Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2005, 10:53   #81
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Knap!

Wel erg dat iemand die zoveel geld heeft nog op zo'n zielige wijze aan aandacht moet zien te geraken.

Ik zou liever eens dicht tegen mijn ventje aankruipen, daar is vééééél lekkerder aandacht te halen.
Iemand met veel geld kan zo een lekkerder aandacht huren Knuppel.

( Zelfs in meervoud 8) )

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 10:55   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Iemand met veel geld kan zo een lekkerder aandacht huren Knuppel.

( Zelfs in meervoud 8) )
En jij gelooft dat?
Oud 5 mei 2005, 10:57   #83
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Den draad is hier ferm ontaard.

Mocht ik een naïef would-be-neo-kommunistje zijn met niet meer dan dat in mijn mars, ik zou me hier op dit forum ook voordoen als een hautaine geldwolf. Gefrustreerde anderen, die zich door die taal laten provoceren, debiteren dan vanzelf alle nep-argumenten die de kommunistjes graag horen, om de fond te leggen van hun verdere pogingen om hun politiek wat publiciteit te geven.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 11:00   #84
Gertj3
Minister

Gertj3's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gertj3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Ooit al eens van een CAO gehoord? Dan mag je de vakbonden bij de uitbuiters meerekenen. *grijns*
jaja hopelijk beleefd je nog veel plezier aan uw geld ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken!!
Gertj3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 11:02   #85
sens
Vreemdeling

sens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank zij ons heb jij een job ... En de discussie ging erover wie er mag beslissen wie wat draagt in een bedrijf. Daar beslissen wij over, wij die het geld hebben.
Heel leuk AyneRand,dat is waar. Echter BINNEN DE GRENZEN VAN DE WET.

Dus geld geeft je nog geen macht. Geld maakt geen god van u. En de wetten worden gestemd door verkozenen van het volk, wij dus, arm of rijk.
sens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 11:02   #86
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gertj3
jaja hopelijk beleefd je nog veel plezier aan uw geld ik ga hier geen woorden meer aan vuil maken!!
Oh maar, AyneRand is ondertussen al lang afgedropen, vertrokken voor een zeiltochtje op de Noordzee (woest).

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 11:09   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Den draad is hier ferm ontaard.
Ben je een CD&V-er dat je er last van hebt dat Leterme van de draad gevallen is door de schuld van een would-be-neo-communistje?

Ik heb vanmorgen Leterme gelukkig al op de radio gehoord en beleef hier eigenlijk meer plezier aan wat Egidius en Superstaaf te vertellen hebben.
Oud 5 mei 2005, 11:10   #88
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Oh maar, AyneRand is ondertussen al lang afgedropen, vertrokken voor een zeiltochtje op de Noordzee (woest).

Egidius
Oud 5 mei 2005, 11:17   #89
driewerf

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sens
Heel leuk AyneRand,dat is waar. Echter BINNEN DE GRENZEN VAN DE WET.

Dus geld geeft je nog geen macht. Geld maakt geen god van u. En de wetten worden gestemd door verkozenen van het volk, wij dus, arm of rijk.
Jammer sens, maar dit klopt niet. In een klassenmaatsdchappij als de onze zijn wetten en rechtspraak op maat van de heersende klasse, in dit geval de kapitalistische klasse. Er bestaan veel meer wetten die privébezit regelen en beschermen dan dat arbeid beschermd is. Daarnaast kunnen de echte grote kaptalisten bijna ongestraft doen wat ze willen. Kijk naar renault-Vilvoorde: in de stad van (toenmalige) premier Dehaene zelf werd een complete fabriek gesloten (3000?) man opstraat. En de politiek stond erbij en keeek ernaar. idem bij ford Genk.

Maar het kan nog straffer.
Iedereen herinnert zich de Dagusta-Dassault affaire. De politiekers zijn gestraft geweest, maar hoeveel van de mensen van dagusta? Nochtans, it takes two to quango.

En een paar jaar geleden werd een topman van een baggerbedrijf buiten vervolging gesteld, ondanks bewezen schuld, louter omdat hij werkgelegheid verschafte.
Een aantal weken geleden, reed de patron van AIS met zijn auto in op een stakingspikket. Vier gewonden. Het hadden vier doden kunnen zijn. Was dezelfde dag terug vrij.

En als de wet bestaat moet ge ze als arbeider nog kunnen afdwingen. De algemene verbreiding van interimarbeid, met contractjes van een week maken het kwasi-onmogelijk om nog voor uw rechten op te komen. Spreek als interimmer het woord vakbond niet uit, want de maandag daarop ligt er gewoon geen contract meer.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 11:17   #90
Egidius

Standaard

Citaat:

Laatst gewijzigd door Egidius : 5 mei 2005 om 11:32.
Oud 5 mei 2005, 11:43   #91
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben je een CD&V-er dat je er last van hebt dat Leterme van de draad gevallen is door de schuld van een would-be-neo-communistje?

Ik heb vanmorgen Leterme gelukkig al op de radio gehoord en beleef hier eigenlijk meer plezier aan wat Egidius en Superstaaf te vertellen hebben.
Als je naar het derde bericht van deze draad kijkt, dan zou je zien dat ik me (helaas) verplicht voel om de tsjeven-leider proficiat te wensen. Ik had die pracht-uitvinding liever gezien bij de beste partij van Vlaanderen: de NVA.

Ik heb plezier aan de diskussie over de uitvindingen van Leterme.
Ik heb ook plezier aan de ontaarde diskussie. Maar de twee dooreen, dat hindert toch een beetje. Forum-etikette zeker ? Beetje diskuteren met verstand zeker? Anders moeten we hier geen rubrieken maken, doch eer een chat-sessie ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 mei 2005, 11:49   #92
Egidius

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Ik heb plezier aan de diskussie over de uitvindingen van Leterme. Ik heb ook plezier aan de ontaarde diskussie. Maar de twee dooreen, dat hindert toch een beetje. Forum-etikette zeker ? Beetje diskuteren met verstand zeker? Anders moeten we hier geen rubrieken maken, doch eer een chat-sessie ??
Ik begrijp je wel hoor, maar als een troll hier de discussie komt afleiden, wat kunnen de andere posters dan doen dan wat met hem dollen en de lege blaas doorprikken?

Egidius
Oud 5 mei 2005, 11:55   #93
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
Ik begrijp je wel hoor, maar als een troll hier de discussie komt afleiden, wat kunnen de andere posters dan doen dan wat met hem dollen en de lege blaas doorprikken?

Egidius
hem geen aandacht geven, de provokateur.
Nu motiveer je hem maar om morgen met een nieuwe nick in een ander diskusie hetzelfde te doen, met voor hem dezelfde motivatie.

Maar zeg liever wat je denkt hoe de Waalse non-zeggers kunnen reageren op de gevatte vergelijking van de tsjeven-temmer !

Oud 5 mei 2005, 12:10   #94
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
hem geen aandacht geven, de provokateur.
Nu motiveer je hem maar om morgen met een nieuwe nick in een ander diskusie hetzelfde te doen, met voor hem dezelfde motivatie.

Maar zeg liever wat je denkt hoe de Waalse non-zeggers kunnen reageren op de gevatte vergelijking van de tsjeven-temmer !
Intussen heeft Randgeval het al onder zijn eigen nick op in een andere draad geprobeerd maar daar werd hij totaal genegeerd.

De Waalse 'non' zeggers zullen de 'tsjeventemmer' extreem rechts noemen als ze hun zin niet krijgen. Dan mag hij nog een politiek correct trukje gebruiken.
Oud 5 mei 2005, 12:30   #95
ilfalco
Minister-President

Standaard

Eigenlijk dikke onzin wat Leterme zegt in brussel en de rand en ja zelfs vilvoorde en ronse zijn het juist de allcohtonen die het evenwicht in het voordeel van de franstaligen doen overhellen. Zelfs in willebroek strijken er massa's allochtonen neer die denken dat heel belgie tweetalig en dus met frans overal terecht kunnen. Naima is dus helemaal niet representatief voor de realiteit aan de "taalgrens" of in meer geindustrialiseerde gebieden..
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:13   #96
Egidius

Standaard

Citaat:
Leterme is een gehaaid politicus. Hij bewijst hier dat hij meer is dan een notaris, en de PC-cultuur in eigen voordeel kan gebruiken. Mijn bewondering gaat naar hem uit voor deze truuk.
Wat de francofonen hierop kunnen zeggen? Niets, me dunkt, ze zullen het dus imho negeren. 1-0 voor Leterme.
Dat betekent niet dat ze hem zullen vergeten. De CD&V komt al langer in aanmerking voor cordonisering. Het ACV weerhoudt de cordonneurs nog even om volle gas te geven. En geef toe, als er één instrument is om het Belang van de macht te houden, dan is het toch het Kartel, niet? Ge zoudt voor minder 't een en 't ander door de vingers zien.

Egidius
Oud 5 mei 2005, 13:30   #97
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Speur ik daar enige vorm van afgunst? Uiterlijke kenmerken van rijkdom, pfff, dat is voor de nieuwe rijken, daar heb ik geen boodschap aan, geef mij maar een goed boek, een goede fles wijn, een zeiltocht op de woeste Noordzee, naar de sterren kijken in de Himalaya, ... allemaal dingen waar je geld voor nodig hebt .... ik ben nogal practisch ingesteld ...
Sinds wanneer heb je (veel) geld nodig voor een goed boek?

Zelf bezit ik zeldzame boeken van meer dan 200, 300, 400 jaar oud, maar die zijn helemaal niet onbetaalbaar. En goede boeken hoeven trouwens niet echt veel te kosten.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:37   #98
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Blijft de vraag waarom iemand de behoefte heeft om nijd en jaloezie op te wekken...
..en waarom iemand die zo'n afkeer heeft van het "plebs", blijkbaar al te graag, tijdens de werkuren, tussen het plebs van politics.be komt vertoeven
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2005, 13:40   #99
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Citaat:
Probeer maar eens een bedrijf te starten zonder geld ... wie geeft er jobs? Wij. Wie beslist er. Wij. Waarom? Omdat wij het geld hebben.
Werknemers kunnen in een bedrijfbezetting het bedrijf ook gewoon overnemen, en de baas aan de kant zetten... Lijkt me in jou gevaal een zeer goed idee.
Oud 5 mei 2005, 13:40   #100
Dimitri

Standaard

Citaat:
wie geeft er jobs? Wij. Wie beslist er. Wij. Waarom? Omdat wij het geld hebben.
Citaat:
Dank zij de hoge bedrijfsbelastingen die ik moet betalen, participeer ik voor een klein stuk in je loon. Je mag dan ook wel wat meer respect hebben ...
Aan dat toontje te horen draag jij nog lang niet genoeg geld af. Hoog tijd voor een inkomstenbelasting in België. Wie rijkdom niet uit zichzelf kan delen, die moet daar maar toe gedwongen worden.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be