![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Jouw hele redenering steunt op de stelling dat de verliezers van de strijd verantwoordelijk zijn voor dat de winnaars later allemaal hebben uitgespookt. Denk maar niet dat Europa even decadent zou geweest zijn als de Duitsers de oorlog hadden gewonnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er is toch een heus verschil tussen een zelfmoordterrorist en een soldaat hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Denk er trouwens ook aan dat toen (60 jaar) geleden er geen internet, televisie of andere snelle informatie bronnen waren. Alle nieuws kwam van kranten of radio. Probeer dan maar eens een gefundeerde opinie te vormen. Denk ook aan de enorme invloed de Kerk (nog) had?! Citaat:
Het blijft gewoon verschrikkelijk wat er na (beide) oorlogen is gebeurd en dan alleen in Vlaanderen! Moest deze on-staat nog maar een klein beetje gevoel voor rechtvaardigheid hebben: ze zou op zijn minst verontschuldigingen kunnen uiten voor de wetteloosheid onmiddellijk na de bevrijding. En de processen herzien, met een onpartijdige jurie. Maar hoor je heel Wallonie al op zijn achterste poten staan? Spreek nog maar het woord 'amnestie' uit en de on-staat ligt plat!
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het enige wat ik jammer vindt is dat er zovelen ontsnapt zijn aan vervolging op het einde van de oorlog. Men had er meer jacht op moeten maken en al die collaborateurs ophangen. De Sovjetunie was en stuk praktischer met de collaborateurs die ze oppakten. Naar de goelags ermee en nooit meer teruggezien. Die vlaamse Oostfronters zijn zowat de grootste misdadigers uit de geschiedenis.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister
|
![]() Een zelfmoordterrorist is nog altijd beter dan een soldaat die onschuldige burgers doodschiet en zelf nog blijft leven.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een terrorist wel ![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Miljoenen mensen zijn omgekomen in de goelags en dit reeds in de dertiger jaren, toen de paranoïde Stalin met zijn zuiveringen begon. Na de oorlog werden ganse bevolkingsgroepen gedeporteerd, zelfs de krijgsgevangenen die uit de nazi-kampen terugkeerden werden beschuldigd van verraad en gedeporteerd. Niet de Vlaamse en Waalse oostfronters zijn de misdadigers, wel Stalin en Hitler, beiden verantwoordelijk voor de dood van ontelbare miljoenen mensen. . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Iedereen die zijn leven veil heeft voor een hoger ideaal en vecht volgens de soldatencode (ongeacht zijn overtuiging) kan op mijn sympathie rekenen. Existentieel zijn zulke strijders niet "links" of "rechts", hoewel mijn persoonlijke politieke voorkeur uiteraard naar een Oostfronter en niet naar een Rode Brigadist uitgaat.
Soit, de geschiedenis achteraf bekeken had ik liever méér Westfronters gezien. ![]()
![]() |
#93 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ten dele. Maar een vraagje, blonk men op het Oostfront niet uit in Joden afschieten (dus niet deporteren, vergassen en verbranden maar gewoon in een massagrafje dumpen)? Zoja, in hoeverre deden onze naïeve jongeren daar aan mee? @Illusionist: De grootste communistische partijen in Europa zaten volgens mij nog in de Comintern. De S-U werd toch lange tijd (ook na WOII) gesteund door dacht ik. Maar soit, dat neemt niet weg dat velen (tegen de lijn van de S-U in) meteen in het verzet gingen, dacht ik... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() U vroeg wat er verkeerd is aan collaboreren, blijkbaar mag men dat niet eens meeheulen met een verschrikkelijk regime noemen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
En de Oostfronters 'heulden' niet mee met dat regime. Welk voordeel hebben ze eruit gehaald?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. Laatst gewijzigd door van Maerlant : 3 juli 2007 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() Ik dacht dat u het breder bedoelde (collaborateurs in het algemeen), maar inderdaad het topic gaat over de Oostfronters, my mistake, sorry.
Nu, dat laatste is een goede vraag, kregen de verwanten hier geen betere behandeling voor wat hun jonge zoon (meestal toch) ginds ging 'presteren' ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een goelag en een concentratiekamp? Het ene is goed, want daar doe je gewoon de slechte in verdwijnen en het andere daar stop je onschuldige mensen in? Is dat jouw simplistische manier van redeneren? Dus hele gezinnen uitmoorden, omdat ze een verkeerde ideologie hebben, mag dus volgens jou? Wel, ik walg bij dit soort veronderstellingen. Het komt er gewoon op neer dat wat JIJ als goed beschouwt, de waarheid moet zijn en wie het niet met je eens is, moet verdwijnen. Maar o wee, als jou ooit iets overkomt. Bravo: je redeneert net als Stalin, Hitler, Pol Pot, Napoleon en andere tirannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Al de rest wat erover verteld wordt, is grotendeels ontsproten aan het brein van Ilja Ehrenburg.
![]() |