Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Stem na het lezen van de onderstaande tekst.
Houd je muil, moslimgespuis. Als het je niet aanstaat keer maar lekker terug naar Marokko! 5 35,71%
Mag ik u adviseren om een goede psychiater te raadplegen? 2 14,29%
Als je zoiets in Turkije had gezegd stonden de flikken na paar secondjes voor je deur. 1 7,14%
Je bent op het goede pad. Minder haat verspreiden en meer informatie vergaren. 6 42,86%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2005, 21:22   #81
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
wat die vlaggetjes betreft in Noord-Irak voor de mensen die het niet kunnen volgen:

De Turks-Koerdische beweging PKK heeft in Iraaks-Koerdistan een politieke partij opgericht die valt onder de brede concept dat de PKK bedacht heeft: KKK. Dit concept behelst de drang om alle Koerden in de gehele regio te verbinden. Er moet eindelijk eens éénheid komen onder de Koerden. In Iraaks-Koerdistan blijken nu meerdere partijbureaus geopend te zijn en op de daken wapperen de vlaggen van de PKK en de KKK.

Dat 'beweging' heeft wel duizenden mensen vermoord.

wat is nu het probleem? Turkije, die uiteraard de PKK en aanverwante zaken als terroristisch beschouwd, kan maar niet geloven dat de VS, die nu de werkelijke macht is in Irak, de 'terroristen' zo ongemoeid kan laten. Al dagenlang druipt de zenuwachtigheid van de Turkse media die moord en brand schreeuwen.

Er zijn genoeg terroristen in het Turkse leger. Waarom pakken ze hen niet op? Waarom voert Turkije strijd tegen Koerden? De Turkse media mag men kloten kussen; masonieke pers van Turkije is nooit te vertrouwen.

Maar het verwonderd me niet dat deze dingen nu breed uitgesmeerd worden in de media. Nog niet zolang geleden hadden premier Erdogan en ook een hoge generaal verklaart dat het land klaar was om indien nodig te interveniëren in Noord-Irak. de positieve ontwikkelingen daar zijn uiterst storend voor Turkije!!!

Premier heeft geen behoefte om Irak aan te vallen, het Turkse leger evenmin. Waarom zou Turkije nu Irak binnenvallen? Om de Amerikanen te helpen? Jij ziet onze soldaten toch niet als voetvolk ...

Maar meteen daarna moesten deze mensen hun woorden inslikken omdat de VS scherp uithaalde tegen deze onruststokers.

Niet overdrijven, volgens mij weet VS niet precies wat ze doen. Ze draaien maar rond de pot.

En nu komen de media af met beelden van wapperende vlaggen in Noord-Irak: duidelijk om hun premier en de generaal back-up te geven: Turkije zoekt echt naar een reden om 'legaal' Noord-Irak binnen te vallen om de koerden daar een kopje kleiner te maken.
De Turkse media is niets waard. Turkije moet Irak zeker niet binnenvallen. Dan gaan de Koerden nog harder streven voor een onafhankelijke staat.

Ik wil nog is vermelden, de Koerden kunnen geen staat vormen zonder Turkse steun. Ze moeten goede contacten hebben met Turkije.

JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 22:10   #82
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Patriot
Ik heb mij misschien een beetje te sterk uitgedrukt.
Maar een maatschapij van verschillende naast elkaar levende, gesegregeerde monoculturen(wat in de praktijk soms multicultureel genoemd wordt), is voor een maatschapij op langere duur niet houdbaar. Dat er immigranten in Vlaanderen worden opgenomen hoeft niet direct een probleem te zijn, op voorwaarde dat de immigrant ook kiest voor opname in de Vlaamse samenleving, en geen klein eilandje van zijn land van herkomst vormt.
Oké.

Waarom denkt u dat het op lange termijn niet houdbaar is?
Ik denk dat naast elkaar gesegreerde monoculturen perfect kunnen (moest er geen aanpassing langs beide kanten optreden).

Dat laatste is inderdaad wel een probleem.
Hoewel ik vind dat wij ervoor hebben gezorgd dat ze kleine eilandjes creëren ... (trouwens goed uitgedrukt, geeft een mooie weergave van de situatie, want zo is het echt wel) door onze xenofobische gevoelens. En door het feit dat we dachten 'laat die arbeiders maar afkomen, we bouwen allemaal kleine huisjes bij elkaar en daar steken we ze in' ... allé, ik formuleer het hier wel crue. Dat zal waarschijnlijk zo niet bedoeld zijn geweest maar op termijn bekeken .. Het was veel beter geweest moesten die wijken niet gebouwd zijn, en mochten de eerste migranten bijgevolg dan al onmiddellijk tussen de Belgen zijn gaan wonen, dat volgens mij zeker integratiebevorderend zou geweest zijn.
Door die kleine eilandjes te creëren hebben we dus, denk ik, zelf de integratie tegengehouden.
Zo voelen ze zich volgens mij nog extra minderheid, die moet opboksen tegenover de meerderheid (de Belgen), om niet als minderwaardig beschouwd te worden.
Oud 4 augustus 2005, 22:12   #83
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben
Zoals jullie weten heeft de PKK sinds augustus 2004 de wapens terug opgenomen. En dit terwijl het ( éénzijdige) staakt-het-vuren al sinds 1999 redelijk goed standhield! Als antwoord hierop heeft het Turkse leger 'de vuile oorlog' opgevoerd. Vooral de laatste maanden is het geweld explosief gestegen. Verder ontploffen bommen in de Turkse steden die hoofdzakelijk gericht zijn tegen de toeristische sector. Deze sector is een belangrijke bron van inkomsten van de staat.

Nu mijn vraag: wat veranderde in Turkije zodat bepaalde milieu's het nodig vonden het land terug in een spiraal van geweld te doen belanden?

Heeft dit te maken met de nu toch wel naderende datum van 3 november?
P.S.: Interessante vraag!
Oud 4 augustus 2005, 22:16   #84
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Op 1 maart 2004 had Turkije geweigerd om zijn troepen te stationeren in Irak. Nu is het te laat.

Op men 15de had ik door dat Celal Talabani ooit met rode tapijten zou ontvangen worden. I knew it, wat verwacht je man. Als een land wordt geregeerd door sukkelaars als Bulent Ecevit, Mesut Yilmaz, ....

We wachten allemaal op een nieuwe Atatürk.
En die Atatürk was iemand die zorgde voor vrede?

Eigenlijk ... is er een democratie in Turkije?
Zijn er verschillende partijen? (en is daar geen potentiële Atatürk bij?)

P.S.: Nu begrijp ik waarom veel straten in de steden beginnen met 'Atatürk'
Oud 4 augustus 2005, 22:18   #85
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Liefst van al zie ik Turkije in de Europese Unie. Mijn gedachte gaat hier vooral uit naar het gros van de inwoners die er stukken(écht stukken!) beter van zullen worden.

Verder ben ik van mening dat het huidige Turkije Europees is. Dit is niet voor discussie vatbaar. Meer nog: Turken en Grieken zijn etnisch nagenoeg gelijk. Zodoende zijn ze even Europees.

Iskembe Corbasi is inderdaad heerlijk. Vooral na een nachtje stappen en zuipen in de vroege morgen een lokanta binnenstappen en dan die soep naar binnen lepelen. Kwijl kwijl!

Vorige week nog met een Turk van Koerdische afkomst zitten pinten pakken. Hij voelde zich in de eerste plaats Turk en dit is iets wat je terugvind bij een meerderheid van onze Turks-Koerdische broeders. De hele zever begon met de PKK in de jaren tachtig. Tijd dat het gedaan is!

Natuurlijk blijft wereldheerschappij het einddoel van de Turken. Dat zit namelijk in ons bloed. Maar we zijn geduldig. Is het vandaag niet dan is het morgen. Of overmorgen.
Oud 4 augustus 2005, 22:19   #86
Groentje-18

Standaard

Citaat:
De Turkse media is niets waard. Turkije moet Irak zeker niet binnenvallen. Dan gaan de Koerden nog harder streven voor een onafhankelijke staat.

Ik wil nog is vermelden, de Koerden kunnen geen staat vormen zonder Turkse steun. Ze moeten goede contacten hebben met Turkije.
Seg, dat probleem met de Koerden. Hoe is dat eigenlijk ontstaan?
Hebben ze ooit een eigen staat gehad?
Oud 4 augustus 2005, 22:22   #87
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan
Liefst van al zie ik Turkije in de Europese Unie. Mijn gedachte gaat hier vooral uit naar het gros van de inwoners die er stukken(écht stukken!) beter van zullen worden.
En in elk van onze straten zo ne stomme vzw met van die buislampen en van die bruin venten die de'r aan kweeniewat zitten te lurken zeker.

Godjumenas.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 22:24   #88
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

BTW elke moslim is een arabier, of ie nu uit een Turkse moeder gevallen is of niet.

Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 22:39   #89
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
En die Atatürk was iemand die zorgde voor vrede?

Eigenlijk ... is er een democratie in Turkije?
Zijn er verschillende partijen? (en is daar geen potentiële Atatürk bij?)

P.S.: Nu begrijp ik waarom veel straten in de steden beginnen met 'Atatürk'
In Turkjie hebben we een 'democratie'. Leger heeft wel redelijk veel te zeggen.

Tuurlijk zijn er verschillende partijen. U kunt altijd googelen of yahoowen.

Iemand als Atatürk komt niet elke jaar naar boven.
Oud 4 augustus 2005, 22:40   #90
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
BTW elke moslim is een arabier, of ie nu uit een Turkse moeder gevallen is of niet.

Oud 4 augustus 2005, 22:41   #91
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Seg, dat probleem met de Koerden. Hoe is dat eigenlijk ontstaan?
Hebben ze ooit een eigen staat gehad?
Heb ik dat geschreven, begin bij het begin
Oud 4 augustus 2005, 22:45   #92
JusticeLover
Banneling

Standaard

[quote=Ke Nan]Liefst van al zie ik Turkije in de Europese Unie. Mijn gedachte gaat hier vooral uit naar het gros van de inwoners die er stukken(écht stukken!) beter van zullen worden.

Ook als ze ons niet willen?

Verder ben ik van mening dat het huidige Turkije Europees is. Dit is niet voor discussie vatbaar. Meer nog: Turken en Grieken zijn etnisch nagenoeg gelijk. Zodoende zijn ze even Europees.

Iskembe Corbasi is inderdaad heerlijk. Vooral na een nachtje stappen en zuipen in de vroege morgen een lokanta binnenstappen en dan die soep naar binnen lepelen. Kwijl kwijl!

Zelfde

Vorige week nog met een Turk van Koerdische afkomst zitten pinten pakken. Hij voelde zich in de eerste plaats Turk en dit is iets wat je terugvind bij een meerderheid van onze Turks-Koerdische broeders. De hele zever begon met de PKK in de jaren tachtig. Tijd dat het gedaan is!

Jazeker!

Natuurlijk blijft wereldheerschappij het einddoel van de Turken. Dat zit namelijk in ons bloed. Maar we zijn geduldig. Is het vandaag niet dan is het morgen. Of overmorgen.

Ze zeggen dat de Cengizhan terug zal komen. Ik denk dat we met de Mongolen ons macht kunnen delen. Het zijn tenslotte mensen op ons niveau.
Oud 4 augustus 2005, 23:00   #93
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ook als ze ons niet willen?
Effe serieus EL TURCO. Na Ataturk is er geen enkel fatsoenlijk beleidsman geweest. Menderez ging even de goeie kant op maar heeft uiteindelijk niet de kans gekregen. Aan de top in Turkije zitten inderdaad alleen maar zakkenvullers. En ik geloof niet dat er in de nabije toekomst ook iemand zal opstaan die dat kan veranderen.
De enige uitweg voor verandering is de EU. Zelfs als ze ons niet willen. De Spanjaarden, Portugezen en Grieken waren ook niet gewenst in het begin. Ik ben er zeker van dat hun mening betreffende de Turken zal bijdraaien.
Oud 4 augustus 2005, 23:02   #94
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ze zeggen dat de Cengizhan terug zal komen. Ik denk dat we met de Mongolen ons macht kunnen delen. Het zijn tenslotte mensen op ons niveau.
Ik heb een neef die Cengiz heet. Hmmm, zou hij het zijn?
Oud 4 augustus 2005, 23:07   #95
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Effe serieus EL TURCO. Na Ataturk is er geen enkel fatsoenlijk beleidsman geweest. Menderez ging even de goeie kant op maar heeft uiteindelijk niet de kans gekregen. Aan de top in Turkije zitten inderdaad alleen maar zakkenvullers. En ik geloof niet dat er in de nabije toekomst ook iemand zal opstaan die dat kan veranderen.
De enige uitweg voor verandering is de EU. Zelfs als ze ons niet willen. De Spanjaarden, Portugezen en Grieken waren ook niet gewenst in het begin. Ik ben er zeker van dat hun mening betreffende de Turken zal bijdraaien.
Turkije kan op economisch vlak veel vooruitgangen boeken en daarvoor hebben ze eu-lidmaatschap niet nodig. Ik geloof niet dat de EU nog tientallen jaren zal standhouden. Tegen dat Turkije lid is zal alles anders zijn ..
Oud 4 augustus 2005, 23:09   #96
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb een neef die Cengiz heet. Hmmm, zou hij het zijn?
Kan best zijn. Zeg dat ik tot mijn laatste druppel zal vechten om Turks-Mongoolse belangen te verdedigen.
Oud 4 augustus 2005, 23:15   #97
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Turkije kan op economisch vlak veel vooruitgangen boeken en daarvoor hebben ze eu-lidmaatschap niet nodig. Ik geloof niet dat de EU nog tientallen jaren zal standhouden. Tegen dat Turkije lid is zal alles anders zijn ..
Het potentieel tot economische voorspoed hebben ze. Zonder twijfel. Maar om er op een gunstige wijze je voordeel uit te halen moet je macht hebben. Als we niet bij de EU komen gaan ze ons naaien zoals al jaren gebeurd.
Laten we de EU gebruiken als springplank. Het gaat echt zijn voordelen hebben.
Oud 4 augustus 2005, 23:19   #98
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kan best zijn. Zeg dat ik tot mijn laatste druppel zal vechten om Turks-Mongoolse belangen te verdedigen.
Raki of bloed?

Biz Balkan Türklerdeniz. Ickiyi ve calgiyi severiz. Ataturk bizim hemserimizdir. Hic merak etme. Biz bunlari feth ederiz. [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Ke Nan on 05-08-2005 at 00:20
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Raki of bloed?

Biz Balkan Türklerdeniz. Ickiyi ve calgiyi severiz. Ataturk bizim hemserimizdir. Hic merak etme. Biz bunlari feth ederiz. [/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Raki of bloed?

Biz Balkan Türklerdeniz. Ickiyi ve calgiyi severiz. Ataturk bizim hemserimizdir. Hic merak etme. Biz bulari feth ederiz. [/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 4 augustus 2005 om 23:20.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 23:23   #99
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Het potentieel tot economische voorspoed hebben ze. Zonder twijfel. Maar om er op een gunstige wijze je voordeel uit te halen moet je macht hebben. Als we niet bij de EU komen gaan ze ons naaien zoals al jaren gebeurd.
Laten we de EU gebruiken als springplank. Het gaat echt zijn voordelen hebben.
hmmm ... ik zal erover nadenken
Oud 4 augustus 2005, 23:27   #100
JusticeLover
Banneling

Standaard

Citaat:
Raki of bloed?

Biz Balkan Türklerdeniz. Ickiyi ve calgiyi severiz. Ataturk bizim hemserimizdir. Hic merak etme. Biz bunlari feth ederiz.
Geef mij maar Raki

Bende Karadenizliyim, hamsiyi,findigi ve kemençe'yi çok severim. Karadenizlileri arkasina alanin sirti yere gelmez demisler, dogru demisler.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be