![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hypocriet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan dergelijk gedrag alleen maar aanmoedigen. Uiteindelijk zullen zo'n zaken de Vlaamse Beweging de doodsteek geven. Het gedrag van die flaminganten was ongastvrij en anti-Vlaams. Het Vlaams-nationalisme heeft weer eens haar vieze gelaat getoond: bekrompen en fascistisch.
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() De vraag is : was het een manifestatie of was het een toeristische rondleiding ?
Ik kan me best voorstellen dat een afdeling VNJ of zo een toeristische uitstap doet naar Charleroi en dat die gids dan Nederlands spreekt... Waarom zou dan het FDF of de PS geen rondleiding in antwerpen in het Frans mogen becommentariëren ? Gaat "De voorpost" ook te keer tegen een afvaardiging van NPD militanten die een toeristische uitstap naar antwerpen maken en in het duits rondgeleid worden ? Don't shrink your brain !
![]() |
#85 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
http://www.blokwatch.be/content/view/438/39/lang,nl/ Maar t stond ook in de gazet hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is dus mislukt. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||||
|
![]() Citaat:
Neen? Dan is uw tussenkomst zonder voorwerp. Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 20 september 2005 om 21:07. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik merk alvast wel de volgende zaken op in dat interview: Citaat:
Citaat:
Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 21 september 2005 om 08:16. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Het Letzeburgs is alvast een aparte taal, zelfs een officiële taal in het Groot-Hertogdom. Dat een taalimperialist dat een dialiect wil noemen, zegt niets over de taal in kwestie, maar alles over de taalimperialist. Egidius |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Antwerps is ook een dialect, maar toch hoor je Antwerpenaren zelden of nooit algemeen nederlands spreken, waar ze ook zijn en tegen wie ze ook praten. Dit is het arrogante en chauvinistische karakter van de Antwerpenaar. Als je een A'penaar naar zijn telefoonnummer vraagt zal hij zelden de prefix 03 vermelden; men hoort in België te weten dat 03 voor A'pen staat. Als de meester of juf op school vraagt: "Waar ligt België", dan antwoordt de hele klas in koor "ROND AANTWAARPE" (dit laatste is maar een flauwe grap)
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ?
Ik ben geboren en getogen antwerpenaar. Zowat iedereen die ik tegenkom en me een telefoonnummer geef zegt de 03 erbij. En ik heb nog nooit in mijn leven het antwoord 'rond aantwaarpe' gehoord.
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Mag ik ook eens plagen ja?
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Egidius[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Egidius : 21 september 2005 om 15:14. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() (2). Dikke zever. Niets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() De politieke overtuiging van iemand die een toeristische uitstap maakt is toch niet relevant : die mensen aren gewoon op stap in de schilderachtige keizerstraat met een franstalige gids... een groep flaminganten zou toch ook bv. een uitstap naar Charleroi mogen maken en door een nederlandstalige gegidst worden. Iets anders zou zijn indien men op de Grote Markt in Antwerpen in de fransche taal de 2taligheid van Antwerpen gaat eisen, dat men dan Voorpost tegen krijgt spreekt vanzelf en dan is het nog zeer de vraag of dergelijke manifestatie door de Burgemeester zou toegelaten worden.
De aktie van voorpost is afkeurenswaardig zoals het strooien van nagels tijdens het "Gordelevenement" door franskiljons eveneens afkeurenswaardig is.