![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat heeft het gezicht van een wagen te doen met de rijstijl van de bestuurder. Ik vind al die motards zo agresief overkomen. Leren pak en helm. Wat een gruwel. En ze rijden nog zo vlug ook. Oeieoeioei. Wat kan mij dat bommen als er een schaufeur mij voorbij gaat aan overdreven snelheid. Niets, zolang die mens mij niet hindert. Maar de dag van vandaag ziet men alleen de jaloersheid. Hij mag hier maar 50, rap de politie bellen. En waarom denkt U dat men zo reageert? We, omdat men OOK meer dan 50 zou willen rijden. Maar te bang is om een boete te betalen. Het meeste komt gewoon voor uit de lafheid en de afgunst! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Milton Friedman: "There's no such thing as a free lunch." Vladimir Lenin: "The Capitalists will sell us the rope with which we will hang them." "Iedere ongelijkheid is een symptoom van discriminatie en discriminatie is racisme. Aangezien racisme strafbaar is, is dus ook iedere ongelijkheid strafbaar, en ook iedere mening die afwijkt van het gelijkheidsdenken." "When will be the moment they start shooting people for not being eco-friendly?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
op de baan gezeten voor mijn baas. 5 jaar lang heb ik zonder uitzondering iedere werkdag met angst in m'n auto gekropen, wegens de wekelijks voorkomende verkeersagressie tegen mijn persoon. Wat was het probleem ? Ondergetekende reed max. 120 km/h. Als je dan al op het 3e vak beland omdat 2 vrachtwagens elkaar inhalen, wat veelvuldig voorkomt, zelfs in het spitsuur (al is daar recent verandering in gekomen ?) dan krijg je claxonerende, en met grootlicht knipperende wagens achter je. Als je de vrachtwagen voorbij bent heb je naar schatting 1 kans op 4 dat ze je met al dan niet een schijnbeweging (dat weet je pas als het "te laat" is) van de weg proberen te rijden. In de ergste gevallen gaan ze in volle spitsuur voor uw neus gaan afremmen tot 60 km/uur, onder de min toegelaten snelheid en met gevaar dat die nietsvermoedende vrachtwagen de mogelijkheid niet meer heeft om met z'n gevaarte af te remmen. In de ergste gevallen ging men via de pechstrook voorbij gaan rijden, om je dan terug op het 3e vak te gaan blokkeren, wat bij de achterliggende wagens voor nog meer agressie zorgde. De "top 3" bij de verkeersagressors: VW golf (in alle geval, zelfs als het geen spitsuur is) BMW (minder agressief, maar frequenter storender met grootlichten) Mercedes, een vreemde kruising tussen VW golf- en BMW-bestuurders Andere opmerkelijke gevallen: Volvo en Jaguar: meestal oudere mensen die zich eerder het gedrag van een geërgerde "peetvader" met bodybuilder aanmeten dan een gemiddelde belgische normale bestuurder. Sportwagens allerhande: wegens de lichte uitvoering en de hoge kostprijs minder agressief wat de blokkerende maneuvers betreft, maar wel heel roekeloos rijgedrag, wat vooral tot uiting komt in de inhaalmaneuvers waar je wel eens een hartslag vergeet. De minst erge zijn de vrachtwagens: mits enige ervaring kun je anticiperen op een tientonner die denkt voorang te hebben op de auto's naast zich en er zijn volle gewicht tegenaangooit. 4x4 wagens ? Toenertijd was dit nog niet schering en inslag, je moest al de vrouw van een directeur zijn, een hobbyist met teveel geld of Walter Grootaarts zijn met een ego van hier tot in de voorsteden van Parijs. Ooit heeft ondergetekende een klachtenbrief via email naar de federale politie gestuurd. Het antwoord luidde samengevat: het probleem is gekend, maar onze excuses, we zitten zonder het nodige personeel en middelen om er iets aan te doen. Vergeten te vermelden: ondergetekende reed met een VW Polo, ook al werd mij een beter statussymbool aangeboden door de werkgever, ik had er absoluut geen nood aan, op het eind van de maand was dat getalleke op de bankrekening van belang, niet die roestbak.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler Laatst gewijzigd door PelgrimForever : 20 oktober 2005 om 11:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Milton Friedman: "There's no such thing as a free lunch." Vladimir Lenin: "The Capitalists will sell us the rope with which we will hang them." "Iedere ongelijkheid is een symptoom van discriminatie en discriminatie is racisme. Aangezien racisme strafbaar is, is dus ook iedere ongelijkheid strafbaar, en ook iedere mening die afwijkt van het gelijkheidsdenken." "When will be the moment they start shooting people for not being eco-friendly?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
daar valt wel iets tegen te doen, niet ? Uw vergelijking gaat niet op.
Pelgrim [post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post] Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door. Thai bedreigt mij fysiek Vlaams belangers dwepen met Hitler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
De man in zijn 4x4 die dicht op u aanrijdt haat u helemaal niet, hij benijdt zelf uw geduld. U bent de persoon die de ander haat. Hij denk alleen maar dat u hem niet gezien heeft, jij denk dat hij u van de baan wil rijden. We moeten ook niet steeds de politie en politiek erbij roepen als we denken dat we benadeeld worden. Als ik dat deed was mijn buurman zijn hoge bomen kwijt en u uw rijbewijs, betaalde ik geen belasting, had mijn soort een eigen rijstrook, reden vrachtwagen 120, beperkte een inburgeringscursus zich tot het hebben van grote borsten, was de sociale zekerheid geprivatiseerd, werd flitspaalvandalisme gedepenaliseerd, stond er 5 jaar gevangenisstraf op jaloezie, was abortus verboden, hadden vakbonden recht op 1 dag staken per decennia en was de VS onze bondgenoot. Maar je kan niet alles naar je zin hebben é
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij mitsubischi staan de pajero's in de aanbieding.
Zou wel eens durven gaan kijken. Al die verkeersdrempels...zijn vervelend met een platte wagen.
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
tot u andere mensen in gevaar brengt, en dat is wat ze doen. Dus mja, eigenlijk houdt het geen steek wat u hier zegt ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Burgemeester
|
![]() Just nog vergeten, verkeerdrempels zou ik ook laten afschaffen. Treinen en bussen ook, veeel te vervuilend en dodelijk!
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Als u zoveel te maken heeft met verkeersagressie moet u misschien ook eens naar uzelf kijken. Hoe komt het dat u blijkbaar constant verkeersagressie opwekt? Ik heb daar immers nauwelijks last van en bezondig mij er zelf ook nooit aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik pleit voor verkeersveiligheid en u noemt mij een nazi ? een paar vijzen los ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
wettelijke max. snelheid houden, zo simpel is dat. Ik rij al de max snelheid, meer kunt u niet van mij verlangen, of dacht u echt dat ik tijd zal verliezen en trager rijden zodat iemand anders de kans wil hebben om verkeersovertredingen te begaan en uiteindelijk de veiligheid op de weg in gevaar te brengen ? EXCUSEER !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
3 doden per DAG en nog wil men niet leren, men spreekt niet voor niets van verkeersSLACHTOFFERS, de goden van het verkeer zijn vertoornd en ze vragen zoenoffers, liefst kinderlijkjes van schoolkinderen, ELKE dag wordt er in Vlaanderen een kind aangereden op weg van of naar de school. Maar iedereen wil blijkbaar de 'vrijheid' hebben om met 'zijn' auto te doen wat hij wil. Zolang men niet leert dat andere mensen ook recht op leven hebben, zal het niet minderen met dit soort misdaden, ja anders kan ik het niet noemen; iemand die willens en wetens tegen 100km/u bvb door de bebouwde kom rijdt is voor mij een misdadiger en als die iemand omver rijdt, dan is dat voor mij doodslag MET wapen.
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook jaren de baan gedaan met ne Renault Megane, en nog wa andere voituren versleten ook, meestal bescheiden gezinswagens. Ik geef u deels gelijk er zijn nen helen boel zotten op de baan, zeker die mannen die met VW 's en Audi's van de Fima rondscheuren, Er zijn hoffelijke camionchaufeurs, maar er zijn ook zotten bij, zeker 's morgens heel vroeg hebben ze mij 2 keer bijna tussen hune camion geplet en de vangrail, in slaap aan 't vallen zekers... ? Wat het 120 rijden op het linkervak betreft, ja ik weet het in theorie zijde nie in fout, en ze moeten u daar zeker nie voor van de baan rijden, maar de wegcode schijft nog altijd voor dat u ten alle tijde uiterst rechts moet rijden, behalve bij inhaalmanouvres. Ik reed ook keurig 120 a 130 en werd regelmatig door Mercedes Sprinters voorbijgestoken, da is nog een veel grotere pest trouwens, die vlammen me ne camionette tegen 130 a 140, en da zonder 4X4 of SPS, een doos die omvalt in die camionette en een verkeerd manouvre en het ding ligt op zijn dak. Maar ik reed altijd rechts, of nekeer op het tweede of derde vak om voorbij te steken. En ik heb die problemen die u hier boven beschrijft dan ook bitter weinig tegengekomen. Wat nu het probleem is, is dat er een boel van die zotten die vroeger met nen A6 rondracten, of met ne 5 reeks rondracten, nu met nen X5 of Toareg op de baan zijn. De mensen die vroeger braaf onder weg waren met hune landcruiser, disco of defender en dus nie kunnen rijden gelijk of halve zotten, wegens een te kleine PK / Gewicht verhouding die rijden nog altijd braaf aan de kant van de weg. En ik rijd nog altijd net hetzelfde als dak met mijne Scenic of Meganne break rijd, want uiteindelijk is mijn huidig voertuig juist iets zwaarder van motor, maar da wordt omgezet in kopel en nie in Pk's , is t m iets breder, en ietske hoger, van binnen is het ding zelf behoorlijk spartaans, al de meerkost gaat immers nie naar luxe maar naar veiligheid, 4X4 aandrijving, ophaning enz... Met mijn Meganeke heb ik in Duitsland snelheden gehaald die ik absoluut nie mogelijk achte voor zo'n autoke, ik stond er zelf van te kijken, en het ding was dan nog goe geladen ook. Met dit machien moet ik da nie doen, dat gaat niet, maar ik zit wel heel confortabel, heb een goe overzicht over t verkeer en tuf overal over en overal door, regen , sneeuw, blijven gaan, geen probleem. voor België klinkt da nie nodig, maar waar ik hier zit. ... Mijne collega die 20 km verder woont kon vorig jaar zijnen BMW 5 reeks op zijnen hof laten staan, want verder geraakten hem nie, ... en die woont in the middel of nowhere dus vergeet het maar om met het buske te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge hebt gelijk maar zijn dat allemaal 4X4 's , ... ik weet zeker dat moesten ze met hun winkelkarreken 100 per uur konden halen, ze zo ook door de supermarkt zouden scheuren. Bovendien, Doen de constructeurs heel veel, meer zelf dan onze regering om dat dodental naar beneden te brengen via allerlei maatregelen in het voertuig. Ik heb zelf jarenlang met het fietske naar school en werk gereden, en een goede raad is. Kijk zelf, denk nie die chaufeur heeft mij gezien. Die Chaufeur heeft immer minder tijd om u te zien, zijn snelheid ligt hoger en hij heeft minder ruimte om u te ontwijken, dit is geen pleidooi om roekeloze bandieten goed te praten, dit is gewoon effe uw gezond verstand gebruiken om uw overlevingskansen te vergroten, accidenten gebeuren nu eenmaal. |
|
![]() |
![]() |