Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2005, 16:28   #81
restons courtois
Parlementslid

restons courtois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
waarom zou ik daar over spreken? dat wordt toch al genoeg gedaan. En wanneer is iemand zo'n rotte appel? wie gaat dat beslissen? jij ofzo
Hehe, ja dat je liever over de mini-partij dan over jou Nazi collegas spreekt kan ik goed verstaan. Maar in de VB is nooit ruzie... iedereen ik welkom... maar dan huilen als het weer zo ver is...
Voor mij is iemand een rotte appel als ik vind dat hij een rotte appel is. Iedereen heeft zijn mening, hé
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 16:33   #82
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egidius
http://www.catb.org/~esr/jargon/html/G/Godwins-Law.html

Godwin's Law: prov.[Usenet]

"As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one."

There is a tradition in many groups that, once this occurs, that thread is over, and whoever mentioned the Nazis has automatically lost whatever argument was in progress. Godwin's Law thus practically guarantees the existence of an upper bound on thread length in those groups.

Waarom in godsnaam?

Egidius
Beste Egidius, als je al met Nazis discuteerd is de hele "Godwins law" groote zever...

Trouwens, een Welsh (geen Waal maar het landje naast Engeland) heeft eens gezegt dat Flemish en the VB is like the frog in boiling water.
You put the frog into boiling water and he will jump out of it.
You put the frog into cold water and slowly increase the temperature and he will stay inside and die...
Hij denkt dat hetzelvde in Vlaanderen gebeurt...

Laatst gewijzigd door restons courtois : 23 oktober 2005 om 16:57.
Oud 23 oktober 2005, 16:33   #83
skorzeny
Banneling

skorzeny's schermafbeelding

Standaard

@hans1
Ten eerste ben ik geen flamingant.

Ten tweede ben ik geen Belanger.

@jvdb
De collaboratie in Finland was inderdaad ook massaal (hulde aan de dappere finnen) er was dan ook de specifieke context waarbij rusland reeds voor WO2, Finland aanviel en een gedeelte annexeerde.
Ook in vele andere landen was er zeer veel sympathie en steun voor de Duitse bevrijders.
Maar we wijken af, terug naar de problemen bij de BUB !!!

Klopt het als ik zeg dat de kern van het probleem het te grote ego is van Hans1 ???
skorzeny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 16:37   #84
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
U weet helemaal niet wat er in het buitenland gebeurd. In Finland heeft men nooit gesteld dat de collaboratie met nazi-Duitsland tegen de Sovjetunie een vergissing was. Oudgedienden in het Finse leger (dat in zijn totaliteit collaboreerde) werden na de oorlog onderscheiden en staan nog steeds in achting.

In Oekraïne heeft men een jaar of zo geleden de vele collaborateurs in eer hersteld. De Oekraïne heeft een heel grote en sterke collaboratie gekend (wat niet verwonderlijk was rekening houdend met de beestachtigheden die de Sovjets in dat land hebben uitgevreten). Er werd een monument opgericht en de voormalige collaborateurs werden tot "Helden van Oekraïne" uitgeroepen. Er is nu een officiële herdenkingsdag waarop de soldaten van beide kanten worden gehuldigd.

Voor het overige ging deze discussie (en mijn bijdrage) eraan, slechts over de stelling "in Vlaanderen was de sterkste collaboratie". Dat is fout. In sommige andere landen was het % veel hoger.
Ik had het ook over forum politics anno dei 2005.
Oud 23 oktober 2005, 16:50   #85
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skorzeny
@hans1
Ten eerste ben ik geen flamingant.

Ten tweede ben ik geen Belanger.
Vroeger was je fanatiek voor het blokske, maar tegenwoordig vind je ze maar softies.
Mss worden de dewinters en de annemansen wat te oud en te week ?
Of ruiken ze de macht, en gedragen ze zich daarom als niet nationalisten.
Oud 23 oktober 2005, 17:00   #86
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door restons courtois
Beste Egidius, als je al met Nazis discuteerd is de hele "Godwins law" groote zever...
De geldigheid van Godwin's Law is niet onderhevig aan het besproken onderwerp, noch aan de strekking van degene waarmee men discussieert.

Degene die het eerst de nazis's bij een discussie sleurt waar ze strikt gezien niets mee te maken hebben, verliest de discussie. As simple as that.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 17:56   #87
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt het als ik zeg dat de kern van het probleem het te grote ego is van Hans1 ???
Wat wil je met iemand die zich door zijn paladijnen laat aanschrijven met "Voorzitter" (jawel, MET hoofdletter)?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 17:57   #88
restons courtois
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De geldigheid van Godwin's Law is niet onderhevig aan het besproken onderwerp, noch aan de strekking van degene waarmee men discussieert.

Degene die het eerst de nazis's bij een discussie sleurt waar ze strikt gezien niets mee te maken hebben, verliest de discussie. As simple as that.

Egidius
Aaah, zo is dat. Nu als ik Waffen-SS Sturmbahnführer Skorzeny een randdebiele noem... valt dit ook onder Godwins law? Of is alleen het woord "Nazi" een "game-over" woord?

Maar soit, hoe was dat weer met de ruzie bij de bub?
Oud 23 oktober 2005, 18:31   #89
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aaah, zo is dat. Nu als ik Waffen-SS Sturmbahnführer Skorzeny een randdebiele noem... valt dit ook onder Godwins law? Of is alleen het woord "Nazi" een "game-over" woord?

Maar soit, hoe was dat weer met de ruzie bij de bub?
Goldwins law is gewoon zever.(en voor zover ik weet staat hij niet in het forumreglement dus is hij hier niet van toepassing).
Maar ik wil wel opmerken dat als verwijzingen naar het nazisme te lichtzinnig gebruikt worden ze alle waarde verliezen. Maar das dan weer iets subjectiefs.

Laatst gewijzigd door De Nachtuil : 23 oktober 2005 om 18:31.
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 18:37   #90
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Skorzeny zal ons dat ongetwijfeld zelf kunnen zeggen.

JVDB heeft al meermaals gezegd dat hij lid was van het VB.

De B.U.B. zal nooit met nazi's samenwerken.
Maar is niet te beroerd hun propagandamatreaal te gebruiken.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=42224&page=3

un saludo
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 18:41   #91
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Inderdaad, opperbubbel Hans I le Grand heeft meerdere malen geschreven dat hij met IEDEREEN terwille van België wil samenwerken: van extreem-rechts tot de communisten.

Pikant detail: hij kan echter nog niet eens samenwerken met die andere belgicistische partij, NU... Hij duldt immers geen andere persoonlijkheden naast Hem (met hoofdletter zoals zijn paladijnen voortdurend doen), de Grote Leider-Voorzitter.
Oud 23 oktober 2005, 19:30   #92
skorzeny
Banneling

Standaard

hahaha, die hans1 die is echt een paar vijzen kwijt hoor !!!

manmanman, zo'n grootheidswaanzin, wat zal dat worden als ze ooit eens ergens meer dan 0,5% halen ???8)

Geen wonder dat hij ruzie heeft met Yann !!!
Oud 23 oktober 2005, 20:32   #93
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN

Egidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu als ik Waffen-SS Sturmbahnführer Skorzeny een randdebiele noem... valt dit ook onder Godwins law?
Volgens mij niet.

Citaat:
Of is alleen het woord "Nazi" een "game-over" woord?
Yep. Of 'Hitler' of 'holocaust'.

Egidius
Egidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 20:40   #94
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Yep. Of 'Hitler' of 'holocaust'.

Egidius
Vergeet Gestapo niet...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 20:54   #95
Miguelito
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito
Maar is niet te beroerd hun propagandamatreaal te gebruiken.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=42224&page=3

un saludo

het moet natuurlijk propagandamateriaal zijn. Ik was te snel eventjes snel corrigeren voor de bubbels er weer mee komen aandraven.
Oud 23 oktober 2005, 21:32   #96
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Yann is vorige week wel ziek geweest. Ik weet niet of het nu beter met hem gaat, maar ik neem aan dat hij hier spoedig terug zal zijn. Ikzelf heb minder en minder tijd om hier op het forum te zitten.
Yann bekleede tot voor kort de BUB-topfunctie "coördinator internet". Plots staat hij niet meer op jullie lijst met BUB-kopstukken. Is dat dan omdat hij ziek was, en komt hij bijgevolg weer op de lijst zodra hij hersteld is?
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 21:36   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
Yann bekleede tot voor kort de BUB-topfunctie "coördinator internet". Plots staat hij niet meer op jullie lijst met BUB-kopstukken. Is dat dan omdat hij ziek was, en komt hij bijgevolg weer op de lijst zodra hij hersteld is?
Of is er weer sprake van de zoveelste "communicatiestoornis" onder de bubbelsmurfen? Denken we maar aan het hilarische "communicatiestoornis"-excuus dat werd bovengehaald na het gekronkel over hun tsunami-ledenwerving...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2005, 22:53   #98
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hahaha, die hans1 die is echt een paar vijzen kwijt hoor !!!

manmanman, zo'n grootheidswaanzin, wat zal dat worden als ze ooit eens ergens meer dan 0,5% halen ???8)

Geen wonder dat hij ruzie heeft met Yann !!!
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat skorzeny een agent provocateur is... Het is ofwel dát, ofwel is hij één grote karikatuur... Zijn schrijfstijl doet me trouwens heel sterk denken aan iemand anders hier: dat eeuwige zonnebrilletje, dat woordgebruik, dat typen zonder hoofdletters, het doet me nu wat denken aan A (maar ik moet nog eens even vergelijken)...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2005, 04:58   #99
skorzeny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ossaert
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat skorzeny een agent provocateur is... Het is ofwel dát, ofwel is hij één grote karikatuur... Zijn schrijfstijl doet me trouwens heel sterk denken aan iemand anders hier: dat eeuwige zonnebrilletje, dat woordgebruik, dat typen zonder hoofdletters, het doet me nu wat denken aan A (maar ik moet nog eens even vergelijken)...
Ik ben benieuwd, wie zou die geheimzinnige "A" zijn ???

Abdullah ?
Achmed ?
Ariël ?

8)
Oud 24 oktober 2005, 08:58   #100
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom is het "einde discussie" als we weer bij de Nazis zijn.
NU moet de discussie beginnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf
Moddergooien door BuB geen goeie zaak

't Moet me van het hart, hoewel het om mijn Belgicistische 'medestanders' gaat:

BuB's gedoe i.v.m. Ijzertoren opblazen, en hun ongenuanceerd nazificeren van alle flaminganten begint me echt mateloos te ergeren.

Hoe weinig respect je ook hebt voor een grafmonument van wie dan ook: het doelloos viseren ervan is enkel haatzaaien om daarmee anderen te proberen treffen of minstens voor het hoofd te stoten.
Voor mijn part hebben zelfs den baarlijken Dolf en al zijn aanhangers recht op een ongeschonden rust, eens ze hun klopper gezet hebben.
Er bestaan echt fijnere vormen van provocatie om vinnige doch aangename discussie uit te lokken.

Ook het steevast over de nazi-kam scheren van elke flamingant, wekt hoe langer hoe vaker plaatsvervangende schaamte bij me op.
Veralgemenen is vaak een redeneerfout, en dat is in dit geval niet anders.
Iedereen kent zonder twijfel charmante flaminganten met het hart op de juiste plaats, en voorzeker zitten tussen mensen die (nu) een andere ideologie beweren aan te kleven óók 'aangebrande' figuren.

Er zijn echt sterkere argumenten dan haatzaaierij en moddergooien om te pleiten voor een (meer) unitair België?
Ik wil me dan ook openlijk van dit (te lang verdragen) discours distanciëren, en een vriendelijk verzoek richten aan allen die zich aangesproken voelen:

"Stop a.u.b. met het verzieken van het forum op die wijze."

Ken je Godwin's Law, over hoe snel een internetdiscussie uitloopt in gescheld over nazi's? http://www.faqs.org/faqs/usenet/legends/godwin/

If someone brings up Nazis in general conversation when it wasn't necessary or germane without it necessarily being an insult, it's probably about time for the thread to end.

If someone brings up Nazis in general conversation when it was vaguely related but is basically being used as an insult, the speaker can be considered to be flaming and not debating.

If someone brings up Nazis in any conversation that has been going on too long for one of the parties, it can be used as a fair excuse to end the thread and declare victory for theother side.

Een andere omschrijving:
Godwin's Law (also Godwin's Rule of Nazi Analogies) is an
adage in Internet culture that was originated by Mike Godwin in 1990. The law states that:

As an online discussion grows longer, the
robability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one. There is a tradition in many Usenetnewsgroups that once such a comparison is made, the thread is over, and whoever mentioned the Nazis has automatically lost whatever argument was in progress.
In addition, whoever points out that Godwin's Law applies to the thread is considered to have lost the battle, as it is considered poor form to invoke the law explicitly.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 24 oktober 2005 om 09:00.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be