Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 7 november 2002, 14:23   #81
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht
Dat is allemaal zeer leuk Duym, ik mag dan binnen de korste keren een koerswijziging ontwaren, waarbij het VB zich profileert naar het kiesvee toe,als konsekwent Vlaamsstrijdbaar.
We zullen het wel rap genoeg merken als de VB-propaganda-in -grote-oplage voor de komende verkiezingen onze bussen vult.
We zijn benieuwd.
Kiesvee

Het blijkt in te zijn om zowat iedereen naar het dierenrijk te verwijzen. Als jij dan zo weinig waardering kunt opbrengen voor de kiezer, wat zit je op dit forum dan nog te doen?
Duym is offline  
Oud 7 november 2002, 15:11   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym
Citaat:
Dat is allemaal zeer leuk Duym, ik mag dan binnen de korste keren een koerswijziging ontwaren, waarbij het VB zich profileert naar het kiesvee toe,als konsekwent Vlaamsstrijdbaar.
We zullen het wel rap genoeg merken als de VB-propaganda-in -grote-oplage voor de komende verkiezingen onze bussen vult.
We zijn benieuwd.
Kiesvee

Het blijkt in te zijn om zowat iedereen naar het dierenrijk te verwijzen. Als jij dan zo weinig waardering kunt opbrengen voor de kiezer, wat zit je op dit forum dan nog te doen?
Vanwaar al dit venijn, Duym? Ik gebruik het woord' kiesvee' immers ook regelmatig?(Zij het dan meer met de grote machtspartijen in het achterhoofd).
Wat de kern van het betoog van Robrecht betreft: hoe duidelijk tijdens de verkiezingscampagne zal blijken waar de prioriteiten van het Vlaams Blok in werkelijkheid liggen, daar lijk je dus al op voorhand te beseffen dat hij een punt heeft. Is het omdat je dit deep-down eigenlijk al weet dat je je zo in het nauw gedreven voelt? Geef dit dan liever voor jezelf toe en probeer het ten goede te keren. Of weet je ook al dat dit boter aan de galg is? Als dat zo is dan zit je toch niet in de juiste partij, vrees ik.

Even goeie vrienden, hoop ik?
Knuppel is offline  
Oud 7 november 2002, 15:33   #83
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Vanwaar al dit venijn, Duym? Ik gebruik het woord' kiesvee' immers ook regelmatig?(Zij het dan meer met de grote machtspartijen in het achterhoofd).
Venijn? Ik moet op dit forum op de toppen van mijn tenen lopen om niet op mensen te spelen, maar wel op overtuigingen, hoe verleidelijk het soms ook is om iemand persoonlijk te pakken.
En wanneer ik dan het woord 'kiesvee' aan de kaak stel (spreken nog altijd over mensen dacht ik), wordt mij venijn verweten, kom zeg?
Duym is offline  
Oud 7 november 2002, 16:43   #84
Robrecht
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
We zijn benieuwd.
Kiesvee

Beste Duym, u zult waarschijnlijk wel erkennen dat er een groot gedeelte zoniet het grootste gedeelte van kiesplichtigen als een kudde op die verkiezingszondag tegen hun zin naar de stembus slenteren. Niet gehinderd door enige interesse voor de politiek dusdanig.
Dat dit zo is kan ik alleen maar betreuren. Ik zou het liever anders zien. Liever zag ik de mensen gaan stemmen op een weldoordachte manier, bewust van de politieke realiteit, wat hun uiteindelijke overtuiging ook is.
Om deze onverschilligheid maximaal uit te buiten werd er zelfs een nieuwe kieswet ontworpen, die het electoraal lonend maakt voor politiekers die op de 1ste plaats geen boodschap of visie te verkondigen hebben, maar waar aaibaarheidsfactor, leuk smoeltje, diensbetoon, of aanwezigheid in simplistische tv-programma's de stemmen moeten maken.
Als ik dus "kiesvee" gebruik is dit een beeldspraak om dit aan te klagen, en tevens een wens dat men bewuster met zijn democratische stem zou omspringen.
Het is aan ieder dus om zich, al dan niet, aangesproken te voelen door deze term.
Jammer dat uw bezorgdheid stopt bij uitspraken zoals "Ali Baba's" wanneer men het over een bepaalde bevolkingsgroep heeft. Of zijn dit minder "mensen", naar uw gevoel?
Voorts een prachtige(?) manier om toch maar niet op het onderwerp te moeten antwoorden, zoals Knuppel ook vaststelde.
Robrecht is offline  
Oud 7 november 2002, 18:20   #85
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

[quote="Robrecht"]
Citaat:
Citaat:
We zijn benieuwd.
Kiesvee

Als ik dus "kiesvee" gebruik is dit een beeldspraak om dit aan te klagen, en tevens een wens dat men bewuster met zijn democratische stem zou omspringen.
Het is aan ieder dus om zich, al dan niet, aangesproken te voelen door deze term.

Duym: als men ons mestkever noemt is dat zeker om beeldsprakerig aan te klagen dat we in een beeldsprakerige stront rollen?

Jammer dat uw bezorgdheid stopt bij uitspraken zoals "Ali Baba's" wanneer men het over een bepaalde bevolkingsgroep heeft. Of zijn dit minder "mensen", naar uw gevoel?

Duym: wanneer Dewinter spreekt over Ali Baba's, gaat het over:
1. Een deel van bepaalde bevolkingsgroepen, namelijk zij die hier de wet komen stellen en zeggen hoe wij ons aan hen dienen aan te passen.
2. Mensen, en niet over dieren.

Voorts een prachtige(?) manier om toch maar niet op het onderwerp te moeten antwoorden, zoals Knuppel ook vaststelde.

Duym: was het teveel om 'het onderwerp' te definiëren, of is vaagheid en hypocrissie troef
Het is opvallend dat het Vlaams Blok niet in zijn partijprogramma wordt aangevallen. Verdraaide uitspraken en vaak puur gelogen praktijken van mandatarissen staan nu centraal.
Ook worden historische zaken, al dan niet waarheidgetrouw, aangewend om onze partij in een kwaad daglicht te stellen. Ik ben geen historicus, maar ik heb wel kritische ogen en oren in mijn kop. Ik kan niet anders dan getuigen van wat ik in de interne keuken van het VB aantref.
Als ik dan die haattirade aanschouw, dan vraag ik me af of we het wel over dezelfde partij hebben.

En als klap op de vuurpeil moet ik de VB geest leren ontwaren.
Ook in het VB hou ik voor niemand of niets mijn bek. Moest ik een racistisch en Vlaams onverschillige meute aantreffen, dan was ik daar reeds lang afgedropen.
Duym is offline  
Oud 7 november 2002, 20:15   #86
Robrecht
Burger

Standaard

En wat was ook weer het onderwerp?

Als ik zo vrij mag zijn om u een vraag te stellen, Duym?
Wanneer het kiesPUBLIEK moet aangesproken worden, op welke thema's legt het VB dan de nadruk?
Of dezelfde vraag anders geformuleerd: Welk thema vindt men in overvloed en benadrukt terug, wanneer men de propaganda van het VB in de bus vindt, gedrukt in grote oplage om de doorsnee kiezer te bereiken?
Of nog beter: Hoe profileert het VB zich op de eerste plaats naar de kiezer?
Robrecht is offline  
Oud 7 november 2002, 20:31   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een vraagje aan jou Robrecht dat niet onder deze topic thuishoort maar toch zou ik er graag een antwoord van je op willen. Is het waar dat de N-VA tegen het bindend referendum is en waarom Als dat zo is stel ik mij even grote vragen bij het "democratisch" gehalte van de N-VA als bij dat van het Vlaams Blok.
Knuppel is offline  
Oud 7 november 2002, 20:50   #88
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Het enige argument dat steevast komt bovendrijven is inderdad: "Ze pakken mijn centekes af, de stoute Walen!"
Erg.
Heel erg.
Zucht, dat hier Vlaamsnationalisten pleiten voor een (construktieve)solidariteit tussen volkeren(wat trouwens de kernideologie vh Volksnationalisme is) wordt door de selectieve belgicistische leesbril, meerdere keren niet ontcijferd, blijkbaar.
Dat hier Vlaamsnationalisten de onwerkzaamheid van België en de nefaste invloed van dit onding voor zowel de toekomst van Vlamingen en Walen illustreren, daar wordt ook gemakshalve over gekeken.
Dat hier Vlaamsnationalisten aantonen welke, allesbehalve sociaalvoelende, belangengroepen de plaatselijke belgiëminnaar(s) hier verdedigen als onwetende nuttige instrumentjes, is ook te negeren.
Kortom al wat niet in hun kraam past van het onzinnige argument "ze pakken onze centjes af" valt blijkbaar in een belgicistische "blinde vlek".
Zucht
Mocht de "copy-paste" techniek niet zo drammerig overkomen, een mens kon hier dagelijks zijn eigen reply's meermaals kopieëren om deze steeds wederkerende verwijtjes uit belgicistische hoek te counteren.
Al vrees ik dat het nog zinloos zou zijn, voor sommigen.
IK ben volksnationalist, flaminganten zijn separatist!
Dat is iets anders
Oud 7 november 2002, 20:51   #89
Robrecht
Burger

Standaard

Citaat:
Een vraagje aan jou Robrecht dat niet onder deze topic thuishoort maar toch zou ik er graag een antwoord van je op willen. Is het waar dat de N-VA tegen het bindend referendum is en waarom Als dat zo is stel ik mij even grote vragen bij het "democratisch" gehalte van de N-VA als bij dat van het Vlaams Blok.
Beste Knuppel zo werd de tekst goedgekeurd op het ledencongres in Leuven.

Actieve democratie

Voor de N-VA wordt de democratie niet versterkt door het uithollen van de functie van de volksvertegenwoordigende organen ten voordele van de invoering van vormen van "directe" democratie zoals het referendum of de rechtstreekse verkiezing van de burgemeester. Het resultaat hiervan is immers dikwijls schijndemocratie waar de toon aangegeven wordt door emotie en platte stemmingmakerij.

Politici moeten hun verantwoordelijkheid nemen in plaats van die terug te schuiven naar het volk. "Directe" democratie als manier om inspraak te organiseren is voor de

N-VA bijgevolg slechts een uitzonderlijke mogelijkheid, namelijk om voorafgaand aan de politieke besluitvorming een beslissing te nemen over een algemeen principe.

Natuurlijk is democratie meer dan af en toe gaan stemmen. Inspraak van zowel de georganiseerde als ongebonden burger is mogelijk via adviesraden. Zulke adviesraden moet men, op alle beleidsniveaus, reglementeren en (her)waarderen, zonder een inefficiënt overaanbod te creëren.
Robrecht is offline  
Oud 7 november 2002, 20:54   #90
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Actieve democratie

Voor de N-VA wordt de democratie niet versterkt door het uithollen van de functie van de volksvertegenwoordigende organen ten voordele van de invoering van vormen van "directe" democratie zoals het referendum of de rechtstreekse verkiezing van de burgemeester. Het resultaat hiervan is immers dikwijls schijndemocratie waar de toon aangegeven wordt door emotie en platte stemmingmakerij.

Politici moeten hun verantwoordelijkheid nemen in plaats van die terug te schuiven naar het volk. "Directe" democratie als manier om inspraak te organiseren is voor de

N-VA bijgevolg slechts een uitzonderlijke mogelijkheid, namelijk om voorafgaand aan de politieke besluitvorming een beslissing te nemen over een algemeen principe.

Natuurlijk is democratie meer dan af en toe gaan stemmen. Inspraak van zowel de georganiseerde als ongebonden burger is mogelijk via adviesraden. Zulke adviesraden moet men, op alle beleidsniveaus, reglementeren en (her)waarderen, zonder een inefficiënt overaanbod te creëren.
Vervang democratie door welvaart en directe democratie door democratie en die tekst werd dan zogezegd geschreven door Saddam.

Zie je wel dat de NVA ondemocratisch is!
Oud 7 november 2002, 21:00   #91
Robrecht
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Citaat:
Citaat:

Actieve democratie

Vervang democratie door welvaart en directe democratie door democratie en die tekst werd dan zogezegd geschreven door Saddam.

Jaja Moi, vooral veel "vervangen" anders past het niet in uw hersenkronkelend kraampje.
Robrecht is offline  
Oud 7 november 2002, 21:06   #92
Moi
Provinciaal Gedeputeerde

Moi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moi
Citaat:
Citaat:

Actieve democratie

Jaja Moi, vooral veel "vervangen" anders past het niet in uw hersenkronkelend kraampje.
Zonder het te vervangen is dit standpunt ook al ondemocratisch, hoor.
Het vervangen beklemtoont het alleen maar
Oud 7 november 2002, 21:10   #93
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"het uithollen van de functie van de volksvertegenwoordigende organen"
Alweer die verdomde zelfprotectie van onze veel bekwamere volksvertegenwoordigers dus en het degraderen van alle anderen tot een door verkeerde emoties gedreven onbekwaam klootjesvolk.
We leren het ook nooit!
Knuppel is offline  
Oud 7 november 2002, 21:19   #94
Robrecht
Burger

Standaard

Citaat:
Citaat:
Alweer die verdomde zelfprotectie van onze veel bekwamere volksvertegenwoordigers dus en het degraderen van alle anderen tot een door verkeerde emoties gedreven onbekwaam klootjesvolk.
We leren het ook nooit!
Als ik het iets concreters mag maken Knuppel.
Bent u zo tevreden over de rechtstreekse verkiezing van een burgemeester?(een vorm van bindend referendum)
Ik hou mijn hart vast, als ik zie hoe politici in Tv-spelletjes en andere "teletubbie-manieren" hun stemmen komen halen.
Is dit de manier van juiste politiek en doordachte democratie?
Robrecht is offline  
Oud 7 november 2002, 22:15   #95
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
We leren het ook nooit!
Als ik het iets concreters mag maken Knuppel.
Bent u zo tevreden over de rechtstreekse verkiezing van een burgemeester?(een vorm van bindend referendum)
Ik hou mijn hart vast, als ik zie hoe politici in Tv-spelletjes en andere "teletubbie-manieren" hun stemmen komen halen.
Is dit de manier van juiste politiek en doordachte democratie?

Noem dat meteen ook maar de nieuwe kieswet. Die beoogt precies hetzelfde! Alleen werkt de N-VA aan het ene niet mee (omdat de kiesdrempel een probleem zou kunnen opleveren) en aan het andere wel( voor het geval ze die kiesdrempel toch haalt).
Jeetje toch! Wat een gelummel!

Zoals ik al zei: We leren het ook nooit.
Knuppel is offline  
Oud 8 november 2002, 21:21   #96
vlaams blok
Vreemdeling

vlaams blok's schermafbeelding

Standaard

als Geertje wijzer was, zou hij zich laten opnemen bij het VB. daar maakt hij een kans bij de verkiezingen. De nva zegt nu eens zwart, dan eens wit. Komaan, Geert, zeg gewoon wat je echt denkt, en laat je niet doen door de media die je meteen als racistisch bestempelen wanneer je het woord "neger" of "marokkaan" uitspreekt i.v.m. een misdaad ofzo...
vlaams blok is offline  
Oud 8 november 2002, 21:32   #97
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams blok
als Geertje wijzer was, zou hij zich laten opnemen bij het VB. daar maakt hij een kans bij de verkiezingen. De nva zegt nu eens zwart, dan eens wit. Komaan, Geert, zeg gewoon wat je echt denkt, en laat je niet doen door de media die je meteen als racistisch bestempelen wanneer je het woord "neger" of "marokkaan" uitspreekt i.v.m. een misdaad ofzo...

Geert kan het alleen. Hij is het ook niet eens met het Blok en hij maakt nu wel een kans bij de verkiezingen.

Zwart blijft zwart, wit wit.

Je beweert het tegendeel, argumenten?
VL is offline  
Oud 8 november 2002, 21:36   #98
vlaams blok
Vreemdeling

Standaard

ik denk dat je Geert OVERschat, met de kiesdrempel erbij denk ik eerlijk gezegd dat het ondoenbaar is voor hem. Ik weet wel dat hij achter goede principes staat (o.a. de vlaamse onafhankelijkheid), maar hij weigert een woord te spreken met het blok. Waarom? bang om voor racist uitgescholden te worden ofzo? het Vlaams belang kunnen we toch beter samen verdedigen, of niet soms?
vlaams blok is offline  
Oud 8 november 2002, 21:39   #99
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Dat kunnen we inderdaad beter samen doen. Maar het Blok heeft enkele punten waar ik en de N-VA zich moeilijk mee kunnen verzoenen. Ik heb het op dit forum al enkel keren gezegd, het migrantenbeleid waar vreemdelingen allemaal als slecht en parasieten worden bestempeld vind ik laag bij de grond. Rascistisch. Daarom wil Geert niet met het blok praten.
VL is offline  
Oud 8 november 2002, 21:43   #100
vlaams blok
Vreemdeling

Standaard

maar nu veralgemeen jij en de nva het blok en zijn standpunten: NIET de vreemdelingen, wél de niet-willende-integrerende vreemdelingen, die moeten terug naar eigen land. dit is toch duidelijk?
vlaams blok is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be