![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Deense cartoons Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen omtrent de onstane commotie rond de Deense cartoons van de profeet Mohammed terecht. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijf de vraag waarom Irving en Verbeke persé de bak in moesten.
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus iemand wiens stellingen nergens ernstig worden genomen wordt toch als zo gevaarlijk beschouwd dat hij ervoor de bak invliegt?'
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik nam afstand van het woord "nergens". Dat kwam niet echt overeen met wat ik ervoor had geschreven. Waar het mij echt om ging is dat Irving een negationist is, wat om voor mij onduidelijke redenen door Jan ontkend werd.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 21 februari 2006 om 22:28. |
|
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Negationisten of revisionisten. Mij is het om het even.
Waarom moeten zij de gevangenis in als ze bewezen ongevaarlijk zijn (dat weet men toch 60 jaar na de oorlog?) en hun zogenaamd verboden lectuur voor iedereen bereikbaar is? Laatst gewijzigd door Knuppel : 21 februari 2006 om 23:22. |
![]() |
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niemand, ook JvdB en Firestone niet, hebben hier aangegeven dat Irving geen historicus is maar een schrijver. Hij is geen wetenschappelijk onderzoeker.
De man is zielig. Eerst is hij verguisd door echte, serieuze, historici, dan zijn huis kwijtgeraakt door een faillisement, o.a. door rechtszaken die hijzelf is begonnen, daarna komt hij er door wél even serieus te studeren achter dat hij zich heeft vergist, wordt vervolgens uitgekotst door zijn ultra-rechtse vriendjes en mag uiteindelijk 3 jaar de bak in. Verbeke is trouwens in Nederland gearresteerd naar aanleiding van misdaden die in Nederland niet strafbaar zijn. Het was dus t.g.v. een uitleveringsverzoek. In Nederland is negationisme of revisionisme niet strafbaar. (Voor mij hoeven ze ook niet de gevangenis in.) Maar bij ons is ook eigenlijk niemand die de feiten ontkend. |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik beschouw Duitsland en Oostenrijk als een geval apart, maar in de andere landen werden die wetten gestemd om andere redenen dan revisionisme te bestrijden. Revisionisme/negationisme is altijd een marginaal verschijnsel geweest en vormde geen bedreiging voor wat dan ook. Die wetten waren voor de ontwerpers ervan een tool in de handen van de elites om hun greep op de macht te verstevigen. Daarbij hadden zij geen oog voor de perverse gevolgen van die wetten : 1) negationisten zijn vandaag minder marginaal dan vroeger, precies omwille van die wetten en 2) gevaarlijke mensen als Ahmendinejad krijgen een prachtargument voorgeschoteld om met ons te lachen en de joden zwart te verven. Het feit dat de wetten in kwestie pas 50 jaar na de oorlog nodig zijn gebleken is in dat opzicht veelzeggend. Verder is het ook merkwaardig dat de angelsaksiche landen dergelijke wetten niet hebben. In die landen bestaan er eigenlijk geen extreem rechtste partijen. |
|
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Knuppel: Ook zielige mensen moeten de bak in als ze de wet overtreden.
Kaal: Ook in Nederland bestaan dergelijke wetten niet. (Anekkedote: Dat Mijn Kamp niet verkocht mag worden is een auteursrechtenkwestie. De NL staat is namelijk eigenaar en wil niet de uitgever zijn van dergelijke boeken.) |
![]() |
![]() |
#90 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik ben het islamistische meten met twee maten langzamerhand zat. |
|
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom het blijkbaar meer belang krijgt dan de doorsnee verkrachting.
|
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er belangstelling voor is: uiteraard.
![]() |
#97 |
Gouverneur
|
![]() Gewoon wachten tot 31 December 2015(dan verjaren de auteursrechten) of de Engelse(vrij van auteursrechten) versie nemen.
#98 |
|
![]() Ah, u laat uw commerciële aard prevaleren.
![]() Ik vraag het anders: Stel, u trouwt in de koninklijke familie en u krijgt een ministerspost aangeboden in de regering. (In België is dat niet ondenkbaar, toch?) In uw laatje liggen de auteursrechten van de nederlandse en franse vertaling van Mein Kampf. Gaat u, als verantwoordelijke met een voorbeeldfunctie, dit boek uitgeven? (En niet liegen! U heeft zelf hier toegegeven dat u statements van tegenstanders het liefst negeert. Hoe dan met boeken van politiek melaatsen?) |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het eerder zielig dat zielige mensen de bak invliegen door zielige wetten die in Maaseik gelden maar niet in Maastricht.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 februari 2006 om 19:09. |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niks nieuws onder de zon dus. Dat gebeurt de laatste tijd wel meer. |
|
![]() |