Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 juli 2006, 17:39   #81
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Nee, want er is een Vlaemsch-nationale elite die van de arme "Walen" afwil.
Ik van de Walen afwillen, oh neen zunne ; moest ik dat zeggen dat schiet er mij ene ; ene die mij vanmorgen bij het ontwaken en krieken van de dag een leuke Vlaamse feestdag toegewenst heeft in perfect vlekkeloos Nederlands!
Trouwens overal zag je tot in Brussel toe dat het vandaag 11 juli was, en heb méér dan één Vlaamse Leeuw vlag gezien hoor vandaag.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 17:40   #82
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Microsoft is al geen bedrijfje meer. Dat is, wat economische macht betreft, 50 staten samen !
afin, erfopvolging is goed voor de stabiliteit etc... right: het zou dus m.a.w. niet slecht zijn indien ons alles wordt opgelegd - een despoot met een technocratische regering bv. ook goed voor de stabiliteit? trouwens, nogmaals; wat indien het zoneke van de huidige oppergaai niet goed genoeg blijkt? in de doofpot stoppen? verzwijgen/verdringen? er een marionet van maken?
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 17:47   #83
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Ik van de Walen afwillen, oh neen zunne ; moest ik dat zeggen dat schiet er mij ene ; ene die mij vanmorgen bij het ontwaken en krieken van de dag een leuke Vlaamse feestdag toegewenst heeft in perfect vlekkeloos Nederlands!
Trouwens overal zag je tot in Brussel toe dat het vandaag 11 juli was, en heb méér dan één Vlaamse Leeuw vlag gezien hoor vandaag.
Ja, aan officiële gebouwen !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 17:48   #84
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
afin, erfopvolging is goed voor de stabiliteit etc... right: het zou dus m.a.w. niet slecht zijn indien ons alles wordt opgelegd - een despoot met een technocratische regering bv. ook goed voor de stabiliteit? trouwens, nogmaals; wat indien het zoneke van de huidige oppergaai niet goed genoeg blijkt? in de doofpot stoppen? verzwijgen/verdringen? er een marionet van maken?
Je hebt niet geantwoord op mijn argument van grote bedrijven zoals Microsoft. Je probeert er even rond te fietsen, maar de vraag is gesteld.
Oud 11 juli 2006, 17:52   #85
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, aan officiële gebouwen !
Als je een privé woningen ook al officiële gebouwen wilt noemen tja... maar ja als je je maar alleen begeeft aan de Waalse kant van het land kan het ook niet anders dat je niets ziet hé.

Oud 11 juli 2006, 17:55   #86
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

jongen toch... omdat er grote multinationals zijn praat dit erfopvolging goed? komaan zeg; moeten we bedrijfsleiders kunnen kiezen? moet u uw eigen moeder en vader kunnen kiezen? en wat indien het zoneke niet goed genoeg is? afin, ik begrijp het; u loopt al een ganse dag te schuimbekken omdat het 11 juli is. ikzelf heb bv geen probleem met de 21 juli, iedereen mag zijn tricoloorke uithangen; afin ik ben een pragmaticus en geen reactionair. of wacht effe... zou het jou plezier doen indien ik me "bekeer" en AII als een geschenk beschouw, me bezorgd door een "hogere macht"? onfeilbaar heerser over een aantal domme kloten die wij, de bevolking, dan wel niet zijn?
Oud 11 juli 2006, 18:00   #87
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat Brabant dan iets zou vieren in verband met de Grimbergse Oorlog van de 12de eeuw of zo.
Oud 11 juli 2006, 18:00   #88
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Als je een privé woningen ook al officiële gebouwen wilt noemen tja... maar ja als je je maar alleen begeeft aan de Waalse kant van het land kan het ook niet anders dat je niets ziet hé.
Nee nee, jongen, in de faciliteitengemeenten rond Brussel. Zegt je dat iets?
Oud 11 juli 2006, 18:01   #89
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jongen toch... omdat er grote multinationals zijn praat dit erfopvolging goed? komaan zeg; moeten we bedrijfsleiders kunnen kiezen? moet u uw eigen moeder en vader kunnen kiezen? en wat indien het zoneke niet goed genoeg is? afin, ik begrijp het; u loopt al een ganse dag te schuimbekken omdat het 11 juli is. ikzelf heb bv geen probleem met de 21 juli, iedereen mag zijn tricoloorke uithangen; afin ik ben een pragmaticus en geen reactionair. of wacht effe... zou het jou plezier doen indien ik me "bekeer" en AII als een geschenk beschouw, me bezorgd door een "hogere macht"? onfeilbaar heerser over een aantal domme kloten die wij, de bevolking, dan wel niet zijn?
Fan van Bush of Chirac? Haat u de koningin van Engeland en Nederland?
Oud 11 juli 2006, 18:04   #90
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jongen, ik haat niemand - ik gun iedereen het licht in de ogen ("haat" komt wel veel voor in jullie vocabularium hé?). In naam van de democratie worden de vertegewoordigers van een volk gekozen door het volk, ook zijn staatshoofden (zelfs indien ze ceremoniëel zijn - geef mij maar het zwitsers systeem)

en Hans: wat indien het zoneke van de oppergaai niet goed genoeg blijkt voor zijn job?

Laatst gewijzigd door korvo : 11 juli 2006 om 18:05.
Oud 11 juli 2006, 18:05   #91
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom zou me dat niets zeggen??? Enige uitleg graag?

Oud 11 juli 2006, 18:06   #92
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij ons in Overijse anders aardig wat leeuwenvlaggen hoor! Maar hier besft men wat verfransing (en de bijhorende verstedelijking kan betekenen) Handen af van mijn dorp!
Oud 11 juli 2006, 18:07   #93
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jongen, ik haat niemand - ik gun iedereen het licht in de ogen ("haat" komt wel veel voor in jullie vocabularium hé?). In naam van de democratie worden de vertegewoordigers van een volk gekozen door het volk, ook zijn staatshoofden (zelfs indien ze ceremoniëel zijn - geef mij maar het zwitsers systeem)

en Hans: wat indien het zoneke van de oppergaai niet goed genoeg blijkt voor zijn job?
Wat is dat "niet goed zijn"? In de ogen van wie?
Oud 11 juli 2006, 18:08   #94
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer gaan jullie eens leren dat de meerderheid van de republikeinen niet tegen de koning als persoon, maar tegen het instutuut van monarchie is?
Oud 11 juli 2006, 18:09   #95
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij ons in Overijse anders aardig wat leeuwenvlaggen hoor! Maar hier besft men wat verfransing (en de bijhorende verstedelijking kan betekenen) Handen af van mijn dorp!
Waar en hoeveel? Ik weet dat de burgemeester een Vlaams-nationalist is die overal op zijn gemeenteplein op kosten van de gemeente Vlaemsche vlaggen hangt. Bedoel je die?

Pas op, want ik ga straks kijken, hè!
Oud 11 juli 2006, 18:10   #96
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wanneer gaan jullie eens leren dat de meerderheid van de republikeinen niet tegen de koning als persoon, maar tegen het instutuut van monarchie is?
Da's een goei. Wanneer gaan jullie eens begrijpen dat een instituut juist door de personen gemaakt wordt.

Hitler was ook democratisch verkozen, hè.
Oud 11 juli 2006, 18:11   #97
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Is een zoon die het bedrijf van papa overneemt altijd de beste?
Wel nee. Maar dan zal het bedrijf wel geen lang leven beschoren zijn. Zo simpel is dat.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2006, 18:14   #98
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar en hoeveel? Ik weet dat de burgemeester een Vlaams-nationalist is die overal op zijn gemeenteplein op kosten van de gemeente Vlaemsche vlaggen hangt. Bedoel je die?

Pas op, want ik ga straks kijken, hè!
In mijn straat (een gehucht) een 5-tal geteld. En ja, gelukkig is onze burgemeester een vlaams-bewust iemand. anders waren wij ook een faciliteitengemeente. Trouwens: een tip: met uw retoriek komt u beter niet langs in Overijse... Of wacht misschien in Jezus-Eik, in de nieuwe wijken - Oh ja; ND-au-bois durven ze dat noemen...

Wat betreft "goed" zijn van de kroonprins; indien blijkt dat hij, na verloop van tijd, niet over de juiste capaciteiten beschikt? stel bv binnenskamers opgemerkt door zijn papa, zijn leraren, de regering of Van Ypersele de Strihou? "Stel" heb ik gezegd... Of zit hogere begaafdheid ingebakken in de "royale" genen? Of zou het wel eens kunnen zijn dat dit ook maar gewone mensen zijn die ook een "défauke" kunnen hebben?

Laatst gewijzigd door korvo : 11 juli 2006 om 18:19.
Oud 11 juli 2006, 18:27   #99
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's een goei. Wanneer gaan jullie eens begrijpen dat een instituut juist door de personen gemaakt wordt.

Hitler was ook democratisch verkozen, hè.
Wat een non-argument. Dat hij democratisch verkozen is, is overigens geheel onwaar. Maar zelfs al zou dat, dan zie ik enkel dat hij de democratie ten gronde richtte - en dus het tegegestelde van zijn belichaming volbracht. Iemand die verkozen wordt en daarna zichzelf even installeert als monarch handelt aldus ondemocratisch.

Het lijstje niet verkozen staatshoofden met slachtoffers (democide, genocide, oorlog, uitbuiting &c) is overigens nog net dat ietsje langer.

Dat heeft echter niets met onze constitutionele monarchie te maken - zoals ik al zei - het is een principiële zaak.
Oud 11 juli 2006, 18:29   #100
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat een non-argument. Dat hij democratisch verkozen is, is overigens geheel onwaar. Maar zelfs al zou dat, dan zie ik enkel dat hij de democratie ten gronde richtte - en dus het tegegestelde van zijn belichaming volbracht. Iemand die verkozen wordt en daarna zichzelf even installeert als monarch handelt aldus ondemocratisch.

Het lijstje niet verkozen staatshoofden met slachtoffers (democide, genocide, oorlog, uitbuiting &c) is overigens nog net dat ietsje langer.

Dat heeft echter niets met onze constitutionele monarchie te maken - zoals ik al zei - het is een principiële zaak.
Ik zou geen moeite proberen te doen - hij is reeds verdwenen...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be