kat van wakker ligt.

Citaat:
Wat is een leugen? Dat de B.U.B. 13 000 kiezers heeft?
Ik zie dat je hier, heel stilletjes, de vergelijking met de LSP, ALS, Solide, PVDA et al heeft wegegknipt. Zij hebben meer kiezers én de rationaliteit om geen grootheidswaanzin in hun hoofd te halen en iedereen aanklagen om hun gelijk te halen. Kan de BUB geen voorbeeld nemen aan de LSP? Het neo-marxistische gedachtengoed is trouwens ook verspreid in de BUB, vraag dat eens per omgaande aan Kameraad Bob, Tovaritsch.

Citaat:
Het één heeft niets met het ander te maken. De B.U.B. wilde de N-VA vervolgen voor het systematisch aanzetten tot haat jegens franstaligen, dmv provocaterende acties: speelgoedautootjes voor de Vlaamse kinderen, met een konvooi nepgeld naar Strépy enzv enzv.
Het geven van speelgoedauto's is dus "aanzetten tot haat". Wat een overtrokken, belachelijke onzin. Is Sinterklaas al aangeklaagd? De actie van de NVA was een evocatie van de werkelijkheid. Er gaat inderdaad hopen geld naar Wallonië.
Tiens, en Olivier Maingain, de Chef van het FDF die te Linkebeek stond te krijsen over "hordes van flaminganten en fascisten" - wat is dat dan? Waarom klagen jullie trouwens altijd Vlaamse partijen en organisaties aan?
- Is het FDF al aangeklaagd?
- Is de RTBF al voor de geschillencommissie gedaagd? Immers, daar zal wel geen spat meer aandacht voor jouw folkoristisch verschijnsel geweest zijn of zijn.

Nu we er toch over bezigzijn: wanneer komt de klacht er nu eindelijk?

Citaat:
Het aantal kiezers rechtvaardigt nog altijd geen racisme.
Ja ja, en jullie zijn geen racisten. De IJzerbedevaart gaan verstoren was zéker geen teken van haat en verstoring van de openbare rust. Ik versta dat je jaloers bent dat vlaams-nationalistische partijen samen het merendeel van de kiezers vertegenwoordigen, terwijl jullie een absolute minderheid vertegenwoordigen, maar dat is nog geen reden om hier als een achterlijken te komen posten.

Citaat:
Via legale weg kan men niet 'afpersen' of 'bedreigen'. Zoiets noemt men een 'rechtzaak', en dan is het aan de rechter te oordelen of de eis gegrond is of niet. Dringend rechten beginnen te studeren, of beter: je mond houden.
Toch eens leren lezen. Hans Van De Cauter en de mede-eiser (stond jouw naam er ook niet tussen) wou zich opdringen en stelde een deadline aan de VRT, indien die "overschreden" werd zou hij naar de comissie stappen. En dat is gebeurd ook. Hoe noemen we iemand die zichzelf ongevraagd wil opdringen en ermee dreigt de zaak aanhangig te maken?

Citaat:
Fout. In uw ogen zijn we misschien haast onbestaand, doch we bestaan.
Inderdaad, ergens in de marge naast de zuipkastracers van Bommerskonten en de schietclub van Peuti.

Citaat:
De 'bestaande partij' BUB haalt 13 000 kiezers, en moet recht evenredig aan bod komen. Zoiets heet: democratie.
Neen, zoiets heet: wishful thinking. Maar doe gerust voort.
Stubaf. is offline  
Oud 26 april 2005, 22:42   #96
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zie dat je hier, heel stilletjes, de vergelijking met de LSP, ALS, Solide, PVDA et al heeft wegegknipt. Zij hebben meer kiezers én de rationaliteit om geen grootheidswaanzin in hun hoofd te halen en iedereen aanklagen om hun gelijk te halen. Kan de BUB geen voorbeeld nemen aan de LSP? Het neo-marxistische gedachtengoed is trouwens ook verspreid in de BUB, vraag dat eens per omgaande aan Kameraad Bob, Tovaritsch.
Neomarxisme binnen de BUB??????
Wie ook maar vijf woorden van een BUB'er gelzen heeft en weet wat marxisme inhoudt zou onmiddellijk moeten weten dat er geen spat marxisme binnen de BUB is. Geen neomarxisme, geen paleomarxisme, geen marxisme light of ultra.

Tsssss waar gaan we naartoe zeg. Dat soort lieden wil ik echt niet op mijn erf hoor.
driewerf is offline  
Oud 26 april 2005, 23:16   #97
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Het Blok heeft anders wel een abonnement op die Geschillencommissie. Het volstaat de precedenten eens na te kijken.

Bovendien betalen wij belastingen zoals iedereen (ik persoonlijk heel veel) zodat wij ook eens op ONZE Tv mogen komen waar alle Belgen, ook de Belgisch-gezinden voor betalen.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 26 april 2005 om 23:20.
Hans1 is offline  
Oud 26 april 2005, 23:19   #98
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel integendeel zou ik zeggen, jouw argument geeft juist aan waarom er geen zendtijd kan verkwist worden aan de BUB: omdat ze niet eens dotaties krijgt en dus geen aanhang heeft die de wetgever als noemenswaardig heeft beschouwd. Overigens is deze drempel nog verhoogd tot 5%, zodoende is de politieke toekomst van de BUB gelijk aan nul.

Ziedaar een smerige leugen bij monde van de BUB. Deze zelfde BUB wou immers de NVA vervolgen en laten verbieden. Het klinkt dus wel zéér schijnheilig om nu over "meningen zijn belangrijk" te komen preken. En dan heb ik het nog niet over de reacties van de BUB op de veroordeling van het VB.

Kan het misschien eens in uw verstand kruipen dat kleine partijen net klein blijven omdat ze niet in de media komen?

Of moet ik u de macht van de massamedia uitleggen?

Bent u naar school geweest eigenlijk of leeft u op een andere planeet?
Hans1 is offline  
Oud 26 april 2005, 23:35   #99
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan het misschien eens in uw verstand kruipen dat kleine partijen net klein blijven omdat ze niet in de media komen?

Of moet ik u de macht van de massamedia uitleggen?

Bent u naar school geweest eigenlijk of leeft u op een andere planeet?
Dat was een héél slechte persoonlijke aanval, toch nog beter de boekjes lezen hoor Hans. Je schijnt "de media" te verwisselen met een mondstuk voor BUB-propaganda. De partijen die je op tv ziet op dagelijkse basis vormen deel uit van de besluitvorming, het parlementair werk of vertegenwoordigen een groot deel van de bevolking. Deze mensen maken dan ook vaak het nieuws, vandaar dat cameraploegen naar deze mensen gaan en niét naar de BUB, die niets te zeggen heeft, een onbestaande partijleiding en dito aanhang heeft en bovendien op geenerlei wijze deel uitmaakt van het bestuursapparaat.
Dat was punt nummer één.

Nu komt punt nummer twee. Een partij staat zélf in voor zijn propaganda. Dat houdt véél plakwerk in, véél folders, vele jaren van huis-aan-huis werk, vele jaren van militante bijeenkomsten, vergaderingen, nachtwerk en overleg. Zo wordt een partij belangrijk en haalt ze stemmen. Dat ze dan ook in "de media" komt is daar een bijverschijnsel van. Zoals je wel al zal weten is de BUB jouw quasi éénmanspartij met een paar tieners die je wist te vinden via het net, bon, veel stelt dat niet voor en van de bovengenoemde kanalen via gedachtenverspreiding is er lang geen sprake. Om nu een pistool tegen de slaap van de VRT te plaatsen en standrechterlijk te eisen dat je wordt uitgenodigd voor de 7e dag is compleet ridicuul. De "media" is niet het mondstuk van BUB-leugenpropganda, noch is het een voertuig dat vrij te bestijgen is door lilliputterpartijtjes die in de waan leven dat ze 90% van de bevolking achter hun hebben.

Mocht er iets niet duidelijk zijn mag je steeds meer uitleg vragen.
Stubaf. is offline  
Oud 26 april 2005, 23:55   #100
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Dat is raak!!!!!!
daiwa is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be