![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog niet bij stilgestaan dat dit in de werkelijkheid ook zo wel eens zou kunnen zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Parlementslid
|
![]() Een beetje off topic, maar Ik vind het altijd "strange" hoe de Flaminganten of die "minder traditionele Belgicisten" altijd beweren dat Belgie zo'n slecht beeld in de Wereld heeft.
Ik heb al veel van de wereld gezijn, en soit de buitenlander kennen Belgie niet of soit ze vinden het een mooi of interessant land. Misschien kennen Flaminganten ook "only" het slechte, wie weet. Soit, goede nacht.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik verschil van mening: zonder de BUB zouden hier heel wat meer gematigden hun stem verheffen. Of: een beredeneerde BUB zou meer meeval ontlokken. Je kan met die mensen toch niet discussieren. Niet in het echt en niet hier. Copypasten, vlaggensymboliek, de andere kleineren, herhalen van slogans. Waar is de opbouwende kritiek. Waar erkennen ze bepaalde feiten? Waar komen ze de tegenpartij tegemoet? Waar treden ze in dialoog? Wel, als Belgicistische partij zou dit het eerste zijn wat je moet doen: constructief zijn. Maar nee ze hanteren dezelfde wapens als menig Flamingant. En die Flaminganten zijn niet zo gelijkgestemd. Enkel tegen de BUB komen ze eendrachtig uit de hoek. Voor de rest zou hier evengoed een piswedstrijd N-VA / VlaamsBelang kunnen losbarsten ... enkel een kinderlijke BUB staat dat in de weg. Voor mij is dit forum trouwens irrelvant. Anders zou ik hier over onderwerpen die vivant aangaan beginnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. In de werkelijkheid zijn er zo'n ±3 000 000 Walen en ±800 000 franstalige Brusselaars. Goede nacht beste Daiwa.[edit] [size=1]Edit:[/size]
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 25 juli 2005 om 00:30. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Plotse onafhankelijkheid niet goed? Feit dat Lumumba werd vermoord zal ook al niet geholpen hebben in deze overgangs jaren. Feit dat dictator Mobutu 100% steun kreeg van België (in ruil voor) zal ook al niet geholpen hebben ... Wij hebben geen respect gehad voor hen tijdens het coloniale regime en we hebben geen respect gehad daarna. Blijkbaar zijn er mensen die nog steeds geen respect hebben ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Zijn de Vlamingen nog altijd in de meerderheid of ben ik verkeerd?[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door daiwa : 25 juli 2005 om 00:36. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ben dus met je eens dat dit geen daad van altruisme was ... maar op zich ook geen slecht punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Op Franstalige fora heb je hetzelfde. Rattachistes en independatistes bloeien daar ook mooi op een bodem van Vlamingenhaat/Franstalige suprematie of een zoeken naar eigen identiteit. De eersten denken dat het mana van Parijs gaat komen en dat ze de stoottroepen van de Franstalige wereld zijn. De tweeden zijn zo gefragmenteerd dat ze nooit van de grond gaan komen op deze manier.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Ferre : 25 juli 2005 om 00:44. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
U bent zelf altijd aan het vergelijken met andere landen. Voor de rest laat het me redelijk koud wat jan modaal in het buitenland meent te weten over België. Ik ben in het buitenland nog nooit slecht bekeken/behandeld omdat ik Belg ben. Integendeel. Wij hebben hier wel een probleempje in België en dat is dat de Franstalige pers eerder/vooral geciteerd wordt in het buitenland en niet de Vlaamse. Dit zorgt voor een vertekend beeld: er is enkel één klokje dat luidt. België is niet slechter dan andere landen, soms beter in mijn opinie. Moet dit ons beletten om intern problemen aan te kaarten of op te lossen? Iets totaal anders:Jean-Maurice Dehousse is tegen de uitbreiding van de euregio Maas-Rijn. Waarom? Niet om economische redenen maar omwille dat Luik dan niet meer het centrum is en omdat het Frans in deze constellatie aan "belang" zou inboeten. Zou de economische noodzakelijkheid niet moeten doorwegen ipv Franstalig/Luikse trots. Binnen deze euregio is men erover eens dat Köln, Leuvenen Eindhoven moeten worden opgenomen binnen deze euregio voor een beter draagvlak. ipv dit te betwisten met economische motieven komt hij af met het gewicht van de Franse taal en Luik verdient het om in het middelpunt te staan an niet in de periferie. Waar zijn we mee bezig: euregio's zijn er om samen te werken in grensoverschrijdende projecten. Dit gaat er niet om of Luik het centrum is of niet en of Frans de belangrijkste taal is. We gaan hier weer een communautaire twistappel bijkrijgen met Duitsland en Nederland als gegeneerde toeschouwers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. Zeker zijn die Vlamingen nog altijd in de meerderheid.
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wie is den nu deze Jean-Maurice Dehousse???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
2. Een voorbeeld graag. En niet van FDF of RWF, dank U.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Tiens, ik zie daar geen Vlaamse leeuwenvlag. Heb je die er af gehaald? Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 25 juli 2005 om 10:17. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Graag gedaan.
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De 'held' die vorig jaar door vele Vlaams-nationalisten op de IJzerwake en op de Kesterheide herdacht werd, collaboreerde met hen die hiervoor verantwoordelijk waren:
![]() ![]() ![]() ![]() Ik zou zeggen: heil staf de clercq! ![]() Wir haben es nicht gewusst? Tuuuuurlijk niet. ![]() Vlaandren de leeuw![edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 25 juli 2005 om 10:31. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het Graafschap Vlaanderen stuurde wel kruisvaarders naar het Afrikaans continent om de moslimketters op brute manier af te slachten.
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Zo zijn er vandaag tussen haakjes nog zéér veel. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vlaanderen was en is een deel van Belgie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Er zijn in de wereld duizenden fora waarop geen Walen of Franstalige Brusselaars actief zijn. Die zijn dus volgens u allemaal "niet objectief". Egidius |
|
![]() |
![]() |