Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2003, 15:36   #81
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Vlaamsgezinden en politiek: een onmogelijk huwelijk.
Benieuwd of Bart Somers ook de emotie weet los te maken als we zijn 10jarig Vlaams min-presidentschap zouden vieren
Alsof Somers een flamingant is!!!! Het is verdorie een knechtje van jouw Weimarkoninkrijkje belgistan!
De "Vlaamse" regering (sic) is een vazallenregering die belgistan moet helpen langer in leven te blijven!!!

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 17:11   #82
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Citaat:
Benieuwd of Bart Somers ook de emotie weet los te maken als we zijn 10jarig Vlaams min-presidentschap zouden vieren
Alsof Somers een flamingant is!!!! Het is verdorie een knechtje van jouw Weimarkoninkrijkje belgistan!
De "Vlaamse" regering (sic) is een vazallenregering die belgistan moet helpen langer in leven te blijven!!!
.

Belgistan!!!!!!!!!!!!

HEIL VLAANDEREN
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2003, 17:15   #83
skye
Gouverneur

skye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Citaat:
.

Belgistan!!!!!!!!!!!!

HEIL VLAANDEREN
HEIL VLAANDEREN <-> LEVE BELGIE
Oud 24 juli 2003, 16:34   #84
Quicky
Gouverneur

Quicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quicky
Laten we gewoon stoppen met zeveren, als er kan geprofiteerd worden zijn we er allen graag bij, daarom zijn er op vlaamse en Belgische feesten zoveel volk, maar meer dan de helft is daar meestal om te profiteren, als we morgen een feest van de Duitse gemeenschap houden wat gesponserd wordt door de overheid zullen er misschien meer mensen op de been zijn dan dat de Duitse gemeenschap telt...

Ja, de triomfalistische uitlatingen van uw collegae-flaminganten, toen er een paar duizend man meedeed met 11 juli, zal ik maar even vergeten zeker?
Ja, vergeet dat maar daar zitten heel veel nepvlamingen tussen die gewoon willen komen profiteren zoals op 21julie ook meer dan de helft nepbelgischgezinden zijn, die willen ook enkel profiteren...
Quicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2003, 16:57   #85
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laten we gewoon stoppen met zeveren, als er kan geprofiteerd worden zijn we er allen graag bij, daarom zijn er op vlaamse en Belgische feesten zoveel volk, maar meer dan de helft is daar meestal om te profiteren, als we morgen een feest van de Duitse gemeenschap houden wat gesponserd wordt door de overheid zullen er misschien meer mensen op de been zijn dan dat de Duitse gemeenschap telt...

Ja, de triomfalistische uitlatingen van uw collegae-flaminganten, toen er een paar duizend man meedeed met 11 juli, zal ik maar even vergeten zeker?
Ja, vergeet dat maar daar zitten heel veel nepvlamingen tussen die gewoon willen komen profiteren zoals op 21julie ook meer dan de helft nepbelgischgezinden zijn, die willen ook enkel profiteren...
Van wat te profiteren? Waar konden de Vlamingen gratis bier krijgen op 11 juli?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2003, 17:01   #86
Het Vraagteken
Provinciaal Statenlid

Het Vraagteken's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Het Vraagteken
Standaard

Hint: Straaaatttbarbeques.

Politiek gehalte van deze twee feestdagen voor niet-politici:
0
Oud 24 juli 2003, 17:11   #87
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Onderwijs een van de besten in de wereld.
Correctie: het Vlaams onderwijs is een van de topper in de wereld. Niet het Waalse. Er bestaat immers geen Belgisch onderwijs meer.
En die reputatie is gegroeid na de splitsing?
Oud 24 juli 2003, 17:12   #88
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Als je 45.000 mensen op één plaats in Brussel ziet staan, massaal en broederlijk samen, dan weet je wel wat voor achterlijke en ronduit voorbijgestreefde ideologie die separatisten hanteren.
Ook dat geldt waarschijnlijk ook voor de festitvals. Rock Werchter met een dagemiddelete van 70.000 deelnemers, TW Classic 55.000, Beach Rock 40.000.

Kortom, een festival is helemaal geen graadmeter voor het peilen van nationalistische gevoelens. Stond er een Italiaanse popster op dat podium dan was ik er ook naar toe gegaan, ongeacht mijn politieke overtuiging. Een gratis concert is ook mooi meegenomen!
Jan is er het levende bewijs van dat brood en spelen de mensen dichter bij elkaar brengen
Oud 24 juli 2003, 18:14   #89
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Vraagteken
Hint: Straaaatttbarbeques.

Politiek gehalte van deze twee feestdagen voor niet-politici:
0
Ik moet eerlijk zeggen dat dit niet is gebeurd in onze gemeente. Iedereen kon deelnemen aan de BBQ maar moest betalen, de animatie was gratis.
Dus de inrichter kon de zogenoemde BBQ sheqeus bekomen NA het voorleggen van hetgeen hij gedaan had, Maar daar moesten de feestvierders wel voor betalen.
Ik denk dat de media dat wel verkeerdelijk hebben laten uitschijnen dat alles gratis was. Ik denk dat dit gratis alleen geweest is in Hasselt, en dat dit is gedragen door de SP&a van Hasselt, MAAR ik zeg wel dat ben ik niet zeker. Dat denk ik.
In Evergem weet ik het absoluut zeker daar de organisatie van deze BBq gedragen is geworden door SPIRIT, en ook zo is voorgesteld als een initiatief van Spirit. Ook moet ik zeggen dat dit een zeer grote flop was!
Oud 24 juli 2003, 18:31   #90
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje
Meest succesvol was de Motorparade waarbij 20.000 motards werden geteld. Koning Albert gaf persoonlijk het startschot.
De motoren werden op de middenberm geparkeerd van een laan aan het Atomium. Zo een motor neemt ongeveer 1.8 * 0.5 m plaats in beslag. De motorrijder moet kunnen afstappen, en loopt graag eens rond zijn machine. Je hebt dus een halve meter extra rondom de motor nodig. Een dikke 4 m² per motor, 8.4 hectare parkeerruimte.

Als je op de middenberm drie rijen motoren kwijtraakt, mag je tevreden zijn. Meer kan ook, maar dan moet je, net zoals op een autoparking, veel meer ruimte openlaten.

Hoe lang moet je middenberm zijn? 10 km ! Minstens vanaf de Heizel tot de Grote Markt, liefst nog een stuk verder.

Er waren dus helemaal geen 20.000 motorrijders. 2.000 is veel realistischer: dan kan je iedereen in het zicht van het Atomium kwijt, zoals je ook op televisie kon merken. Bovendien is dat erg handig, dan zien alle motorrijders ook het startschot van Albert II.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2003, 18:32   #91
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och, wie op 21/07 zijn tv heeft aangezet- of beter wie in Brussel was- heeft gezien wat iedereen hier al lang weet, nl. dat de meerderheid van de bevolking telkens bij een Belgisch element in vreugde uitbarst en dat bij regionale (ijzerbedevaart) nog amper mensen op de been komen- of kunnen natuurlijk -... Als je 45.000 mensen op één plaats in Brussel ziet staan, massaal en broederlijk samen, dan weet je wel wat voor achterlijke en ronduit voorbijgestreefde ideologie die separatisten hanteren. Zij zijn de verzuurden van de samenleving, de malconten of gewoon de stommelingen die met resp. klauw of hanepoot staan te wapperen, ipv de rest - en dat is die overige 99%- gerust te laten leven in Belgie. Wie komt zeggen dat de meerderheid voor een onafh. Vlaanderen is, dwaalt. Ik weet wel dat sommigen goed zijn in perfide rekenspelletjes waaruit dat wel zou blijken omdat "60% 'nog niet heeft nagedacht'.." In Belgie zijn Vl/Wa-nationalisten een folkoristische beweging (bovendien eerder zielig).
Wat ben ik blij dat je zoveel respect hebt voor de andersdenkende. Ook heel realistisch.

En in die laatste zin kan je Vl/Wa-nationalisten door mensen met een andere bepaalde politieke overtuiging vervangen, wat veel logischer zou zijn.

(tip: het begint met een b, en nee het zijn geen blokkers...)
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2003, 18:35   #92
fernand
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje
Meest succesvol was de Motorparade waarbij 20.000 motards werden geteld. Koning Albert gaf persoonlijk het startschot.
De motoren werden op de middenberm geparkeerd van een laan aan het Atomium. Zo een motor neemt ongeveer 1.8 * 0.5 m plaats in beslag. De motorrijder moet kunnen afstappen, en loopt graag eens rond zijn machine. Je hebt dus een halve meter extra rondom de motor nodig. Een dikke 4 m² per motor, 8.4 hectare parkeerruimte.

Als je op de middenberm drie rijen motoren kwijtraakt, mag je tevreden zijn. Meer kan ook, maar dan moet je, net zoals op een autoparking, veel meer ruimte openlaten.

Hoe lang moet je middenberm zijn? 10 km ! Minstens vanaf de Heizel tot de Grote Markt, liefst nog een stuk verder.

Er waren dus helemaal geen 20.000 motorrijders. 2.000 is veel realistischer: dan kan je iedereen in het zicht van het Atomium kwijt, zoals je ook op televisie kon merken. Bovendien is dat erg handig, dan zien alle motorrijders ook het startschot van Albert II.
Dat zal er beter op trekken. Ik denk zelfs niet dat er zoveel motoren zijn ingeschreven!
Oud 24 juli 2003, 18:45   #93
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Och, wie op 21/07 zijn tv heeft aangezet- of beter wie in Brussel was- heeft gezien wat iedereen hier al lang weet, nl. dat de meerderheid van de bevolking telkens bij een Belgisch element in vreugde uitbarst en dat bij regionale (ijzerbedevaart) nog amper mensen op de been komen- of kunnen natuurlijk -... Als je 45.000 mensen op één plaats in Brussel ziet staan, massaal en broederlijk samen, dan weet je wel wat voor achterlijke en ronduit voorbijgestreefde ideologie die separatisten hanteren. Zij zijn de verzuurden van de samenleving, de malconten of gewoon de stommelingen die met resp. klauw of hanepoot staan te wapperen, ipv de rest - en dat is die overige 99%- gerust te laten leven in Belgie. Wie komt zeggen dat de meerderheid voor een onafh. Vlaanderen is, dwaalt. Ik weet wel dat sommigen goed zijn in perfide rekenspelletjes waaruit dat wel zou blijken omdat "60% 'nog niet heeft nagedacht'.." In Belgie zijn Vl/Wa-nationalisten een folkoristische beweging (bovendien eerder zielig).
Wel wel wel... Even de lieve woordjes op een rijtje zetten waarmee je de mensen uitscheldt die je mening niet delen:

achterlijk
voorbijgestreefd
verzuurd
malcontent
stommelingen
zielig

O ja, de verdraagzame belgicisten op z'n best. Nu nog een hakenkruis naast een Vlaamse leeuw en het was compleet geweest.

Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2003, 21:53   #94
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de Vlaams-nationalisten ons wat schelden betreft niet de les moeten leren. Ze zijn er juist kampioenen in ! Een tochtje op deze fora volstaat om er zich van te vergewissen !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juli 2003, 21:59   #95
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Waarom hangt dat pro-koningschap politiek zozeer samen met een Belgische Unie? gewoon een vraagje.
Oud 24 juli 2003, 22:02   #96
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Waarom hangt dat pro-koningschap politiek zozeer samen met een Belgische Unie? gewoon een vraagje.
Zonder een koning barst belgie, oftewel moeten we een President hebben die opkomt in beide landsdelen, met tegenstrijdige visies/belangen. Om zo iemand stabiel te laten regeren moet er heel wat omgekocht worden. Daarom is het een Belgischistiscg argument dat een President veel meer zal kosten
Oud 24 juli 2003, 22:04   #97
John Stufflebeam
Parlementslid

John Stufflebeam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Ik denk dat de Vlaams-nationalisten ons wat schelden betreft niet de les moeten leren. Ze zijn er juist kampioenen in ! Een tochtje op deze fora volstaat om er zich van te vergewissen !
Voor jou behoor ik tot het kamp der vermaledijde Vlaams-nationalisten, de kampioenen van het schelden dus. Kan je voor één keer je bewering staven? Enkele zinnetjes scheldproza van mijn hand volstaan.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2003, 11:56   #98
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
Waarom noem jij je eigenlijk "Rode" Valk? Wist je niet dat echte rooien voor een democratischer systeem opkomen? En dus voor een republiek?

VIVE LA REPUBLIQUE !!!

Inderdaad, "democratisch" zoals de USSR, Ceaucescu's Roemenië, Castro's Cuba of de Duitse Democratische Republiek! Allemaal echte democratieën hé Coolov!
En wat zou jij afweten van democratie?
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet zeg...
Oud 25 augustus 2003, 12:02   #99
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be