Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2006, 18:52   #81
Djiezes
Europees Commissaris

Djiezes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Je bent waarschijnlijk nog steeds de Franstalige pers aan het napluizen?
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 18:53   #82
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ggolsteyn Bekijk bericht
Je bent geen racist waarschijnlijk, maar misschien al sedert je voorvaderen PRO-FRANSKILJONS-ANTWERPS? Wil je van Antwerpen misschien een Joodse kolonie maken?
Er zijn er nogal veel overgebleven...

Citaat:
De Joden en de Arabieren? Ik dacht dat in Palestina Palestijnen woonden?
Welk Palestina?

Citaat:
- Zou je willen dat een paar overgebleven Kelten je appartement in Oostende komen bezetten omdat een of andere Keltische god dat appartement 2000 jaar geleden beloofd heeft aan de Kelten? Want dat is toch jullie argument: JHWH heeft het ons beloofd?
Joods volk is gelijk aan joods geloof?. Bezetting?

Citaat:
Waarom blijft de poort waarlangs jullie Messiah moet binnenkomen dichtgemetseld? Schrik dat hij jullie zou buitenjagen?
Wooow!. Religieus argument.

Citaat:
Waarom staat er in je geschiedenis geen vaststelling dat blijkbaar geen land ter wereld jullie hoogmoedswaanzin kan verdragen?
Ja, antisemitisme bestaat.
Citaat:
De twee zeeschepen die voor de laatste oorlog de wereld rondgevaren zijn op zoek naar een schuilplaats, konden enkel in Antwerpen een aantal Joden kwijt, de andere werden op Sint-Mauritius afgezet en mochten tot NA de oorlog in de gevangenis vertoeven?
Ja, antisemitisme bestaat.

Citaat:
Waarom staat er niet in je geschiedenis dat alleen enkele Belgische weerstanders een Jodentrein durfden aanvallen, met weinig succes, maar als voorbeeld dienend voor de rest van Europa?
Waar heb je het over?
Citaat:
Waarom staat niet in je geschiedenis dat er in Holland een vijftigtal concentratiekampen bestonden als voorbereiding op de wegvoering naar het oosten? Zij waren toen zeker niet de vrienden van de Joden zoals ze zich nu voordoen. (JA, VIJFTIG, het is geen tikfout).
Aantoonbaar onjuist.

Citaat:
Waarom zeg je niet dat er in Holland veel Joodse kinderen werden verborgen, maar spijtig genoeg zeer veel, zoniet de meeste mits grove betaling?
Aantoonbaar gelul.

Citaat:
Waarom spreek je niet van de machtige Joodse lobby's, in heel de wereld en vooral in Amerika, waarbij B'NAI B'RITH, die al bestaat zolang België bestaat een van de machtigste en beste vriend van Bush en de Illuminati van THE NEW WORLD ORDER (Novus Ordo Seclorum op het one-dollar-biljet)?
Jee, een 'wereldheerschappij-argument'.

Citaat:
Waarom spreek je niet van de atoombommen in Israel, voor de zelfverdediging?
Ja, die zijn er.
Citaat:
En met de steun van Amerika, waar de Joden zelfs nu nog als de pest vermeden worden?
Hoe klopt dit met de 'machtige joodse lobby' in de USA?

Citaat:
Je weet toch dat bij de eerste kruistocht in 1095, als oefening in heel zuid-Duitsland zowat AL de Joden uitgeroeid werden. Die herdenking wordt, volgens een Joods handboekje nog elk jaar herdacht.
Ja, anti-semitisme bestaat al heel lang.

Citaat:
Je weet toch dat in het uitroeiingskamp het Cyklon-B-gas werd uitgevonden door een Jood?
Niet �*n het kamp maar al in 1920 als pesticide. Inderdaad door een jood.

Citaat:
Je weet toch dat er van de leidende Joden in verschillende landen niet zoveel vermoord zijn omdat ze hun medegelovigen verkocht hebben?
Oh, er zijn NIET zoveel vermoord? dat wist ik niet.

Citaat:
Je weet toch dat er uit Auschwitz (Ocebecim), waar ik ben gaan kijken een aantal jaren geleden, iedereen in de stad moest op de hoogte zijn van wat er gebeurde? De verbrandingsovens walmden dag en nacht over de stad. Dacht je dat er een katholiek zich daarover ergerde? De Joden woonden in de mooie huizen aan de voorkant van de straat, terwijl de Polen, als achterlijke knechten behandeld, aan de achterkant van de straat woonden in krochten? Als er nog een uitzending op TV is moet je vooral letten op de reacties van de geburen van het kamp!
Uhuh. Pools antisemitisme bestaat ook. dat van die huizen is aantoonbaar onjuist.

Citaat:
Je weet toch dat uit Auschwitz, wat ook de gefantaseerde verhalen zijn, niemand kon ontsnappen, omdat de omwonenden de wacht hielden en zeker geen ontsnapte zouden verbergen? Ook de kapo's waren dikwijls Polen. Na de bevrijding zijn nog een aantal Joodse gevangenen vermoord door de burgers.
Staat ze netjes dan. Gefantaseerde verhalen, Gerard?

Citaat:
Je hebt toch gehoord dat "zijne heiligheid" Karl Wojtila vergiffenis vroeg aan de Joden VOOR DE CHRISTENEN, niet voor de pausen. Hij was langs moederszijde, de objectieve bepaling van afstamming voor de Joden, zelf een Jood. Zijn moeder stamt uit een familie KAC, (uitspreken: kats) zij, of haar voorvader heeft de naam verpoolst (iets in de zin van Kacovic). Hij is trouwens enkele jaren ondergedoken.
Lekker belangrijk.

Citaat:
Hitler spreekt in "Mein Kampf"
Nooit gelezen.
Citaat:
uitdrukkelijk van "De protocollen van de Wijzen van Zion" dat nu in alle talen ontkend wordt. Lees ook eens de geschiedenis van B'NAI B'RITH dat goed bezig is sedert meer dan 200 jaar aan de opbouw van de wereldheerschappij.
Het is niet zo gek dat AH daarover spreekt als die vervalsing dan al minstens een halve eeuw rondwaart. Wat bewijst dit?

Vorige week heeft Professor Ter Horst nog eens in een wetenschappelijke studie aangetoond dat er een directe link is tussen het hedendaagse palestijnse anti-judaïsme en dat van de nazi's.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 18:55   #83
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Goeie post, Anti. Als ik de fut en de tijd had zou ik meediscussiëren. Helaas heb ik die niet meer... Ik feliciteer je voor je moed.

-
'Moed' zou inhouden dat onze vriend AntiDeutsch of Timmeke of whatever ook eens zou stilstaan bij de door Israël gepleegde misdaden, zoals in Deir Yassin, Jenin, Sabra en Chatillah....
Oud 27 juni 2006, 19:04   #84
stonaar
Banneling

stonaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
'Moed' zou inhouden dat onze vriend AntiDeutsch of Timmeke of whatever ook eens zou stilstaan bij de door Israël gepleegde misdaden, zoals in Deir Yassin, Jenin, Sabra en Chatillah....
Slechte herinneringen.

De Chinezen eten honden,ratten,slangen, .. hopen dat ze trek krijgen in Israëlieten. (nuances)

Laatst gewijzigd door stonaar : 27 juni 2006 om 19:06.
stonaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 19:55   #85
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Je bent waarschijnlijk nog steeds de Franstalige pers aan het napluizen?
Ha die Kaat!! Wat een repertoire zeg! Ik lig weer dubbel.

Vandaag liep ik voorbij een aanplakbiljet van La Libre Belgique.

Ik zal je maar niét vertellen wat ik daar te lezen kreeg, terwijl ik gewoon VOORBIJ de krantenwinkel liep.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2006, 23:38   #86
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Zoals ik al reeds meerdere malen heb aangetoond heeft Israël geen slachtpartij aangericht in Sabra en Chatila. Het enigste wat men toenmalig defensie minister Sharon kan verwijten is dat hij het IDF niet heeft laten tussenkomen toen de SLA-milities willekeurige burgers begonnen af te slachten. Blame dus in eerste instantie de Libanezen.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2006, 00:29   #87
stonaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AntiDeutsch Bekijk bericht
Zoals ik al reeds meerdere malen heb aangetoond heeft Israël geen slachtpartij aangericht in Sabra en Chatila. Het enigste wat men toenmalig defensie minister Sharon kan verwijten is dat hij het IDF niet heeft laten tussenkomen toen de SLA-milities willekeurige burgers begonnen af te slachten. Blame dus in eerste instantie de Libanezen.
zever in pakskes

De Israëlische soldaten hielden de concentratiekampen goed in't oog. Om zeker te zijn dat er géén bejaarde of kind kon ontsnappen.

Van wie hebben de Christelijke militites hun wapens gekregen?

Jij kan de Israëlische rol bij Sabra en Chatila ontkennen, maar ik kan/mag de Holocaust niet ontkennen.

Het machtige Israëlische leger kan op elk moment Gaza en andere onreine gebieden bombarderen, maar de Palestijnse bevolking, zonder leger, kan zich niet beschermen.

Hopen dat bij eerst volgende Israëlische terrirtoriale schending, juist die Israëlische soldaat om het leven komt.

Laatst gewijzigd door stonaar : 28 juni 2006 om 00:35.
Oud 28 juni 2006, 01:45   #88
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stonaar Bekijk bericht
zever in pakskes

De Israëlische soldaten hielden de concentratiekampen goed in't oog. Om zeker te zijn dat er géén bejaarde of kind kon ontsnappen.

Van wie hebben de Christelijke militites hun wapens gekregen?
De SLA-milities hadden nochtans vooral AK-47 en een handvol M16's Sovjetrussische en Amerikaanse makelij. Dus wat is je punt nu?

Citaat:
Jij kan de Israëlische rol bij Sabra en Chatila ontkennen, maar ik kan/mag de Holocaust niet ontkennen.
Vergelijk niet de systematsiche uitroeing van een heel volk met een uit de hand gelopen militaire operatie. Kijk mss wat minder Syrische haattelevisie, dan krijg je eens een ander kijk op het Israëlisch-Palestijns conflict. Probeer CNN of Foxnews......

Citaat:
Het machtige Israëlische leger kan op elk moment Gaza en andere onreine gebieden bombarderen, maar de Palestijnse bevolking, zonder leger, kan zich niet beschermen.

Hopen dat bij eerst volgende Israëlische terrirtoriale schending, juist die Israëlische soldaat om het leven komt
.
Als de Palestijnen zulke dingen in de toekomst willen vermijden moeten ze maar eens leren duidelijk afstand te nemen van dat terroristisch tuig dat zich mengt onder de gewone bevolking om nadien Israël te kunnen beschuldigen van massamoord. Ooit al geweten dat Israëlische soldaten palestijnse burgers gijzelen???
Oud 28 juni 2006, 01:56   #89
stonaar
Banneling

Standaard

Citaat:
De SLA-milities hadden nochtans vooral AK-47 en een handvol M16's Sovjetrussische en Amerikaanse makelij. Dus wat is je punt nu?
Wil je zeggen dat joodse schrijvers liegen? Wat ik zei stond in een boek, dat door een jood was geschreven. Het boek was erg pro-Israël. Ik heb moeite gehad, met eruit halen van neutrale dinges. T'is me toch gelukt.

Citaat:
Vergelijk niet de systematsiche uitroeing van een heel volk met een uit de hand gelopen militaire operatie. Kijk mss wat minder Syrische haattelevisie, dan krijg je eens een ander kijk op het Israëlisch-Palestijns conflict. Probeer CNN of Foxnews......
Syrische haatteleveisie? Ik ken geen nog geen één Sryische zender

Foxnews, heb er ooit van gehoord .. Wat moet ik allemaal aanschaffen om manipulatievrije programma's van fox te kunnen volgen?

Lach maar ..

Citaat:
Als de Palestijnen zulke dingen in de toekomst willen vermijden moeten ze maar eens leren duidelijk afstand te nemen van dat terroristisch tuig dat zich mengt onder de gewone bevolking om nadien Israël te kunnen beschuldigen van massamoord. Ooit al geweten dat Israëlische soldaten palestijnse burgers gijzelen???
Stel, 99,99% neemt afstand van de bevrijdingsgroepen. En als de leden van bevrijdingsgroepen de gekidpnate soldaat vermoorden. Heel Gaza platbombarderen? Of paar hamas-leden willen vermoorden, waarbij 10 kinderen ook om het leven zullen komen, mooi meegenomen,éh?

Israël is in staat om heel PALESTINA uit te roeien. Als de Palestijnen een leger zouden hebben, dan zouden ze geen soldaat ontvoeren.

Laatst gewijzigd door stonaar : 28 juni 2006 om 01:58.
Oud 28 juni 2006, 02:07   #90
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Wil je zeggen dat joodse schrijvers liegen? Wat ik zei stond in een boek, dat door jood was geschreven.
Nestbevuilers heeft men altijd. De bekendste onder hen Chomsky is er zo één. Feit is dat sinds de oprichting van Israël medegoedgekeurd door de VN de Arabieren sinds toen hebben getracht Israël te proberen van de kaart te vegen. Denk je nu echt dat een Assad of een Mubarak inzitten met het Palestijnse volk. Bij hen telt enkel hoe ze de aandacht kunnen afleiden van hun binnenlandse problemen.

Citaat:
Syrische haatteleveisie? Ik ken geen nog geen één Sryische zender

Foxnews, heb er ooit van gehoord .. Wat moet ik allemaal aanschaffen om manipulatievrije programma's van fox te kunnen volgen?

Lach maar .
Alsof Al-Jazeera vrij is van manipulatie. Jullie kunnen het nog altijd niet verkroppen dat er nu eenmaal Joden wonen tussen jullie landen. Wel dat zal zo blijven, het zijn immers niet wij die haat prediken en ons moeten aanpassen wel jullie. Leer jullie kinderen verdraagzaamheid en tolerantie inplaats van ze al sinds hun kleuterjaren vol te proppen met Koranverzen en Mein Kampf.

Citaat:
Stel, 99,99% neemt afstand van de bevrijdingsgroepen. En als de leden van bevrijdingsgroepen de gekidpnate soldaat vermoorden. Heel Gaza platbombarderen? Of paar hamas-leden willen vermoorden, waarbij 10 kinderen ook om het leven zullen komen, mooi meegenomen,éh?

Israël is in staat om heel PALESTINA uit te roeien. Als de Palestijnen een leger zouden hebben, dan zouden ze geen soldaat ontvoeren.
Indien de Palestijnse autoriteit systematisch terroristen zou uitleveren moest Israel geen invallen doen maar dat zullen ze niet doen. "Arab brothers", weet je wel???
Oud 28 juni 2006, 02:19   #91
stonaar
Banneling

Standaard

Citaat:
Nestbevuilers heeft men altijd. De bekendste onder hen Chomsky is er zo één. Feit is dat sinds de oprichting van Israël medegoedgekeurd door de VN de Arabieren sinds toen hebben getracht Israël te proberen van de kaart te vegen. Denk je nu echt dat een Assad of een Mubarak inzitten met het Palestijnse volk. Bij hen telt enkel hoe ze de aandacht kunnen afleiden van hun binnenlandse problemen.
Ik heb het niet over Ali G ofzo, wel over een (kritische) zionist.

Citaat:
Alsof Al-Jazeera vrij is van manipulatie. Jullie kunnen het nog altijd niet verkroppen dat er nu eenmaal Joden wonen tussen jullie landen. Wel dat zal zo blijven, het zijn immers niet wij die haat prediken en ons moeten aanpassen wel jullie. Leer jullie kinderen verdraagzaamheid en tolerantie inplaats van ze al sinds hun kleuterjaren vol te proppen met Koranverzen en Mein Kampf.
Al-Jazeera? Ooit van gehoord,ja. Maar ik versta geen Arabisch

Wie bedoel je met 'jullie'? Als je dacht dat ik een Arabier was, neen.

Weet je wat straf is, de joden zijn te laat begonnen met kolonisatie. Hadden ze dat in de 15de eeuw ofzo gedaan, dan had het beter geweest.

Ik heb nog geen kinderen, ben zelf nog pas een volwassen geworden.

De joden gaan mijn huis, mijn olijfgaarden, mijn leven, .. afpakken, en nog moet IK verdraagzaam zijn?

In de Koran staat bij mijn weten dat de moslims elkaar moeten helpen. Hoeveel geld krijgt Palestina van de oliesjeiks? Wat doen de moslims in Europa en de VS voor de Palestijnen (op juridisch en politiek vlak)?

Ik zeg het, als de Arabische landen (voornamelijk de rijke golfstaten), democratischer zouden zijn, dan zou de Piratenstaat het veel moeilijker hebben. De Arabische beovlking is pro-Palestina, maar staat buitenspel. Dit allemaal door de hypocriete vs!

Citaat:
Indien de Palestijnse autoriteit systematisch terroristen zou uitleveren moest Israel geen invallen doen maar dat zullen ze niet doen. "Arab brothers", weet je wel???
Wat als de Palestijnse autoriteit zelf uit terroristen bestaat?

Ziek
Oud 28 juni 2006, 07:24   #92
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ooit al geweten dat Israëlische soldaten palestijnse burgers gijzelen???
Burgers gijzelen? Niet direct, nee. Het is al wel meermaals voorgevallen, bijvoorbeeld in Jenin, dat de huizen van onschuldige burgers werden platgelegd met bulldozers, en dat terwijl die huizen in een aantal gevallen nog niet verlaten waren....

Over Sabra en Chatilla nog dit: het IDF heeft die slachting inderdaad niet zelf aangericht (het waren hun christelijke vriendjes, de falangisten van de toen pas vermoorde Bashir Gemayel), maar heeft ook niks gedaan om die slachting te voorkomen of te stoppen, want het waren toch maar Palestijnen. En dat allemaal terwijl de IDF de kampen omsingeld hield en bewaakte. Ze hebben de deur gewoon opengezet voor de 'falange' en zorgden zelfs voor nachtverlichting... Israël is mee verantwoordelijk voor de meer dan duizend Palestijnen, waaronder veel vrouwen en kinderen, die in die 48 uur werden afgeslacht.
Oud 29 juni 2006, 13:21   #93
kingtiger
Banneling

kingtiger's schermafbeelding

Standaard rechts

Ik heb alleen sympathie voor rechtse zionisten zeker zij die een restrictieve definitie aan de nationaliteit geven.8)
kingtiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 21:53   #94
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Waarom is het streven naar een Vlaamse staat niet racistisch en het streven naar een joodse staat wel? ...

Zionisme is geen racisme en je weet het.
.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Je hebt blijkbaar mijn punt niet echt begrepen. Ik verduidelijk mij, al kan dat jammer genoeg niet in enkele zinnen. Ik probeer het binnen de perken te houden:

In theorie is zionisme, of het streven naar een joodse staat, evenals het streven naar een Vlaamse staat niet racistisch. Meer zelfs: ik kan een zeker begrip opbrengen voor het feit dat 100 jaar terug bepaalde joden droomden van een eigen joodse staat. Alléén, praktisch gezien was er wél degelijk een probleempje: Toen eind 19de eeuw de eerste zionisten naar Palestina trokken om daar een joodse staat te stichten, vormde het joodse bevolkingsdeel daar amper een kleine... 5%. Het idee op zich van een joodse staat mag dan begrijpelijk zijn, probeer me eens uit te leggen hoe je zonder geweld of 'transfer' een joodse staat moet vestigen in een land waar amper 5% joden wonen.

De eerste zionisten beseften dat probleem maar al te goed en wonden er geen doekjes rond wat zij als oplossing zagen. Theodor Herzl, oervader van het zionisme schreef reeds: "Men moet de plaatselijke bevolking geen werk geven, tenzij het droogleggen van moerassen en het uitroeien van slangen. Daarna moet men hen ongemerkt over de grens zetten." In dezelfde zin schreef Herzl ook: "Drijf de arme bevolking over de grens door hen een job te ontzeggen... Zowel het proces van onteigening als de verwijdering van de armen moet discreet en onopgemerkt worden uitgevoerd." Straffe en duidelijke taal! Reeds eind 19de eeuw(!!)waarschuwde de joodse filosoof Achad Ha'am voor de gevolgen van de agressieve zionistische politiek tegenover de autochtone Palestijnse bevolking en voorspelde dat een opstand van deze bevolking op termijn onvermijdelijk was. Amper 10 jaar later stelde dezelfde Achad Ha'am tot zijn ontgoocheling vast dat zijn voorspelling uitgekomen was en de eerste tekenen van verzet zich aandienden... Het mocht niet baten. De kolonisatie ging door. In 1919 stelde een Amerikaanse commissie (de King-Crane-commissie -een commissie die nochtans in eerste instantie positief stond tegenover het zionistische project) in zijn rapport dat in zionistische kringen in Palestina openlijk gesproken werd over 'verwijdering' van de Palestijnse bevolking... En het ging verder: In de jaren dertig schrijft ene David Ben Gourion (de latere eerste premier van Israël) in een brief: "Met de georganiseerde transfer van de Arabische bevolking, weg uit de valleien van de toekomstige joodse staat, zouden we kunnen bereiken... een Galilea zonder Arabieren." Enkele maanden later luidt het reeds: "We moeten de Arabieren uitdrijven en hun plaats innemen, en dit moeten we met geweld bewerkstelligen".

Dit zijn maar enkele voorbeelden hoe in zionistische kringen gedacht werd over de autochtone Palestijnse bevolking en uiteindelijk kwam dan het dramatische jaar 1947, gevolgd door het zo mogelijk nog dramatischer jaar 1948: Het VN-plan voor de verdeling van Palestina mislukte en de situatie escaleerde tot een burgeroorlog: Nog voor de uitroeping van de staat Israël in 1948, waren 200.000 Palestijnen vluchteling en uiteindelijk zouden in de periode voor, tijdens en na de oorlog van 1948 zo'n 750.000 Palestijnen hun huizen en dorpen ontvluchten. Eind jaren '80 gingen de Israëlische staatsarchieven open en begon het eerste kritische Israëlische historisch onderzoek. De resultaten waren zo schokkend dat verscheidene Israëlische geschiedkundigen de vlucht van de Palestijnse bevolking in 1948 niet anders konden beschrijven dan "gedeeltelijke etnische zuivering". Eén van deze 'nieuwe historici' haalde er zelfs precieze cijfers bij: In minstens 40 Palestijnse dorpen was de bevolking met geweld door Israëlische troepen verdreven. In de meeste andere dorpen ging de bevolking op de vlucht in paniek of door psychologische oorlogsvoering. Om allemaal nog eens goed duidelijk te maken waar het hem om te doen was, wond 'nieuwe historicus' Benny Morris (die er prat op gaat zich enkel te baseren op keihard bewezen feiten) er geen doekjes rond: "Als de joden een staat wilden vestigen in Eretz Israël in een gebied ietwat groter dan Tel Aviv, dan was verdrijving van bevolking noodzakelijk. (...) Zonder volksverdrijving zou er geen joodse staat zijn gevestigd.

En met dat laatste raken we de zere teen van het zionisme: Een joodse staat vestigen in een land waar amper 5% joden woonden, is een contradictie op zich... Het kon enkel met geweld worden uitgevoerd... En wie deze feiten in het achterhoofd in gedachten houdt, kan ook begrijpen waar het schoentje vandaag de dag nog steeds wringt: Als enkel met geweld een joodse meerderheid kon worden gecreëerd, kon men die joodse meerderheid ook enkel handhaven door deze Palestijnse vluchtelingen te verbieden om terug te keren. (Wat effectief gebeurde met een wet uit 1952, die nog steeds van kracht is). Het is met dezelfde zionistische ideologie in het achterhoofd dat, na de bezetting van Westbank, Gazastrook en Oost-Jeruzalem in 1967, Israël zou beginnen met de bouw van illegale joodse nederzettingen, waarin het aantal kolonisten ondertussen is opgelopen tot meer dan 400.000. (De uitbreiding van die illegale nederzettingen op de Westbank gaat trouwens nog steeds door). Die zionistische ideologie is ook de reden waarom de zogenaamde scheidings- of 'veiligheidsmuur' niet de grens volgt tussen Israël en de Westelijke Jordaanoever maar kilometers diep in deze Westelijke Jordaanoever insnijdt. Hetzelfde verhaal voor de Israëlische Bedoëïnenpolitiek en de politiek tegenover de 'gewone' Israëlische Palestijnen die ik al gedeeltelijk duidelijk maakte in bovenstaand bericht. Hoe je het ook draait of keert: zolang Israël vasthoudt aan het idee van een exclusief joodse staat, in een land met zo'n grote christelijke en islamitische Palestijnse bevolkingsgroep, zal dit onvermijdelijk blijven leiden tot systematische onderdrukking en discriminatie van die christelijke en islamitische bevolking. Daarom stel ik -en met mij vele anderen- dat het zionisme -misschien niet in theorie maar zeer zeker in de praktijk- niet anders kon dan ontaarden tot een racistische ideologie.
Hm, Hertog van Gelre? Misschien toch een korte reactie waard? Ik dacht je in de discussies hier toch een pak hoger te kunnen inschatten dan zo'n type als 'Antideutsch', die wanneer de moeilijke vragen komen steevast met de noorderzon verdwijnt.

Laatst gewijzigd door groene flamingant : 4 juli 2006 om 22:02.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 22:01   #95
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
.
Hm, Hertog van Gelre? Misschien toch een korte reactie waard? Ik dacht je in de discussies hier toch een pak hoger te kunnen inschatten dan zo'n type als 'Antideutsch', die wanneer de moeilijke vragen komen steevast met de nooderzon verdwijnt.
Misschien ook even je mening over Vladimir Jabotinsky in mijn handtekening?
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 09:29   #96
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Al-Jazeera? Ooit van gehoord,ja. Maar ik versta geen Arabisch

Wie bedoel je met 'jullie'? Als je dacht dat ik een Arabier was, neen.
och , niets van aantrekken
Sinds onze ultrazionist hier reeds betrapt is op verscheidene leugens,meerdere nicks en "fake christelijkheid" om zijn joodse achtergrond te verbergen, is ie wat aan het doorslaan8)
Als je het niet eens bent met zijn ultrazionisme , beschouwt hij je meteen als een nazi, Moslim, of arabier

Zionisten en leugens...Ze horen nu eenmaal onafscheidelijk bij elkaar.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2006, 09:38   #97
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Bekijk de landkaarten van voor 1914 van Duitsland en het omringende Europa
en de landkaart van hetzelfde gebied nu.. Wat is er gebeurd en waarom zijn wij niet nog steeds in een oorlog verwikkeld om de "vroegerre" toestand te herstellen?

Wie gaan we van hier, hier geboren en getogen verjagen omdat zijn grootouders of zelfs overgrootouders van "elders" kwamen ?

Waarom zouden we in Vlaanderen "vreemde" immigranten mogen tegenhouden en in "Israël" niet ?

Geef Palestina terug aan de Luxemburgers !
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2006, 12:49   #98
Sinistra
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
och , niets van aantrekken
Sinds onze ultrazionist hier reeds betrapt is op verscheidene leugens,meerdere nicks en "fake christelijkheid" om zijn joodse achtergrond te verbergen, is ie wat aan het doorslaan8)
Als je het niet eens bent met zijn ultrazionisme , beschouwt hij je meteen als een nazi, Moslim, of arabier

Zionisten en leugens...Ze horen nu eenmaal onafscheidelijk bij elkaar.
Dat is zo'n beetje als marginalen en Bruut Geweld. Beiden zijn ook onafscheidelijk van elkaar...
Oud 6 juli 2006, 13:52   #99
Djiezes
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat is zo'n beetje als marginalen en Bruut Geweld. Beiden zijn ook onafscheidelijk van elkaar...
ochottekes, schelden en beledigen kan je wel, maar een deftig antwoord geven op iemands post -zoals op deze- is te veel gevraagd blijkbaar.

Laatst gewijzigd door Djiezes : 6 juli 2006 om 13:54.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be