Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2002, 10:09   #81
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jörgen Noens
Ik weet niet wie er hier naar de zevende dag heeft gekeken, maar blijkbaar de meeste naar een andere uitzending dan diegene ik gezien heb! FDW heeft er goed aangedaan en mocht rekenen op enorm veel sympathie bij het publiek toen hij zijn oorentje aflegde! Zelfs De Vadder geeft dit toe in Het Laatste Nieuws van vandaag. Als ik de kranten lees, zie ik dat elke andere journalist het gedrag van deze Knack-journalist afkeurt! Nogmaals een overwinning voor het Vlaams Blok!

J.N.

Als er iemand moest opstappen dan was het JahJah, zie hier boven de verwijten die hij heeft moeten slikken. Dewinter heeft een grote mond maar een zéér klein hartje. Eén verwijt krijgt hij te slikken van een journalist, zonder hem de beweegreden van deze uitspraak te laten doen, en weg is hij.
Oud 2 september 2002, 10:12   #82
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

FDW een klein hartje ... een oordeel vellen over iemand die je niet kent is simpel! Ken jij FDW? Ik ken maar weinig politiekers met een dergelijk hart, moed en intellect! Dat twee partijen elkaar bekampen in een discussie is logisch! Maar dat een neutrale journalist daarna persoonlijk uitvalt gaat te ver. Lees De Vadder in het Laatste Nieuws!

J.N.
Oud 2 september 2002, 10:14   #83
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
FDW een klein hartje ... een oordeel vellen over iemand die je niet kent is simpel! Ken jij FDW? Ik ken maar weinig politiekers met een dergelijk hart, moed en intellect! Dat twee partijen elkaar bekampen in een discussie is logisch! Maar dat een neutrale journalist daarna persoonlijk uitvalt gaat te ver. Lees De Vadder in het Laatste Nieuws!

J.N.

Blijkbaar gaat Philip Dewinter te werk met 2 maten en gewichten. Eerst en vooral zijn zijn debatregels van tel voor anderen maar niet voor hemzelf en ten tweede mag hij verwijten lozen over een ander maar wanneer hijzelf een verwijt te slikken heeft, stapt hij op.
Oud 2 september 2002, 10:20   #84
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Spreek niet over een debat als je nog niet weet hoe een debat normaal verloopt! Er waren twee partijen ... AEL en Vlaams Blok. Laat deze 2 debateren. Als er dan een neutrale mening moet gegeven worden, is het toch al te gek dat deze niet een partij, maar een persoon aanvalt! En dat is niet alleen wat ik ervan vind, maar blijkbaar vele journalisten ... lees maar de reacties in de kranten! Maarja ... die journalisten zullen samen met mij fout zijn zekerst?

J.N.
Oud 2 september 2002, 10:23   #85
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Nu begint u alle islamieten te demoniseren. Al die mensen over dezelfde kam scheren is niet zo netjes, beste Godfried. Velen zullen het goed menen. En wanneer u zegt dat ze ons zullen onderwerpen, probeert u de mensen dan schrik aan te jagen? Verliest u de realiteit niet een beetje uit het oog?
En verliest u niet de geschiedenis uit het oog? De islam is al duizend jaar aan een gewapende expansie-oorlog bezig. Europa heeft geuderende de middeleeuwen succesvol standgehouden tegen het groene gevaar (slag bij Poitiers, slag bij Wenen, bevrijding van Jeruzalem door Godfried van Bouillon), maar nu zijn we dus volop bezig de vijand binnen de muren te brengen. Ditmaal hebben ze het slimmer aangepakt: eens ze binnen zijn, kweken ze als de beesten, terwijl wijzelf aan het uitsterven zijn. De groene jongens hebben ons immers schuldgevoelens aangepraat aangaande de overbevolking van de wereld.
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 10:39   #86
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried

En verliest u niet de geschiedenis uit het oog? De islam is al duizend jaar aan een gewapende expansie-oorlog bezig.

En wij, christenen, niet? Hmmmmmm
Oud 2 september 2002, 10:40   #87
mister green
Vreemdeling

Standaard

Beste Godfried,

Er is niks zo gevaarlijk als een selectieve lezing van de geschiedenis. Bovendien is uw argumentatie een beetje lachwekkend. En bovendien, als ik toch even mag, wat hadden die kruisvaarders in Jeruzalem te zoeken? Ze zijn ginder een hoop mensen in de pan gaan hakken. Ook niet bepaald een mooi staaltje van integratie. Maar kom, dit is geen ernstige discussie meer.
mister green is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 10:59   #88
jan breydel
Partijlid

jan breydel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ken maar weinig politiekers met een dergelijk hart, moed en intellect! Dat twee partijen elkaar bekampen in een discussie is logisch! Maar dat een neutrale journalist daarna persoonlijk uitvalt gaat te ver. Lees De Vadder in het Laatste Nieuws!

J.N.
Ik sluit me volledig bij U aan Jörgen!
jan breydel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 11:19   #89
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan breydel
Lees De Vadder in het Laatste Nieuws!

J.N.

Gisteren was hij nog Mr Nobody, vandaag wordt hij ophanden gedragen. Van Zero tot Hero in minder dan 24 uur? Jullie mensenkennis is ook je dat niet, blijkbaar...
Oud 2 september 2002, 12:02   #90
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kgoderis
Filip Dewinter zijn reactie was niet meer dan gerechtvaardigd. Hij werd duidelijk alleen naar de studio gehaald om eens goed belachelijk gemaakt te worden. Als je toelaat dat iemand zegt dat iedereen die 2 vingers in zijn neus steeks en de 2 handen op zijn rug gebonden heeft intelligenter is dan Dewinter dan ben je een dweil.Zijn reactie was dus 100% gerechtvaardigd.

Duidt het niet op een onmacht om zich mondeling te verdedigen zoals meneer Dewinter zegt: "Mr Jah Jah gaat nog het woord krijgen en ik niet. ik ken dat."? Duidt het niet op een schrik als meneer Dewinter de studio verlaat zodat hij de mogelijkheid niet kan bieden aan De Ceulaer om zijn beschuldigingen te be-argumenteren?
Zijn dit redenen om als gast afstand te nemen van de gastheer? Is dit respect tonen van zij die u ontvangen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kgoderis
JahJah aan de andere kant is een gevaarlijk man, iemand die zonder meer niet verdient om staatburger te blijven in dit land.Het bewijs dat we in een apenland leven is perfect te zien aan het feit dat hij nog altijd de "Belgische" nationaliteit heeft.
En aan wat heeft JahJah dat te danken? Omdat zijn kop u niet aanstaat?
Als er iets is waar ik niet tegen kan is het domme prietpraat verkopen op een forum, daarbij denkend dat men de slimste is.

Je zit er naast, Pieterjan, op mijn vorig antwoord reageerde je niet, omdat je, als de feiten je onder de neus worden gewreven, je met je mond vol tanden staat.

Je schreef eerder al dat het publiek niet zorgvuldig wordt uitgezocht, omdat ik even later schreef dat het publiek duidelijk aan de kant van FDW stond.
Zelf ben ik ook in de Zevende Dag geweest, vlak na de verkiezingen.
En ik kan je verzekeren dat er dus wel degelijk een keuze wordt gemaakt naargelang de antwoorden die je geeft.

Als spreker is het zelfs nog moeilijker, en kreeg in een heel aantal vragen waarop ik moest antwoorden.

Natuurlijk kan er gemanipuleerd worden, dat was ook nu duidelijk in de uitzending. Het brave neutrale publiek, koos de kant van FDW.
Niet omdat hij zogezegd de 'underdog' is, maar vanwege een rechtvaardigheidsgevoel.

Het is ook duidelijk dat je weinig of niks weet over Jahjah. Niet alleen misbruikt hij onze grondwet, en riep hij vroeger onder 'Al Rabita' zijn achterban op tot een 'Intifada' tegen de overheid en de politie. Niet alleen werd op vraag van de Amerikaanse veiligheidsdienst gevraagd om een onderzoek naar hem in te stellen (dat op veel verzet van Agalev stootte) maar iedereen die het waagt hem met vroeger te confronteren krijgt een proces aan zijn been.

Op de website van AEL werd onlangs een 'blacklist' ontdekt.

"Filip Dewinter diende overigens klacht in tegen onbekenden nadat op een forum van de AEL-webstek een soort zwarte lijst was verschenen van te vermoorden personen. Naast Dewinter prijkten op die lijst ook een aantal politici en journalisten van joodse origine zoals Louis Davids (uitgever van het Belgisch-Israelitisch Weekblad), André Gantman (VLD) en Fred Erdman (SPA)."

Wil je het zover krijgen dat er ook hier moorden gebeuren? Dan moet de aanhoudende 'hetze' en het 'demoniseren' van 10% van onze bevolking maar verder gaan! Gekken lopen er genoeg rond...

Ik geef je deze informatie omdat je na de collaboratie met de verkeerden (blijkbaar een Europese eigenschap!) weer niet moet komen janken van 'Das haben wir nicht gewusst!'.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 12:10   #91
mister green
Vreemdeling

Standaard

Jörgen, U hekelt de journalist die volgens u persoonlijk uitvalt naar FDW. Hoe zou u dan de uitspraken van FDW over Jahjah noemen? FDW voelt zich terecht persoonlijk aangevallen door de Ceulaar, maar doet eerder in het debat net hetzelfde met zijn tegenstander. Alleen reageert die niet zo fel op deze provocaties. Zou het kunnen dat dat net wel de bedoeling was? Zou het kunnen dat FDW dit nogal moeilijk kon verteren?
mister green is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 12:14   #92
Jörgen Noens
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Spreek niet over een debat als je nog niet weet hoe een debat normaal verloopt! Er waren twee partijen ... AEL en Vlaams Blok. Laat deze 2 debateren. Als er dan een neutrale mening moet gegeven worden, is het toch al te gek dat deze niet een partij, maar een persoon aanvalt! En dat is niet alleen wat ik ervan vind, maar blijkbaar vele journalisten ... lees maar de reacties in de kranten! Maarja ... die journalisten zullen samen met mij fout zijn zekerst?
Ik zal mijn antwoord hierboven nog eens herhalen! Bij deze mister Green!

J.N.
Oud 2 september 2002, 12:17   #93
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is toch ronduit schandalig dat mensen de kant kiezen van een groepje terroristen die er geen geheim van maken dat ze ons zullen onderwerpen vanaf het moment dat ze de kans krijgen. U bent net zo erg als de collaborateurs tijdens de tweede wereldoorlog.

Wat voor een achterlijk knechtenvolk zijn wij nu toch in Godsnaam! Wie de Belgische politiek een beetje volgt, zou nog gaan geloven dat we beter onder de Spaanse, Franse, Oostenrijkse of Nederlandse kroon gebleven waren. Ons volk is duidelijk te debiel om zichzelf te besturen en wenst duidelijk niet anders dan ondergeschikt te zijn. Jonas bewijst dit hier nogmaals ten overvloede.
Hmm, wat een genuanceerde taal toch weer! Mensen die hier al een paar generaties zijn, worden "een groepje terroristen" genoemd die "ons zullen onderwerpen".

Iemand die vindt dat een bepaalde partij in een debat de betere argumenten heeft, is "net zo erg als de collaborateurs tijdens de tweede wereldoorlog."

En top of the bill; Vlamingen zijn een "achterlijk knechtenvolk" dat "
te debiel is om zichzelf te besturen". Bovendien heeft U een andere gebruiker van het forum indirect ook debiel genoemd.

Ik heb dan ook met graagte op de blauwe kaart geduwd. U hoort niet thuis op dit forum daar U -en ik citeer stukken van de gebruikersovereenkomst- "kwetsende, lasterlijke, haatdragende berichten plaatst."
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 12:21   #94
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
En verliest u niet de geschiedenis uit het oog? De islam is al duizend jaar aan een gewapende expansie-oorlog bezig.
En wij, christenen, niet? Hmmmmmm :roll:
Precies daarom dat we op onze hoede moeten zijn. We zouden moeten geleerd hebben uit het verleden.
Oud 2 september 2002, 12:31   #95
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky

Als er iets is waar ik niet tegen kan is het domme prietpraat verkopen op een forum, daarbij denkend dat men de slimste is.

Je zit er naast, Pieterjan, op mijn vorig antwoord reageerde je niet, omdat je, als de feiten je onder de neus worden gewreven, je met je mond vol tanden staat.
Vicky'tje, uw vorig posting bevatte: New York (Amerika), Oslo (Noorwegen), Amsterdam (Nederland), het Oosten en het Westen. U citeert uit grote magazine, maar nergens wordt de Belgische betrokkenheid uit de doeken gedaan. Nergens!

Citaat:
Je schreef eerder al dat het publiek niet zorgvuldig wordt uitgezocht, omdat ik even later schreef dat het publiek duidelijk aan de kant van FDW stond.
Zelf ben ik ook in de Zevende Dag geweest, vlak na de verkiezingen.
En ik kan je verzekeren dat er dus wel degelijk een keuze wordt gemaakt naargelang de antwoorden die je geeft.

Als spreker is het zelfs nog moeilijker, en kreeg in een heel aantal vragen waarop ik moest antwoorden.

Natuurlijk kan er gemanipuleerd worden, dat was ook nu duidelijk in de uitzending. Het brave neutrale publiek, koos de kant van FDW.
Niet omdat hij zogezegd de 'underdog' is, maar vanwege een rechtvaardigheidsgevoel.
Vicky'tje, als je beschikt over een rechtvaardigheidsgevoel én gezond verstand, daarbij nog eens het feit dat je een neutrale toeschouwer bent, dan slaat de slinger algauw door naar JahJah's kant. Ik heb geen banden noch met JahJah noch met Dewinter. Als je de rust en kalmte zag waarmee JahJah debateerde, dan sprak dit voor zich. Het dreigende vingertje van Dewinter was totaal ongepast, daar hij zelf terecht gewezen werd. Het is raar dat een allochtoon een opener maatschappijvisie heeft dan deze uberautochtoon. Vreemd.

Citaat:
Het is ook duidelijk dat je weinig of niks weet over Jahjah. Niet alleen misbruikt hij onze grondwet, en riep hij vroeger onder 'Al Rabita' zijn achterban op tot een 'Intifada' tegen de overheid en de politie. Niet alleen werd op vraag van de Amerikaanse veiligheidsdienst gevraagd om een onderzoek naar hem in te stellen (dat op veel verzet van Agalev stootte) maar iedereen die het waagt hem met vroeger te confronteren krijgt een proces aan zijn been.

Op de website van AEL werd onlangs een 'blacklist' ontdekt.

"Filip Dewinter diende overigens klacht in tegen onbekenden nadat op een forum van de AEL-webstek een soort zwarte lijst was verschenen van te vermoorden personen. Naast Dewinter prijkten op die lijst ook een aantal politici en journalisten van joodse origine zoals Louis Davids (uitgever van het Belgisch-Israelitisch Weekblad), André Gantman (VLD) en Fred Erdman (SPA)."

Wil je het zover krijgen dat er ook hier moorden gebeuren? Dan moet de aanhoudende 'hetze' en het 'demoniseren' van 10% van onze bevolking maar verder gaan! Gekken lopen er genoeg rond...

Ik geef je deze informatie omdat je na de collaboratie met de verkeerden (blijkbaar een Europese eigenschap!) weer niet moet komen janken van 'Das haben wir nicht gewusst!'.
Hier heb ik geen weet van. Dus ik ga mijn kop niet in het zand steken en ga op zoek naar informatie die dit kan bewijzen. We zullen zien. Ik geef er mijn mening niet over. Eerst zien en dan geloven.
Oud 2 september 2002, 12:35   #96
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S.
Hmm, wat een genuanceerde taal toch weer! Mensen die hier al een paar generaties zijn, worden "een groepje terroristen" genoemd die "ons zullen onderwerpen".
Jajah is een Libanese oproerkraaier die zelf naar hier gekomen is.

Citaat:
Iemand die vindt dat een bepaalde partij in een debat de betere argumenten heeft, is "net zo erg als de collaborateurs tijdens de tweede wereldoorlog."
Inderdaad. Da's partij kiezen voor de vijand. Er zijn er voor minder tegen de muur gezet tijdens de jaren van de "bevrijding".

Citaat:
En top of the bill; Vlamingen zijn een "achterlijk knechtenvolk" dat te debiel is om zichzelf te besturen". Bovendien heeft U een andere gebruiker van het forum indirect ook debiel genoemd.
Door het gebruik van het woord "wij", heb ik mezelf in de zgz. belediging betrokken. Gaat ge mij al censureren omdat ik mezelf beledig? Da's toch wel ver gedreven. Al wie het niet met u eens is, krijgt sprekverbod. Zo kennen we inderdaad onze linkse medeburgers. Eénrichtingsdemocratie noem ik dat. Ik heb ook met plezier uw blauw kaartje aangeklikt, wegens lasterlijke en bedreigende postings.
Oud 2 september 2002, 12:38   #97
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Citaat:
Inderdaad. Da's partij kiezen voor de vijand. Er zijn er voor minder tegen de muur gezet tijdens de jaren van de "bevrijding".

Hetis niet kiezen voor de vijand, het is kiezen voor de redelijkheid. Het is kiezen voor hij die wil praten, voor hij die wil rond te tafel zitten (én blijven zitten). Het is kiezen met het verstand en niet met het hart!
Oud 2 september 2002, 12:39   #98
de moralist
Partijlid

de moralist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rope
Citaat:
Bejaardentehuizen moeten zich niet aanpassen aan de noden van allochtonen! Er moeten voorzieningen getroffen worden voor de allochtonen. Toen deze mensen tientallen jaren geleden naar hier kwam werd voor geen opvong gezorgd. Wordt het niet stilaan eens tijd dat men naar deze mensen begint om te kijken?
Wordt het voor deze mensen is niet stilaan tijd om zich een beetje aan te passen aan onze cultuur en gewoontes? Niemand heeft ze gedwongen hier te komen. Ze zijn hier al tientallen jaren en velen onder hen spreken nog altijd geen Nederlands of Frans. Ze doen geen enkele moeite om te integreren in onze maatschappij. Hoe vaak nog moet het Vlaamse volk toegevingen doen en zijn eigen identiteit laten verwateren?
Wat heeft intergratie te maken met een degelijke opvang van bejaarde allochtonen. Het zijn geen wegwerpprodukten maar mensen die in de jaren zestig en zeventig naar hier gebracht zijn om het vuile werk te doen wat sommige hypocriete Belgen niet wensten uit te voeren. Dat ze onze taal niet spreken vindt ik jammer maar dit is geen reden om de autochtone bevolking die ook jaren correct(?)hun belastingen betaalden te voorzien voor hun oude dag en dat diezelfde allochtonen die ook hun belastingen al of niet correct betaalden geen voorziening geven voor huin oude dag. Het zijn geen dieren die we ,als ze niks meer waard zijn of niet meer kunnen opbrengen,zomaar doen verdwijnen met een of ander dodend middeltje. Het zijn en blijven mensen die op een menselijke manier moeten behandeld worden(zie de Universele verklaring van de mens)
de moralist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 12:46   #99
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door het gebruik van het woord "wij", heb ik mezelf in de zgz. belediging betrokken. Gaat ge mij al censureren omdat ik mezelf beledig? Da's toch wel ver gedreven. Al wie het niet met u eens is, krijgt sprekverbod. Zo kennen we inderdaad onze linkse medeburgers. Eénrichtingsdemocratie noem ik dat. Ik heb ook met plezier uw blauw kaartje aangeklikt, wegens lasterlijke en bedreigende postings.
Mijn beste; als ik zeg dat WIJ idioten zijn, beledig ik weliswaar mijzelve, maar ook U. Ik ben ook blij te weten dat men tegenwoordig al links moet zijn om de Vlamingen geen debielen te vinden.

PS Sorry van de bedreigingen aan uw adres.
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2002, 12:59   #100
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Hetis niet kiezen voor de vijand, het is kiezen voor de redelijkheid. Het is kiezen voor hij die wil praten, voor hij die wil rond te tafel zitten (én blijven zitten). Het is kiezen met het verstand en niet met het hart!
Mensen die gingen vechten aan het Oostfront deden dat ook niet omdat ze het eens waren met de vergassing van de joden. Ze stonden objectief aan de kant van de bezetter en zijn daarom aan de schandpaal genageld. Uw "objectieve" mening plaatst u in het kamp van de vijand - ook al bent u het zelf niet eens met de aanslagen op de WTC torens zoals Jajah. Daarom gaat de vergelijking met de collaborateurs perfect op.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be