Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 augustus 2005, 13:57   #81
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
Dat is niet levensgevaarlijk, integendeel. Het cordon was het slechste wat men ooit heeft kunnen bedenken. Laat het VB meedoen, dan ziet men onmiddellijk dat ook deze partij de problemen niet kan oplossen.
Dat is waar: de politiek kan nooit alle problemen oplossen. Wat sommige mensen willen, is een utopie.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 13:58   #82
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
Tja, de kranten schrijven qua politiek, toch wat de heersende politieke partijen schrijven. Dus zal het me inderdaad niet verwonderen dat Vlaanderen 'populist...euh populairder' wordt in de komende maanden...
Ik denk dat je moeilijk in mijn partij een populist vindt... tenzij u er anders over denkt, en dan mag u dat nu meteen zeggen.
Oud 14 augustus 2005, 13:59   #83
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er
Ja, enkele VB'ers schofferen ons wel eens daarover, maar je merkt toch duidelijk dat de N-VA daar aan invloed wint, wat men ook moge beweren. Akkoord, de N-VA doet het via de langzame en geduldige weg, maar het spreekwoord luidt ook: eerlijk duurt het langst. Dus laat de N-VA'ers de CD&V'ers maar bewerken. Op een dag komt er wel een breuk tussen de conservatieve belgicisten en de Vlamingen binnen de CD&V. Daarom steunen de leden van de N-VA nog steeds de partijtop, omdat we denken dat ze op die manier een heus spel kan ontstaan op lange termijn, wat bij grote communautaire twisten wel plots van pas kan komen.
Goh, ik wist niet dat de strategie van de NVA tegenover de CD&V zo smerig was!

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 13:59   #84
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Dat is waar: de politiek kan nooit alle problemen oplossen. Wat sommige mensen willen, is een utopie.
Om dit met een voorbeeld te staven: vreemdelingen terug naar eigen land (hoor je de mensen vaak zeggen). Tja, de meerderheid van hen heeft ondertussen de Belgische nationaliteit of is hier geboren.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Kim on 14-08-2005 at 15:00
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Om dit met een voorbeeld te staven: vreemdelingen terug naar eigen land (hoor je de mensen vaak zeggen). Tja, de meerderheid van hen heeft ondertussen de Belgische nationaliteit of is hier geboren.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Om dit met een voorbeeld te staven: vreemdelingen terug naar eigen land. Tja, de meerderheid van hen heeft ondertussen de Belgische nationaliteit of is hier geboren.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Kim : 14 augustus 2005 om 14:00.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 14:00   #85
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je moeilijk in mijn partij een populist vindt... tenzij u er anders over denkt, en dan mag u dat nu meteen zeggen.
Ge moet U niet direct zo aangevallen voelen!
Of voelt ge U misschien aangesproken?

Oud 14 augustus 2005, 14:02   #86
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, enkele VB'ers schofferen ons wel eens daarover, maar je merkt toch duidelijk dat de N-VA daar aan invloed wint, wat men ook moge beweren. Akkoord, de N-VA doet het via de langzame en geduldige weg, maar het spreekwoord luidt ook: eerlijk duurt het langst. Dus laat de N-VA'ers de CD&V'ers maar bewerken. Op een dag komt er wel een breuk tussen de conservatieve belgicisten en de Vlamingen binnen de CD&V. Daarom steunen de leden van de N-VA nog steeds de partijtop, omdat we denken dat ze op die manier een heus spel kan ontstaan op lange termijn, wat bij grote communautaire twisten wel plots van pas kan komen.
Ik bezie de NVA als de perfecte mol in het bolwerk van het bestuur. De traditionele partijen verliezen al hun kiezers aan het VB maar toch willen ze er niet mee samenwerken. Ze worden dus steeds kleiner en hebben hulp nodig om toch nog aan de vetpotten te geraken. En laat daar nu juist het kleine broertje van het VB klaarstaan om zich als een Trojaans paard te laten binnenhalen ... Ik vind het alvast schitterend. Zonder het te weten komt de twist tussen NVA/VB ons ten goede.

Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 14:10   #87
de mestkever
Partijlid

de mestkever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Ik bezie de NVA als de perfecte mol in het bolwerk van het bestuur. De traditionele partijen verliezen al hun kiezers aan het VB maar toch willen ze er niet mee samenwerken. Ze worden dus steeds kleiner en hebben hulp nodig om toch nog aan de vetpotten te geraken. En laat daar nu juist het kleine broertje van het VB klaarstaan om zich als een Trojaans paard te laten binnenhalen ... Ik vind het alvast schitterend. Zonder het te weten komt de twist tussen NVA/VB ons ten goede.
Zo heb ik de situatie ook al eens bekeken, maar maak je toch maar geen illusies... De N-VA zal nooit deelgenomen hebben aan die Vlaamse regering om te fungeren als 'mol'. Wees er maar van overtuigd dat de machtsgeile principes van Geert Borugeois ook wel een rol zullen gespeeld hebben. Waarom wilde N-VA nooit samenwerken met het Vlaams Belang? Omdat ze zouden weten dat ze door het cordon sanitaire nooit zouden kunnen deelnemen aan een Vlaamse regering, met als gevolg dat N-VA geen ministerpost zou kunnen binnenhalen, wat met een kartel met de CD&V wel het geval was. Jammer dat de N-VA zulke partijleiding heeft, want louter qua partijstandpunten vind ik het alleszinds geen slechte partij.
Helaas, een partij zoals de N-VA heeft nog meer verdeeldheid gezaaid in de Vlaamse Beweging, en dat heeft vooral te maken met het asociale gedrag van de N-VA tegenover haar strijdmakkers het Vlaams Belang.
Mij doet de N-VA denken aan dat Latijnse spreekwoord dat keizer Nero veel toepaste: divide et impera (verdeel en heers).
de mestkever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 14:12   #88
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ge moet U niet direct zo aangevallen voelen!
Of voelt ge U misschien aangesproken?
Ohw, ik dacht dat u het over de N-VA had.
Oud 14 augustus 2005, 14:13   #89
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Aha, toch iemand die wat verder kijkt dan zijn neus lang is
Oud 14 augustus 2005, 14:14   #90
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard Wie zorgt er voor Vlaamse Onafhankelijkheid ?

Beste Mestkever,

Indien Vlaanderen ooit onafhankelijk en soeverein wordt zal het niet dank zij maar ondanks het VB zo zijn. Dank zij het VB bestaat het belgicisme nog steeds en zal België één en ondeelbaar blijven.

Dank U VB
Oud 14 augustus 2005, 14:16   #91
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de mestkever
Zo heb ik de situatie ook al eens bekeken, maar maak je toch maar geen illusies... De N-VA zal nooit deelgenomen hebben aan die Vlaamse regering om te fungeren als 'mol'. Wees er maar van overtuigd dat de machtsgeile principes van Geert Borugeois ook wel een rol zullen gespeeld hebben. Waarom wilde N-VA nooit samenwerken met het Vlaams Belang? Omdat ze zouden weten dat ze door het cordon sanitaire nooit zouden kunnen deelnemen aan een Vlaamse regering, met als gevolg dat N-VA geen ministerpost zou kunnen binnenhalen, wat met een kartel met de CD&V wel het geval was. Jammer dat de N-VA zulke partijleiding heeft, want louter qua partijstandpunten vind ik het alleszinds geen slechte partij.
Helaas, een partij zoals de N-VA heeft nog meer verdeeldheid gezaaid in de Vlaamse Beweging, en dat heeft vooral te maken met het asociale gedrag van de N-VA tegenover haar strijdmakkers het Vlaams Belang.
Mij doet de N-VA denken aan dat Latijnse spreekwoord dat keizer Nero veel toepaste: divide et impera (verdeel en heers).
Postjes pakken...waarom is Morel naar VB gegaan denkt u... (laat ik hierbij nogmaals duidelijk zeggen dat ik al niet hoog opliep met Morel toen ze nog bij de N-VA zat, dit om de traditionele verwijten eens en voor altijd te ontkrachten). Morel kreeg geen plaatsje bij het Vlaams Kartel en hopla, 2 weken later is FDW haar god. Tja...
Oud 14 augustus 2005, 14:16   #92
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Beste Mestkever,

Indien Vlaanderen ooit onafhankelijk en soeverein wordt zal het niet dank zij maar ondanks het VB zo zijn. Dank zij het VB bestaat het belgicisme nog steeds en zal België één en ondeelbaar blijven.

Dank U VB
nonsens.

Het VB zorgt juist voor méer belangstelling . Het is geweten dat VB-kiezers niet per definitie Vlaams-nationalisten zijn (maar zoals JVDB daarstraks zei: belgicisten zullen er nooit op stemmen) en kan via deze weg het nationalisme verspreiden.

Het VB zal broodnodig zijn voor de splitsing.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 14:18   #93
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
Ja, vooral dan om het menselijk potentieel dat daar geconcenteerd zit. Zonder de juiste mensen is er niet aan te beginnen.
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2005, 14:20   #94
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Beste Mestkever,

Dank U VB
U bent uit Deurne en loopt toch niet hoog op met het VB. Hoe komt het?
Oud 14 augustus 2005, 14:21   #95
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, vooral dan om het menselijk potentieel dat daar geconcenteerd zit. Zonder de juiste mensen is er niet aan te beginnen.
Inderdaad, de drie enige competente mensen die ze echt hebben zullen het wel doen: Annemans, Van Houte en Penris...

Geloof me, een onafhankelijk Vlaanderen komt er niet als het alleen van het Vlaams Belang moet afhangen...

Oud 14 augustus 2005, 14:23   #96
de mestkever
Partijlid

Standaard

Citaat:
Beste Mestkever,

Dank U VB
Nonsens. Dankzij het Vlaams Belang bestaat er nog vertegenwoordiging in de politiek voor de onafhankelijke Vlaamse staat. Anders hadden we de hoop op die onafhankelijkheid helemaal kunnen opgeven.

Wanneer Vlaanderen onafhankelijk wordt, dan zal dat ondanks typetjes zijn zoals Bert en Vic Anciaux, en zelfs Hugo Schiltz.
Oud 14 augustus 2005, 14:24   #97
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
nonsens.

Het VB zorgt juist voor méer belangstelling . Het is geweten dat VB-kiezers niet per definitie Vlaams-nationalisten zijn (maar zoals JVDB daarstraks zei: belgicisten zullen er nooit op stemmen) en kan via deze weg het nationalisme verspreiden.

Maar door haar stijl houdt ze ook wat de weg van nationalisme op. Althans, dat is wat ik versta van mensen die wel Vlaamsvoelend zijn, maar niet durven uiten om niet met het VB te vereenzelvigd te worden. Tja...
Oud 14 augustus 2005, 14:26   #98
de mestkever
Partijlid

Standaard

Citaat:
Postjes pakken...waarom is Morel naar VB gegaan denkt u... (laat ik hierbij nogmaals duidelijk zeggen dat ik al niet hoog opliep met Morel toen ze nog bij de N-VA zat, dit om de traditionele verwijten eens en voor altijd te ontkrachten). Morel kreeg geen plaatsje bij het Vlaams Kartel en hopla, 2 weken later is FDW haar god. Tja...
Als je bij het Vlaams Belang gaat, dan weet je heel goed dat het helemaal niet vanzelfsprekend is om te genieten van een ministerpostje, laat staan om te genieten van de aanvaardbaarheid in de maatschappij. Dat schijnen heel veel mensen wel te vergeten.
Oud 14 augustus 2005, 14:27   #99
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad, de drie enige competente mensen die ze echt hebben zullen het wel doen: Annemans, Van Houte en Penris...

Geloof me, een onafhankelijk Vlaanderen komt er niet als het alleen van het Vlaams Belang moet afhangen...
Kan ook niet, daarvoor lopen te weinig mensen hoog op met FDW en consoorten.
Oud 14 augustus 2005, 14:30   #100
de mestkever
Partijlid

Standaard

Citaat:
Maar door haar stijl houdt ze ook wat de weg van nationalisme op. Althans, dat is wat ik versta van mensen die wel Vlaamsvoelend zijn, maar niet durven uiten om niet met het VB te vereenzelvigd te worden. Tja...
De Vlaamse onafhankelijkheid is vandaag de dag heel dichtbij. Dat komt enerzijds door de Vlaamse Beweging, maar ook en vooral door de opkomst van het Vlaams Blok.
De belangrijkste eis van het Vlaams Belang is de Vlaamse onafhankelijkheid, en door zich ook te wijden aan niet-Vlaamse onafhankelijkheidsstandpunten, staat de partij open voor een breder publiek, zodat die - of ze het nu willen of niet - ook stemmen voor die Vlaamse onafhankelijkheid. Daarom staat de Vlaamse onafhankelijkheid nu zeer dichtbij, en dat bewijzen partijen zoals de BUB die terug willen overschakelen naar het unitarisme, en 'Vlaanderen' wil doen vervagen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be